Pariskunnan koti palanut ja kerjäävät nyt kohtuuttomia asioita! (LISTA)
mm. Michael Korssin hajuvesi, lumenen meikkejä, sisustustyynyjä, kynsilakkoja, nikkelittömiä koruja yms...
Naistenhuoneelta bongattu siis tämä juttu :D
Kommentit (324)
Jaksoin lukea tuon listan pari päivää sitten ja analysoin tekstin ja tyylin.
Tulin siihen lopputulokseen, että tekstin takana on (teini)tyttöjen porukka, joka huvikseen ja ajankulukseen sen nettiin on laittanut. Arvioisin kirjoittajan/kirjoittajien iäksi noin 12 v. Yksi tuntuu olevan kyllästynyt pinkkiin huoneeseensa, jossa on liian pieni televisio. Myös toivottujen vaatteiden koot viittaavat keskenkasvuosiin tyttöihin.
Heillä on saattanut olla hyvinkin hauskaa sepustusta laatiessaan. Mutta veikkaan, että tällä hetkellä pelkäävät kamalasti että heidän tekonsa ja henkilöölisyytensä paljastuu heidän vanhemmilleen.
Homma vaan lähti niin sanotusti lapasesta.
Ihan hyvä, että kysyy ensin löytyisikö jostain. Ihmisillä (myös itselläni) on nykyään niin paljon turhaa tavaraa, että esim. laadukasta kosmetiikkaa (kerran kokeiltua, itselle sopimatonta) löytyisi varmaan parinkin palossa tuhoutuneen kylppärin verran jne. Lisäksi voi olla helpompaa ja nopeampaa hankkia tavaraa ensikäteen näin kun lähteä kylille kiertelemään, kun tuollaisessa tilanteessa on varmasti muutakin tekemistä kuin shoppailu. Ja minusta tuosta ymmärsi vain, että joku ystävä on pyytänyt kertomaan ihan kaiken mahdollisen, mikä puuttuu, eikä tämä nainen nyt itse keltään vaadi mitään. Ja kyllähän kaiken menettänytkin saa toivoa vaikka kaunista tv-tasoa, ja varmasti sellaisen sitten aikanaan hommaakin, jos kellään ei ylimääräisenä nurkissa pyöri. Kävikö viestistä ilmi, ettei ole halukas mistään mitään maksamaan (en lukenut niin tarkkaan, enkä jaksa tarkastaa)?
Vaikea uskoa tämän olevan totta :-O Omassa lähipiirissä ei ole ketään, joka tällaisen olisi voinut rustata. Olisi mielenkiintoista tietää, jos tämä on totta niin millainen ihminen näiden vaatimusten takana on. Siis millainen arvomaailma ja elämän prioriteetit ihmisellä on, jos oman kodin tuhoutumisen jälkeenkin tärkeää on nopeasti saada haalittua merkkihajuvesia ja sisustustavaroita.
Ymmärrän tietyllä tavalla, jos ihminen on shokissa, jolloin kenties voi käyttäytyä..erikoisesti. Mutta kaipa tämä viesitinviejä oli nähnyt toisen olevan niin shokissa, että hänen sanomisiaan ei tällöin kannata "ottaa todesta." Vaikea kuvitella millainen itse olisi tossa tilanteessa mutta luultavasti ei riittäisi edes voimia tollasen listan raapustamiseen. Varmaan olisi niin järkyttynyt ja, kun pikkuuhiljaa ymmärtäisi mitä on tapahutnuut niin olisi varmaan helpottunut, että läheisille eikä itselle käynyt mitään.
Seurasin syksyllä USA:ssa riehuvia hurrikaaneja, jossa esim. Key Westissä ihmiset saattoivat joutua olemaan viikko- ja kuukausikaupalla ilman sähköä, kun sähköverkot olivat tuhoutuneet. Osalla oli kodit täysin tuhoutuneet eikä siis ollut juurikaan ketään keneltä kysyä apua, kun monet olivat samassa tilanteessa. Jonkun ajan kuluttua pelastutustiet saarella avattiin ja asukkaille saatiin kuljetettua ruokaa ja vettä. FB täyttyi huolestuneiden omaisten etsintäkuuulutustusilmoituksista, kun kännykätkään ei toimineet niin hurrikaanin alle jääneitä ei saatu pitkiin aikoihin kiinni. En tiedä millaisen vastaanoton olisi saanut, jos siellä kaiken karmeuden ja tuskan keskellä joku kotinsa menettänyt olisi esittänyt vastaavan listan.
