Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertti! Kuinka monta lasta sinulla on? Miten jaksat lapsiperhe-arkea?

Vierailija
03.06.2018 |

Mä itse olen introvertti ja rakastan yksinoloa. Meillä kuitenkin on yksi lapsi joka vaatii oman huomionsa. Mutta onneksi lapsi on jo sen ikäinen että on aika itsenäinen eikä häntä tarvitse enää joka asiassa auttaa.

Omaa aikaa saan niin, että lapsi touhuilee välillä omiaan, välillä isänsä kanssa ja välillä pelailee tabletillaan.

Sitten välillä mä puuhastelen lapsen kanssa jotain niin että mieskin saa välillä omaa aikaa.

Mä en enempää lapsia jaksaisi, yksikin lapsi on tarpeeksi. Tämä on hyvää lapsiperhe-arkea mulle introvertille ihmiselle.

Jaksan kun välillä saan ihan omia hetkiä eikä tarvitse olla kokoajan auttamassa ja viihdyttämässä toista.

Kommentit (211)

Vierailija
201/211 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. =)

Vaikka olen oma itseni, sievä, älykäs ja asenteellinen eivät miehet ole kelpuuttaneet vaimoksi.

Epäsääli. 🖤🌸

Vierailija
202/211 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/211 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kohta täysi-ikäinen. Ei ole lapsiperhepuuhat mua varten, taivuin aikanaan isänsä painostukseen. En jaksa pieniä, en omia enkä toisten, enkä odota lapsenlapsia.

Surullista kuulla että jouduit painostuksen uhriksi. Lisääntymisen tulisi olla vapaaehtoista aina.

Vierailija
204/211 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
205/211 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Hyvi olen jaksanut lasten kanssa.  Aikuisten kanssa vaikeampaa 

Vierailija
206/211 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kohta täysi-ikäinen. Ei ole lapsiperhepuuhat mua varten, taivuin aikanaan isänsä painostukseen. En jaksa pieniä, en omia enkä toisten, enkä odota lapsenlapsia.

Jep

Vierailija
207/211 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
208/211 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut sen, että itseasiassa mun introvertti kaverit on sopeutuneet vauva/pikkulapsia aikaan paremmin kuin ekstrovertti kaverit. Ekstrovertit jotka ovat tottuneet menemään ja tekemään kamppailevat enemmän sen kanssa, että lapset rajoittavat tekemistä ja menemistä. Introvertit jotka viihtyvät kotona eivät koe elämäänsä läheskään niin vangituksi,vaan nauttivat siitä kun ei tarvitse mennä töihin jne. 

Totta, ja lasten ollessa poeniä saa hyvän tekosyyn vältellä muita aikuisia. Kukaan ei suutu jos vetoaa siihen, tai perheeseen. 

Vaikka päiväkotityö on raskasta, lasten kanssa voi olla rauhassa aikuisten konflikteista ja vaatimuksilta, sosiaalisilta peleiltä, jos muistaa sen että lapsille pitää koko ajan jutella. 

Vierailija
209/211 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 aikuista lasta , heillä 4 v ikäeroa. Just sopiva.Pidin polvet yhdessä, Sit 4 ihanaa lstenlasta. Kyllä elämä olisi tyhjää jollei heitä olisi. Kävin koko ajan tgöissä ja organisoin ajankäytön .Pystyimme mieheni kanssa lom ailemaankin.Ei käyneet seinät kimpuun. Ja kaksoin  aivan hyvin- Miten nykyäidit ovat sen heikompaa laatua. Itsekkäitäkö.Itse olin 21 v kun esikoinen syntyi perheseemme.

Vierailija
210/211 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta. Paljon helpompaa, kun on monta lasta. Touhuavat keskenään, aina löytyy kaveri. Ei tarvi minun olla leikeissä kaverina tai keksiä  tekemistä. Saan tehdä omia juttujani, kunhan ruuat hoidan ajallaan tarjolle. Yksi lapsi on paljon työläämpi kuin pari pienellä ikäerolla.

Vierailija
211/211 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi. Lapsuudenperheessä oli neljä. Se oli täyttä helvettiä. Nyt on introvertin miehen kanssa tehty yksi introvertti lapsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme