Pariskunnan koti palanut ja kerjäävät nyt kohtuuttomia asioita! (LISTA)
mm. Michael Korssin hajuvesi, lumenen meikkejä, sisustustyynyjä, kynsilakkoja, nikkelittömiä koruja yms...
Naistenhuoneelta bongattu siis tämä juttu :D
Kommentit (324)
Ei tähän muuta ku että: Miehellä uusi luksusmaasturi, minulla vanha toyota. Ero edessä?"
Sinne vaan jatkamaan lukemista, ei tarvii täältä tuubaa lukea :D
Pakko olla huono vitsi....
Useimman keräyksen nähnyt kotinsa menettäneille ja toiveet ovat aina olleet järkeviä: vaatteita, leluja, huonekaluja...
Leivinpaperi ja folio???? Siivouskamat. Mene kauppaan ja osta!!!!
Vierailija kirjoitti:
Repesin ääneen tolle englanti-suomi sanakirjalle :DD todellakin ihan täysin välttämätön kapistus joka kodissa, en selviäisi päivääkään ilman!!1!
Pitäähän toi puutelista eri kielille kääntää.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla huono vitsi....
Useimman keräyksen nähnyt kotinsa menettäneille ja toiveet ovat aina olleet järkeviä: vaatteita, leluja, huonekaluja...
Luitko edes tuota listaa? Vai tyydytkö vain näihin muutamaan asiaan, jotka täällä on nostettu kepin nokkaan? Siellä on vaatteita, astioita, jokapäiväisiä kodin perustarvikkeita.
Jollain tässä keskustelussa on paha puheripuli. Ei noita romaanin mittaisia oksennuksia jaksa edes lukea. Opettelisit edes kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaapa itsenne vastaavaan tilanteeseen. minusta tuossa on ihan vain välttämättömiä perustarvikkeita arjen pyörittämiseen tämän päivän maailmassa. esim. tv on käytännössä pakollinen että voi katsoa uutisista jos tulee joku vaaratilanne tms. lähialueella ja osata suojautua.
Munaleikkuri ja valkosipulipuristin? Meikit, taulut ja koristetyynyt? Tuossa on aika paljon muutakin kuin välttämättömiä perustarvikkeita.
Oon asunu kohta 30v omillani, enkä oo koskaan omistanut munaleikkuria enkä valkosipulinpuristajaa. Oonkohan mä jotenkin jälkeenjäänyt, kun en ymmärrä noiden tarpeellisuutta?
Sullakin on varmaan jotakin sellaista mitä itse käytät joka päivä mutta suurin osa ihmisistä ei...pakko vaan ilkkua kotinsa menettäneelle ihmiselle?
Oliko sinun listasi?
Joo ei ollut, enkä käytä ylipäänsä suurimmaksi osaksi tuollaista tavaraa enkä meikkaakaan, mutta ihmiset on erilaisia. Melkein kaiken irtaimiston olen kyllä kerran menettänyt (paha homeongelma) ja ystäviltä ja sukulaisilta sain juurikin ihan perustarpeita kuten liinavaatetta, mattoja tms. mitä heillä oli ylimääräistä. Oli kyllä ilahduttavaa myös saada (pyytämättä) joltakin ystävältä omaa lempiteetä tms. tai kaunis laukku. On aika suuri mullistus menettää kotinsa ja kaikki tavarat. En tykkää että vaikeassa tilanteessa olevalle ihmiselle ilkutaan toisarvoisista asioista, jos hän nyt ei välttämättä ihan järkevästi osaakaan kaikilta osin toimia tai ajatella.
Shokissa ollaan varmasti kyllä. Mutta nimenomaan juuri sen jälkeen kun on menettänyt KAIKEN, luulisi että osaisi arvostaa myös sitä huonompaakin eikä heti vaatisi luksusta ja kaikkein suurinta ja kalleinta takaisin. Se että he eivät tunnu osaavan olla tyytyväisiä siihen että he saavat edes mitään tarpeellisia tavaroita takaisin on tässä minun ongelmani joka ei herätä lainkaan sympatiaa heitä kohtaan. Itselleni ei tulisi varmasti mieleen edes listata mitään. Olisin tyytyväinen jo alkuun että saan katon pääni päälle ettei tarvitse taivas alla nukkua. Näiltä ihmisiltä en vaan saa samanlaista arvostamista toisten tarjoamaa apua kohtaan. Miksi muiden pitää kustantaa heille takaisin heidän entinen elämäntyylinsä? Lahjoja saa antaa kyllä, ja varmaati ne piristävätkin, mutta tuollalailla korkea laatuisen tavaran vaatiminen on vain typerää.
Tuossa listassa ei mielestäni ollut mitään ylellisyystuotteita. Lumenen yksi tuote, ihonpuhdistukseen - ylellisyyttä? Tai maininta esimerkkinä hajusteista, Escada tai Kors. Ovat aika peruskauraa hajuvesien saralla.
Suoraan sanottuna tämä listan täällä jakaminen ja sen päivittely on vastenmielistä ja ikävää. Ap voisi vähän harkita ennen kuin alkaa puhua ikäviä.
Jos on aktiivinen liikkuja, niin kyllä vain nämä kuntoilutuotteet ovat tärkeitä. Eikä siinäkään mitään pahaa tai edes päiviteltävää ole.
Tuossa tilanteessa kalliit hajuvedet on turhuutta ja hömpötystä, jotka pitäisi sitten itse omilla rahoilla ostaa eikä muilta kerjätä. Ja joo, mulle kaikki merkkihajuvedet on kalliita, maksavat monta kymppiä, ei ole ollut varaa ostaa escadan kesätuoksua moneen vuoteen vaikka ne on mun lemppareita, pärjään ilmankin. Mulle suklaa on todella tärkeää, syön sitä joka päivä. Jos mulla menis tulipalossa kaikki, niin en pyytäisi suklaata silti, vaan esim. vaatteita ja astioita niin että voisin ulkona käydä muuten kuin alasti ja olisi yksi kuppi ja lautanen että saisi syötyä helpommin, ehkä jopa pyykkikonetta uuteen kotiin ja sitten ihan itse kävisin ostamassa ne suklaani ja söisin ne siellä mihin mut nyt olisi väliaikaisesti sijoitettu.
Miksi sun on vaikea ymmärtää, että sinä olet sinä ja nämä ihmiset muita? Ei sinun pyytämisesi tai pyytämättä jättämisesi ole sen oikeampia tai väärempiä valintoja kuin tämän parinkaan. Mä voisin hyvinkin lähettää sulle suklaata lohdutukseksi jos sitä pyytäisit. Jollain saattaa olla kaapissaan Escadan lahjaksi saatu hajuvesi, joka sitten ei olekaan mieleinen. Joutaa antaa pois ja toinen siitä ilahtuu.
Yritäpä kuule tänä kesänä oppia suvaitsevaisuutta ja sitä, että ihmiset ajattelevat ja toimivat kukin tavallaan. Kesällä se on helpompaa, kun pipokaan ei kiristä.
No kuule, kun sinä olet niin hyvä ihminen niin mitä jos menisit lahjoittamaan ja ostamaan heille kaiken, uutena ja ei vaaleanpunaisena!
Hyvä idea. Ihan toteuttamiskelpoinen.
Ihan oikeasti, mieti vähän ennen kuin alat kritisoida toisten tarpeita. Olen tavannut äidin, joka yritti hankkia kaiken mitä entisessä palaneessa kodissa oli. Olikin aika homma etsiä eBaystä ja muualta lapselle rakkaita uninalleja ja muuta. Silloin viimeistään ymmärsin, että mikä minä olen kenenkään tarpeita kritisoimaan. Jokainen suhtautuu tavaraan eri tavalla, kotiinsa, rakkaisiin ihmisiin.
Vähemmän kritiikkiä toisten (laillisia) toimia kohtaa ja tämä maailma on parempi paikka. Vaikka p:n jauhaminen seläntakana (ja nettipalstalla) antaisikin sisältöä elämään.
Huomaatko eron sinun tapauksesi äidillä ja tällä, josta puhumme? Toinen etsii ja hankkii omilla rahoillaan, toinen haluaa kaiken ilmaiseksi, että omat vakuutusrahat jne jäävät omaan käyttöön.
Olet osittain oikeassa ja osittain väärässä. He saivat myös aika paljon lahjoituksia, vaatteita, kodintarvikkeita ym. Eihän niistä leluista olisi ollut muuten varmaan vara maksaa mitään triplahintaa. Jotkut olivat jo muuttuneet harvinaisuuksiksi. Puhumattakaan isoista postimaksuista Jenkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse menettänyt kodin tulipalossa, mutta ei keneltäkään mitään lahjotuksia pyydelty. Aika ennen nettiä. Sukulaisilta jotain kuitenkin saatiin että alkuun päästiin kun ei tosiaan ollut edes vaatteita kellään. Paitsi ne, millä oltiin yön selkään kirmattu.
Kotivakuutus korvasi ja saatiin onneksi nopeasti rahaa että pääsimme uuteen alkuun.
Eikö näillä ole vakuutusta vai mitä helvettiä?
Kaikki pitäisi heille lahjoittaa, hammastahnaa myöten. Kas kun ei tamponeja pyytänyt. Salivaatteet...voi jumalauta!
Sinulla luulisi olevan myötätuntoa. Luulo ei ole tiedon väärti. Äitini menetti aikanaan lapsuudenkotinsa tulipalossa ja jo vain oli valmis auttamaan jos jollain toisella oli yhtä kurja kohtalo.
Hampaitakaan ei vissiin saa tavallisella harjalla pestyä, kun pitää olla sähköhammasharja.
Kyllä mä tajuan noi kaikki jälkiavautumisen pointit että ”ois mukava tuoksua itseltään” kaiken keskellä jne. Mutta ihan vtun pinnallista, typerää ja turhaa ajattelua tuo on. Tuon tädin pitäis nyt pysähtyä ja laittaa arvojärjestystä kuntoon. Perhe ja koirat selvisi, se on tärkeintä, eikä millään sohvatyynyjen väreillä ja meikkivoiteella pitäisi olla tuossa tilanteessa niin paljoa painoarvoa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaapa itsenne vastaavaan tilanteeseen. minusta tuossa on ihan vain välttämättömiä perustarvikkeita arjen pyörittämiseen tämän päivän maailmassa. esim. tv on käytännössä pakollinen että voi katsoa uutisista jos tulee joku vaaratilanne tms. lähialueella ja osata suojautua.
Munaleikkuri ja valkosipulipuristin? Meikit, taulut ja koristetyynyt? Tuossa on aika paljon muutakin kuin välttämättömiä perustarvikkeita.
Osa noista on sellaisia tavaroita joita monessa konmarittamattomassa kodissa on useita tai sitä yhtäkään ei tarvita joten niistä voidaan helposti luopua.
Elikä siis yhteenvetona, että jos joltain talo palaa niin hän saa keskellä kesää hätäavuksi haluta vain talvitakin ja vaan sitä saa pyytää ja sen saa? Koska kesävaatteet on turhuutta ja kertoo siis silkasta turhamaisuudesta eikä näistä kesähelteistä ulkona? Koti voi palaa vaikka metsän keskellä, kun kuumuuden vuoksi alkaa metsäpalo jostain mutta paikalle pyydettävä apu siis saa olla vain kumisaappaita tai muuta vaatetta, mitä muut ihmiset eivät nyt tarvitse siis..? Jos pyytää kesämekon, niin on tyhjäpäinen kana joka ei ole kiitollinen mistään?
Meikkivoiteen käyttäjät ja muu roskasakki kesämekoissaan ovat kaikki siis tyhjäntoimittajia, jos tältä palstalta kysytään.. Ookoo, ei ole siis varmaan rannallakaan normaalia viilettää sandaaleissa ja bikineissä :D Sitähän esitteleekin siellä siis vain rintavarustustaan eikä siis ole uimassa.. Kun tähän aikaan vuodesta on niin outoa, että joku ehkä lähtisi juuri kesävaatteita pyytämään..!
Kaikki ketkä ei näillä säillä käytä talviturkkeja, vaan kesämekkoja niin on valkoista roskaväkeä :DD Niin joo, virhe oli ettei pyytänyt toppia ja shortseja.. Nehän on jokaisen kunnon vauvapalstalaismamman ainoa sallittu vaate kesällä, ettei vaan leimaannu vaan sellaiseksi moraalittomaksi naiseksi. Kaikesta sitä voi vääntääkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipalo on aina dramaattinen tapahtuma ihmiselle, kun kaikki materiaali ja muistot häviää. Vakuutus kyllä korvaa kaiken materian ja saat myös hätämajoituksen sieltä, jos ei ole paikkaa mihin mennä. En siis ymmärrä tuollaista kerjäämistä tai sit oli jäänyt vakuutus ottamatta / maksamatta. En siis lahjoittaisi tuolle kerjääjälle.
Vakuutuksen kanssa oli ilmeisesti jotain epäselvää, koska sanoi jotenkin että erinäisistä syistä johtuen vakuutusasia ei ole niin ruusuinen kuin kuvitellaan.
Joko sitä ei ole tai sitten tulipalo on itse aiheutettu törkeällä huolimattomuudella, korvaussumma pienempi koska palovaroitin puuttui tms....
Korvaako teillä vakuutus koko irtaimiston? Ei meillä ainakaan. Tulipalo on niin harvinaista verrattuna vaikka Varkauteen.
Ehkä niille on tarjottu kaikenlaista krääsää mitä eivät tarvitse, niin ovat listsanneet mitä voivat tarvia. Turha esimerkiksi tuoda rihkamakoruja, jos on nikkeli aiheuttaa oireita.
Juu kirjoitti:
Kaikki ketkä ei näillä säillä käytä talviturkkeja, vaan kesämekkoja niin on valkoista roskaväkeä :DD Niin joo, virhe oli ettei pyytänyt toppia ja shortseja.. Nehän on jokaisen kunnon vauvapalstalaismamman ainoa sallittu vaate kesällä, ettei vaan leimaannu vaan sellaiseksi moraalittomaksi naiseksi. Kaikesta sitä voi vääntääkin..
Mene jo pois ja hanki jotain apua. Nuo sinun avautumiset kyllä tunnistaa juntista kirjoitustyylistä ja nimimerkeistä. Olet nyt spämminyt varmaan parikymmentä viestiä aivotonta tuubaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon asunu kohta 30v omillani, enkä oo koskaan omistanut munaleikkuria enkä valkosipulinpuristajaa. Oonkohan mä jotenkin jälkeenjäänyt, kun en ymmärrä noiden tarpeellisuutta?
Sullakin on varmaan jotakin sellaista mitä itse käytät joka päivä mutta suurin osa ihmisistä ei...pakko vaan ilkkua kotinsa menettäneelle ihmiselle?
Oliko sinun listasi?
Joo ei ollut, enkä käytä ylipäänsä suurimmaksi osaksi tuollaista tavaraa enkä meikkaakaan, mutta ihmiset on erilaisia. Melkein kaiken irtaimiston olen kyllä kerran menettänyt (paha homeongelma) ja ystäviltä ja sukulaisilta sain juurikin ihan perustarpeita kuten liinavaatetta, mattoja tms. mitä heillä oli ylimääräistä. Oli kyllä ilahduttavaa myös saada (pyytämättä) joltakin ystävältä omaa lempiteetä tms. tai kaunis laukku. On aika suuri mullistus menettää kotinsa ja kaikki tavarat. En tykkää että vaikeassa tilanteessa olevalle ihmiselle ilkutaan toisarvoisista asioista, jos hän nyt ei välttämättä ihan järkevästi osaakaan kaikilta osin toimia tai ajatella.
Haloo. Jos koti palaa ja kaikki menee, ei normaali -ihmisellä tule edes mieleen jotkut koristetyynyt tai hajuvedet, saati että alkaa niitä kerjäämään!
Suomalaisista on tullut... en edes osaa sanoa mitä..kaikki arvot ja elämänhallinta hukassa.
Niin eli tämä halutaan pitää vaan palstana, jossa haukutaan yhdessä useamman ihmisen voimin jotain tulipalossa omaisuutensa menettänyttä ja jos joku spekuloi edes etäisesti asiaa, tämän ihmisen puolella ollen että miksi joku toimisi näin että kertoisi kysyjille mitä haluaa lahjoituksena ja miksi mitäkin tavaraa niin se on sitten vielä järkyttävämpää? Eli ei siis haluta miettiä, toisen puolta asiasta. Halutaan päästä vaan dissaamaan ja irvimään. Tota joo, joku kyseli jotain ja siihen kun vastaa niin siis siitä saa tällä palstalla haukut.. Noniin. Kysyjälle kun vastaa niin se on tyhmää ja röyhkeää :D Kaikkien pitää vaan yhdessä taivastella jotain ja kotkottaa oikein laumassa, että miten joku kehtaa kysyä apua kun on kaikki mennyt.. Ihan hirveetä porukkaa, ei voi muuta sanoa. Täytyy vaan toivoa, että näitä haukkujia ei ikinä kohtaa elämässään mikään menetys, koska eivät varmaan ymmärtäisi mikäli saisivat itse yhtä kylmää olkapäätä toisilta. Ilmeisesti oikein kunnon menestyjiä täällä kaikki, eikä kukaan saattaisi koskaan joutua keskelle tulipaloa tai muuta onnettomuutta. Vaikka tyhmästi olis laittanut jossain asioissa tämä alkuperäinen, niin toivoisin että menisivät itseensä kaikki ketkä suunnittelee jotain ihme paskarallejakin toisen tulipalon raunioille. Ihan sairasta edes puhua tollasia, vaikka ei tekis..