Veljeni tulee valitettavasti olemaan yksi "miesvauvoista"
Olen täysin varma tästä. Herralla ikää 23v. Elelee edelleen kotona ilman minkäänlaista aikomusta muuttaa muualle. Käynyt aikoinaan amiksen ja on osa-aikaisissa töissä matalapalkka-alalla ilman etenemismahdollisuuksia. Ei vaikuta olevan kouluista kiinnostunut. Äitini passaa ja paapoo minkä ehtii. Laittaa ruokaa, pesee pyykit, vaihtaa lakanat ja siivoaa huoneen sillä välin kun veljeni pelaa playstationia. Veljeni ei halua muuttaa omilleen, sillä silloin joutuisi maksamaan vuokraa (kukapa sitä vuokraa ilolla makselee, kysympähän vaan?!!).
Hänellä ei ole koskaan ollut minkäänlaista suhdetta mutta kyllä säälin sitä tyttöä, joka suhteeseen tuon kanssa rupeaa!!! Aivan kädetön kodinhoidossa ja saanut siitä vääristyneen mallin äidin hoitaessa kaiken. Oli äimistynyt kun kerroin että miespuolinen ystäväni kokkasi päivällisen minulle ja yhdelle toiselle ystävistäni. Hän on myös itsekäs luonteeltaan eikä koskaan esimerkiksi tarjoa vaikkapa ostamastaan karkki/sipsipussista muille. Vaikea siis kuvitella häntä tasavertaiseen suhteeseen.
Vaikeinta asiasta tekee se, että kotona käydessä satuin kuulemaan äitini puhelun. Jutteli siis ystävälleen. Sanoi olevansa täysin kyllästynyt tilanteeseen eikä malta odottaa päivää kun pääsee veljestäni eroon. Samalla sanoi ettei kuitenkaan ole valmis potkimaan pois,sillä ei uskoisi veljeni pärjäävän omillaan. Aivan uskomatonta! En sanonut äidilleni mitään mutta mietin jälkikäteen että olisiko pitänyt? Olen veljelleni hienovaraisesti vihjaillut että olisi aika muuttaa pois mutta tästä pääsemme aina siihen kuinka vuokraa ei hänen mielestään ole järkeä maksaa... No ei kai, jos käytännössä asuu all-inclusive hotellissa! Kuinka saisin äitini tajuamaan että kaikki se passaus, mitä hän on vuosikausia tehnyt, on johtanut tähän tilanteeseen? Mielestäni äitini tulisi lopettaa tuo hotellitoiminta ja alkaa perimään matalaa vuokraa kunnes veljeni löytää oman kämppänsä. Tiedän kuitenkin ettei äidistäni tuohon ole. Sivusta seuraan ja olen vain iloinen etten ole osallinen tuossa sotkussa. Mielipiteitä/samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (186)
- pelaa koko ajan
- lippis väärinpäin päässä aina
- seuraa lätkää
- idoli Patrick Laine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin ainoat pojat, jos vielä ovat kuopuksia, passataan usein piloille. Jos mamma on tehnyt kaiken valmiiksi jo yli 20 vuotta, niin turha on odottaa, että se poju valistuisi yhtäkkiä ja alkaisi hoidella itse asioitaan. Millainen miehenmalli veljelläsi on isässään?
Huono. Isäni on osittain alkoholisoitunut. Äitini on passannut häntä samalla tavalla kuin veljeäni. Kumpikaan ei tiedä ruoanlaitosta tai kodinhoidosta mitään. Löydän vain yhden hyvän puolen ja se on, että molemmat miehistä ovat sentään kiinni työelämässä. Ap
No jos on kerran työelämässä niin sitten ei ole mitään ongelmaa. Ulos, ulos, ulos! Kyllä se oman kodin pyörittäminen sujuu kun on pakko, mitään ydinfysiikkaa se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olet sisko, ja sisarusten välisissä suhteissa hyvää on se, että voit sanoa loukkaaviakin asioita (toki kannattaa miettiä miten sanoo), ja silti hän joutuu pitämään sinua elämässään.
Ei muuten joudu. Minä ainakin potkin veljeni helvettiin omasta elämästäni ja takaisin ei ole tulossa. Tarpeeksi monesti olen sitä sen paskan jauhantaa joutunut kuuntelemaan, varsinkin kun kyseessä on täysin turhat asiat. Enkä edes ole ainoa kenen kanssa hänellä on ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Äitinne on tilanteen aiheuttanut ja nyt kantaa siitä hedelmää.
Aivan. Kaikki on aina naisten syytä. Täysi-ikäisellä miehellä ei voi mitenkään ottaa vastuuta omasta elämästään, sitäkö tarkoitit?
Tuollaisia ap:n kuvailemia miehiä suurinosa suomalaisista on, ihan oikein että syrjääntyvät. Kukaan tuttavistani ei halua tuollaista miestä vaan mielummin ulkomaalaisen tumman komistuksen
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se joskus on. Äitini käy vieläkin aikuisen veljeni luona siivoamassa, tiskaamassa ja käy veljen puolesta ruokakaupassa. Kai se on oma vika kun kasvatti pojastaan uusavuttoman
Kumma että se sama äiti on voinut kasvattaa itsenäisen tyttären ja miesvauvaksi ruvenneen pojan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se joskus on. Äitini käy vieläkin aikuisen veljeni luona siivoamassa, tiskaamassa ja käy veljen puolesta ruokakaupassa. Kai se on oma vika kun kasvatti pojastaan uusavuttoman
Kumma että se sama äiti on voinut kasvattaa itsenäisen tyttären ja miesvauvaksi ruvenneen pojan.
Tämä on kieltämättä outoa sivustaseuraajalle. Perheessämme ero minun ja veljeni välillä on luonteessa.Kotona asuessa en voinut sietää äitini antamaa mallia naisista (+meillä oli muutenkin paljon erimielisyyksiä) ja halusin omilleni niin pian kuin suinkin pystyin muuttamaan. Veljeni jotenkin taantui huolenpitoon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kieltämättä outoa sivustaseuraajalle. Perheessämme ero minun ja veljeni välillä on luonteessa.Kotona asuessa en voinut sietää äitini antamaa mallia naisista (+meillä oli muutenkin paljon erimielisyyksiä) ja halusin omilleni niin pian kuin suinkin pystyin muuttamaan. Veljeni jotenkin taantui huolenpitoon. Ap
Veljesi on kuitenkin nyt täysi-ikäinen ja vastuussa itsestään ja elämästään. Se mikä ennen oli ylihuolehtivan äidin passauksesta nauttimista, on nyt kääntynyt ikääntyvän äidin hyväksikäytöksi.
Sinuna yrittäisin puuttua asiaan keskustelemalla sekä veljesi että äitisi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee mukuloita niin niistä pitää myös huolehtia.
Ja sen lisäksi pitäisi opettaa niitä mukuloitaan myös huolehtimaan itsestään, jotta ei sitten aikuisena tarvitse enää äitiä kaupassa käymään ja siivoamaan vain siksi kun se aikuiseksi kasvanut mukula ei itse osaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies jää suosiolla pois naisten ylivallasta. 65€ maksaa tekopillu plus valitsemasi pelikonsoli tai tietokone, tuolla summalla loppuu naisten ylivalta. Tekopillu ei valita ja auo päätä. Laita tekopillu kuumaan vesiämpäriin 5 minuutiksi ja sulla on sen jälkeen kädessä aidolta tavaralta tuntuva pillu.
Silmät kiinni ja sisään.
Jää pois "naisten ylivallasta"?
Tässä puhutaan aikuisesta miehestä joka elää täysin riippuvaisena ikääntyvästä äidistään. Jos äiti huomenna päättää, että poika ulos niin eipä poika voi siihen tehdä mitään. Äidillä on tilanteessa ylivalta, jos niin haluaa.
Ja miksi se, että mies ei mene opiskelemaan itselleen ammattia eikä elätä itseään on "naisten ylivallasta pois jäämistä"???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneet akat taas valittamassa. Eikö se otakaan tehtäväkseen jakaa porvarille persettä, että on varmasti tarpeeksi rahaa ostaa nainen?
Tämä :) Mene ap elämään sun katalogi elämää valkoisesti sisustettuun asuntoosi missä on tähtityynyt soffalla ja anna veljesi olla. Ei ilmeisesti aio olla pillun orja.
Eiköhän se pelkää oikeasti sitä, että äiti tuhlaa "sen" perinnön poikaansa. Se ei vaan kehtaa sanoa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Kaikki on aina naisten syytä. Täysi-ikäisellä miehellä ei voi mitenkään ottaa vastuuta omasta elämästään, sitäkö tarkoitit?
Nainen päätti itse tehdä mukulan, joten naisen pitää myös huolehtia mukulastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi se, että mies ei mene opiskelemaan itselleen ammattia eikä elätä itseään on "naisten ylivallasta pois jäämistä"???
Kaikkia ei ehkä kiinnosta alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen päätti itse tehdä mukulan, joten naisen pitää myös huolehtia mukulastaan.
Mukula? Mies on 23-vuotias.
Taidat olla itsekin mammanpoika :)
Muuten todella kiva työkaveri söi karkkia, kun kuuntelin juttuja hänen lapsistaan suljettuani päätteeni. Hän ei tarjonnut minulle.
Hän selitti laiskasta pojastaan ja totesi, että "pojan pitää saada vaimo tekemään kotityöt".
En sanonut mitään, koska kommenttini olisi ollut hukkaan heitettyä energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukula? Mies on 23-vuotias.
Taidat olla itsekin mammanpoika :)
Ei siltä kysytty haluaako se, että sitä tehdään vai ei. Silloin on täysin kohtuullista olettaa, että jotka laittavat alulle kysymättä, sitten kanssa maksavat elämisen.
Ja kuinka moni mies on aikusena vaimon passattavana?
Mulla on ollut vuosikausia kaverina nyt 50 vee perheetön miesvauva. Tosin pitää kotinsa siistinä ja tekee ruokaa. Äiti ja isä hyysänneet syntymästä asti, mitä seurasi, no miesvauva alkoi pyörittää vanhempiaan eikä toisinpäin. Kaikki on annettu tarjottimella. Miesvauva ei kyennyt koskaan työelämään ja on nyt työkyvyttömyyseläkkeellä ja on tehnyt elämässään 2 viikkoa töitä. Nyt vaan valittaa kun eläkkeellä ei voi pitää hauskaa kokoajan kun eläke niin pieni. Perii kyllä ison omaisuuden sitten joskus. Veikkaisin että hyysäys johtaa tällaiseen tai sitten tämä miesvauva on vain heikkoa ihmisainesta...
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka moni mies on aikusena vaimon passattavana?
Hyvin harva. Suurin osa joutuu maksamastaan naisesta käymällä palkkatöissä.
Ohhoh! Kerrankin joku osasi palstalla miettiä niitä tilanteeseen johtaneita syitä miehen kohdallakin. Yleensähän täällä pyritään vain naisten ongelmien syitä funtsimaan ja vastaavassa tilanteessa miehelle olevalle miehelle tyydytään keksimään haukkumanimiä, kuten jo otsikostakin näkee.