Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton siskoni toi miehensä kanssa tyttäreni YO-juhliin vain 50€ lahjaksi

Vierailija
02.06.2018 |

Mielestäni aika pieni summa noin läheiseltä henkilöltä nimenomaan kun ei ole omia lapsia.. Molemmat hyvissä työpaikoissa. Luulisi vähän enemmän irtoavan.

Tyttöni on todella surullinen, meillä on pieni suku ja luotti että siskoni ja tämän mies olisivat antaneet yhden suurimmista lahjoista. Nyt on tulossa enää sellaisia vieraita joilta tuskin hirveästi rahaa tulee kuten hänen kavereita, tuttavaperheitä jne. :(

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole edes valmistujaisiin koskaan kutsuttu, vaikka hirmu mielellään menisin. Isoäitinsä kutsuvat. Olen näille nuorille täti. Lahjoja en tietysti anna jos ei kutsuta.

Heidän häviö, koska sivistystä arvostavana olisin kyllä antanut rahaa ihan kivasti, enemmän kuin synttäreinä. En toki tätä sano, sillä en minä halua kutsua vain rahan vuoksi heiltä.

Pitävät kai juhlia enemmän lasten kavereille.

Olet joku omahyväinen sitruunaturpa jota kukaan ei kutsu minnekään. Koska olet tylsä ja luotaan työntävä. Piste.

Vierailija
182/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät mitä ne tienaa - ei yliopisto-opiskelu tarkoita vielä sitä että olis hyvä liksa.

Voivat olla pötkätöitä tekeviä kaupungin ja Kelan kaljaan meneviä elättipossuja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joko ootte ehtineet laskea, tuliko monta rahaa vain vaan pelkkiä viisikymppisiä?

Vierailija
184/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me veimme kaukaiselle sukulaiselle ylppärilahjaksi 50eur. Sisarusten lapsille on annettu 100eur. Vaikka on omiakin lapsia. Mutta asumme omakotitalossa. Selittänee syyn.

Vierailija
185/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin lotossa pienen summan noin 10 000€. Juorun kiersi koko suvun ja kunnan.

Nyt on tullut kutsuja valmistujaisiin vaikka en ole nähnyt osaa sukulaisista yli 10 vuoteen.

Todennäköisesti jäisin ilman kutsuja jos tietäisivät että annan maksimissaan 50€ lahjaksi.

Vierailija
186/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin siskoni tytölle kaksikymppiä kortin väliin. Halusin sen antaa, vaikka tilille jäi sen jälkeen viikonlopuksi 16 euroa. En siis päässyt paikalle, koska olin töissä. Erosta tyhjin käsin jääneenä, viime vuoden opiskelleena, 100 000 asunnonlainan haltijana, teen kolmea työtä. Tuon 20 kymppisenkin eteen teen reilut kaksituntia töitä. Kummityttöni sai 100 euroa pari vuotta sitten.

Oma lapsi täytti juuri 18, asuu luonani, tekee nyt kesällä ahkerasti töitä, hänen kulunsa kumminkin ensin.

Ja en tarkoittanut valittaa, vaan kertoa, että vaikka olenkin pari vuotta tosi tiukilla niin halusin antaa tuon pienenkin summan, koska välitän. Uskon, että se perhe ymmärtää, heillä ei kuitenkaan ole ihan viimeisistä penneistä kyse.

Vierailija
187/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sä kehtaat, AP! Vai onks tää sittenkin provo?

Jos tuo oli totta, niin toivotaan etteivät tuo enää mitään lahjoja sulle tai perheesi jäsenille.

Vierailija
188/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä! Itse toivoin ettei lapseni saa koulun päättäjäisissä paljon rahaa, kun tuhlaa vain ne.

Vierailija
189/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti nousee suuri v**utus kun lukee tällaisia wt-aloituksia. Mitäpä jos opettaisitte ne kakaranne arvostamaan niitä elämässä tärkeitä asioita, kuten ihmisten välisiä suhteita ja vanhempia ihmisiä? Tollainen itkeminen "vain 50:stä" vit***a erityisen paljon, sillä et voi tietää mitään siltikään siskosi kuluista (hän tuskin kaikkea sulle kertoo), ja vaikka rahaa olisi 100k säästössä niin se ei velvoita antamaan rahaa yhtään kellekään. Vaikutat todelliselta vatipäältä ap. Ei ihme että lapsesi on myös. 

Vierailija
190/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa miten markka-aikaan oli lahjarahat yleensä kun 500 oli iso summa ja 1000 jo aivan mahdoton?

Vierailija
191/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minusta vähän jos ovat hyvin toimeentulevia, 25 euroa per naama. Itse annoin sukulaistytölle myös vain 25 sillä olen jäänyt työttömäksi eikä mitään tuloja ole ollut kuin toukokuun alussa viimeksi eikä tiedossa tulevaksi, kela ehkä jonkun almun antaa jossain vaiheessa. 

Viime keväänä annoin siskon tyttärelle satasen kun olin kerrankin varoissani, ihan vaan siksikin kun ei ollut koskaan aikaisemmin ollut varaa lahjoa kunnolla.

Vierailija
192/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahanahneita pummipaskoja piisaa aina! osta! maksa! anna! voi kun olet huono ihminen kun et anna hyväksikäyttää!

Vierailija
193/194 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan omaa tyhmyyttä sitten käyttää pitopalvelua ja siivousfirmaa. Mun lakkiaisissa tehtiin kaikki itse. Itse leivottiin, itse siivottiin. Hyvin meni. 

Kyse ei ole tyhmyydestä, vaan taito- ja resurssipulasta. Mies siivosi kyllä koko viikon ja minä autoin minkä töiltäni ehdin. Mutta lisäksi tarvittiin ammattilaisten apua 2x4h. Juhlien järjestämisestä meillä ei ole minkään valtakunnan kokemusta ja halusimme kuitenkin tarjota vieraille mukavat juhlat. Toki ehtoisa pitoemäntä olisi loihtinut maittavat tarjoilut ja junaillut keittiöön jonkun apulaisen laajasta tuttavapiiristään. Mutta eivät ne ruuat olisi ilmaisia olleet vaikka tarjoilut olisi itse valmistanut. 

Joku kysyi juhlijoiden määrää. Meillä oli kahdet eri juhlat, perjantaina ja sunnuntaina. Vieraita oli yhteensä 45 (oma väki mukaan laskettuna) ja lisähintaa tuli osaltaan tuosta sunnuntaista, kun sunnuntaina on tuplapalkka. 

Meillä oli ihanat juhlat eikä tuo rahanmeno harmita ollenkaan. Mutta kieltämättä tuli itsellekin vähän yllätyksenä se, miten kallista juhlien pitäminen on. Me jouduimme nyt maksamaan siitä, että meillä ei ole kokemusta ja taitoa juhlien järjestämisestä (eikä sitä aikaakaan) emmekä halunneet pilata näitä juhlia omalla tunaroinnilla. Jos on järjestänyt vuosien varrella häät, kastejuhlan, rippijuhlan ja mitä näitä on, on paljon paremmassa valmiudessa ponnistaa onnistuneet ylioppilasjuhlat. 

Vierailija
194/194 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on idioottimaista käyttää lapsettomuutta perusteluna suurten summien vaatimiseen omille lapsille. Ennemminkin minusta olisi kohtuullista jos molemmilla olisi lapsia ja molemmat lahjoisivat isoilla rahasummilla. Silloin rahan kylväminen olisi vastavuoroista. Nyt haluat vain verottaa siskon rahapussia säännöllisin väliajoin ilman minkäänlaista vastavuoroisuutta. Miksi koet, että siskon pitäisi maksaa sinulle lapsenteosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi