Veljeni tulee valitettavasti olemaan yksi "miesvauvoista"
Olen täysin varma tästä. Herralla ikää 23v. Elelee edelleen kotona ilman minkäänlaista aikomusta muuttaa muualle. Käynyt aikoinaan amiksen ja on osa-aikaisissa töissä matalapalkka-alalla ilman etenemismahdollisuuksia. Ei vaikuta olevan kouluista kiinnostunut. Äitini passaa ja paapoo minkä ehtii. Laittaa ruokaa, pesee pyykit, vaihtaa lakanat ja siivoaa huoneen sillä välin kun veljeni pelaa playstationia. Veljeni ei halua muuttaa omilleen, sillä silloin joutuisi maksamaan vuokraa (kukapa sitä vuokraa ilolla makselee, kysympähän vaan?!!).
Hänellä ei ole koskaan ollut minkäänlaista suhdetta mutta kyllä säälin sitä tyttöä, joka suhteeseen tuon kanssa rupeaa!!! Aivan kädetön kodinhoidossa ja saanut siitä vääristyneen mallin äidin hoitaessa kaiken. Oli äimistynyt kun kerroin että miespuolinen ystäväni kokkasi päivällisen minulle ja yhdelle toiselle ystävistäni. Hän on myös itsekäs luonteeltaan eikä koskaan esimerkiksi tarjoa vaikkapa ostamastaan karkki/sipsipussista muille. Vaikea siis kuvitella häntä tasavertaiseen suhteeseen.
Vaikeinta asiasta tekee se, että kotona käydessä satuin kuulemaan äitini puhelun. Jutteli siis ystävälleen. Sanoi olevansa täysin kyllästynyt tilanteeseen eikä malta odottaa päivää kun pääsee veljestäni eroon. Samalla sanoi ettei kuitenkaan ole valmis potkimaan pois,sillä ei uskoisi veljeni pärjäävän omillaan. Aivan uskomatonta! En sanonut äidilleni mitään mutta mietin jälkikäteen että olisiko pitänyt? Olen veljelleni hienovaraisesti vihjaillut että olisi aika muuttaa pois mutta tästä pääsemme aina siihen kuinka vuokraa ei hänen mielestään ole järkeä maksaa... No ei kai, jos käytännössä asuu all-inclusive hotellissa! Kuinka saisin äitini tajuamaan että kaikki se passaus, mitä hän on vuosikausia tehnyt, on johtanut tähän tilanteeseen? Mielestäni äitini tulisi lopettaa tuo hotellitoiminta ja alkaa perimään matalaa vuokraa kunnes veljeni löytää oman kämppänsä. Tiedän kuitenkin ettei äidistäni tuohon ole. Sivusta seuraan ja olen vain iloinen etten ole osallinen tuossa sotkussa. Mielipiteitä/samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (186)
Nämä kehuskelut kuinka tekop*llut yms. korvaa oikean naisen kruunaa tämän mielikuvan äidin pilalle passaamaasta elättipojasta! xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa vaan missä ollaan menty pieleen, kun aikuinen ihminen ei osaa itsenäistyä. Sä voisit varmaan kertoa tarkemmin, kun tuntuu olevan kokemusta ja sulle luonteva tapa elää.
Kaikki ei ehkä vaan kiinnosta alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen. Ja joillekin itsensä myyminen rahan takia voi olla hyvinkin häpeällistä ja siksi siihen ei aleta.
Se, että sä myyt itsesäsi rahaa vastaan, ei tarkoita että kaikki myy tai haluaa myydä.
Et halua alistua yhteiskunnalle, mutta samalla oot orjuuttanut oman äitisi ja makaat persettäs levittäen pleikan kanssa kaikki päivät? Ja vielä oletat että se on yhteiskunnan velvollisuus elättää sut?
En elä äitini kanssa samassa asunnossa.
No onpa hyvä, että äitisi pisti sinut pihalle.
Ei laittanut.
Eikö äitisi pidä sinusta enää huolta? Mutta kyllä äitisi sinut sai muuttamaan pois luotaan, siihen on monia keinoja. Nopein on se, että alkaa vaatia lapsukaiselta osuutta menoista ja kotitöistä.
Lähdin kyllä ihan itse, ei täytynyt pakottaa. Miten tämä nyt liittyy mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä oletat että se on yhteiskunnan velvollisuus elättää sut?
Valtio pakotti yhdeksän vuotta kestävään peruskouluun ja työkkäri laittoi puolipakolla käymään toiseen asteen. Valtio yritti lisäksi pakottaa osallistumaan puoli vuotta kestävään tappamiskoulutukseen ja yrittää nyt pakottaa porvarin orjaksi. Tuet ovat jokseenkin pieni kompensaatio tästä systemaattisesti yrityksestä riistää vapaus.
