Pariskunnan koti palanut ja kerjäävät nyt kohtuuttomia asioita! (LISTA)
mm. Michael Korssin hajuvesi, lumenen meikkejä, sisustustyynyjä, kynsilakkoja, nikkelittömiä koruja yms...
Naistenhuoneelta bongattu siis tämä juttu :D
Kommentit (324)
Mä voisin lähettää ripsientaivuttimen, olis ylimääräinen koska en tykkää käyttää sitä. Meillä olis myös toinen munanleikkuri, jota ei käytetä kun se on huonompi kuin toinen.
Siellähän sitten istuisi kähertämässä ripsiä ja leikkelemässä munia :)
Toisaalta ymmärrän.
Ihmiset saattaa lahjoittaa suoraansanottuna roskaa, kaikki eriparia, lumppuvaatteita, kulahtaneita tavaroita.
Itse en jaksaisi alkaa vastaavassa tilanteessa enää muiden jätekierrätyspisteeksi.
Ihmettelen kyllä itsekin sitä että eikö vakuutus korvaa mitään?
Oletetaan siis(jos tämä on totta) ettei vakuutusta ole. No, en siltikään kehtaisi pyytää mk tai escadan hajuvesiä.
Tosin voihan tuo pyytäjä ajatella niin ettei ihmiset vaan lykkää ylijäämäkosmetiikkaansa joka itselle tarpeetonta ja vääriä tuoksuja joita ei ikinä tarvitse. Pyytää suoraan mitä tarvii/mitä palossa kenties meni ja jos saa niin on iloinen, jos ei niin on mieluummin ilman kuin että ottaa vaikka kymmenen vääräntuoksuista hajuvettä jota ei koskaan käytä eikä tarvitse.
Veikkaan että kotinsa menettänyt on myös shokissa eikä mieti ihan järkevästi ja on vain luetellut mitä palossa menetti.
Toivottavasti en itse joudu koskaan vastaavaan tilanteeseen!
Vai voisko olla että tää tulipalon uhri on avautunut kaverilleen mitä kaikkea on menettänyt, ja tää kaveri on ottanut tästä kopin ja päättänyt "auttaa"..
Kosmetiikkatoiveet tuolla listalla on minusta sellaisia, että oletetaan, että joku ne kaupasta käy hakemassa tai kysytään, jos jollain sattuu olemaan kaapissa käyttämättömiä, jotka haluaa antaa. Ei minusta kosmetiikka ole mitään turhaketta, mutta toisaalta luulisi, että pystyy itsekin hakemaan itselleen ne perusmeikit ja puhdistusaineet.
Muut tarvitsemat tavarat on toisaalta ihan hyvä listatakin erikseen, koska ihmisillä on nykyään paljon turhaa tavaraa, josta haluaisi eroon niin, että ne menevät jonkun käyttöön. Telkkari ja taso oli ilmeisesti jo saatukin joltakin, mutta haluttaisiin paremmat. Toisaalta ymmärrettävää, mutta toisaalta eikö ne mieluisammat voi ostaa sitten itse myöhemmin. Vakuutus käsittääkseni korvaa myös; tosin jos aihetta epäillä, että omalla tulenkäytöllä osuutta tulipaloon niin sitten en tiedä.
Jos kyseessä on pariskunta, niin missä ovat miehen toiveet? Luulisi kaipaavan jotain vaatetta?
Miksei voisi pyytää ja saada kaikki nuo, monella lojuu nurkissa vaikka mitä mistä ei välitä. Hyvähän se on jos löytyy uusi koti tavaroille.
Ei se ole hullu joka pyytää :D Siis, ei tarvitse antaa jos tuntuu et menee överiksi, ja överiksihän tuo lista meni...
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaapa itsenne vastaavaan tilanteeseen. minusta tuossa on ihan vain välttämättömiä perustarvikkeita arjen pyörittämiseen tämän päivän maailmassa. esim. tv on käytännössä pakollinen että voi katsoa uutisista jos tulee joku vaaratilanne tms. lähialueella ja osata suojautua.
Joo-o. Itte oon varmaan vaarassa sitten, kun en ole ikinä omistanut tv:tä 😂
En kyllä antaisi tuollaisille edes vanhaa sanomalehteä. Mistäs sitä tietää vaikka polttavat seuraavankin talonsa maan tasalle? Näitä lapsiaikuisia riittää nykyään enenevässä määrin.
Jos talo ja kaikki omaisuus palaa, silloin ehkä lähimmät ystävät tai omaiset voivat lahjoittaa pari vanhaa huonekalua ja petivaatteet että pääsevät alkuun. Sitten sitä ostavat vähitellen kaiken muun mitä tarvitsevat itse.
Mitäs mieltä vakuutusyhtiöt yleensä ovat tämmöisestä tavaran kerjäämisestä?
Paikallisessa roskalavaryhmässä joku pyytää parhaillaan kaikkia kodin huonekaluja, koska on eroamassa ja muuttaa lasten kanssa pois. Tarvittavan sohvan sävykin on kerrottu tarkkaan, ei pelkkä väri ja huonekalut pitää luonnollisesti kuljettaa perille asti. Paheksun ja toisaalta en. Joku voi haluta antaa ja kuljettaa ja jos valinnanvaraa sattuukin löytymäön, niin toki mieluummin sohva, joka miellyttää silmää enemmän. Itse en kyllä kehtaisi, kun olen tämmöistä "mikä minä olen mitään vaatimaan" -tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä vakuutusyhtiöt yleensä ovat tämmöisestä tavaran kerjäämisestä?
Eivät varmaan mitään, mitä se heille kuuluu, jos toisille kelpaavat kirppistavarat. Maksanevat kertakorvauksen palaneesta irtaimistosta ja perhe voi tehdä rahoillaan vaikka ulkomaanmatkan, jos ei rahoille ole muuta käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi pyytää ja saada kaikki nuo, monella lojuu nurkissa vaikka mitä mistä ei välitä. Hyvähän se on jos löytyy uusi koti tavaroille.
Alotusviestissä oli että ainakin kosmetiikka halutaan uutena.
Millä logiikalla he luulevat että muiden pitöusi nyt kustantaa heille kaikki mitä menettivät? ”Tarpeellisia” (esim salivaatteet) Vaatteita saa varmasti halvalla kirpputorilta tai kierrätyskeskuksista. Samoin myös muita ”tarpeellisia” tavaroita. Jos jonkun pitää olla parempi kuin mitä heille tarjotaan niin hankkikoot sitten itse kun ei selkeästi apu muuten kelpaa.
Tuollaista pikkutavaraahan on nimenomaan helppo lahjoittaa. Varmasti monella pyörii nurkissa ylimääräisiä, joista mielellään hankkiutuisi eroon, muttei raaski roskiinkaan heittää. Paljon vaikeampi olisi lahjoittaa jotain isompia huonekaluja tms.
Meillä munaleikkuri on ahkerassa käytössä. Sillä leikataan siivuja sillileipien päälle ja tehdään pikkupaloja munavoihin. Näppärä vehje. Taitaa äytössäkeittiön pikkuhärpäkkeistä eniten käytössä, miltei päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Noihan ne on just ne tarpeelliset jutut, jotka tulee ekana mieleen kun kotinsa menettää.
Joo toi vihloville hampaille tarkoitettu tahna varsinkin oli akuutti :DD
Itsellä meni jo pääpyörälle viestiä lukiessa. Juuri nuo meikit, salikamat, terassikalusteet, sisustusjutut, ripsentaivutin, hajuvedet, isomman tv:n ja uuden tvtason pyytäminen, koristeet ja taulut, korut, sähköhammasharja, sekä sisustyynyt kyllä pistivät silmään. Kyllä tässä on jo liikaa ja paljon turhaakin. Itse jos olisin vastaavassa tilanteessa olisin varmaan eniten huolissani vaatteista, että olisi edes jotain mitä päälleni pistää. Toisaalta se on helppo sanoa.
Järkytyshän siinä olisi suuri ja lamaantuminen tulisi ihan varmasti. Noin ainakin aiemmassa kriisissä itselleni kävi.
En silti osaa pyytää ihmisiltä mitään. En osaa kerjätä, en ikinä kehtaisi edes roskalavalta pyytää ilmaiseksi jotain, ehkä juuri tulipalon uhrina olisi pakko. Edes äidiltäni en ole rahaa ottanut sen jälkeen kuin kotoa muutin vaikka hän lupasi puhelinlaskuni edelleen maksaa.
Arvostelu on tietysti inhottavaa, ei ole kivaa netissä huudella, mutta jos itse jostain syystä noin käyttäytyisin, niin toivoisin että heräisin tajuamaan kuinka noloa käytökseni on. Ihan asiallisista pyynnöistä onkin rumaa "rääpiä". Tässä on jo paljon muuta kuin asiallisia pyyntöjä. Ne merkkituotteet eivät kuulu näille listoille.
Aikanaan olisin itse lahjoittanut tulipalossa menettäneelle perheelle tavaraa, mutta lista oli vastaava. Pyydettiin tietyn merkkistä lipastoa uudenveroisina ja tiettujä lakanoita ym. Meillä olisi ollut kaapissa avaamattomina pussilakanasettejä ja ylimääräisiä astioita jne. Mutta en viitsinyt näitä tarjota kun eivät olleet Arabiaa ja Iittalaa tai Finnlaysonin lakanoita tietyllä kuosilla. Ä