Ehkä kertoo myös siitä, että meillä aina Suomessa oletetaan, kuinka yhteiskunta tai muut ovat aina velvollisia auttaman. Sitten on näitä räikeimpiä tapauksia, jotka käyttävät sitä hyväksi.
Jännä juttu, ettei tätä naistenhuoneelta kuitenkaan löydy.
Vierailija kirjoitti:
Jaksoin lukea tuon listan pari päivää sitten ja analysoin tekstin ja tyylin.
Tulin siihen lopputulokseen, että tekstin takana on (teini)tyttöjen porukka, joka huvikseen ja ajankulukseen sen nettiin on laittanut. Arvioisin kirjoittajan/kirjoittajien iäksi noin 12 v. Yksi tuntuu olevan kyllästynyt pinkkiin huoneeseensa, jossa on liian pieni televisio. Myös toivottujen vaatteiden koot viittaavat keskenkasvuosiin tyttöihin.Heillä on saattanut olla hyvinkin hauskaa sepustusta laatiessaan. Mutta veikkaan, että tällä hetkellä pelkäävät kamalasti että heidän tekonsa ja henkilöölisyytensä paljastuu heidän vanhemmilleen.
Homma vaan lähti niin sanotusti lapasesta.
Ihan hauska teoria, mutta tämä ei ole keksitty juttu. Ovat ihan omilla nimillä ja kuvilla Facebookissa.
Meidän perheen koti paloi n. 2 vuotta sitten. Eilen huomasin että valkosipulinpuristinta ei ole, ja ostin sellaisen.
Mitä vakuutuksiin tulee, niin nehän kyllä korvaa - jos vain on vakuutukset. Ja korvausten saaminen kestää kuukausikaupalla. Kyllä olen tosi kiitollinen niille ihmisille, jotka lahjoittivat meidän lapsille vaatetta kun yhtäkkiä meillä ei ollut mitään. Olen pienituloinen, enkä todellakaan olisi pystynyt hankkimaan kaikkia perustarvikkeita itse. Mutta en kyllä laske meikkejä yms perustarvikkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että kysyy ensin löytyisikö jostain. Ihmisillä (myös itselläni) on nykyään niin paljon turhaa tavaraa, että esim. laadukasta kosmetiikkaa (kerran kokeiltua, itselle sopimatonta) löytyisi varmaan parinkin palossa tuhoutuneen kylppärin verran jne. Lisäksi voi olla helpompaa ja nopeampaa hankkia tavaraa ensikäteen näin kun lähteä kylille kiertelemään, kun tuollaisessa tilanteessa on varmasti muutakin tekemistä kuin shoppailu. Ja minusta tuosta ymmärsi vain, että joku ystävä on pyytänyt kertomaan ihan kaiken mahdollisen, mikä puuttuu, eikä tämä nainen nyt itse keltään vaadi mitään. Ja kyllähän kaiken menettänytkin saa toivoa vaikka kaunista tv-tasoa, ja varmasti sellaisen sitten aikanaan hommaakin, jos kellään ei ylimääräisenä nurkissa pyöri. Kävikö viestistä ilmi, ettei ole halukas mistään mitään maksamaan (en lukenut niin tarkkaan, enkä jaksa tarkastaa)?
Kosmetiikan piti olla avaamatonta. Kerran kokeiltu ei kelpaa.
Nainen on näemmä itse paikallinen vuokrakirppiksen pitäjä, joten luulisi olevan helppo siinä työn ohessa ostella uusia tilpehöörejä.
Toisaalta selittää hiukan tuota listaa, ehkä työssään huomannut että ihmisillä tosiaan on kaikenlaista itselleen joutavaa jemmassa, merkkihajuvesistä lähtien. Mutta SILTI, itse olisin vaikka pyytänyt tarjoamaan kirppishinnoin noita tavaroita, jos joltain sattuu löytymään, EN ilmaiseksi.. luultavasti suurin osa olisi kuitenkin halunnut lahjoittaa tavarat ja jättänyt korvauksen pyytämättä. Tosin edelleenkään en osaa kuvitella että itsellä tulipalon jälkeen moista turhakkeen määrää tulisi edes mieleenkään haluta....
Ja listan julkaisijahan EI ole naisen ystävä, vaan Naistenhuoneen ylläpitäjä, joka teki julkaisun tämän naisen pyynnöstä. Kun niin moni täällä pohtii että no jos nyt vahingossa on ystävälleen luetellut kaiken tuhoutuneen ja tämä sitten mennyt kaikkea tuota pyytämään. Höpsistä, sanon minä. Ylläpitäjähän totesi kommenteissa itsekkin yllättyneensä hiukan listan pituudesta...........
Vierailija kirjoitti:
Ja minusta tuosta ymmärsi vain, että joku ystävä on pyytänyt kertomaan ihan kaiken mahdollisen, mikä puuttuu, eikä tämä nainen nyt itse keltään vaadi mitään. Ja kyllähän kaiken menettänytkin saa toivoa vaikka kaunista tv-tasoa, ja varmasti sellaisen sitten aikanaan hommaakin, jos kellään ei ylimääräisenä nurkissa pyöri. Kävikö viestistä ilmi, ettei ole halukas mistään mitään maksamaan (en lukenut niin tarkkaan, enkä jaksa tarkastaa)?
Mielenkiintoinen tulkinta. Suorat lainaukset ensimmäisen viestin linkistä:
"Kävi ilmi, että on helpompi laittaa suoraan naisen akuutit tarpeet listaukseen"
"Puhuttiin äsken puhelimessa hänen kanssaan, ja listasin samalla kaiken mitä hän kertoi nyt tarvitsevansa."
Nainen on kertonut itse _nyt tarvitsevansa_ ja puhe on ollut juurikin _akuuttien tarpeiden listaamisesta_.
Eniten mä ihmettelen sitä, että anonyyminä on pitänyt pyytää mutta henkilöllisyys on kuitenkin kaikkien tiedossa. :D
Vierailija kirjoitti:
Nainen on näemmä itse paikallinen vuokrakirppiksen pitäjä, joten luulisi olevan helppo siinä työn ohessa ostella uusia tilpehöörejä.
Toisaalta selittää hiukan tuota listaa, ehkä työssään huomannut että ihmisillä tosiaan on kaikenlaista itselleen joutavaa jemmassa, merkkihajuvesistä lähtien. Mutta SILTI, itse olisin vaikka pyytänyt tarjoamaan kirppishinnoin noita tavaroita, jos joltain sattuu löytymään, EN ilmaiseksi.. luultavasti suurin osa olisi kuitenkin halunnut lahjoittaa tavarat ja jättänyt korvauksen pyytämättä. Tosin edelleenkään en osaa kuvitella että itsellä tulipalon jälkeen moista turhakkeen määrää tulisi edes mieleenkään haluta....Ja listan julkaisijahan EI ole naisen ystävä, vaan Naistenhuoneen ylläpitäjä, joka teki julkaisun tämän naisen pyynnöstä. Kun niin moni täällä pohtii että no jos nyt vahingossa on ystävälleen luetellut kaiken tuhoutuneen ja tämä sitten mennyt kaikkea tuota pyytämään. Höpsistä, sanon minä. Ylläpitäjähän totesi kommenteissa itsekkin yllättyneensä hiukan listan pituudesta...........
Mistä sä tämän keksit? Jos sä viittaat tähän N.P niin ymmärtääkseni on ihan ulkopuolinen. A:lla alkoi tämän naisen nimi mistä kyse keräysryhmän perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihan ammatillisessa mielessä kiinnostaa millaisia nämä, tässä ketjussa usein mainitut tilanteet joissa kotivakuutuksesta ei olisi ollut hyötyä, ovat?
Esimerkiksi selllaisissa kun toinen osapuoli parisuhteessa sekoaa ja tuhoutuu kaikki.
Ei sellaista ns.itse aiheutettua kukaan korvaa.
Jos olisit ammattilainen niin kyllä tietäisit kysymättäkin esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta selittää hiukan tuota listaa, ehkä työssään huomannut että ihmisillä tosiaan on kaikenlaista itselleen joutavaa jemmassa, merkkihajuvesistä lähtien. Mutta SILTI, itse olisin vaikka pyytänyt tarjoamaan kirppishinnoin noita tavaroita, jos joltain sattuu löytymään, EN ilmaiseksi.. luultavasti suurin osa olisi kuitenkin halunnut lahjoittaa tavarat ja jättänyt korvauksen pyytämättä. Tosin edelleenkään en osaa kuvitella että itsellä tulipalon jälkeen moista turhakkeen määrää tulisi edes mieleenkään haluta....Ja listan julkaisijahan EI ole naisen ystävä, vaan Naistenhuoneen ylläpitäjä, joka teki julkaisun tämän naisen pyynnöstä. Kun niin moni täällä pohtii että no jos nyt vahingossa on ystävälleen luetellut kaiken tuhoutuneen ja tämä sitten mennyt kaikkea tuota pyytämään. Höpsistä, sanon minä. Ylläpitäjähän totesi kommenteissa itsekkin yllättyneensä hiukan listan pituudesta...........
Mistä sä tämän keksit? Jos sä viittaat tähän N.P niin ymmärtääkseni on ihan ulkopuolinen. A:lla alkoi tämän naisen nimi mistä kyse keräysryhmän perusteella.
Tuolta miehen keräysryhmästä bongasin, joka oli tännekkin linkattu. Oli kommentoinut että nyt käydään läpi mitä on saatu jne, että ei toistaiseksi enempää tavaraa. Sama sukunimi kuin miehellä, jolle kerättiin. Oliko sitten hänen sisko? Voi olla kyllä että tulkitsin sitten väärin. Yhtä kaikki, ei muuta asiaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksen pitäjällä on sama sukunimi kuin miehellä - sisko (?). Ei kuitenkaan ole tämä tarinan listaaja, kuten sanoitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta miehen keräysryhmästä bongasin, joka oli tännekkin linkattu. Oli kommentoinut että nyt käydään läpi mitä on saatu jne, että ei toistaiseksi enempää tavaraa. Sama sukunimi kuin miehellä, jolle kerättiin. Oliko sitten hänen sisko? Voi olla kyllä että tulkitsin sitten väärin. Yhtä kaikki, ei muuta asiaa mitenkään.
Hän järjesteli sen kirppiskeräyksen ja myyntipuolen. Eli ei ole tämä avopuoliso. :)
Mä olen melko varma, että tämä yrittäjä ei halua tulla leimatuksi ahneeksi ja kiittämättömäksi aiheetta.
Joo, kävin stalkkaamassa tarkemmin ja nyt huomasin itsekkin että A-niminen on tämä avovaimo. Pahoittelut väärästä tiedosta. Totta on että kukaan tuskin haluaa aiheetta tulla epäillyksi tämän listan laatijaksi...
Akuuttitien tarpeiden listaus 🙈, kyllähän jokaiselle ensiksi tulee mieleen ripsentaivutin yms.
Taisi olla tahallaan sytytetty palo
Eikä :D
Ei taida olla tuo palon sytyttänyt nainen mikään järjen jättiläinen. Ja nyt kerjää tavaroita. Vankilaanhn tuo kuuluu
Se miten tuo nainen vain selitteli sitten kun sai lukea palautetta kerjäämisestään... Kummallista selittelyä ja valittamista, vaikka olisi voinut hoitaa asian fiksusti sanoen vaikka, että katastrofin keskellä ei ajatellut ihan järkevästi ja luetteli vain kaikkea mitä kaipasi juuri sillä hetkellä. Ettei tarkoitus ollut kerjätä kaikkea entisen elämän luksusta ihmisiltä, vaikka kiva silti olisi jos niitäkin tuotteita saisi.
Edes jotain vastuuta kun olisi ottanut siitä listasta. Mutta ei. Hirveä itku siitä, että ihmiset kiusaa vaikka eivät ansaitse sellaista. Ja selitykset perään, että kun oli onnettomuutta oli sitä ja tätä ja rahatilanne tosi huono. Antakaa nyt, kun meitä näin koetellaan. Antakaa älkääkä ihmetelkö. Halikaa ja paijatkaa, kun on elämä niin rankkaa.
Juu ja ihmisten syyttelyä, että kun heitä nyt näin riepotellaan kärsimysten keskellä. Viattomia, onnettomuuden kohdanneita ihmisiä.
Olisko asiaan mitenkään voinut vaikuttaa oma toiminta, tuon järjettömän listan laatiminen? Ilman sitä taatusti ei olis kukaan riepotellut ja sympatiaa ja lahjoituksia olisi tullut yllinkyllin.
Harmi kyllä että mies lapsineen joutui osallisiksi samaan soppaan tuon reippaasti nuoremman tyttöystävänsä itsekeskeisyyden vuoksi.
Tuo lista piti mennä vakuutusyhtiölle, mutta levisikin vahingossa someen..Ups!