Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnan koti palanut ja kerjäävät nyt kohtuuttomia asioita! (LISTA)

wtf
31.05.2018 |

https://aijaa.com/czt0tS

mm. Michael Korssin hajuvesi, lumenen meikkejä, sisustustyynyjä, kynsilakkoja, nikkelittömiä koruja yms...

Naistenhuoneelta bongattu siis tämä juttu :D

Kommentit (324)

Vierailija
161/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkaverilta paloi koti muutamia vuosia sitten maantasalle. Seinänaapurina itsetuhoinen juoppo. Koko rivari meni.

Eipä heikäläiset ensimmäisenä munanleikkureita ja mascaroita miettineet, vaan yksinkertaisesti, mistä saada puhtaat vaatteet huomiseksi alkkareita myöten. Ja ihan sama mitä vaatteita, kaikki kelpas.

Äkkiä saatiin tietyt asiat järjestettyä ja heidän arkensa rullaamaan. Yhä kiitollisuuden velassa tuntuvat olevan, vaikkei pitäis.

Oli hienoa huomata, että meillä on hiton hyvä porukka toimimaan kriisissä.

Vierailija
162/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun koti palaisi ja yrittäisin sen jälkeen saada itteäni kokoon, mulle olis tosi tärkeää päästä nopeasti salille ja laittautua kuten olen tottunut tekemään, tutuilla tuotteilla. Tämä olisi siinä alussa parempi apu, kuin mikään terapia.

Mutta; kerjäisinkö vierailta ihmisiltä salitrikoita ja tiettyä huulipunaa? No en todellakaan!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://aijaa.com/OJyTM7

http://aijaa.com/snaIw1

Muutamat kommentit lisää sen jälkeen, kun tuo mustalla merkattu yp postasi listan tarvittavista tavaroista. Punaiset ovat vain jotain satunnaisia kommentoijia, en viitsinyt alkaa jokaista merkkaamaan eri värillä.

Sama jatkaa vielä, että kävin katsomassa naistenhuoneella ja sama ylläpitäjä oli päivittänyt uuden pitkän avautumisen siltä naiselta.

http://aijaa.com/je1e8f

http://aijaa.com/dedRpM

Osui itselläni eniten silmään tuo, että ollaan ihan mielettömän kiitollisia niistä huonekaluista, mitä on löytynyt, mutta kuitenkin halutaan parempia tilalle, ilmaiseksi siis. Jotenkin en vaan pysty kokemaan hirveästi empatiaa tätä tapausta kohtaan. Eiköhän tuossa ole alunperinkin ollut ideana listata kaikki mahdollinen, jota olisi kiva saada ilmaiseksi, ilman mitään väärinkäsityksiä. 

Vierailija
164/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään käytä deodorantteja, joitten tuoksu on mielestäni epämiellyttävä. Eli siis tahdotaanko tässä sanoa, että jos talosi palaa tulipalossa niin sinun on tämän jälkeen haistava paskalle etkä saa tämän tapahtuneen jälkeen huolehtia ulkonäöstäsi enää ollenkaan, sillä se oikeus meni sitten siinä sen siliän tien? Olethan muutoin pinnallinen ihminen kaikkien muitten mielestä! Kyllä on aika pitkälle vietyä kateutta näissä muitten kommenteissa myös aistittavissa, että miksi tuo saisi mutta minä en saa (ilmaiseksi).. Okei, typerää se on pyytää isompaa tv:tä. Mutta tuosta kosmetiikasta, niin esim. meikkivoiteesta hän ei sanonut että vaan jotain superluksusbrändiä pelkästään huolii. Kertoi vaan sävyn.. Nähdäkseni kertoi mitä tuotteita käyttää, ja jos jollain on mistä voi luopua, niin kiva... Ei sen enempää. Tuohan on ollut tapanakin, että yritetään auttaa tulipaloissa kaiken menettäneitä..  Minulle ei sovi esim. kaikki silmämeikinpoistoaineet, niin jos olisin samassa tilanteessa niin pyytäisin ehkä jtn tiettyä minulle sopivaa sillä jostain toisesta minulle ei olisi iloa ihan kirvelyn takia. Saan myös herkästi silmätulehduksia, joten mikään silmiä ärsyttävä silmämeikinpoistoaine ei olisi ykkösvalintani. Tälläisiin tuotteisiin olen törmännyt joissain halpismerkeissä. Tuossa mielessä joku joka kaupasta saatava perusmerkki Lumene ei nyt ole mitenkään ihmeellistä. Lumene voi toki maksaa sen lähemmäs 10 e, mutta niistä on myös aika usein tarjouksia ja meikkituotteita nyt ylipäätään löytyy paljon paljon kalliimpiakin.. Ja tälläiselle sitten suorastaan irvitään! Siis kaikki kemikaalit eivät sovi kaikille. Lumenellakin nyt on nimenomaan hypoallergeenisia tuotteita. Tuoksutuotteessa tuskin on näin että sille olisi allerginen jotenkin tai harvemmin olen tähän törmännyt, että sitä itse käyttäisi hajuvesiä mutta saisi oireita vaan pikemminkin niin että muut voivat oireilla voimakkaasta tuoksusta mutta silti, miksi pitäisi haluta tuoksua omasta mielestä pahalle? Ajatelkaapa.

Vierailija
165/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpahan taas.. kirjoitti:

En minäkään käytä deodorantteja, joitten tuoksu on mielestäni epämiellyttävä. Eli siis tahdotaanko tässä sanoa, että jos talosi palaa tulipalossa niin sinun on tämän jälkeen haistava paskalle etkä saa tämän tapahtuneen jälkeen huolehtia ulkonäöstäsi enää ollenkaan, sillä se oikeus meni sitten siinä sen siliän tien? Olethan muutoin pinnallinen ihminen kaikkien muitten mielestä! Kyllä on aika pitkälle vietyä kateutta näissä muitten kommenteissa myös aistittavissa, että miksi tuo saisi mutta minä en saa (ilmaiseksi).. Okei, typerää se on pyytää isompaa tv:tä. Mutta tuosta kosmetiikasta, niin esim. meikkivoiteesta hän ei sanonut että vaan jotain superluksusbrändiä pelkästään huolii. Kertoi vaan sävyn.. Nähdäkseni kertoi mitä tuotteita käyttää, ja jos jollain on mistä voi luopua, niin kiva... Ei sen enempää. Tuohan on ollut tapanakin, että yritetään auttaa tulipaloissa kaiken menettäneitä..  Minulle ei sovi esim. kaikki silmämeikinpoistoaineet, niin jos olisin samassa tilanteessa niin pyytäisin ehkä jtn tiettyä minulle sopivaa sillä jostain toisesta minulle ei olisi iloa ihan kirvelyn takia. Saan myös herkästi silmätulehduksia, joten mikään silmiä ärsyttävä silmämeikinpoistoaine ei olisi ykkösvalintani. Tälläisiin tuotteisiin olen törmännyt joissain halpismerkeissä. Tuossa mielessä joku joka kaupasta saatava perusmerkki Lumene ei nyt ole mitenkään ihmeellistä. Lumene voi toki maksaa sen lähemmäs 10 e, mutta niistä on myös aika usein tarjouksia ja meikkituotteita nyt ylipäätään löytyy paljon paljon kalliimpiakin.. Ja tälläiselle sitten suorastaan irvitään! Siis kaikki kemikaalit eivät sovi kaikille. Lumenellakin nyt on nimenomaan hypoallergeenisia tuotteita. Tuoksutuotteessa tuskin on näin että sille olisi allerginen jotenkin tai harvemmin olen tähän törmännyt, että sitä itse käyttäisi hajuvesiä mutta saisi oireita vaan pikemminkin niin että muut voivat oireilla voimakkaasta tuoksusta mutta silti, miksi pitäisi haluta tuoksua omasta mielestä pahalle? Ajatelkaapa.

Jos on juuri menettänyt KAIKEN tulipalossa, niin ei pitäisi olla ensimmäisenä mielessä meikit ja meikinpoistoaineet, vaan pikemminkin kaikki tärkeät hygieniatuotteet, joita on ihan ok pyytää lahjoituksena, ainakin minun mielestäni. Ne Lumenen meikkivoiteet voi sitten itse hankkia, kun kykenee itse siihen. 

Aika typerää verrata deodoranttia, joka on tärkeä osa henkilökohtaista hygieniaa, sellaiseen turhakkeeseen kuin hajuvesi. Hajuvesi ei poista mitään paskan hajua, se vaan korostaa sitä. 

Vierailija
166/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok nyt ymmärrän paremmin.

Vierailija
167/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihan se, että jos on tulipalossa ollut tai käy tulipalopaikalla niin vaatteisiin ja omaan itseen tarttuu sitä savunhajua aika voimakkaasti. Tiedän tämän omasta kokemuksesta, ihan ison nuotion lähellä olleena niin jäi todella vahva tuoksu hiuksiin ja ihoon ja vaatteisiin siitä. Ja siis voihan hän olla vahvoille tuoksuille herkkä ihminen, eli pyytää siksi tuollaista hedelmäistä ja raikasta ja makeaa tuoksua kun ei sietäisi vahvempia tuoksuja ? Ja miksi ei saisi haluta pientä hemmottelua myös tämän kokemuksen jälkeen itselleen? Ja ihan käytännössä niin ehkä ei halua haista savulle ja ties mille tervalle.. ja pitäisikö siis haluta kulkea karheassa juuttisäkissä koska oma talo paloi niin sitten olisivat muut suomalaiset tyytyväisiä? Niin tälläisellä kuumuudella se on joku iso ihme, että joku haluaa vilpoisan kesämekon päälleen? Ei kumminkaan sanonut siitä mekosta mitään, että vain tälläinen merkki tai tälläinen kuvio kelpaa.. Se taas että hän ei halua esim. minihametta vaan ainakin polvipituisen niin sen ei pitäisi olla kellekään naiselle mitenkään omituista, että luulis kaikkien sen tajuavan miksi.. Oman kodin palaminen on kuitenkin aika iso juttu ihmiselle.. Näkisin, että tämä sisustustyynyjenkin pyytäminen on joku juttu että haluaa nyt ympärilleen kodintuntua tästä tilanteesta huolimatta eli haluaa tehdä olon kotoisaksi siellä missä nyt onkin, että ei tunnu niin ankealta kun ei ole enää kotia.. Se ei ole välttämättä siis turhamaista turhuutta, vaan haluaa kodinomaisemman ympäristön itselleen luoda, tilanteesta huolimatta. Ja esim. koirillekin, nekin voivat stressaantua herkästi että koiriltakin siinä meni koti.. Koirathan oireilevat herkästi siitä, että jos viedään hoitoonkin vieraaseen paikkaan niin eivät välttämättä "osaa rauhoittua"..

Vierailija
168/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://aijaa.com/OJyTM7

http://aijaa.com/snaIw1

Muutamat kommentit lisää sen jälkeen, kun tuo mustalla merkattu yp postasi listan tarvittavista tavaroista. Punaiset ovat vain jotain satunnaisia kommentoijia, en viitsinyt alkaa jokaista merkkaamaan eri värillä.

Sama jatkaa vielä, että kävin katsomassa naistenhuoneella ja sama ylläpitäjä oli päivittänyt uuden pitkän avautumisen siltä naiselta.

http://aijaa.com/je1e8f

http://aijaa.com/dedRpM

Osui itselläni eniten silmään tuo, että ollaan ihan mielettömän kiitollisia niistä huonekaluista, mitä on löytynyt, mutta kuitenkin halutaan parempia tilalle, ilmaiseksi siis. Jotenkin en vaan pysty kokemaan hirveästi empatiaa tätä tapausta kohtaan. Eiköhän tuossa ole alunperinkin ollut ideana listata kaikki mahdollinen, jota olisi kiva saada ilmaiseksi, ilman mitään väärinkäsityksiä. 

"Luettelin hänelle asioita joita palaneeseen taloomme oli TUHOUTUNUT ja se koko lista oli väärinkäsityksen johdosta päätynyt julkaisuun"

Ai muuten vaan listan lopussa mainittiin, että ei mitään vaaleanpunaista ja erikseen toivomukset huonekalujen väreille? 

Vierailija
169/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on vain 32 tuuman telkkari. Voisko joku lahjoittaa mulle isomman? Mielellään sellaisen jossa on teräväpiirto. Olen köyhä opiskelija, enkä saanut kesätöitä. Kiitos jo etukäteen. 

Täällä sama juttu. Voi vitsi, en vaan ole äkännyt pyytää mistään. Samoin tuo telkkarin alla oleva lipasto on aivan törkeän tyylitön, tarvitsen uuden tv-tason sen tulevan uuden telkkarin alle, eikä semmoinen sitruksen tuoksuinen hajuvesikään haittaisi. Ripsetkin harottaa eikä ole aurinkolasejakaan. Kuljetus tänne mulle kotiin, kiitos.

Vierailija
170/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs nyt vähän kirjoitti:

Ja sitten ihan se, että jos on tulipalossa ollut tai käy tulipalopaikalla niin vaatteisiin ja omaan itseen tarttuu sitä savunhajua aika voimakkaasti. Tiedän tämän omasta kokemuksesta, ihan ison nuotion lähellä olleena niin jäi todella vahva tuoksu hiuksiin ja ihoon ja vaatteisiin siitä. Ja siis voihan hän olla vahvoille tuoksuille herkkä ihminen, eli pyytää siksi tuollaista hedelmäistä ja raikasta ja makeaa tuoksua kun ei sietäisi vahvempia tuoksuja ? Ja miksi ei saisi haluta pientä hemmottelua myös tämän kokemuksen jälkeen itselleen? Ja ihan käytännössä niin ehkä ei halua haista savulle ja ties mille tervalle.. ja pitäisikö siis haluta kulkea karheassa juuttisäkissä koska oma talo paloi niin sitten olisivat muut suomalaiset tyytyväisiä? Niin tälläisellä kuumuudella se on joku iso ihme, että joku haluaa vilpoisan kesämekon päälleen? Ei kumminkaan sanonut siitä mekosta mitään, että vain tälläinen merkki tai tälläinen kuvio kelpaa.. Se taas että hän ei halua esim. minihametta vaan ainakin polvipituisen niin sen ei pitäisi olla kellekään naiselle mitenkään omituista, että luulis kaikkien sen tajuavan miksi.. Oman kodin palaminen on kuitenkin aika iso juttu ihmiselle.. Näkisin, että tämä sisustustyynyjenkin pyytäminen on joku juttu että haluaa nyt ympärilleen kodintuntua tästä tilanteesta huolimatta eli haluaa tehdä olon kotoisaksi siellä missä nyt onkin, että ei tunnu niin ankealta kun ei ole enää kotia.. Se ei ole välttämättä siis turhamaista turhuutta, vaan haluaa kodinomaisemman ympäristön itselleen luoda, tilanteesta huolimatta. Ja esim. koirillekin, nekin voivat stressaantua herkästi että koiriltakin siinä meni koti.. Koirathan oireilevat herkästi siitä, että jos viedään hoitoonkin vieraaseen paikkaan niin eivät välttämättä "osaa rauhoittua"..

Kappalejako. Luovutin kolmen ensimmäisen lauseen jälkeen. 

Vierailija
171/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se ihminen nyt jossain pääsee suihkuun, eikä laita sitä hajuvettä siihen kaiken savuntuoksun jatkoksi.. ?? Se savuntuoksu on oikeasti aika tarttuva, että suihkussa saa kyllä hinkata sitä pois aika huolella, että en ihmettele että suihkun jälkeen sitten lisäisi hajustetta mielellään peittääkseen sillä jotkut miedot jäljelle jääneet hajut..  Nyt järki käteen. Mihin se tv-tasokin on otettu?? Vuokrasi uuden kodin, menee rahaa entisen remontoimiseen, en tiedä.. Kellään teistä ei olisi rahaa laittaa kaikkea uusiksi, jos teiltä nyt palaisi kodit. Ettehän te koko omaisuuttanne ole yhdestä palkasta maksaneet varmastikaan nytkään. Ei ainakaan, jos saa ihan normiliksaa.. En siis ymmärrä tuotakaan, että ihmisen tulisi ostaa kaikki itse vaan kysyy hankalassa tilanteessa apua muilta. Koska eivät ole ehkä varautuneet yhtäkkiä tälläiseen. Aika jokapäiväistä kamaa joku meikinpoistoaine esim, että ei kysellyt sitä ulkomaanmatkaa nyt ihmisiltä..

Vierailija
172/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ja järkeä saa käyttää.. kirjoitti:

Kellään teistä ei olisi rahaa laittaa kaikkea uusiksi, jos teiltä nyt palaisi kodit. Ettehän te koko omaisuuttanne ole yhdestä palkasta maksaneet varmastikaan nytkään. Ei ainakaan, jos saa ihan normiliksaa..

Minulla on ainakin kotivakuutus, jolla saisin elämäni taas jaloilleen. Varmasti myös pyytäisin, ja saisin, läheisiltä apua, mutta en ikinä kehtaisi kerjätä hajuvesiä ja meikkejä. 

Lopeta noiden pitkien tekstikönttien spämmiminen, opettele edes kappalejako.

Vierailija
173/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki trollit ja kusetukset tekin uskotte.

Vierailija
174/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaapa itsenne vastaavaan tilanteeseen. minusta tuossa on ihan vain välttämättömiä perustarvikkeita arjen pyörittämiseen tämän päivän maailmassa. esim. tv on käytännössä pakollinen että voi katsoa uutisista jos tulee joku vaaratilanne tms. lähialueella ja osata suojautua.

Munaleikkuri ja valkosipulipuristin? Meikit, taulut ja koristetyynyt? Tuossa on aika paljon muutakin kuin välttämättömiä perustarvikkeita.

Oon asunu kohta 30v omillani, enkä oo koskaan omistanut munaleikkuria enkä valkosipulinpuristajaa. Oonkohan mä jotenkin jälkeenjäänyt, kun en ymmärrä noiden tarpeellisuutta?

Sullakin on varmaan jotakin sellaista mitä itse käytät joka päivä mutta suurin osa ihmisistä ei...pakko vaan ilkkua kotinsa menettäneelle ihmiselle?

Oliko sinun listasi?

Joo ei ollut, enkä käytä ylipäänsä suurimmaksi osaksi tuollaista tavaraa enkä meikkaakaan, mutta ihmiset on erilaisia. Melkein kaiken irtaimiston olen kyllä kerran menettänyt (paha homeongelma) ja ystäviltä ja sukulaisilta sain juurikin ihan perustarpeita kuten liinavaatetta, mattoja tms. mitä heillä oli ylimääräistä. Oli kyllä ilahduttavaa myös saada (pyytämättä) joltakin ystävältä omaa lempiteetä tms. tai kaunis laukku. On aika suuri mullistus menettää kotinsa ja kaikki tavarat. En tykkää että vaikeassa tilanteessa olevalle ihmiselle ilkutaan toisarvoisista asioista, jos hän nyt ei välttämättä ihan järkevästi osaakaan kaikilta osin toimia tai ajatella.

Shokissa ollaan varmasti kyllä. Mutta nimenomaan juuri sen jälkeen kun on menettänyt KAIKEN, luulisi että osaisi arvostaa myös sitä huonompaakin eikä heti vaatisi luksusta ja kaikkein suurinta ja kalleinta takaisin. Se että he eivät tunnu osaavan olla tyytyväisiä siihen että he saavat edes mitään tarpeellisia tavaroita takaisin on tässä minun ongelmani joka ei herätä lainkaan sympatiaa heitä kohtaan. Itselleni ei tulisi varmasti mieleen edes listata mitään. Olisin tyytyväinen jo alkuun että saan katon pääni päälle ettei tarvitse taivas alla nukkua. Näiltä ihmisiltä en vaan saa samanlaista arvostamista toisten tarjoamaa apua kohtaan. Miksi muiden pitää kustantaa heille takaisin heidän entinen elämäntyylinsä? Lahjoja saa antaa kyllä, ja varmaati ne piristävätkin, mutta tuollalailla korkea laatuisen tavaran vaatiminen on vain typerää.

Tuossa listassa ei mielestäni ollut mitään ylellisyystuotteita. Lumenen yksi tuote, ihonpuhdistukseen - ylellisyyttä? Tai maininta esimerkkinä hajusteista, Escada tai Kors. Ovat aika peruskauraa hajuvesien saralla.

Suoraan sanottuna tämä listan täällä jakaminen ja sen päivittely on vastenmielistä ja ikävää. Ap voisi vähän harkita ennen kuin alkaa puhua ikäviä.

Jos on aktiivinen liikkuja, niin kyllä vain nämä kuntoilutuotteet ovat tärkeitä. Eikä siinäkään mitään pahaa tai edes päiviteltävää ole.

Tuossa tilanteessa kalliit hajuvedet on turhuutta ja hömpötystä, jotka pitäisi sitten itse omilla rahoilla ostaa eikä muilta kerjätä. Ja joo, mulle kaikki merkkihajuvedet on kalliita, maksavat monta kymppiä, ei ole ollut varaa ostaa escadan kesätuoksua moneen vuoteen vaikka ne on mun lemppareita, pärjään ilmankin. Mulle suklaa on todella tärkeää, syön sitä joka päivä. Jos mulla menis tulipalossa kaikki, niin en pyytäisi suklaata silti, vaan esim. vaatteita ja astioita niin että voisin ulkona käydä muuten kuin alasti ja olisi yksi kuppi ja lautanen että saisi syötyä helpommin, ehkä jopa pyykkikonetta uuteen kotiin ja sitten ihan itse kävisin ostamassa ne suklaani ja söisin ne siellä mihin mut nyt olisi väliaikaisesti sijoitettu.

Miksi sun on vaikea ymmärtää, että sinä olet sinä ja nämä ihmiset muita? Ei sinun pyytämisesi tai pyytämättä jättämisesi ole sen oikeampia tai väärempiä valintoja kuin tämän parinkaan. Mä voisin hyvinkin lähettää sulle suklaata lohdutukseksi jos sitä pyytäisit. Jollain saattaa olla kaapissaan Escadan lahjaksi saatu hajuvesi, joka sitten ei olekaan mieleinen. Joutaa antaa pois ja toinen siitä ilahtuu.

Yritäpä kuule tänä kesänä oppia suvaitsevaisuutta ja sitä, että ihmiset ajattelevat ja toimivat kukin tavallaan. Kesällä se on helpompaa, kun pipokaan ei kiristä.

Pipo!

Mulla ei ole kunnollista pipoa, joku vohki mun pipon viime talvena koulussa. Voisiko joku lahjoittaa? Mielellään oranssi ja vähän kireä, mikään merkkipipo ei tartte olla.

Vierailija
175/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaapa itsenne vastaavaan tilanteeseen. minusta tuossa on ihan vain välttämättömiä perustarvikkeita arjen pyörittämiseen tämän päivän maailmassa. esim. tv on käytännössä pakollinen että voi katsoa uutisista jos tulee joku vaaratilanne tms. lähialueella ja osata suojautua.

Munaleikkuri ja valkosipulipuristin? Meikit, taulut ja koristetyynyt? Tuossa on aika paljon muutakin kuin välttämättömiä perustarvikkeita.

Oon asunu kohta 30v omillani, enkä oo koskaan omistanut munaleikkuria enkä valkosipulinpuristajaa. Oonkohan mä jotenkin jälkeenjäänyt, kun en ymmärrä noiden tarpeellisuutta?

Sullakin on varmaan jotakin sellaista mitä itse käytät joka päivä mutta suurin osa ihmisistä ei...pakko vaan ilkkua kotinsa menettäneelle ihmiselle?

Oliko sinun listasi?

Joo ei ollut, enkä käytä ylipäänsä suurimmaksi osaksi tuollaista tavaraa enkä meikkaakaan, mutta ihmiset on erilaisia. Melkein kaiken irtaimiston olen kyllä kerran menettänyt (paha homeongelma) ja ystäviltä ja sukulaisilta sain juurikin ihan perustarpeita kuten liinavaatetta, mattoja tms. mitä heillä oli ylimääräistä. Oli kyllä ilahduttavaa myös saada (pyytämättä) joltakin ystävältä omaa lempiteetä tms. tai kaunis laukku. On aika suuri mullistus menettää kotinsa ja kaikki tavarat. En tykkää että vaikeassa tilanteessa olevalle ihmiselle ilkutaan toisarvoisista asioista, jos hän nyt ei välttämättä ihan järkevästi osaakaan kaikilta osin toimia tai ajatella.

Shokissa ollaan varmasti kyllä. Mutta nimenomaan juuri sen jälkeen kun on menettänyt KAIKEN, luulisi että osaisi arvostaa myös sitä huonompaakin eikä heti vaatisi luksusta ja kaikkein suurinta ja kalleinta takaisin. Se että he eivät tunnu osaavan olla tyytyväisiä siihen että he saavat edes mitään tarpeellisia tavaroita takaisin on tässä minun ongelmani joka ei herätä lainkaan sympatiaa heitä kohtaan. Itselleni ei tulisi varmasti mieleen edes listata mitään. Olisin tyytyväinen jo alkuun että saan katon pääni päälle ettei tarvitse taivas alla nukkua. Näiltä ihmisiltä en vaan saa samanlaista arvostamista toisten tarjoamaa apua kohtaan. Miksi muiden pitää kustantaa heille takaisin heidän entinen elämäntyylinsä? Lahjoja saa antaa kyllä, ja varmaati ne piristävätkin, mutta tuollalailla korkea laatuisen tavaran vaatiminen on vain typerää.

Ensinnäkin tuo oli kotinsa menettäneen naisen ystävän tekemä listaus jonka oli tiedustellut naiselta puhelimitse, jotta muiden olisi helpompi auttaa halutessaan. Mistä me tiedetään edes kuinka hän on asiansa esittänyt?

Toiseksi kukaan ei ole VAATINUT mitään keneltäkään. Ymmärsin kirjoituksesta että useampi oli kysellyt viestitse että miten voisi auttaa, mitä voisi antaa ja naisen ystävä oli sitten laatinut tämän listan.

Ja mistä päättelit ettei apua arvostettaisi?

Vierailija
176/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. naapurit viereisen korttelin pihalle ovat vieneet tv-tasoja harva se päivä siihen niitten roskiksen viereen, että käykää vaan sieltä hakemassa.. Kattokaa läpi niitä facebookin huonekaluja annetaan ryhmiä tai roskalavaryhmää, niin ilmaiseksi saatte eikä tarvii kenenkään kitistä niitten perään, kun tuntuis kaikille riittävän. Ja ihan kivannäköisiä ovat olleet, ne mitä näissä olen nähnyt. Tiedä sitten mitä haette.. Mutta oikeasti tossa naapurustossakin niin tämä on ihan viikoittaista, että siellä jotain huonekaluja on eikä niissä vaikuta olevan tasan yhtään mitään vikaa.

Vierailija
177/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki trollit ja kusetukset tekin uskotte.

Ihan oikea tapaus, keskustelussa on mainittu linkki uutiseen ja Naistehuoneella on kuvia samaisesta palosta. 

Vierailija
178/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tori.fi ilmaiset jne ryhmät kirjoitti:

Meillä esim. naapurit viereisen korttelin pihalle ovat vieneet tv-tasoja harva se päivä siihen niitten roskiksen viereen, että käykää vaan sieltä hakemassa.. Kattokaa läpi niitä facebookin huonekaluja annetaan ryhmiä tai roskalavaryhmää, niin ilmaiseksi saatte eikä tarvii kenenkään kitistä niitten perään, kun tuntuis kaikille riittävän. Ja ihan kivannäköisiä ovat olleet, ne mitä näissä olen nähnyt. Tiedä sitten mitä haette.. Mutta oikeasti tossa naapurustossakin niin tämä on ihan viikoittaista, että siellä jotain huonekaluja on eikä niissä vaikuta olevan tasan yhtään mitään vikaa.

Ei liity aiheeseen, mutta en kyllä hakisi roskakatokselta yhtään naapurien poisheittämää huonekalua. Voivat olla vaikka luteiden takia hävitettyjä. 

Vierailija
179/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän pyytää. Tollaset ei paljoa kiinnosta. Ainoa mitä voisin tehdä on mennä vetää paskarinkii autolla rauniolle.

Vierailija
180/324 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että näillä ei välttämättä ollut mitään vakuutusta?

Yhtä kaikki, törkeitä pyyntöjä.

Vielä enemmän omaa tyhmyyttä siinä tapauksessa. Kyllä nyt jokaisella pitäisi olla kotivakuutus juuri näiden tapahtumien varalle. 

Voi tuota auttamishalun määrää.

Ihmisillä pursuilee kaapit täynnä kaikenlaista ylimääräistä, tuon naisen listallakin olevia tavaroita. Mutta kun mitäs oli huolimaton ja tyhmä, kärsitköön!! kirkkaimman kruunun silloin saa! Minähän en vaan auta, vaikka mulle ei edes (juuri) mitään maksaisi, ei rahaa eikä paljon vaivaakaan!

"Minähän olen omalla rahalla itselleni hankkinunt", joten ei kukaan muukaan saa saada mitään ilmaiseksi, ei vaikka kuinka olisi koti mennyt ja kaikki, mutta mitään arvokasta ainakaan ei ilmaisesksi heille saa antaa. vanhoja kulahtaneita lakanoita ottakoon. Ja nöyränä niiaten kiittäköön ja ikuiseen kiitollisuudenvelkaa jääköön!

Voi taivas miten ihmiset onkaan ikäviä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan