Miksiköhän Jaana Pelkonen on kova kokoomuslainen vaikka sen vanhemmat oli perusduunareita?
Jotenkin vaikea ymmärtää..... Vanhemmat ihan duunareita.
Kommentit (60)
Jaana on koulutukseltaan VTM kuten Petteri Orpo ja taitaa olla Ilkka Kanervakin.
Miksi opettajat, poliisit yms. ei niin rikkaat äänestävät kokoomusta? Sama ilmiö kyseessä. Halutaan olla sitä, mitä kokoomus "edustaa". Ei ymmärretä, että samalla ammutaan itseään jalkaan. Jaana vain saa siitä sievoisen summan rahaa joka kuukausi :)
Samasta hyvästä syystä kuin minäkin- vituttaa duunarin kovalla työllä ansaitusta palkasta elättää veroissa kaiken maailman loisia. Kokoomus on ainoa puolue jolla on edes yritystä saattaa liian isot sossutuet vastikkeellisiksi.
Ei se nyt sieltä kovimmasta päästä ole.
yhteiskunnan kehittäminen ei tarkoita omanedun tavoittelua vaan yhteistä hyvää. Tätä eivät vassarit tajua.
Pystyy etenemään uralla psremmin?
Sen huomaa joistakin, että valutsevat aina sen.puolueen jolla eniten valtaa.
Omat vanhempani olivat myös hyvin pienituloisia. Tosin sosiaaliturvaan eivät koskaan tukeutuneet, itse hoitivat asiansa. Luulen, että olisivat olleet oikeutettuja moneenkin korvaukseen.
Tätä kun lapsuuteni katselin tulin siihen tulokseen, että vasemmisto ei ainakaan ole vähävaraisen asialla. Ellei sitten halua käyttää yhteiskuntaa pajatsona. Jos taas haluaa itse yrittää ja ottaa vastuun omista tekemisistään ja hyvinvoinnistaan niin oikealle kallellaan olevat puolueet tukevat tätä näkemystä. Keskusta putosi kelkasta, kun en halua kuitenkaan niin kovasti ja keinotekoisesti tukea tyhjeneviä kyliä ja kuntia. Jos ei pienellä maaseutupaikalla ole vetovoimaa niin ei sitä pidä veronmaksajien rahoilla tekohengittää.
Ja kas, kaiken tämän seurauksena äänestän joko Kokoomusta tai Ruotsalaisia. Vihreitä haluaisin äänestää, mutta heilläkin on turhan paljon yhteiskunnan lompsalla käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opettajat, poliisit yms. ei niin rikkaat äänestävät kokoomusta? Sama ilmiö kyseessä. Halutaan olla sitä, mitä kokoomus "edustaa". Ei ymmärretä, että samalla ammutaan itseään jalkaan. Jaana vain saa siitä sievoisen summan rahaa joka kuukausi :)
Opettajat muuten tienaavat omasta mielestään hyvin ja kuvittelevat olevansa jotain lähes poikkeuksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän olis mut poliiseissa menee aika 50/50 persut ja kokkareet.
Vierailija kirjoitti:
Entä miesystävä?
hornet lentäjä ilmavoimissa
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani olivat myös hyvin pienituloisia. Tosin sosiaaliturvaan eivät koskaan tukeutuneet, itse hoitivat asiansa. Luulen, että olisivat olleet oikeutettuja moneenkin korvaukseen.
Tätä kun lapsuuteni katselin tulin siihen tulokseen, että vasemmisto ei ainakaan ole vähävaraisen asialla. Ellei sitten halua käyttää yhteiskuntaa pajatsona. Jos taas haluaa itse yrittää ja ottaa vastuun omista tekemisistään ja hyvinvoinnistaan niin oikealle kallellaan olevat puolueet tukevat tätä näkemystä. Keskusta putosi kelkasta, kun en halua kuitenkaan niin kovasti ja keinotekoisesti tukea tyhjeneviä kyliä ja kuntia. Jos ei pienellä maaseutupaikalla ole vetovoimaa niin ei sitä pidä veronmaksajien rahoilla tekohengittää.
Ja kas, kaiken tämän seurauksena äänestän joko Kokoomusta tai Ruotsalaisia. Vihreitä haluaisin äänestää, mutta heilläkin on turhan paljon yhteiskunnan lompsalla käyntiä.
Eli mielestäsi ei pitäisi ottaa vastaan myöskään esim. opintotukea, lapsilisiä tai kotihoidontukea? Nehän ovat myös sosiaaliturvaa.
Monet työssäkäyvätkin saavat esim. asumistukea, jotkut työssäkäyvät saavat myös toimeentulotukea.
Kokoomusko sitten on vähävaraisen asialla? Oikeasti?
Sosiaaliturva nyt ei yhteiskunnan menoista edes ole kuin pieni osa. Se mikä oikeasti maksaa paljon on koulutus ja terveydenhuolto.
Erkki Tuomiojan isä oli merkittävä kokoomusvaikuttaja (Sakari Tuomioja) kyllä aikoinaan että joskus menee toisinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi ei pitäisi ottaa vastaan myöskään esim. opintotukea, lapsilisiä tai kotihoidontukea? Nehän ovat myös sosiaaliturvaa.
Monet työssäkäyvätkin saavat esim. asumistukea, jotkut työssäkäyvät saavat myös toimeentulotukea.
Kokoomusko sitten on vähävaraisen asialla? Oikeasti?
Sosiaaliturva nyt ei yhteiskunnan menoista edes ole kuin pieni osa. Se mikä oikeasti maksaa paljon on koulutus ja terveydenhuolto.
Tukien suhteen olen sitä mieltä, että niiden pitäisi perustua vain ja ainoastaan tarpeeseen. Esimerkiksi lapsilisän ei pitäisi olla automaatti. Mieluummin antaisin verohelpotuksia lapsiperheille. Ylipäänsä verottaisin perhettä enkä yksilöitä. Ja lapsista sitten saisi verotukseen vähennyksen. Nyt on niin, että mitä enemmän lapsia sitä enemmän tukia. Moni alkaisi miettiä asiaa eri kantilta, kun omista hankituista tuloista sitten saisi vähennyksiä. Jos ei tuloja, ei vähennyksiä. Ehkä haluaisikin hankkia tuloja, ehkä miettisi että ammattitaidottomana en hankikaan viittä lasta vaan hankinkin itselleni ensiksi työn.
Olen toki tyytyväinen lapsilisistä. Meillä menevät lapsille säästöön. Koen, että mun pitää lapseni elättää ja olkoon tämä lisä sitten hupirahaa yhteiskunnalta.
Opintotuki on kiva, mikäs siinä. Sitäkin ohjaisin ehkä enemmän lainan suuntaan. Ehkä ikuisuusopiskelijat alkaisivat funtsia, että olisi oikeastaan hyvä valmistua joskus että voisi maksaa lainansa takaisin. Itse otin opintolainan ja harjoittelin sijoitustoimintaa. Kävin koko opiskeluajan töissä, joten laina oli ylimääräistä. Maksoin takaisin ajallaan ja sain näin vähän ylimääräistä tuloa.
Tukien ongelma on se, että kun niiden makuun kerran on päässyt niistä ei osata luopua. Tukien pitäisi olla aina väliaikaisia ratkaisuja, ei automaatteja.
Tuet ovat vähän sama kuin kaivojen rakentaminen Afrikkaan: hetkellinen helpotus, mutta kun rakentajat ovat lähteneet kaivot jäävät hoitamatta, ruostuvat, jäävät käyttämättä. Parempi olisi tarjota koulutus miten kaivo rakennetaan, miten sitä hoidetaan, miten veden laadusta huolehditaan.
Työstä saatavan palkan pitäisi olla aina sellainen, että sillä elää. Työpaikkoja eivät luo he, jotka elävät tuilla vaan he, jotka ottavat riskejä, sijoittavat aikaa, osaamista, pääomaa ja työtä. Tästä toki pitää saada asiaankuuluva korvaus. Jos työllistät muita, niin aina vähän suurempi korvaus.
Kun lapselle kannetaan kaikki valmiina eteen, se kuvittelee olevansa koksu.
Vierailija kirjoitti:
Samasta hyvästä syystä kuin minäkin- vituttaa duunarin kovalla työllä ansaitusta palkasta elättää veroissa kaiken maailman loisia. Kokoomus on ainoa puolue jolla on edes yritystä saattaa liian isot sossutuet vastikkeellisiksi.
Kokoomuksen tarkoitushan on, että näitä tukia tarjotaan, mutta niin, että rikkaat eivät ole niiden maksajia. Eli tarkoitus on, että duunari maksaa kaiken ja kantaa yrittäjäriskin yrittäjän kääriessä mieluiten verottomat voitot.
Tämän takia duunarin ei missään tapauksessa kannata äänestää kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapselle kannetaan kaikki valmiina eteen, se kuvittelee olevansa koksu.
Väärin. Kun lapselle kannetaan kaikki edelleen siitä tulee sossu, sossupummi pahimmassa tapauksessa.
Kun lapsi yrittää ja joutuu tekemään töitä siitä tulee yleensä "koksu". Ymmärtää, että raha ei kasva puissa, sitä ei käydä hakemassa pankin seinästä katteettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän olis mut poliiseissa menee aika 50/50 persut ja kokkareet.
Ja sekin johtuu siitä, kun näkevät vihervasemmiston kaduilla ja karvikset
Kokoomuslaiset on duunareita, ei täällä ole kuin yksi nalle wahlroos, joka tosin itsekin tekee töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen tarkoitushan on, että näitä tukia tarjotaan, mutta niin, että rikkaat eivät ole niiden maksajia. Eli tarkoitus on, että duunari maksaa kaiken ja kantaa yrittäjäriskin yrittäjän kääriessä mieluiten verottomat voitot.
Tämän takia duunarin ei missään tapauksessa kannata äänestää kokoomusta.
Käytätkö vielä mistä kohtaa Kokoomuksen puolueohjelmaa tuon lainasit kun itse en sitä löydä?
Entä miesystävä?