Mitä mieltä olette meidän häämenusta?
Juhlat ovat talvella. Tämä on vasta jotain alkuluonnostelmaa. Yksi kasvissyöjä on, ei siis vegaani. Muuten kaikilla on normaali ruokavalio.
Alkuruoka:
Lämminsavulohta
Fetasalaattia, oliivit ja fetajuusto erikseen joten käy myös perussalaattina
Kana-caesar salaattia
Tomaatti-mozzarellasalaatti
Lämmin ruoka:
Paistettua porsaanfileetä
Lihapullia
Kermaista pippurikastiketta
Uunijuureksia
Kermaperunat
Jälkiruoka:
Minttusuklaahyydykekakku
Lusikkaleivät
Jotain muuta?
Kommentit (270)
Kermaperunat, kermakastike?
Porsas ja lihapullat pois, tilalle kalaa ja jotain herkkua
Jälkkärit on turhat. Kai teillä on hääkakku?
Alkupalat on herkulliset.
Minusta ihan hyvä valikoima. Itse syön aina kevyesti häissä, salaattia ja sen sellaista koska muuten tukevasta ruuasta tulee minulle nukku ja vie tehoja. Haukottelu ruuan jälkeen ei kovin kivaa jos kyse häistä.
Kuulostaa hyvältä, etenkin alkuruokapöytä.
Kasvissyöjälle ehdotettiin kasvispullia ja AP vaikutti lisäävän ne listaan. Ehdotan niiden tilalle falafelejä, täyttävämpiä ja yleensä parempia. Niitäkin saa valmiina.
Olen minttusuklaan ystävä, mutta olen huomannut, että kaikki eivät ole. Voisiko olla vaikkapa joku marjainen kakku?
Aika kermaista tarjonta. Monille tuo kerma aiheuttaa vatsanväänteitä. Piereskelyä ja ripulia.
Vierailija kirjoitti:
Missä makaronilaattikko? Kyllä pitäisi kuulua tähän menuun sekin, ettei mene liian hienosteluksi. Juomaksi sitten halvinta kaljaa ja viiniä hienostelut on niin nähty.
Millaista menua sinä olisit kaivannut? On turhaa antaa palautetta ilman korjausehdotuksia. Minun mielestäni on viisasta tarjota hyvää, edullista perusruokaa, joka maistuu varmasti kaikille. En itse pidä mistään kovin erikoisesta. Ja kun ei tässä nyt mitään kymmeniä tuhansia ole käytettävissäkään.
Olutta ja viiniä tuodaan varmaankin Saksasta, täällä nyt on kaikki aika halpaa joten ei sentään ole pakko sitä Lidlin euron viinipulloa valita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uunijuurekset tai kasvisgratiini eivät pidä nälkää ja häissä menee yleensä koko päivä eli ainakin minä olisin aika väsynyt ja huonovointinen tuolla menulla. Kasvispullat selkeä parannus! t. Yksi kasvissyöjä
Juu kyllä me varmasti nuo lihapullat vaihdetaan osittain kasvispulliksi. Myös kermaperunat vaihtuu varmaankin lohkoperunoiksi. Ei ole kiva jos joutuu nälässä olemaan!
Ap
Lisäisin alkuruokiin toisen kalan, esim. graavikalaa sekä kylmän lihaleikkeleen. Lämpimiin ruokiin lisäisin kasvislisukkeen ja kalkkunaa tai kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Kermaperunat vaihtuu lohkoperunoiksi tai keitetyiksi. Porsasta ja lihapullia ei kyllä varmaan vaihdeta muuksi, koska ne ovat edullisia vaihtoehtoja. Lihapullien rinnalle tulee kasvispullat näillä näkymin. Jälkkärit sen sijaan ovat parasta <3 Hääkakkuna on juurikin tuo minttusuklaakakku tai joku vastaava, voi olla että tilalle tuleekin joku suklaamoussekakku tai vastaava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjälle ehdotettiin kasvispullia ja AP vaikutti lisäävän ne listaan. Ehdotan niiden tilalle falafelejä, täyttävämpiä ja yleensä parempia. Niitäkin saa valmiina.
Olen minttusuklaan ystävä, mutta olen huomannut, että kaikki eivät ole. Voisiko olla vaikkapa joku marjainen kakku?
Hienoa!
Mielenkiintoinen vaihtoehto tuo falafel, voisin melkein käydä maistamassa josko se olisi parempaa. Kyllä joku muu kakku tulee myös tuon minttusuklaan rinnalle, sitä nyt ei onneksi tarvitse vielä päättää. Kamalan vaikea valita kun on niin paljon potentiaalisia vaihtoehtoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermaperunat vaihtuu lohkoperunoiksi tai keitetyiksi. Porsasta ja lihapullia ei kyllä varmaan vaihdeta muuksi, koska ne ovat edullisia vaihtoehtoja. Lihapullien rinnalle tulee kasvispullat näillä näkymin. Jälkkärit sen sijaan ovat parasta <3 Hääkakkuna on juurikin tuo minttusuklaakakku tai joku vastaava, voi olla että tilalle tuleekin joku suklaamoussekakku tai vastaava.
Ap
Aika sama, mitä ihmiset täällä hienostelee, joka paikassa yleensä lihapullat loppuu ensimmäisenä. Se vain on niin, että suurin osa niistä tykkää! Etenkin, jos ovat kuten ymmärsin, itsetehtyjä. Niiden kanssa kermakastike on myös herkkua, eli en sitäkään poistaisi.
Jälkkäreistä en itse välitä yhtään, joten mulle olisi sama, mitä ne ovat:-)
Alkuruuat oli aivan jees, ja siellähän sitä kanaa oli, mitä vaadittiin. Jos teette runsaat salaatit, monet voivat ottaa lisää pääruuaksikin, joten en näe ongelmaa.
Ihanaa hääpäivää!
Hyvä, erityiskiitos ettei ole pastasalaattia, se on hirveää..
Paistettua porsaanfileetä > vauva nautaan, porsas on aika tyylitön ellei ole sitten sisäfile mikä on täytetty vaikka persiljalla ja osa valkosipulilla, fetalla siitä saa sievän
Minttusuklaahyydykekakku ei innosta, marjakakku ja joku sulkaamousse hippusilla on parempaa, ota mieluummin kunnon After Eight lootia tarjolle
Kaksi oman maun mukaista ehdotusta, muuten oli menu konstailematon ja ruokaisa plus mitä jo korjasit ketjun varrella
Vierailija kirjoitti:
Miksi lämpimissä ruoissa on vain lihavaihtoehdot? Minulle jäisi tuosta nälkä, koska en syö lihaa. Kalaa ja kanaa kyllä,
Oletko yksinkertainen? Kana on lihaa. Samoin kala. Ne ovat eläimiä katsos.
Mutta hyvä menu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lämpimissä ruoissa on vain lihavaihtoehdot? Minulle jäisi tuosta nälkä, koska en syö lihaa. Kalaa ja kanaa kyllä,
Oletko yksinkertainen? Kana on lihaa. Samoin kala. Ne ovat eläimiä katsos.
Mutta hyvä menu!
Lisäksi alkuruuissa oli sekä kalaa että kanaa, eli jos niistä tekee runsaat, voi niitä ottaa pääruuan kanssa myös.
Minustakin tuollainen ilman vippaskonsteja tehty kunnon ruoka on parasta. Possu on itsellenikin vähän niin näin, mutta file menee kyllä, jos on hyvin maustettu.
Itse jäisin kasvissyöjänä kaipaamaan pääruokaa, mutta esin juuri pieni määrä kasvispullia riittäisi hyvin. Sen lisäksi jos kakussa olisi liivatetta niin se jäisi myös välistä ja jos haluan nyt olla "hankala" pyytäisin vielä esim jotain makeaa piirakan palaa itselleni kahvin kanssa. Sen jälkeen olisin todella tyytyväinen enkä enää valittaisi mistään. Muuten menu kuulostaa todella hyvältä.
Älkää unohtako namia, herkkuja ja limsaa!
Vierailija kirjoitti:
Älkää unohtako namia, herkkuja ja limsaa!
Ei missään tapauksessa, karkkibuffet tulee ja siellä on tarjolla karkkia, suklaata ja sipsejä :) Myös limpparia on paljon luonnollisesti. Ja tuo jälkiruokabuffet on siis vielä vähän auki :)
Ap
Itse en olisi tyytyväinen tuohon makeaan puoleen. Haluaisin mieluummin jonkun peruskakun (hyydytetyt eivät innosta) esim ihan tavallinen mansikkakermakakku tai suklaa. Menu muuten hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että teille on tulossa vain yksi kasvissyöjä, ja varmasti kuka tahansa pärjää päivän perunalla ja salaatilla, ei siinä mitään, ei varmasti valita. Mutta tätä ketjua lukee kuitenkin useat muutkin, niin muistutan ihan perussäännön: myös kasvissyöjän ruokaan tulisi valita jotain proteiinia sisältävää, ihan sama nyrkkisääntö kuin sekasyöjänkin ruokavaliossa.
Näin. Ja totta kai yhden päivän pärjää aina, mutta en ymmärrä, miksi olisi niin vaikea järjestää, että tämä - vaikkakin yksi - kasvissyöjäkin saisi ihan kunnon ruokaa syödäkseen. Itse en ole kasvissyöjä, mutta kyllä olisi hävettänyt esim. omissa häissä tarjota erikoisruokavalioiselle pelkkiä lisukkeita salaattien lisäksi. Salaatit, perunat, juurekset, gratiinit.. kyllähän siinä syödäkseen saa, mutta onhan se nyt vähän epäkohteliasta jättää toiset ilman pääruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pliis falafelejä! Turhan mausteisia, kasvispullat turvallisempi vaihtoehto.
Uunijuurekset tai kasvisgratiini eivät pidä nälkää ja häissä menee yleensä koko päivä eli ainakin minä olisin aika väsynyt ja huonovointinen tuolla menulla. Kasvispullat selkeä parannus! t. Yksi kasvissyöjä