Mitä sinä sillä "vapaudellasi" tekisit? Koulussa opit taitoja ja sosiaalisia normeja, muuten olisit täysin vanhempiesi armoilla ja kasvanut sen mukaiseksi, et myöskään välttämättä osaisi esim. englantia tai edes lukea. Armeijaan ei ole pakko mennä.
Koulutus mahdollistaa työpaikan saannin ja taloudellisen itsenäisyyden, riippumatta taustastasi sinusta voi tulla mitä vain. Samalla tulee opiskelijaelämä, jossa on mahdollisuus löytää seuraa ja kuulua muiden nuorten joukkoon, jota suurin osa kuitenkin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kehuskelut kuinka tekop*llut yms. korvaa oikean naisen kruunaa tämän mielikuvan äidin pilalle passaamaasta elättipojasta! xD
Baarista löytää aina jonkun puutteessa olevan. Ei sen takia tarvitse alistua jonkun ahneen materialistin työhön ja rahaan liittyviin vaatimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
riippumatta taustastasi sinusta voi tulla mitä vain.
Vain sitten voi tulla joksikin jos suostuu rahan takia jakamaan porvarille persettä. Muuten ei voi tulla, koska ainoastaan ahne rahan kähminen lasketaan joksikin tulemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Koulutus mahdollistaa työpaikan saannin ja taloudellisen itsenäisyyden, riippumatta taustastasi sinusta voi tulla mitä vain.
Mitä itsenäisyyttä se on, että antaa rahan takia jonkun ahneen porvarin aikatauluttaa oma elämä?
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
Miksei ole koulutusta tai työtä? Olisiko tuo tilanne enemmän oire jostain esim. henkisestä kehityshäiriöstä?
Kyllä. Kyse ilman muuta pakko olla henkisestä kehityshäiriöstä tai jostain muuta mt-ongelmasta, jos ei halua alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen.
Anteeksi mitä? Täällä voi ilman lukukausimaksua opiskella vaikka yliopistossa ja saada vielä tukea siihen, mahdollisesti parantaa elintasoa alkamalla esim. yrittäjäksi mutta sinusta on parempi maata äidin luona koska et halua osallistua? En ymmärrä lainkaan. Jokainen terve ja normaali haluaa elämässä eteenpäin.
HSEn adonis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
Miksei ole koulutusta tai työtä? Olisiko tuo tilanne enemmän oire jostain esim. henkisestä kehityshäiriöstä?
Kyllä. Kyse ilman muuta pakko olla henkisestä kehityshäiriöstä tai jostain muuta mt-ongelmasta, jos ei halua alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen.
Anteeksi mitä? Täällä voi ilman lukukausimaksua opiskella vaikka yliopistossa ja saada vielä tukea siihen, mahdollisesti parantaa elintasoa alkamalla esim. yrittäjäksi mutta sinusta on parempi maata äidin luona koska et halua osallistua? En ymmärrä lainkaan. Jokainen terve ja normaali haluaa elämässä eteenpäin.
Edelleenkään en asu äitini kanssa. Ja kaikkien mielestä se ei ehkä ole eteenpäin menemistä, että opiskelee jonkun ahneen porvarin hyväksikäytettäväksi. Tai se, että alkaa itse hyväksikäyttäjäksi.
HSEn adonis kirjoitti:
Jokainen terve ja normaali haluaa elämässä eteenpäin.
terve mies ei työtä kaipaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio pakotti yhdeksän vuotta kestävään peruskouluun ja työkkäri laittoi puolipakolla käymään toiseen asteen. Valtio yritti lisäksi pakottaa osallistumaan puoli vuotta kestävään tappamiskoulutukseen ja yrittää nyt pakottaa porvarin orjaksi. Tuet ovat jokseenkin pieni kompensaatio tästä systemaattisesti yrityksestä riistää vapaus.
Raja on auki, voit muuttaa muuallekin asumaan. Kansalaisena, jolla on oikeuksia, on myös velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 20v ja asun äitin luona käytännössä all-inclusive hotellissa. Maksan 1/3 vuokrasta ja teen töitä matalapalkkaisella alalla. Petivaatteet pitää vaihtaa itse, mutta ruoka, pyykit ja kaikki muu hoituu äitin toimesta. Olemme vähävaraisia (äitini on, mutta minulla säästöjä suhteellisen paljon), joten minä joudun maksamaan 20-vuotta vanhan auton kuluista 80%. Äiti tietää, että osaisin asua yksin, mutta en itse muuta minnekään ennen kuin toimeentulo on varmaa. Saa nähdä, koska asia muuttuu, koska mikään opiskelu ei kiinnosta ja 37,5h/vko työssäkäynti ahdistaa sekä lisäksi ruoanlaitto vituttaa.
Huhhuh... olen itse samanikäinen, lukion käynyt ja yritän päästä opiskelemaan. Asun vielä kotona, mutta teen suurimman osan kotitöistä ja maksan työttömyystuesta talouden kuluja. En todellakaan kehtaisi marista enää tässä iässä siitä että ruuanlaitto vituttaa ja opiskelu ei kiinnosta.
Olen kyllä itsekin ammattikoulun käynyt eli tutkinto löytyy. Itse delegoin nuoremmalle veljelleni 15v lähes kaikki kotityöt. Mitä sitten pitäisi tehdä? Ei mulla ole mitään unelma-ammattia, jota varten opiskella. Sen vuoksi sitä vaan ollaan joutilaana ja mietitään mitä tekis. Ja maksan 300 euroa kuussa vuokraa, johon sisältyy tämä all-inclusive. Ja oon siis tuo minkä viestiä lainasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raja on auki, voit muuttaa muuallekin asumaan. Kansalaisena, jolla on oikeuksia, on myös velvollisuuksia.
Suomen valtio pakotti osaan ja yritti pakottaa osaan, joten Suomen valtiolla on myös velvollisuus kompensoida tota vapaudenriistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa vaan missä ollaan menty pieleen, kun aikuinen ihminen ei osaa itsenäistyä. Sä voisit varmaan kertoa tarkemmin, kun tuntuu olevan kokemusta ja sulle luonteva tapa elää.
Kaikki ei ehkä vaan kiinnosta alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen. Ja joillekin itsensä myyminen rahan takia voi olla hyvinkin häpeällistä ja siksi siihen ei aleta.
Se, että sä myyt itsesäsi rahaa vastaan, ei tarkoita että kaikki myy tai haluaa myydä.
Et halua alistua yhteiskunnalle, mutta samalla oot orjuuttanut oman äitisi ja makaat persettäs levittäen pleikan kanssa kaikki päivät? Ja vielä oletat että se on yhteiskunnan velvollisuus elättää sut?
Ei laittanut.
Eikö äitisi pidä sinusta enää huolta? Mutta kyllä äitisi sinut sai muuttamaan pois luotaan, siihen on monia keinoja. Nopein on se, että alkaa vaatia lapsukaiselta osuutta menoista ja kotitöistä.
Sehän on koko tän keskustelun ydin, tyypit, jotka ei älyä muuttaa omilleen vaan loisivat vanhempien kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtio pakotti osaan ja yritti pakottaa osaan, joten Suomen valtiolla on myös velvollisuus kompensoida tota vapaudenriistoa.
Ei sun oo mikään pakko jäädä tänne. Ota vapautesi ja muuta muualle. Ai mut helkkari, voit joutua kirjaimellisesti perseenmyyjäksi, ettet kuole muualla nälkään :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laittanut.
Sehän on koko tän keskustelun ydin, tyypit, jotka ei älyä muuttaa omilleen vaan loisivat vanhempien kustannuksella.
Kai niiden mielipiteitä ja elämäntyyliä saa silti puolustaa ahneiden akkojen painostukselta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laittanut.
Vanhemmat edelleenkin päättivät yksipuolisella päätöksellä tehdä mukuloita, joten niiden niistä pitää huolehtiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laittanut.
Kai niiden mielipiteitä ja elämäntyyliä saa silti puolustaa ahneiden akkojen painostukselta?
Vähän outo logiikka, että naiset ovat ahneita ja puolustat muka niitä, jotka juuri käyttävät hyväkseen vanhempiensa, usein äitiensä hyväntahtoisuutta ja jäävät kotiin laiskuuttaan kuppaamaan äidistään irti kaiken minkä voivat.
Ihme jankkaajia taas tässä ketjussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laittanut.
Vähän outo logiikka, että naiset ovat ahneita ja puolustat muka niitä, jotka juuri käyttävät hyväkseen vanhempiensa, usein äitiensä hyväntahtoisuutta ja jäävät kotiin laiskuuttaan kuppaamaan äidistään irti kaiken minkä voivat.
No miehet ovat kyllä yhtä ahneita, jos vaativat samaa. Kysehän on edelleen siitä, että vahemmat päättivät tehdä mukuloita, mutta eivät kuitenkaan halua huolehtia niistä. Etelä-Euroopassa tällainen vanhemmuus ei tulisi kysymykseenkään.