Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitteko exän uudelle kumppanille miehen väkivaltaisuudesta

Selviytyjä
04.06.2023 |

Hei! Seurustelin noin viitisen vuotta sitten miehen kanssa, joka paljastui hyvin väkivaltaiseksi ja sairaaksi ihmiseksi. Alkuun oli hyvinkin hurmaava, mutta kontrollointi ja henkinen & fyysinen väkivalta hiipi suhteeseen asteittain. Lopulta tilanne meni niin pahaksi, että pelkäsin kuolevani. Mies tuomittiin käräjillä ehdolliseen vankeuteen ja pääsin suhteesta viimein irti. Kärsin kuitenkin post-traumaattisesta stressireaktiosta, josta kävin terapiassa vuoden. Sen jälkeen elämä on mennyt hyvin. Olen tavannut uuden kumppanin, joka on turvallinen ja rakastava. Paljon omalla tavallaan eheyttänyt ja olen taas oppinut luottamaan ihmisten hyvyyteen ja parisuhteeseen.

Myöhemmin kuulin, että tämä väkivaltainen kumppani oli toiminut samoin aikaisemmissa suhteissaan, koska juttelin asiasta hänen ex-kumppanin kanssa. Kuulin että nyt mies on ollut miltei vuoden uudessa suhteessa ja ongelmani on, että minulla on suuri huoli tästä tuntemattomasta uudesta kumppanista. Uskokaa taso älkää, en haluaisi millään ottaa riskiä, että joutuisin jotenkin tekemisiin sairaan exäni kanssa. En vain tiedä, voinko käsitellä asiaa, että naiselle tapahtuu jotain todella pahaa. Mies sai minut vahvasti aikoinaan uskomaan, että väkivalta oli minun syytäni ja uskoin typerästi hänen muuttuvan. Mitä te tekisitte

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaavassa tilanteessa kerroin uudelle naisystävällä. Eihän minua uskottu,mutta ajattelen nyt että tein velvollisuuteni ja kerroin. Loput on uuden naisen päätettävissä.

Vierailija
2/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kuuntele järkipuhetta, kun on narsistin lumoissa! Sen paskan pitää osua niin monta kertaa tuulettimeen, että älyää pois, jos silloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaavassa tilanteessa kerroin uudelle naisystävällä. Eihän minua uskottu,mutta ajattelen nyt että tein velvollisuuteni ja kerroin. Loput on uuden naisen päätettävissä.

Juuri näin. Eli kerro ja varoita lyhyesti. Älä loukkaannu jos vastaus on puolusteleva tai syyttävä. Loppu on hänen käsissään. Äläkä itse jää murehtimaan tilannetta. Aikuiset ihmiset tekevät elämäänsä koskevat päätökset itse.

Vierailija
4/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kyllä, eihän tuo mitään uskonut.   Käänsi asian niin, että olen vain mustasukkainen heidän suhteestaan.  Sai sitten pataansa.  Hän otti sitten yhteyttä ja kertoi asiasta. Yhtäkkiä olinkin hänen silmissään muuttunut mustasukkaisesta exästä, aivan ihanaksi.   Ihan kiva, mutta se tuli liian myöhään, varsinkin kun ei sitten kuitenkaan pahoitellut aiempia sanomisiaan.

Harvemmin me pahoinpidellyt exät valehdellaan tälläisistä asioista, joten vaikka et rakkauden huumassa ja vaaleanpunaisten lasien takaa suodata välttämättä ihan kaikkea kuulemaasi, kannattaa kuitenkin ottaa korvantaakse myös se vaihtoehto, että sen exän puheissa voi olla hyvinkin perää.

Vierailija
5/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että ihminen uskoo? Pitää sinua vain katkerana exänä. Exä kun kuulee niin voi tulla elämääsi uudelleen väkivaltaisena. Pysy erossa. Miten edes tiedä hänen suhteesta. Miksi seuraat exäsi elämää?

Vierailija
6/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kertoisin. Suurella todennäköisyydellä ei usko, mutta ehkä osaa irtaantua suhteesta ennen kuin on liian myöhäistä, kun muistaa varoituksesi ensimmäisen lyönnin jälkeen.

Vierailija
7/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä vaivaisi mieltäni tommoisella exällä. Eiköhän se nyxä tuon piirteen huomaa joka tapauksessa, ellei ollut vain se, minkä itse sain hänessä aikaan 🤷🏻

Vierailija
8/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuomion saanut niin siitähän on mustaa valkoisella. Sulla on siis jopa todisteet. Eri asia on, uskaltaako ottaa riskin että se hullu alkaa vainoamaan ja tekee jotain sulle tai uudelle miehellesi. En tiedä mitä itse tekisin. Ehkä soittaisin naiselle, ja vannottaisin olemaan kertomatta yhteydenotosta exällesi. Vaikea juttu.

Vierailija
9/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö uusi opi tuon kertomattakin.

Vierailija
10/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa. Antaa naisten nauttia väkivaltaisesta miehestä vaan ihan täysin.

Vierailija
11/11 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tehtäväsi on elää sitä omaa elämääsi, et ole muille mitään velkaa. Tuolle maiselle olet vain sen hullu ja katkera ex, joka yrittää mustamaalata entistä puolisoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi