Pariskunnan koti palanut ja kerjäävät nyt kohtuuttomia asioita! (LISTA)
mm. Michael Korssin hajuvesi, lumenen meikkejä, sisustustyynyjä, kynsilakkoja, nikkelittömiä koruja yms...
Naistenhuoneelta bongattu siis tämä juttu :D
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikkatoiveet tuolla listalla on minusta sellaisia, että oletetaan, että joku ne kaupasta käy hakemassa tai kysytään, jos jollain sattuu olemaan kaapissa käyttämättömiä, jotka haluaa antaa. Ei minusta kosmetiikka ole mitään turhaketta, mutta toisaalta luulisi, että pystyy itsekin hakemaan itselleen ne perusmeikit ja puhdistusaineet.
Muut tarvitsemat tavarat on toisaalta ihan hyvä listatakin erikseen, koska ihmisillä on nykyään paljon turhaa tavaraa, josta haluaisi eroon niin, että ne menevät jonkun käyttöön. Telkkari ja taso oli ilmeisesti jo saatukin joltakin, mutta haluttaisiin paremmat. Toisaalta ymmärrettävää, mutta toisaalta eikö ne mieluisammat voi ostaa sitten itse myöhemmin. Vakuutus käsittääkseni korvaa myös; tosin jos aihetta epäillä, että omalla tulenkäytöllä osuutta tulipaloon niin sitten en tiedä.
No, kuka mitäkin eniten arvostaa.
Mielenkiintoinen tilanne, kun talo on juuri palanut, ja aletaan listata menetettyä omaisuutta: Ai niin, sit meni meikit, korkinavaaja, salikamat ja koiran peti. Miten me nyt tästä päästään uuteen alkuun?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista pikkutavaraahan on nimenomaan helppo lahjoittaa. Varmasti monella pyörii nurkissa ylimääräisiä, joista mielellään hankkiutuisi eroon, muttei raaski roskiinkaan heittää. Paljon vaikeampi olisi lahjoittaa jotain isompia huonekaluja tms.
No sehän on kiva, jos jollain pyörii ja haluaa lahjoittaa, mutta pointti lienee että tuollaisten asioiden (kalliit uudet meikit, iso tv) ei kerta kaikkiaan ole sopivaa.
Tulisiko joku jo paljastamaan että tämä oli pila, jooko?!?
Mutta jos jollain on Michael Korsin makea hajuvesi tarpeettomana, tulisiko mieleenkään tarjota ellei viestissä olisi sitä mainittu? Ei mulle ainakaan juolahtaisi mieleen kysyä että hei haluatko multa juomapullon tai lippiksiä, ellei niitä tuossa lukisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisen koti on palanut, niin annettakoon anteeksi, jos ei juuri sillä hetkellä elämässään olla aivan tahdikkaimmillaan ja menee överiksi. Ei kai meidän ihmisten tarvitse jokaisena elämämme hetkenä kyetä miettimään miltä asia näyttäisi ympäri nettiä reviteltynä?
Joo samaa mieltä. Ihminen voi olla pikkuisen shokkitilassa kun koti on palanut. Ehkä vain on listannut kaikkea mitä on menettänyt ja kaipaa. Suurin osa oli ihan tavallista jokapäiväistä käyttötavaraa kuitenkin. Vie aikaa ja vaivaa ja yllättävän paljon rahaa kun hommaa kaikkea tarpeellista pikkutavaraa ympäri kyliä ja kaupunkeja. Ja jos joku haluaa ilahduttaa kotinsa menettänyttä hänen lempihajuvedellään, niin sekin on minusta hienoa. Miettikää ite miltä tuntuisi yhtäkkiä menettää kaikki. Ei välttämättä heti tuollaisen jälkeen se ajatus juokse kaikista kirkkaimmin. Pistän itse shokkireaktion piikkiin. Pitääkö aina ajatella ensimmäiseksi ikävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista pikkutavaraahan on nimenomaan helppo lahjoittaa. Varmasti monella pyörii nurkissa ylimääräisiä, joista mielellään hankkiutuisi eroon, muttei raaski roskiinkaan heittää. Paljon vaikeampi olisi lahjoittaa jotain isompia huonekaluja tms.
No sehän on kiva, jos jollain pyörii ja haluaa lahjoittaa, mutta pointti lienee että tuollaisten asioiden (kalliit uudet meikit, iso tv) ei kerta kaikkiaan ole sopivaa.
Tulisiko joku jo paljastamaan että tämä oli pila, jooko?!?Mutta jos jollain on Michael Korsin makea hajuvesi tarpeettomana, tulisiko mieleenkään tarjota ellei viestissä olisi sitä mainittu? Ei mulle ainakaan juolahtaisi mieleen kysyä että hei haluatko multa juomapullon tai lippiksiä, ellei niitä tuossa lukisi.
