Miten te, kenellä ei älypuhelinta hoidatte Nordean verkkopankkimaksut jatkossa?
Itsellä ei älyluuria enkä pelkän pankkiasionnin vuoksi aio hankkiakaan. Mietityttää, pitääkö siirtää asiointi toiseen pankkiin ihan vaan tämän takia.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun känny varastetaan olet tyhjänpäällä.
Voi se lappukin kadota. Sovelluksen voi ladata vaikka kymmeneen laitteeseen, jos haluaa.
En koskaan kuljeta sitä lappua enkä tunnuslukulaitetta mukanani, mutta kännykkää kuljetaan. Hoidan pankkiasiat pöydän vieressä istuen, en kävellessäni tai bussissa istuessani.
Sinä voit edelleen hoitaa pankkiasiasi pöydän äärellä istuessa vaikka käyttäisitkin tunnuslukusovellusta, mutta 2010-luvulla elävä ihminen kokee sen lapun kantamisen mukanaan pääsääntöisesti turhaksi tietoturvariskiksi.
Asioista jotain tietävä pitää Androidia tietoturvariskinä, johon verrattuna paperinen tunnuslukulista on kuin Fort Knox.
Voitkin tässä kertoa, mitkä ovat tähän mennessä olleet ne toteutuneet Androidin tietoturvariskit, jotka ovat vaikuttaneet mihinkään mitenkään. Hassua, kun minä olen käyttänyt Androidia vuosikausia ongelmitta.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/ict/kiinalaiset-android-puheli…
Kannattaisikohan lukea kysymys ajatuksella ennen kuin antaa maallikkolehden tietoturvafirman uhkakuvia luovan pullisteluartikkelilinkin?
Myös minulla on työpuhelin älypuhelimena, enkä siihen halua asentaa mobiilipankkisovellusta. Minulla on tällä hetkellä tunnuslukukortti, ja ajattelin tilata sen tunnuslukulaitteen. Olen ollut asuntolainan myötä Nordean asiakas, ja täytyy sanoa, että kaiken kaikkiaan tässä on kymmenkunnan vuoden aikana tullut selväksi että Nordean maailmankuva eroaa omastani aika lailla (mm. nämä veroparatiisisekoilut ja loputtomat irtisanomiset). Silti katsoisin, että ainakin toistaiseksi pysyn asiakkaana, maksan hampaita kiristellen isoja kuluja ja katson seuraavan asunnonvaihdon yhteydessä pankkiasiakkuuden vaihtoa. Myös se on mahdollista, että nykyinen yksityiselämän puhelimeni leviää ajan myötä ja siinä yhteydessä voisi pitkin hampain siirtyä niin älykännykän kuin mobiilisovelluksen käyttäjäksi (en oikein tykkää ajatuksesta käyttää kännykkää pankkiasioiden hoitoon). Oletan, että muut pankit seuraavat perässä lähivuosina, joten pankinvaihto sinällään tuskin tuo pitkäkestoista ratkaista paperisten tunnuslukukorttien kohdalle.
En käytä mobiililaitetta pankkiasioinnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se lappukin kadota. Sovelluksen voi ladata vaikka kymmeneen laitteeseen, jos haluaa.
No lappua on harvemmin tarve kantaa mukana.
Tämä on juuri se syy miksi otin heti käyttöön Nordean mobiilitunnistuksen. Sama homma S-pankin kanssa. Aikanaan piti kolmea eri tunnuslukuliuskaa kantaa mukana. Onneksi niistä on päästy eroon.
En ole ikinä kantanut tunnuslukulappua mukana. Miksi olisin. Käytän sitä vain kerran kuukaudessa, kun hyväksyn e-laskut. Minulla yksi pahviliuska kestää monta vuotta.
En minäkään ole ikinä kantanut tunnuslukulappua mukana. Miksi olisinkaan? Hoidan laskujen maksut ja tarkistan muut pankkiasiat kerran viikossa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lappua on harvemmin tarve kantaa mukana.
Tämä on juuri se syy miksi otin heti käyttöön Nordean mobiilitunnistuksen. Sama homma S-pankin kanssa. Aikanaan piti kolmea eri tunnuslukuliuskaa kantaa mukana. Onneksi niistä on päästy eroon.
En ole ikinä kantanut tunnuslukulappua mukana. Miksi olisin. Käytän sitä vain kerran kuukaudessa, kun hyväksyn e-laskut. Minulla yksi pahviliuska kestää monta vuotta.
En minäkään ole ikinä kantanut tunnuslukulappua mukana. Miksi olisinkaan? Hoidan laskujen maksut ja tarkistan muut pankkiasiat kerran viikossa kotona.
Enkä minä. Miksi kantaisin, kun voin hoitaa pankkiasioitani missä vaan kätevästi mobiilisovelluksella.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/ict/kiinalaiset-android-puheli…