Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton siskoni toi miehensä kanssa tyttäreni YO-juhliin vain 50€ lahjaksi

Vierailija
02.06.2018 |

Mielestäni aika pieni summa noin läheiseltä henkilöltä nimenomaan kun ei ole omia lapsia.. Molemmat hyvissä työpaikoissa. Luulisi vähän enemmän irtoavan.

Tyttöni on todella surullinen, meillä on pieni suku ja luotti että siskoni ja tämän mies olisivat antaneet yhden suurimmista lahjoista. Nyt on tulossa enää sellaisia vieraita joilta tuskin hirveästi rahaa tulee kuten hänen kavereita, tuttavaperheitä jne. :(

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt yhteenveto lakkiaiskutsuista, kun monet puhuvat rahankeruujuhlista. Pitopalvelu maksoi 2000€, siivousfirma 450€ ja saadut rahalahjat olivat yhteesä 860€. Lisäksi tuli kolme pientä tavaralahjaa ja vähän suklaata.

Ei sillä, että tässä olisi mitenkään ajateltu että "voitolle" pitää päästä tai edes tasoihin. Mehän nuo juhlat maksoimme ja lahjat menivät lapselle. Emmekä todellakaan olleet mitään rahaa lahjaksi pyytäneet, sitä tuli ihan pyytämättäkin. Mutta huomautuksena vain niille, jotka kuvittelevat että tällaisten juhlien järjestäminen on hyvä bisnes. Ei ole. Mutta kovasta hinnasta huolimatta oli aivan mahtavaa juhlia lapsen valmistumista ylioppilaaksi, saatua korkeakoulupaikkaa ja hyvää kesätyötäkin rakkaiden sukulaisten ja ystävien kera.

Se on ihan omaa tyhmyyttä sitten käyttää pitopalvelua ja siivousfirmaa. Mun lakkiaisissa tehtiin kaikki itse. Itse leivottiin, itse siivottiin. Hyvin meni. 

Vierailija
162/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on aika takuuvarmasti provo, mutta sanotaan nyt kaikille niille, joilla on samansuuntaisia ajatuksia lapsettomista sukulaisista:

Miksi juuri heiltä odotetaan isoja summia ja suuria lahjoja?  Siis ajatellaanko näin, että heillä on siihen varaa?  Eikös jokaisen kuuluisi saada käyttää omat varansa itseään varten?

Kuinka paljon olet itse antanut näille lapsettomille sukulaispareille lahjoja tai rahaa elämän varrella?  Heidän tehtävänsä kun olisi sinun mielestäni lahjoa aina vain muita, mutta milloin he itse ovat sitten saamapuolella?

Joskus nimittäin tämä tulee mieleen, kun itse olen juuri siinä asemassa, että minulta odotetaan rahaa ja lahjomisia.  Sen sijaan minua itseäni ei koskaan muisteta mitenkään.  Ei minua eikä miestäni.  Täytyy sanoa, että me olemme lapsettomuudessamme tulleet sukulaisille ja ystäville erittäin halvaksi.  Meille ei kanneta lahjoja eikä rahakuoria.  Sen sijaan meidän oletetaan niitä kanniskelevan muille.

Tämä ei ole mielestäni ihan oikein, koska on meilläkin ollut tilaisuuksia, jolloin meitäkin olisi voinut muistaa muutenkin kuin postikortilla.  Tosin yleensä ei tule sitäkään.

Ja vielä, oletteko koskaan laskeneet, kuinka monta sellaista sukulais- ja ystäväperhettä näillä lapsettomilla pareilla on, joita heidän pitää aina ja kaikissa tilanteissa muistaa ja kuinka paljon heillä on niitä muistettavia lapsia?  Siitä voi kertyä ihan huomattava summa vuodessa, kun kaiken yhteen laskee.   

Kiitos kun muistutit tästä. Meillä on yksi pieni lapsi, joka on lapsettomilta sukulaisilta saanut lahjoja ja en kyl itse ole joululahjojen lisäksi muistanut. Voisinkin nyt kesällä ihan vaan muuten vain jotain ostaa heille kaikille mökeille tai vaikka hyvät viinit kesäruokien kanssa nautittavaksi.

:) kivasti ajateltu :) 

Myös se lapseton täti kovasti voisi ilahtua siitä jos keksisitte jotain tekemistä yhdessä eli tarkoitan lapsi ja tätinsä. Ei sen tarvitse niin maailmaa mullistavaa ja kallista olla, joku pieni retki vaikka naapurikaupunkiin ja jädelle. Olisi varmasti kummallakin hyvä mieli ja lapsen vanhemmatkin saisivat "vapaa-illan". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No palataanpas alkujuurille . Lapsi valmistuu ylioppilaaksi ja  te järjestätte ne juhlat suvulle ja kenties muille ? Mutta miksi te ne järjestätte ? Mitä valmistunut itse haluaa ja miten  te  vanhempina  haluatte hänen päivää juhlia ? Odotatteko hänen kanssaan yhdessä isoja raha-lahjoja ja muita arvokkaita lahjoja eli se on oikeastaan koko  motiivinne juhlaan  ? Mietitte kenties juhlan kuluja ja sitä kattaako lapsen saamat lahjat edes pienen osan siitä mitä vieraille tarjositte ? Vatuttaako se jo etukäteen ? Vai haluatteko vain kutsua sukua ja ystäviä siten ,  että kaikki  iloitsee tästä lapsenne onnistumisesta  ,sinnikkyydestä ja jaksamisesta käydä lukio loppuun ja saada se ihana lakki ? Haluatte juhlia ja tarjota kykynne mukaan syötävää ja juotavaa ja toivotte että nämä juhlat jää uuden ylioppilaan mieleen lämmintunnelmaisena ihanana tilaisuutena jolloin mummi ja vaari ehkä oli vielä mukana, oli rakas kummitäti  eikä serkutkaan ja paras kaveri  olleet hajonneet maailman tuuliin ? Kun juhla on ohi , jäikö hyvä mieli lapselle ja teille jotka juhlan järjestitte ? Vai jäikö katkeruus, paha maku suuhun kun ei , saakeli sentään  , kukaan tuonut tarpeeksi lahjarahaa ja muutkin lahjat täyttä roskaa ja lentää saman tien kierrätykseen . Ikinä ei enää järkkäillä mitään  juhlia ja se on varmaa se . Lähtivätkö vieraat noloina koteihinsa kun selvästi tajusivat ,  että ei lahjat kelvanneet ja rahaa olisi pitänyt antaa paljon enemmän. Mummi harmitteli pientä eläkettään kun ei yksinkertaisesti voinut 50kymppiä enempää antaa . Kummi ihan itki ja pyyteli anteeksi ja lupasi lähettää heti tilille enemmän ? Serkut luikki pois ja päätti vetää pään täyteen lähibaarissa  kun ei koskaan mikään kelpaa ja aina jää paha maku suuhun ? Paras ystävä tajusi että rahan antaminen ja lainaaminen ilman takaisin maksupyyntöjä  se taisi sittenkin ystävyyttä liimata ja nyt kun sitä ei ollut niin ei tainnut olla ystävyyttäkään ? Miten teille kävi ?

Vierailija
164/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mitään tylsempää kuin yo juhlat.. kuunnella vanhempien lässytystä siitä kuinka hyvin meidän lapsi on pärjännyt ja vieressä seisoo tylsistynyt, lellitty kakara joka vaan miettii et lähtis nyt kaikki vieraat helv.. että pääsi dokaamaan kavereiden kans..

sitten ollaan nyrpistyneitä siitä jos päivän saldo ei ihan mennyt niin kuin oltiin tavoiteltu (=kutsutaan kaikki kummit ja kaimat jotta rahaa tulisi mahd. paljon)

itse oletan että jos antaisin 50€ lahjaksi niin tarjoilut tulisi olla aika hyvät; mielellään kunnon pitopalvelu jossa laadukasta ruokaa ja juomaa, ei mitään ylikostutettua ja seisonutta voileipäkakkua ja halpaa kuoharia..

joten pidättäydyn yo-juhlista jatkossakin, pistän sen viiskybän mielummin hyvään ravintolaan

Vierailija
165/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isolle porukalle tuo 2000€ pitopalvelu oli?

Siivota osaa jokainen itse.

Vierailija
166/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa todella ongelma? Kukaan ei ole velvollinen lahjoittaa mitään kenellekään. 

Vierailija
167/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aika pieni summa noin läheiseltä henkilöltä nimenomaan kun ei ole omia lapsia.. Molemmat hyvissä työpaikoissa. Luulisi vähän enemmän irtoavan.

Tyttöni on todella surullinen, meillä on pieni suku ja luotti että siskoni ja tämän mies olisivat antaneet yhden suurimmista lahjoista. Nyt on tulossa enää sellaisia vieraita joilta tuskin hirveästi rahaa tulee kuten hänen kavereita, tuttavaperheitä jne. :(

No mä lohdutan sua, katsos kun meillä meni tilan vuokraan ja pitopalveluun enemmän rahaa kuin mitä yo-sankari sai lahjoina yhteensä. En silti valita vaikka "pakkaselle" menikin, oli kivat juhlat ja pitkästä aikaa sukulaiset ja ystävät näkivät toisiaan.

Vierailija
168/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin tässä keväällä yliopistosta ja olen asiantuntijatöissä, kuten puolisonikin. Onneksi saamme lapsen kesän lopulla ennen ensi vuoden ylioppilasjuhlia niin on hyvä syy olla antamatta lahjaksi yli 50 €!

Vierailija
169/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän hyvä syy on ihan vaan on ettei katso aiheelliseksi osallistua rahankerjäyksiin, mutta lapsen tekeminen (pelkästään!) sen takia on idiotismia. Toivottavasti näin ei ollut nro 168 asiantuntijapariskunnalla tai sitten on elämänhallinta hakusessa.

Vierailija
170/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pihi ja ahne sisko! (toinen oli pihi ja toinen ahne)

Laita seuraavalla kerralla kutsuun että "vähintään 200 € lahjaksi" jotta ymmärtää.

Vierailija
171/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kuvottavan ahne, pinnallinen, lapsellisen keskenkasvuinen ja vastuuton ap. Sinä teit omasta päätöksestäsi tai omaa typeryyttäsi (ihan sama lopputuleman kannalta) lapsen tähän maailmaan, kanna nyt myös vastuu tekosistasi!

Siskosi valitsi fiksummin (johon sinullakin olisi ollut mahdollisuus) ja hänellä on nyt täysi oikeus elää näköistään elämää, siitä nauttien, ilman että sinä pershedelminesi olet alvariinsa milloin milläkin tekosyyllä käsi pitkällä kerjäämässä, arvostelemassa ja syyllistämässä.

Vierailija
172/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan provo, koska kukaan ei oikeasti ole noin kiittämätön. Jos on, sietäisi hävetä.

Mutta sellainen tuli mieleen että kun on lapseton pariskunta kyseessä niin olisivatko lapsettomuushoidoissa, jotka nielevät aika paljon rahaa?

Niin se varmaan on. Eihän sellaista ole olemassakaan, että joku pariskunta olisi omasta halustaan lapseton. Ja ei edes haluaisi käyttää rahojaan johonkin muuhun kuin (toisten) lapsiin.

Vierailija
173/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vammane tytär teillä jos tosta pahottaa mielensä.

Vierailija
174/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat antaneet vain 20 euroa, koska noin kiittämättömät sukulaiset eivät tarvii paljon rahaa lahjaksi.

Vierailija
175/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt yhteenveto lakkiaiskutsuista, kun monet puhuvat rahankeruujuhlista. Pitopalvelu maksoi 2000€, siivousfirma 450€ ja saadut rahalahjat olivat yhteesä 860€. Lisäksi tuli kolme pientä tavaralahjaa ja vähän suklaata.

Ei sillä, että tässä olisi mitenkään ajateltu että "voitolle" pitää päästä tai edes tasoihin. Mehän nuo juhlat maksoimme ja lahjat menivät lapselle. Emmekä todellakaan olleet mitään rahaa lahjaksi pyytäneet, sitä tuli ihan pyytämättäkin. Mutta huomautuksena vain niille, jotka kuvittelevat että tällaisten juhlien järjestäminen on hyvä bisnes. Ei ole. Mutta kovasta hinnasta huolimatta oli aivan mahtavaa juhlia lapsen valmistumista ylioppilaaksi, saatua korkeakoulupaikkaa ja hyvää kesätyötäkin rakkaiden sukulaisten ja ystävien kera.

Ei perhe lakkiaiskutsuista voitolle jää, jos kutsuihin järjestää kunnon tarjottavat. Taloudellisessa mielessä perheen kannattaisikin mennä yhdessä syömään juhlan kunniaksi, ja antaa itse juhlarahat suoraan lapselle. Jos äidin ja juhlakalun mielessä on ainoastaan rahan saanti, ja vieraat surevat, kun joutuvat luopumaan rahoistaan, ja vastineeksi saatavat tarjoilutkin ovat niin huonot, olisi varmaan järkevää säästää aikaa ja rahaa, ja jättää suku kutsumatta. Juhlat kannattaa järjestää vaan, jos halutaan oikeasti tavata ja juhlia ylioppilasta eikä kytätä paljonko vierailta saa nyhdettyä rahaa.

Vierailija
176/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa, niin sitä pitää antaa,.

Mitä mä just luin? :´D 

Teini itsekö se siellä ruudun takana antaa elämänohjeita? Kelle itse ajattelit antaa lahjarahasi eteenpäin?

Vierailija
177/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penskasi on niin inhottava, että tuon viisikymppisenkin antaminen tuntui inhottavalta. T. sisaresi 🤧

Vierailija
178/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää puhua jonkun vuokrasta tai koulutuksista ja olettaa, että menestymisensä takia toisivat rahaa lapsellesi. Hirvittävää lokkeilua. Luotaantyöntävää. Olisi oikeasti ollut oikein, että eivät olisi tuoneet yhtään mitään juhliin.

Niin juuri. Eli siis jos joku sukulainen menestyy/tienaa hyvin, hänellä on velvollisuus kantaa kaikki rahansa teille ja muulle suvulle lahjojen ja ihan käteisen muodossa, niinkö? Huhhuh.

Itse en ole tietääksenikään, jos joku odottaa jotain lahjoja minulta, kun palkkani on hyvä ja lapsia ei ole. Siinähän odottaa.

50 euroo on oikein hyvä lahja sisarenlapselle. Aloittaja voisi nyt viimeistään opettaa lapselleen, että raha tulee työnteosta, ei vastikkeetta kirjekuorissa.

Vierailija
179/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua ja tytärtäs vaivaa

Vierailija
180/194 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten isolle porukalle tuo 2000€ pitopalvelu oli?

Siivota osaa jokainen itse.

Älä ny lässytä - köyhä !!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi