Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia olla näin sekaisin herätessä. En ollut varma olinko kotona vai hotellissa!

Vierailija
05.11.2024 |

Nukahdin päivällä reilu tunniksi. Heräsin yllättäin syvästä unesta ja luulin eka, että on aamu tai yö. Sitten aloin miettimään, että olenko minä jossain lomalla. Hotellissa. En tiedä näinkö unta siitä vai mistä moinen ajatus tuli. Hetken en ikään, kuin tuntenut tai muistanut kotiani. Olin päätymässä tulokseen, että olen hotellissa. Kunnes heräsin kunnolla ja tajusin, että torkahdin vain iltapäivä unille kotiini.

Onko normaalia olla näin sekaisin herätessä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Ehdit vaipua tunnissa syvään unisykliin. Siitä herätessä ihminen on usein sekaisin. Aina kuitenkaan syvään unisykliin ei vaivu päivällä.

Vierailija
2/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on seuraus siitä, että kodit sisustetaan täysin tylsän beigeksi ja hankitaan vielä ns. "hotelliverhot". Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kerran kanssa. Nukahdin iltapäivällä ja heräsin aivan sekaisin. Luulin, että on aamu ja olen nukkunut pommiin. Olin alkamassa tekemään lähtöä kiireesti, kunnes tajusin, että on päivä ja työt jo siltä päivältä tehty.

Vierailija
4/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Et ole normaali. 

Vierailija
6/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Etenkin ikääntyessä. Herätessä on sekaisin kuin seinäkello. Itse en voi edes mitään päiväunia edes nukkua, sen jälkeen olo on vain puolivillainen koko loppupäivän.

Vierailija
7/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyötä tekevillä on noin . Mutta myös matkoilla kun on reissannut väsynyt ja juhlinut. Voi sekoittaa paikat ja nimet ihan. Jopa hotellien nimet. 

Vierailija
8/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit lähtenyt rappuun huhuilemaan respaa. Jos asut kerrostalossa.

Vierailija
9/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy näin suhteellisen usein. En tiedä, missä olen. Voin olla mielessäni esim. lapsuudenkodissani tai missä vain. Joudun aikani kelailemaan olemistani ja tunne on inha. Sairastanut aurallista migreeniä, ja olen miettinyt, voiko asia liittyä myös tähän. 

Vierailija
10/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
11/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle käy näin suhteellisen usein. En tiedä, missä olen. Voin olla mielessäni esim. lapsuudenkodissani tai missä vain. Joudun aikani kelailemaan olemistani ja tunne on inha. Sairastanut aurallista migreeniä, ja olen miettinyt, voiko asia liittyä myös tähän. 

Korjaus; Näin käy siis herätessäni esim. yöllä tai päiväunilta

Vierailija
12/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri vaikuttaa myös. Ihan kaaottisesti ajattelee kun herää että on jo puoli päivä. Syöksyy liikkeelle ja sitten huomaa ettei kello olekaan kuin 5-6 aamulla vasta. Sekin johtuu työnteon rytmistä mitä joskus tehnyt. Vanhusten hoitopaikoissa ne herää aamulla postia jakamaan painelee pitkin käytäviä. Tai ovesta ulos töihin pyjamassa. 

Vierailija
13/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helkkaria? Onko sulla vakavia mt ongelmia?

Vierailija
14/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys. Mut New York lentokentällä koneen vaihdolla kun nukahti ikkunalaudalle. Yli väsyneenä niin yhtä äkkiä heräsi. Ihan pää sekaisin ja syöksy vessaan siellä katsoo kelloa et apua. Lennolle aikaa just puoli tuntia. Mikä ihme voikin herättää syvästä unesta juuri viime hetkellä. Huh. Et painajaiset sekoittuu arkeen ja hereillä olo uniin. Intialainen mies taksiin uskoi Jeesukseen kun kenttää vaihdettiin. 

Vierailija
15/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä jos yliväsyt tai pätkä unia. Sama kun lentokoneessa nukahtaa on niin yliväsy olo ! Ihan tööt. Joskus jossain joutuu jännittämään nukkuessakin jotain. Silloin ei oikeasti nuku vaan on horroksessa kuin koirat toinen silmä auki. Yövuorossa huomaa aamuyöstä miten koko vartalo on yliväsynyt. Voi silmät lupsahdella kiinni ja auki. Uniin voi tulla vaikka mitä henkimaailmasta työasioihin. Riippuu vielä näistä noidista mitä henkiä liikkuu. 

Vierailija
17/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans on ollut tuota samaa. Välillä herätessäni syvästä unesta, joudun jonkin aikaa miettimään, että kuka olen ja missä olen. Olen luullut olevani kakkoskodissani ulkomailla, vaikka olenkin ollut ihan täällä omassa oikeassa kodissani. 

Joku aikaisempi kommentoija joka kokee samoja asioita, sanoi sairastavansa aurallista migreeniä. Myös minulla on sama vaiva. Laittoi miettimään, sillä en ole ajatellut aikaisemmin näiden kahden mahdollista yhteyttä.

Vierailija
18/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kans nimenomaan päivällä nukahtaessa ja herätessä pitkään kun zoomaan että minä aika ja paikka. Oon tosi tokkurassa enkä aina varma oonko edes hereillä vai vielä unessa.

Miksi juuri päiväunet tekee tuota? Joku hormonihomma?

Aamulla sängystä herätessä saattaa olla väsynyt mutta tajuaa sentään mistä herää.

Vierailija
19/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on seuraus siitä, että kodit sisustetaan täysin tylsän beigeksi ja hankitaan vielä ns. "hotelliverhot". Onnea!

Olet suuren luokan idiootti.

Vierailija
20/24 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, mullakin on aurallinen migreeni ja joskus herätessä en ole varma, olenko kotona, mökillä vai jossain muualla. Tosin reissuhommia tekevällä isälläni on samaa, eikä hänellä ole migreeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi