Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton siskoni toi miehensä kanssa tyttäreni YO-juhliin vain 50€ lahjaksi

Vierailija
02.06.2018 |

Mielestäni aika pieni summa noin läheiseltä henkilöltä nimenomaan kun ei ole omia lapsia.. Molemmat hyvissä työpaikoissa. Luulisi vähän enemmän irtoavan.

Tyttöni on todella surullinen, meillä on pieni suku ja luotti että siskoni ja tämän mies olisivat antaneet yhden suurimmista lahjoista. Nyt on tulossa enää sellaisia vieraita joilta tuskin hirveästi rahaa tulee kuten hänen kavereita, tuttavaperheitä jne. :(

Kommentit (194)

Vierailija
81/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo. Älkää villiintykö.

Voi olla,mutta valitettavan yleinen asenne kuiten.Lapseton voi maksaa,odottaa,joustaa lomissa jne...

Vierailija
82/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen että toi edes jotain! Mistä tiedät heidän rahanmenonsa? Ei se työpaikka kerro mitään. Itse en saanut mitään isoja rahoja missään omissa juhlissani, vaikkei sukuni/perheeni mitään köyhiä ole. Tarkoitus on vain kasvattaa ymmärrystä siitä, ettei rahaa saa mistään taikaseinästä sitä pyytämällä. Kasvoin kunnioittamaan toisia sekä ympäristöäni kun minua ei hemmoteltu piloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on taattua AV-laatua. Arvauksia siitä, kuinka suuri osa ketjun viesteistä on AP-provoilijan omasta kynästä? Oma veikkaukseni on 75%.

Vierailija
84/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko olisi pitänyt tuoda? 50€ on ihan hyvä summa.

Vierailija
85/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha 😂 vai että enemmän ku 50€ ois pitäny antaa koska lapseton sukulainen.

Jotenki tuntuu että kaikki ne jotka valittaa rahalahjojen pienuudesta on köyhät..

20€ on hyvä lahjaraha, etenkin jos moni muukin antaa saman verran. Ja eiköhän lahjan antaja saa itse päättää mitä antaa. Itse en edes pieraisekaa semmosten suuntaan jotka määräilee mitä pitäs lahjaks antaa uli uli 😂

Kiinnostas tietää paljonko pitäisi yo ihmisen saada yhteensä rahaa juhlissa? Onko se satoja vai kenties jopa tonneja? Vähän tullut semmoinen kuva että tärkeintä on raha eikä se että kenties harvoin toisiaan näkevät sukulaiset kokoontuis kerralla saman katon alle viettää aikaa...

Vierailija
86/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla,mutta valitettavan yleinen asenne kuiten.Lapseton voi maksaa,odottaa,joustaa lomissa jne...

Kyllä, totta tuo 👆hirveän moni olettaa että koska ei ole lapsia niin totta kai sillä on aikaa vaikka mihin, toki voit joustaa tuossa ja tuossa asiassa ja lomasi voit pitää iha millo sattuu 😬😬 ja vielä se että sullaha on enemmän rahaa jne... se että on lapseton ei tarkoita sitä että olisi 24/7 luppoaikaa tai että edes haluan olla saatavilla (auttamaan jne) millo vaa...

Vierailija
87/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Jos asuaa Espoossa jää ehkä vielä molemmille 1.000 enemmän kuin muille

Mitä? Palauttaako Espoo nykyään maksetun kunnallisveron tilille? Pitäiskö muuttaa takaisin?

Vierailija
88/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjaksi toivat kirppikseltä Nintendon.

Keräilijät maksaa nykyään noista huomattavia summia!

Vierailija
89/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, millaisia lahjoja olette itse antaneet siskollesi hänen merkkipäivinään? Vai onko niin, ettei hyvintoimeentuleva lapseton pariskunta muistamista tarvitse? Kuinka läheiset välit lapsellasi ylipäätään on tätiinsä?

Mielestäni suurimpia lahjoja ylioppilasjuhlissa on lupa odottaa omilta vanhemmilta, isovanhemmilta ja ehkä kummeilta. Paljonko he antoivat?

Lapsettomalta pariskunnalta voi odottaa ennemmin pienempää kuin suurempaa lahjaa, kuin lapsiperheeltä. Hehän ovat olleet muutenkin antajapuolella kaikki nämä vuodet ristiäisissä, joulu- ja syntymäpäivillä ja rippijuhlissa. Toisin olisi, jos myös siskollasi olisi lapsi, joka vastavuoroisesti saisi sinulta lahjat merkkipäivinään. Silloinhan voisitte molemmat antaa toistenne lapsille ylioppilaslahjaksi vaikka 200 euroa ja tilit olisi silti "tasan".

50 euroa on minusta ihan hyvä summa, riippuen antajien määrästä. Kuusihenkisen lapsiperheen lahjaksi 50 euroa tuntuu aika vähäiseltä, mutta pariskunnan antamaksi taas ei. Kannattaa myös pitää mielessä, että pitkämatkalaisilla juhlavierailla menee helposti rahaa polttoaineisiin toiset 50 euroa ja monesti vielä lisää juhlavaatteisiin.

Vierailija
90/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi?

Lapsettomalla ei ole velvollisuuksia.

Vierailija
91/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoo aloitusviestissä että lapsi on tyttö ja toisessa viestissä että poika. Provo

Vierailija
92/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju on taattua AV-laatua. Arvauksia siitä, kuinka suuri osa ketjun viesteistä on AP-provoilijan omasta kynästä? Oma veikkaukseni on 75%.

Olkoonkin noin, mutta keskusteluihin tulee ihmisiä jotka OLISIVAT voineet tehdä ko. aloituksen ihan tosissaan. Siksi ei ole niin väliä onko aloitus totta vai keksittyä.

Vierailija
93/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttävät ne, jotka on aina huutamassa tuota provoa.

Vierailija
94/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan provo, koska kukaan ei oikeasti ole noin kiittämätön. Jos on, sietäisi hävetä.

Mutta sellainen tuli mieleen että kun on lapseton pariskunta kyseessä niin olisivatko lapsettomuushoidoissa, jotka nielevät aika paljon rahaa?

Vierailija
95/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseton ja hyvätuloinen. Sukulaislasten muistamiset alkoivat tuntua rahastukselta, kun vuosia niille lahjoja kustansin ilman vastavuoroisuutta. Jossain vaiheessa lakkasin, koska muistamiset kulkivat vain yhteen suuntaan ja yhteydenotot koskivat aina vain oman perheen juhlia tai tarpeita.

Vierailija
96/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisin itsekkäin teko mitä yleensä tehdään, on synnyttää lapsi. Velana voisin matkustaa joka kolmas viikko lentokoneella johonkin, enkä siltikään yltäisi samaan luonnonvarojen tuhlaukseen. Se siitä itsekkyydestä...

Vierailija
97/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi?

Lapsettomalla ei ole velvollisuuksia.

No ihan samat velvollisuudet on esim. työnantajaa, kumppania kohtaan... Ja se on valinnoista kiinni. Miksi pitäisi joustaa muiden, ehdoin tahdoin itsensä tiukalle vetäneiden vuoksi, jos itse on valinnut elää vapaammin. Lapsettomat eivät ole muille mitään velkaa. Lopettakaa kitinä ja antakaa lapsenne adoptioon, jos on niin ylivoimaista, että aina pitää olla kompensaatiota saamassa ilman mitään perusteita.

Vierailija
98/194 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin siskosi ja tietäisin asenteesi, hakisin tuonkin pois. Olet todella tympeän oloinen ihminen. 

Vierailija
99/194 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kauheeta kun juhlien järjestäminen on huono bisnes.

Vierailija
100/194 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti jättänyt juhliin menemättä, kun tuntuu että joka kekkereihin tulee ostaa se ”pääsylippu”..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi