Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempieni ensimmäinen ulkomaanmatka (Espanja) oli täysi katastrofi. Matkatoimisto ei ota mitään vastuuta :(

Älkää menkö Espanjaan
06.06.2018 |

Menomatkalla matkatavaroista oli hävinnyt mm. isäni lääkkeet. Sitten menikin puoli lomaa reseptien ja lääkkeiden järjestämiseen tulkin avustuksella. Lääkkeet olivat aivan varmasti otettu mukaan, koska niitä ei löytynyt kotoakaan.

Äidiltä kähvellettiin matkapuhelin ja lompakko kaupungilla.

Kaiken huippu oli se, että hotellihuoneen tallelokero oli myös tyhjennetty mystisesti ilman mitään murtojälkiä. Meni passit, koruja ja paljon käteistä rahaa. Paikallinen poliisi oli hyvin vastahakoinen tekemään asialle mitään ja matkatoimiston opaskin pyysi vain ottamaan yhteyden vakuutusyhtiöön. Hotellin edustaja ei edes vaivautunut paikalle. Ei mikään ihme, että Espanjassa rosvot juhlivat, kun ryöstetty on aina se syyllinen.

No eipä tarvitse itse mennä tuohon maahan koskaan. Sen verran harmittaa. Itseltäni meni myös kaksi viikkoa pilalle, kun sain päivystää puhelimessa ja auttaa vanhempiani.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa se aloituksessa mainittu ryöstö tapahtui?

Olisit siitä voinut kertoa edes jotain..

Vierailija
82/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Paikkakunta ja hotellin nimi ja osoite! Kyykkyyn rosvoinpesä!

Joooo! Boikottiin ja hetiiiii!!!!

Ihanko oikeasti otat totuutena kaiken joka tänne kirjoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa matkatoimisto korvaisi ainakin osan, sen verran pelkäävät maineensa puolesta.

Vierailija
84/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä vanhempasi pääsivät kotiin jos passitkin vietiin?

Meinaat että jäät loppuiäksesi lomakohteeseen jos passi/henkkarikortti pöllitään?

Itse asiassa multa ei ole koskaan pöllitty passia niin en tiedä. Siksi kyselen, miten oletettavasti espanjaa taitamattomat ihmiset ovat päässeet kotiin pystymättä todistamaan henkilöllisyyttään.

Tiiätkö mitä varten lähetystöissä on konsuleita? Kenelle luulet vanhusten tai sukulaistensa toistanneen henkilööllisyytesä?

Vierailija
85/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin pakattu -> ei matkatoimiston vika

Taskuvarkaat -> ei matkatoimiston vika
Hotellivarkaat -> ei matkatoimiston vika

Mistähän sitten matkatoimiston olisi pitänyt ottaa vastuu?

Jos murtojälkiä ei ole, voidaan olettaa, että varkaalla oli avain ko. kaappiin. Eli hän oli joko henkilökuntaa, henkilökunnan läheinen tai aiempi vieras, joka ei ole palauttanut avainta ja jolloin hotellin olisi pitänyt sarjoittaa kaapin lukko uusiksi. Jolloin vika kyllä on hotellin. Aina. Kaksi ekaa on ihan omaa tyhmyyttä. Ja toki se, että kuljettaa reissuilla mukana kalliita koruja ja paljon käteistä (nykyisenä eurooppalaisena SEBA aikana varsinkin).

SEPA, ei SEBA.

Miten SEPA liitty matkailussa mihinkään? Se on pankkien web services palvelu, jonka avulla yritykset voivat siirtää rahaa pankkitililtä toiselle, myös ulkomaisille tilelle euro-aluetta laajemman sepa-alueen puitteissa.

Vierailija
86/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihe asti, Sherlokki, kunnes toisin tojistettaan.

Vierailija
87/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä schengen maiden välisillä lennoilla välttämättä edes kysytä passia.

Ahaa. Ap, kun satuilet provoa, ota perusasiat selville.

Vaikka rajaviranomaiset eivät välttämättä aina kysy passia, lentoyhtiö ei päästä koneeseen passitonta ikinä.

Kyse on lentoturvallisuudesta.

Tutustutaan aiheeseen uudelleen ja keskustellaan sitten. Ilman passia pääsee lennolle, henkilökortti riittää.

Saivar, saivar. Kellä muka on Suomessa henkilökortti, kun se maksaa yhtä paljon kuin passi ja on samalla tavoin voimassa ainoastaan viisi vuotta. Kun joku on pakko hankkia, niin mieluuummin monikäyttöisempi passi.

Vierailija
88/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöllisyystodistusta ei usein kysytä lainkaan lentokoneella matkustaessa. Tämä vain tiedoksi kun joku väitti että lentoyhtiöt ei ota passitonta ihmistä koneeseen. Minä olen matkustanut monta kertaa niin että ei ole mitään kysytty, passi on toki ollut mukana.

Suomen päässä kysytään aina, mutta viimeksi Teneriffalla eivät tosiaan jostain syystä muistaneet tarkistaa.

Vierailija
89/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tuossa iässä vanhempani olivat jo asuneet 15 vuotta Espanjassa ja sinä aikana ostaneet sieltä asunnon sekä rakennuttaneet siellä tontille talon.

Ai että ihan tontille rakensivat?

Vierailija
90/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provous todistuu heti kun ei pysty kertomaan hotlan nimeä. Lähdekritiikki, jos beibi ymmärrät.

Vierailija
91/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan joudun jonkun samanlaisen kommelluksen kohteeksi. En ole vielä koskaan ollut ulkomailla, vaikka kyllä nuori vasta olen. Ja kyllä minä olen se köyhien vanhempien lapsi ja vaikka joskus olisi ehkä rahaa ollut niin vanhemmat eivät pitäneet matkustelua tärkeänä. Ja olen itsekin köyhä ja vasta keräilen summaa jolla johonkin pääsisi.

Siinä mielessä tunnen aina sympatiaa myös niitä kohtaan, jotka eivät välttämättä osaa toimia ulkomailla varsinkin jos on vähän vanhemmista ihmisistä kyse. Joskus se on aloitettava ja kaikilta ei se vaan suju niin hyvin. Jos itse joskus sählään ulkomailla ja teen väärin niin toivon ettei minullekaan tule mikään matka-asiantuntija selittämään, joka on itse kiertänyt koko maailman. Ei se tarkoita, että ihminen olisi tyhmä. Kaikkeen vaan täytyy oppia ensin ja ei välttämättä aina osaa ajatella etukäteen jokaista juttua. Ikävä tapaus. Olisi tuollainen itsellekin "kiva" matkailun aloitus. Toivon, että vanhempasi saavat vielä hyviä matkakokemuksia. Omat vanhempani ovat ainakin niin onnettomia, että heitä ei voisi edes päästää kahdestaan minnekään ulkomaille. En itsekään mikään hyvän kielitaidon omaava ole, mutta ehkä silti jotenkin pärjäisin.

Vierailija
92/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provous todistuu heti kun ei pysty kertomaan hotlan nimeä. Lähdekritiikki, jos beibi ymmärrät.

Kuinka tyhmä ihminen voi olla?

Mä voin heittää sulle hotellin nimen: NH hotel Nerja. Noin. Ymmärrätkö edes että kuka tahansa voi provota ja myös sanoa hotellin nimen anonyymillä palstalla?

Vierailija
93/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö Espanjaan kirjoitti:

Menomatkalla matkatavaroista oli hävinnyt mm. isäni lääkkeet. Sitten menikin puoli lomaa reseptien ja lääkkeiden järjestämiseen tulkin avustuksella. Lääkkeet olivat aivan varmasti otettu mukaan, koska niitä ei löytynyt kotoakaan.

Kaiken huippu oli se, että hotellihuoneen tallelokero oli myös tyhjennetty mystisesti ilman mitään murtojälkiä. Meni passit, koruja ja paljon käteistä rahaa. Paikallinen poliisi oli hyvin vastahakoinen tekemään asialle mitään ja matkatoimiston opaskin pyysi vain ottamaan yhteyden vakuutusyhtiöön. Hotellin edustaja ei edes vaivautunut paikalle. Ei mikään ihme, että Espanjassa rosvot juhlivat, kun ryöstetty on aina se syyllinen.

No eipä tarvitse itse mennä tuohon maahan koskaan. Sen verran harmittaa. Itseltäni meni myös kaksi viikkoa pilalle, kun sain päivystää puhelimessa ja auttaa vanhempiani.

Anteeksi vaan mutta suosittelen sinulle ja vanhemmillesi että pysytte vain ja ainoastaan kotona.

Vierailija
94/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että jäät loppuiäksesi lomakohteeseen jos passi/henkkarikortti pöllitään?

Itse asiassa multa ei ole koskaan pöllitty passia niin en tiedä. Siksi kyselen, miten oletettavasti espanjaa taitamattomat ihmiset ovat päässeet kotiin pystymättä todistamaan henkilöllisyyttään.

Voi herran jumala...

Eikun jos passi pöllitään niin sinne kohteeseen tosiaan jäät ja alat opetella paikallista kieltä. Lopulta joudut kerjäämään kadulla kun rahat loppuu, mutta sinnikkäästi jatkat espanjan opiskelua, jotta pääset jossain vaiheessa hoitamaan passiasioita...

Passeja pöllitään melko paljon, joten näitä surullisia tapauksia on monissa maissa.

Vierailija
95/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää menkö Espanjaan kirjoitti:

Anteeksi vaan mutta suosittelen sinulle ja vanhemmillesi että pysytte vain ja ainoastaan kotona.

Oli tämäkin nyt kiva lause. Kaikilla ei vaan ole kokemusta ulkomailta ja jostakin se on aloitettava.Terveisin  kokematon matkustaja, joka voisi itsekin jonkun virheen tehdä, mutta ei silti ole se tyhmä kuitenkaan.

Vierailija
96/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tämäkin nyt kiva lause. Kaikilla ei vaan ole kokemusta ulkomailta ja jostakin se on aloitettava.Terveisin  kokematon matkustaja, joka voisi itsekin jonkun virheen tehdä, mutta ei silti ole se tyhmä kuitenkaan.

Juurikin näin. Olen itse reissannut paljon ja jopa asunutkin ulkomailla 3 vuotta, mutta ei tulisi silti mieleenkään tokaista aloittelijalle että "pysy kotona, älä edes kuvittele lähteväsi Suomen rajojen ulkopuolelle". En minäkään ollut yhtään fiksumpi keltanokkamatkailijana, tuli tehtyä hassujakin virheitä aluksi mutta se ei tee kenestäkään toivotonta ja kehityskelvotonta hölmöä. Kukaan ei voi tietää kaikkea kaikesta, ettenkin jos on ekaa kertaa reissussa. Kokemus karttuu vain matkustamalla.

Vierailija
97/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, tuossa iässä vanhempani olivat jo asuneet 15 vuotta Espanjassa ja sinä aikana ostaneet sieltä asunnon sekä rakennuttaneet siellä tontille talon.

Heh, kiva että sua naurattaa, ihanan empaattinen ihminen

No oikeesti, jos vähän vertailee ihmisten kykyjä, niin pakostakin alkaa naurattaa, että jonkun vanhemmat eivät 2018 osaa matkailla.

No tuollaisista kokemuksista oppii varovaisemmaksi esim sen suhteen, että lukitsee jatkossa matkalaukun ja pitää lääkkeet käsimatkatavaroissa. Ryöstetyksi voi tulla kuka vaan, se on lähinnä huonoa tuuria. Varmaan itse olet syntymästäsi saakka kokenut matkailija :0

Vierailija
98/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä voi olla edes mahdollista? Kaikki tämä kahdessa viikossa? Olen asunut seitsemän vuotta Espanjassa eri kaupungeissa ja eri alueilla eikä ole ikinä tapahtunut mitään vastaavaa! Menee jo surkuhupaisuuden puolelle.

Vierailija
99/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä voi olla edes mahdollista? Kaikki tämä kahdessa viikossa? Olen asunut seitsemän vuotta Espanjassa eri kaupungeissa ja eri alueilla eikä ole ikinä tapahtunut mitään vastaavaa! Menee jo surkuhupaisuuden puolelle.

Minäkin olen asunut vaikka missä mutta Sonkajärvi oli maailman ainoa paikka jossa minut raiskattiin ja polttomerkittiin.

Sonkajärvi on siis maailman vaarallisin ja väkivaltaisin paikka.

Vierailija
100/149 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättivät sitten Sinut tänne...?