Ehm...edelleenkin tuollaisten pyytäminen on törkeää, enkä suoraan sanottuna osaa nähdä suurena onnettomuutena sitä, että jos noin epätodennäköinen tilanne kävisi, niin tuo hajuvesi jäisi sitten antamatta ja saamatta.
Taloni paloi, minulla ei ole mitään.. Meikkejä äkkiä, aaak!!!! ... Siinä on varsin pinnallisesti kasvatettu ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaapa itsenne vastaavaan tilanteeseen. minusta tuossa on ihan vain välttämättömiä perustarvikkeita arjen pyörittämiseen tämän päivän maailmassa. esim. tv on käytännössä pakollinen että voi katsoa uutisista jos tulee joku vaaratilanne tms. lähialueella ja osata suojautua.
Munaleikkuri ja valkosipulipuristin? Meikit, taulut ja koristetyynyt? Tuossa on aika paljon muutakin kuin välttämättömiä perustarvikkeita.
Oon asunu kohta 30v omillani, enkä oo koskaan omistanut munaleikkuria enkä valkosipulinpuristajaa. Oonkohan mä jotenkin jälkeenjäänyt, kun en ymmärrä noiden tarpeellisuutta?
Sullakin on varmaan jotakin sellaista mitä itse käytät joka päivä mutta suurin osa ihmisistä ei...pakko vaan ilkkua kotinsa menettäneelle ihmiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaapa itsenne vastaavaan tilanteeseen. minusta tuossa on ihan vain välttämättömiä perustarvikkeita arjen pyörittämiseen tämän päivän maailmassa. esim. tv on käytännössä pakollinen että voi katsoa uutisista jos tulee joku vaaratilanne tms. lähialueella ja osata suojautua.
Munaleikkuri ja valkosipulipuristin? Meikit, taulut ja koristetyynyt? Tuossa on aika paljon muutakin kuin välttämättömiä perustarvikkeita.
Oon asunu kohta 30v omillani, enkä oo koskaan omistanut munaleikkuria enkä valkosipulinpuristajaa. Oonkohan mä jotenkin jälkeenjäänyt, kun en ymmärrä noiden tarpeellisuutta?
Sullakin on varmaan jotakin sellaista mitä itse käytät joka päivä mutta suurin osa ihmisistä ei...pakko vaan ilkkua kotinsa menettäneelle ihmiselle?
Oliko sinun listasi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä :DD Ja minä kun muutin omilleen niin en hädin tuskin edes paistinpannua kehdannut kysyä vanhemmilta... Monet noista jutuista ei ole välttämättömiä.
Ei ole kaikki välttämätöntä ei. Mutta jos haluaa ilahduttaa kotinsa menettänyttä hänen lempiasioillaan, niin sekö sitten on jotenkin pilkkaamisen arvoista.. ootte ilkeitä. Ootko vahoingoniloinen kun häneltä on palanut ilmeisen ihana koti?
ps. Itse en todellakaan ole varakas mutten näe, että olisi multa jotenkin pois jos nainen saisi hänelle tutun elämänsä ystävälliseten ihmisten avulla nopeammin kasaan...
Mullakin on vain 32 tuuman telkkari. Voisko joku lahjoittaa mulle isomman? Mielellään sellaisen jossa on teräväpiirto. Olen köyhä opiskelija, enkä saanut kesätöitä. Kiitos jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä :DD Ja minä kun muutin omilleen niin en hädin tuskin edes paistinpannua kehdannut kysyä vanhemmilta... Monet noista jutuista ei ole välttämättömiä.
Ei ole kaikki välttämätöntä ei. Mutta jos haluaa ilahduttaa kotinsa menettänyttä hänen lempiasioillaan, niin sekö sitten on jotenkin pilkkaamisen arvoista.. ootte ilkeitä. Ootko vahoingoniloinen kun häneltä on palanut ilmeisen ihana koti?
ps. Itse en todellakaan ole varakas mutten näe, että olisi multa jotenkin pois jos nainen saisi hänelle tutun elämänsä ystävälliseten ihmisten avulla nopeammin kasaan...
Minulle ilahduttaminen on sitä, että annetaan jotain pyyteettömästi ja ilman kerjuuta tai akuuttiin tarpeeseen jne. Mitta jos ne on lisattuna, että nämä haluan, niin se on antamista vain.
Ja pointtina monilla on se, että miten toiset vain kehtaavat pyytää sellaista, mikä ei ole se välttämättömin.
Esimerkkinä tuo, että tv ja tv-taso löytyy, mutta vastaan otetaan kivemmatkin. Ei silloin ole akuuttia tarvetta noille. Niin paljon on nykyään tullut ilmi näitä hyväksikäyttöjä jne, että ei mikään ihme ettei ihmisten tee mieli lahjoitelle meikeistä, kalliista hajuvesistä ja koruista lähtien kaikkea. Se nöyryys puuttuu joiltain, tilalla on vain kasa ahneutta. Tästä tapauksesta en osaa sanoa millaisia ovat, mutta näin yleistettynä monilla on.
Ei hemmetti. Suurinosa tuosta listasta on täysiä turhakkeita!
Tämän voisi ottaa myös herätyksenä ja entinen materialisti saattaisi huomata ettei tarvikaan niin paljon kamaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinun listasi?
Joo ei ollut, enkä käytä ylipäänsä suurimmaksi osaksi tuollaista tavaraa enkä meikkaakaan, mutta ihmiset on erilaisia. Melkein kaiken irtaimiston olen kyllä kerran menettänyt (paha homeongelma) ja ystäviltä ja sukulaisilta sain juurikin ihan perustarpeita kuten liinavaatetta, mattoja tms. mitä heillä oli ylimääräistä. Oli kyllä ilahduttavaa myös saada (pyytämättä) joltakin ystävältä omaa lempiteetä tms. tai kaunis laukku. On aika suuri mullistus menettää kotinsa ja kaikki tavarat. En tykkää että vaikeassa tilanteessa olevalle ihmiselle ilkutaan toisarvoisista asioista, jos hän nyt ei välttämättä ihan järkevästi osaakaan kaikilta osin toimia tai ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisessa roskalavaryhmässä joku pyytää parhaillaan kaikkia kodin huonekaluja, koska on eroamassa ja muuttaa lasten kanssa pois. Tarvittavan sohvan sävykin on kerrottu tarkkaan, ei pelkkä väri ja huonekalut pitää luonnollisesti kuljettaa perille asti. Paheksun ja toisaalta en. Joku voi haluta antaa ja kuljettaa ja jos valinnanvaraa sattuukin löytymäön, niin toki mieluummin sohva, joka miellyttää silmää enemmän. Itse en kyllä kehtaisi, kun olen tämmöistä "mikä minä olen mitään vaatimaan" -tyyppiä.
Kelasta mitä tarvehankintarahaa olikaan juuri noita tilanteita varten jos ei ole itsellä varaa ostaa. Joko on varaa eikä halua rahaa niihin käyttää tai sitten vain huijaa ihmisiä.
Palovaroittimen ja sammutuspeitteen voisi joku lahjoittaa. Kunhan eivät ole pinkkejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisiko joku jo paljastamaan että tämä oli pila, jooko?!?Mutta jos jollain on Michael Korsin makea hajuvesi tarpeettomana, tulisiko mieleenkään tarjota ellei viestissä olisi sitä mainittu? Ei mulle ainakaan juolahtaisi mieleen kysyä että hei haluatko multa juomapullon tai lippiksiä, ellei niitä tuossa lukisi.
Minulla on ylimääräisiä hajuvesiä, juuri niitä makeita. Mutta ne on väärää merkkiä niin en tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisessa roskalavaryhmässä joku pyytää parhaillaan kaikkia kodin huonekaluja, koska on eroamassa ja muuttaa lasten kanssa pois. Tarvittavan sohvan sävykin on kerrottu tarkkaan, ei pelkkä väri ja huonekalut pitää luonnollisesti kuljettaa perille asti. Paheksun ja toisaalta en. Joku voi haluta antaa ja kuljettaa ja jos valinnanvaraa sattuukin löytymäön, niin toki mieluummin sohva, joka miellyttää silmää enemmän. Itse en kyllä kehtaisi, kun olen tämmöistä "mikä minä olen mitään vaatimaan" -tyyppiä.
Me ollaan näköjään samassa ryhmässä. Itekin eilen luin tätä ”toivelistaa” ja ihmettelin. Sinne oli kai joku avautunutkin asiasta kun yp oli poistellut kommentteja. :D
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on vain 32 tuuman telkkari. Voisko joku lahjoittaa mulle isomman? Mielellään sellaisen jossa on teräväpiirto. Olen köyhä opiskelija, enkä saanut kesätöitä. Kiitos jo etukäteen.
Minulta yhä puuttuu salikortti. Voin vieläkin vessaharjan vastaan vaihtaa, ei tarvitse ilmaiseksi antaa.
Musta tuo on ihan kiva. Kerrankin pääsisin turhasta tavarasta eroon, löytyisi käyttämättömät ripsientaivuttimet ja avaamaton escadan hajuvesi.
Tämä on sama kuin ne juoluapujutut. Kun pyydetään tavaraa jota ei ole varaa edes itselle ostaa ei tee mieli antaa edes niitä pieniä asioista. Tuskin arvostaisi.
Tulisiko joku jo paljastamaan että tämä oli pila, jooko?!?