Lapseton siskoni toi miehensä kanssa tyttäreni YO-juhliin vain 50€ lahjaksi
Mielestäni aika pieni summa noin läheiseltä henkilöltä nimenomaan kun ei ole omia lapsia.. Molemmat hyvissä työpaikoissa. Luulisi vähän enemmän irtoavan.
Tyttöni on todella surullinen, meillä on pieni suku ja luotti että siskoni ja tämän mies olisivat antaneet yhden suurimmista lahjoista. Nyt on tulossa enää sellaisia vieraita joilta tuskin hirveästi rahaa tulee kuten hänen kavereita, tuttavaperheitä jne. :(
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni aika pieni summa noin läheiseltä henkilöltä nimenomaan kun ei ole omia lapsia.. Molemmat hyvissä työpaikoissa. Luulisi vähän enemmän irtoavan.
Tyttöni on todella surullinen, meillä on pieni suku ja luotti että siskoni ja tämän mies olisivat antaneet yhden suurimmista lahjoista. Nyt on tulossa enää sellaisia vieraita joilta tuskin hirveästi rahaa tulee kuten hänen kavereita, tuttavaperheitä jne. :(
Taitaa olla tylsät juhlat kun ehdit tänne kirjoitteleen. Vai provo?? Kello on aika vähän vasta.
Meillä oli suurin osa tähän aikaan vieraista jo käynyt, mutta vielä muutama kävi illallakin. Mutta mulla oli ihan tekemistä laitella enimpiä jääkaappiin, tiskata jne. jo vieraidenkin jälkeen. Enkä tiedä, kuka pojalle mitäkin antoi, lukuunottamatta muutamaa tavaralahjaa. Ne olivat mieluisia ja etukäteen kysytty, että kelpaako.
Klo 16 mennessä oli käynyt vieraita ja "muutama kävi illallakin" . Mikä ihme on sulle ilta? Eikä kysymyksessä voi olla perjantai-ilta, ei oltu lakkeja saatu vielä silloin.
Itse sain aikoinaan 50-100 / perhe. Siis markkoja. Inflaatio huomioiden noin 14-28 euroa. Oli ainakin mulle iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ikävä kyllä todistaa että VELAt ovat itsekkäitä.
Millä perusteella? Miten kallita lahjoja itse annat sisarustesi lapsille, oikeasti? Lapselliset ovat ahneita ja kasvattavat valitettavasti lapsistaan samanlaisia, muu ei merkkaa kuin se, mitä muut voivat meille antaa, meidän hyväksemme tehdä. Vielä parempi jos sukulaiset ovat lapsettomia, huomaavaisuudessa ei tarvitse koskaan olla vastavuoroinen vaan voi ikuisesti olla saamapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla tylsät juhlat kun ehdit tänne kirjoitteleen. Vai provo?? Kello on aika vähän vasta.
Meillä oli suurin osa tähän aikaan vieraista jo käynyt, mutta vielä muutama kävi illallakin. Mutta mulla oli ihan tekemistä laitella enimpiä jääkaappiin, tiskata jne. jo vieraidenkin jälkeen. Enkä tiedä, kuka pojalle mitäkin antoi, lukuunottamatta muutamaa tavaralahjaa. Ne olivat mieluisia ja etukäteen kysytty, että kelpaako.
Klo 16 mennessä oli käynyt vieraita ja "muutama kävi illallakin" . Mikä ihme on sulle ilta? Eikä kysymyksessä voi olla perjantai-ilta, ei oltu lakkeja saatu vielä silloin.
Ilta klo 17 jälkeen. Kahdelta tuli suurin osa porukasta ja suurin osa oli jo klo 16 lähtenyt. Mitä outoa siinä on? Me asuttiin kilometrin päässä koululta, joten aika nopeasti päästiin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella? Miten kallita lahjoja itse annat sisarustesi lapsille, oikeasti? Lapselliset ovat ahneita ja kasvattavat valitettavasti lapsistaan samanlaisia, muu ei merkkaa kuin se, mitä muut voivat meille antaa, meidän hyväksemme tehdä. Vielä parempi jos sukulaiset ovat lapsettomia, huomaavaisuudessa ei tarvitse koskaan olla vastavuoroinen vaan voi ikuisesti olla saamapuolella.
Älä viitsi puolustella itsekkyyttäsi.
Minä olen tuollainen lapseton täti.
Joskus tosiaan tulee sellainen olo, että minun odotetaan antavan suurempia rahasummia lahjaksi. Olen päättänyt jättää tuon asian ihan omaan arvoonsa. Jos tuomani lahja/rahasumma ei kelpaa, olen seuraavalla kerralla tuomatta mitään.
Koska mun budjetti venyy vain 20 euroon / juhlakalu, olen päättänyt olla menemättä yksiinkään juhliin. Eipä tarvitse ulista jälkikäteen, että annoin liian vähän lahjarahaa.
Et voi ap tietää siskosi rahatilannetta. Mitä jos käyvät kalliissa hedelmöityhoidoissa? Säästävät omistusasuntoon? Täällä Espoossa on kalliit asunnot. Eikö heillä ole oikeus käyttää rahansa miten haluavat?
Minusta ap:n asenne on törkeä ja tytär hemmoteltu ja huonosti kasvatettu kakara. Ei olisi ansainnut edes viittäkymppiä jos ei osaa olla lahjasta kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Et voi ap tietää siskosi rahatilannetta. Mitä jos käyvät kalliissa hedelmöityhoidoissa? Säästävät omistusasuntoon? Täällä Espoossa on kalliit asunnot. Eikö heillä ole oikeus käyttää rahansa miten haluavat?
On sen siskon rahatilanne millainen hyvänsä, ei hänen silti tarvitse antaa enempää kuin haluaa.
Erityisen omituinen oli tuo, että koska sisko on lapseton ja hänellä ei ole kuluja lapsista, hänen täytyisi siksi antaa enemmän. Mitä ihmettä se asiaan liittyy, onko siskolla lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi puolustella itsekkyyttäsi.
Samat sanat voisi kuule sanoa ihan sinne. Toivottavasti kukaan ei leimaa kaikkia perheellisiä ahneiksi ja itsekkäiksi tuollaisen pohjasakan vuoksi.
Mikä olisi Ollut sopiva summa 4999e ? Suurin summa mistä ei tarvitse maksaa lahjaveroa.
Toivon sydämestäni, että en ikinä törmää ap:n kaltaiseen ihmiseen missään.
Hyi, miten kitsas ja itsekeskeinen ihminen tuo hedelmätön sisaresi onkaan! Ei selvästikään kunnioita sinua ja lapsiasi, vaan vihaa ja haluaa loukata antamalla mitättömiä rahasummia! Yöks!
Nyt kannattaisi istua alas, katsoa peiliin, ja miettiä ihan ajatuksella millaista esimerkkiä aikuisen ihmisen arvoista ja käyttäytymisestä haluaa vanhempana näyttää. Eikös perhejuhlan ydin ole se, että suku ja ystävät kokoontuvat yhteen iloitsemaan valmistuneen kanssa tämän juhlapäivästä? Se mitä kukin tuo lahjaksi, ja mikä on lahjan euromääräinen arvo, on jokaisen oma asia. Vieraiden arviointi lahjojen arvon perusteella on, paremman sanan puuttuessa, surullista, ja vielä surullisemmaksi sen tekee se, että tätä keskustelua käy äiti/sisar, ja että se tapahtuu netissä. Nämä ovat ainutkertaisia juhlia, niitä ei kannata pilata itseltä eikä muilta olemalla katkera siitä että kaikki ennakko-odotukset eivät toteutuneet. Se fiilis välittyy muillekin.
Joo. Kyllä mä siskonasi olisin reilusti missannut juhlat ja viettänyt sillä 50 eurolla kivan rennon illan mieheni kanssa. Facebookin seinälle sitten viesti "paljon onnee".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lapsettomuus liittyy siihen mitä tuodaan lahjaksi....?Jos siskolla olisi lapsi niin olisiko 50e ollutkin ok????
Noh he asuvat Espoossa, kerrostalossa jonka vuokra on oman arvaukseni yli tonnin. Molemmat yliopisto-koulutettuja ja tienaavat hyvin.
Lapsettomuus liittyy asiaan siten, että heillä ei siis ole juurikaan menoja tämän suhteen.
AP
Rahoita itse lapsesi, miksi häntä pitäisi kollektiivisesti rahoittaa?
Tämä on provo. Älkää villiintykö.