Yo-juhliin tulee iguaani. Apua.
Helppo ja hyvä suolainen ja makea tarjottava hakusessa.
Olen katsonut googlesta, kaikki reseptit on hankalia ja pahan näkösiä.
Olisin kiitollinen vinkeistä.
Kommentit (94)
Voi teidän ressukoiden kanssa. Miten ikinä olette päässeet hullulasta ulos?
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako mua nyt ihan syystä vai ei? Valmistuin kaksi vuotta sitten ylioppilaaksi ja sain lahjaksi kellon jonka isäni oli ostanut kellokauppias tutultaan tukkuhintaan eli n. 100e. Veljeni valmistuu nyt ammattikoulusta ja saa 500 euron älykellon ja 300 euroa kesän matkakassaan.
Jouluna minä en saanut kuin sukkia ja toppahanskat koska ”aikuiset eivät juhli joulua”, 18-vuotias veti sai satasien mikseripöydän.
Suppea tarina mutta veli on ollut aina enemmän vanhempien mieleen. Vanhemmat ammattikoulusta valmistuneita eivätkä esim. Arvostaneet tuota ylioppilastutkintoa, eivätkä muutenkaan tue minua elämässäni samallalailla kun veljeä, joilla on heidän kanssaan enemmän yhteistä, kuten yhteisiä harrastuksia ja ovat luonteeltaan muutenkin kaikki ”meneviä”, kun minä olen enemmän pohtija ja hiljainen. Käyn terapiassa asian takia.
En haluaisi olla kuitenkaan veljelle katkera kun ei se hänen vikansa ole että hän saa enemmän. Väkisin kuitenkin tulee huonoja ajatuksia mieleen. Miten kestän huomenna juhlissa?
Hiero kakastasi pieniä palleroita ja sekoita salaattiin ja juomiin..namskis
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako mua nyt ihan syystä vai ei? Valmistuin kaksi vuotta sitten ylioppilaaksi ja sain lahjaksi kellon jonka isäni oli ostanut kellokauppias tutultaan tukkuhintaan eli n. 100e. Veljeni valmistuu nyt ammattikoulusta ja saa 500 euron älykellon ja 300 euroa kesän matkakassaan.
Jouluna minä en saanut kuin sukkia ja toppahanskat koska ”aikuiset eivät juhli joulua”, 18-vuotias veti sai satasien mikseripöydän.
Suppea tarina mutta veli on ollut aina enemmän vanhempien mieleen. Vanhemmat ammattikoulusta valmistuneita eivätkä esim. Arvostaneet tuota ylioppilastutkintoa, eivätkä muutenkaan tue minua elämässäni samallalailla kun veljeä, joilla on heidän kanssaan enemmän yhteistä, kuten yhteisiä harrastuksia ja ovat luonteeltaan muutenkin kaikki ”meneviä”, kun minä olen enemmän pohtija ja hiljainen. Käyn terapiassa asian takia.
En haluaisi olla kuitenkaan veljelle katkera kun ei se hänen vikansa ole että hän saa enemmän. Väkisin kuitenkin tulee huonoja ajatuksia mieleen. Miten kestän huomenna juhlissa?
Pistä päähäs hankkijan lippis ja huuda onnea amislaiselle!
Myös pienet tekoviikset keventävät tunnelmaa..kerro vieraille et meet juhlista mopoilee..ja pärisyttele huuliasi
Vierailija kirjoitti:
Voi teidän ressukoiden kanssa. Miten ikinä olette päässeet hullulasta ulos?
Mistä luulet että on päästy ulos?
Meillä kävi kleptomaani, ikävä yllätys.
Olkaapas kunnolla tai juhliin tulee laamanni.
Meille on tulossa legioona! En voinut uskoa tätä todeksi, kun mieheni ilmoitti tästä.
Mitäköhän sellaisellekin sitten tarjoaa. Toivottavasti ei ole liikaa vaivaa.
Kleptomaani kellään ollut kylässä? Sen kyllä käynnin jälkeen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Kleptomaani kellään ollut kylässä? Sen kyllä käynnin jälkeen huomaa.
Kyllä kun meillä täällä Helsingin lähiössä ollaan biletetty, niin noitakin on nähty. Pihatalkoista naapurit kantoivat pihakalusteet omalle parvekkeelleen (8 krs, ei hissiä). Mutta naapurin pojan veljen isän jälkeläisen yo-juhlat korjasi potin - naapurin koko mies varastettiin ja kolmen vuoden kuluttua hänen uudesta lapsestaan saatiin lukea Hesarin kasteilmoituksesta. Eli joku lapseton pubiruusu oli sen pistänyt povitaskuunsa, kun naapurin vaimon katse vältti...
Pääsiäisenä näkyi noitakin, ja oli aika kirottu tunnelma sen jälkeen...
T. Huono kokki kirjoitti:
Helppo ja hyvä suolainen ja makea tarjottava hakusessa.
Olen katsonut googlesta, kaikki reseptit on hankalia ja pahan näkösiä.
Olisin kiitollinen vinkeistä.
Onko paviaani tulossa kaveriksi myös?Mikäli on,niin älä missään nimessä tarjoa banaanipohjaisia juttuja ellet toivo, että yo-lakkeja koristaa apinan kakka.
Ole iloinen, ettei tule igumeeni eikä imaami!
Iguaanihan on vegaani, ja palstalta olemme oppineet että vegaanit on vaikeita.
Mutta ei sentään, iguaanihan on vegaaniksi helppo tapaus. Hommaa semmoinen salaattisekoituspussi? Pirkan sesonkisalaatti on aika hyvää. S-marketista saa jotain pinaattipitoista sekoitusta myös. Jos haluat suolaista ja makeaa, dippaa lehtiä suolaan ja sokeriin ennen tarjolle asettamista.
Meillä oli aikoinaan yo-juhlissa kenguru. Muuten asiallisen tyyppi, mutta tyhjensi pöydän yhdellä lääppäisyllä pussiinsa. Pussi kiinni ja pomppi tiehensä velmusti käkättäen. Ei ole nähty sen koommin. Kaikki luuli, että se tuli jonkun porukoissa. Ihan oli vaan soolo kenguru ja veti omaan pusiinsa koko shown.
Meillä oli taas Ken-Guru, kovin oli tykätty hän. Varsinkin naulapedillä makoilu sai suosiota. Ken katosi sitten yläilmoihin , kun ensin oli huilua soittaen saanut emännän pyykkinarun nousemaan kohtisuoraan ylös, päätti Ken-Gurumme kiivetä narua pitkin pois. Ei tullut koskaan takaisin, pyykkinaru läpsähti maahan , sen kerimme toki talteen. Että jos joku käy Kalkutassa tai niillä main , sanoka terveisiä jos Ken vastaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko imaami? Insinööri?
Insinöörille riittää vegaaninen kalja. Sopii myös monille muille juhlavieraille ruokavalioon tai ammattiin katsomatta.
Tee voikukka-mango-luumusalaatti, pitäisi upota! Jotkut iguaanit syövät myös hyönteisiä ja munia, mutta jos et sen tarkemmin tunne iguaani-sukulaistasi, kannattaa pitäytyä kasviksissa.
Voi ei. Tehtiin juhliin kakku sikanautajauhelihasta ja iguaanit ei saa syödä. Koko Valamon luostarin porkukka on kutsuttu. :(