Miksi teet lapsia näin sairaaseen yhteiskuntaan
Kommentit (108)
Öööö... Sairaaseen? Eliniän odote, elintaso, taaa-arvo ja demokratia ei ole koskaan ollut näin hyvällä tasolla kuin nyt meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on edelleen yksi maailman onnistuneimmista maista. Puhdas ja turvallinen -miksi en siis tekisi?
Koska Suomessa kaikista paitsi sossujen omista lapsista tehdään lasu. Suomalainen lapsi ei saa kasvaa rauhassa vaan koko ajan häntä uhkaa lasuvaino.
Kirjoittelet ihan omiasi. Tajuatko että sinulla on joko päihde- ja/tai mielenterveysongelma.
Entä, jos ei ole kumpaakaan. Minkäs ongelman sä sitten keksisit?
Jos elämänsä jatkuvan lasu-uhan alla ja pitää sen takia yhteiskuntaa sairaana, on aika varmasti joko mt-ongelma tai sitten on itse hyvin tietoinen että jokin on pielessä.
En elä lasun pelossa. Älä keksi asioita skitso.
Monella äidillä on mt-ongelmia. Se ei silti tee heistä huonoja vanhempia. Riippuu ihan, mitä ongelmaa on ja onko sitä hoidettu. Myös terveydenhoito-alanihmsissä on paljon diagnosoimattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadassa vuodessa loppuu elämä maapallolta jos nyt kaikki lopettaa lisääntymisen. Sekö on tarkoitus?
Mikä tarkoitus tällaisen on jatkua? Vai ajatteletko että ihminen viisastuu? Pahuus tulee tästä vain kasvamaan ennenkokemattomaksi.
Kokemuksen neuvo on, älä hanki lasta, ellei sulla ole vakaa perusta. Sekin voi murtua, mutta riskit on pienemmät. Emme elä enää samanlaista aikaa mitä joskus ennen.
Onneksi ei eletä. Isoisäni isän vanhemmat ja perhe kuoli nälkään nälkävuosina 1868, isoisäni isä oli ainoa, joka selvisi hengissä. Isoisäni oli vuonna 1918 Hennalan vankileirillä ja selvisi hengissä. Siitä huolimatta isoisälläni oli 13 lasta, jotka kaikki ovat eläneet vanhoiksi. Ihan aikuisten oikeesti en ymmärrä tätä valitusta. Hankkikaa elämä.
Uskotko todella, ettei tämän kaltaiset kurjuudet enää toistu? Anna mun nauraa. Hanki itse elämä kun et mistään mitään tiedä.
Täällä nyt jankutetaan vain ihmisistä ja ihmisten ongelmista. Itse ajattelen ihan koko planeetan tulevaisuutta, onko järkevää lisääntyä tähän maailmaan kun koko ympäristön tilanne on erittäin huolestuttava. Ihmiskunnan elintaso on noussut aivan liian korkealle ja elintaso vaan jatkaa nousemistaan köyhemmissäkin valtioissa, ympäristön kantokyky yhdistettynä 7,5 mrd:n väestöön on pelkkänä ajatuksenakin täysin käsittämätön. Sitä voi sitten miettiä jääkö sitä tervettä elintilaa muille eläimille ja kasvikunnan edustajille ollenkaan.
Ongelmat kasautuvat nyt ja tulevaisuudessa vielä pahemmin, seinä tulee vastaan ennenmin tai myöhemmin. Tämä ei ole mitään pelottelua tai joku maailmankatsomus/mielipide vaan fakta. Fakta josta ihmiskuntaa on varoiteltu jo vuosikymmeniä sitten. Elämme keskellä lajien massasukupuuttoa, lajien köyhtymistä ja yksipuolistumista.
Kysymys kuuluukin, onko ihmiskunnalla ylipäätään tulevaisuutta? Osaammeko nöyrtyä ja alammeko jälleen kunnioittamaan luontoa, osaammeko laskea elintasoamme järkevälle sekä ennenkaikkea kestävälle tasolle? Tämä jää nähtäväksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä teille "yhteiskunnan sairaudesta" jankuttaville: tuossa linkin takana on kuva siitä, millaisessa asumuksessa köyhä, Hämeessä asunut vanhus asui 110 vuotta sitten. Yhteiskunnan kehityksestä kertoo se, että nykyään tuollaisessa ei voisi pitää edes eläintä:
https://www.finna.fi/Record/musketti.M012:KK978:13
Tässä puolestaan valokuva siitä, miltä todellinen köyhyys näyttää:
https://www.finna.fi/Record/musketti.M012:KK4878:312
Tämän linkin takana olevan kuvan vanhemmilta voisi kysyä, miksi HE ovat tehneet lapsia tuollaisiin oloihin???
https://www.finna.fi/Record/musketti.M012:KK3490:2257
Katsokaa näitä kuvia ja iniskää vasta sen jälkeen nyky-yhteiskunnan huonoudesta.
Kukahan tässäkin nyt jankuttaa? Mitä se sinua haittaa jos toiset eivät halua lisääntyä? Kannattaa jokaisen miettiä onko omia geenejä syytä laittaa eteenpäin.
No mitä se sinua haittaa, jos joku haluaa lisääntyä? En edes ymmärrä tätä aloitusta. En ymmärrä miksi pitää olla ahdistunut. Itselläni on 2 lasta eikä ahdista yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadassa vuodessa loppuu elämä maapallolta jos nyt kaikki lopettaa lisääntymisen. Sekö on tarkoitus?
Mikä tarkoitus tällaisen on jatkua? Vai ajatteletko että ihminen viisastuu? Pahuus tulee tästä vain kasvamaan ennenkokemattomaksi.
Kokemuksen neuvo on, älä hanki lasta, ellei sulla ole vakaa perusta. Sekin voi murtua, mutta riskit on pienemmät. Emme elä enää samanlaista aikaa mitä joskus ennen.
Onneksi ei eletä. Isoisäni isän vanhemmat ja perhe kuoli nälkään nälkävuosina 1868, isoisäni isä oli ainoa, joka selvisi hengissä. Isoisäni oli vuonna 1918 Hennalan vankileirillä ja selvisi hengissä. Siitä huolimatta isoisälläni oli 13 lasta, jotka kaikki ovat eläneet vanhoiksi. Ihan aikuisten oikeesti en ymmärrä tätä valitusta. Hankkikaa elämä.
Uskotko todella, ettei tämän kaltaiset kurjuudet enää toistu? Anna mun nauraa. Hanki itse elämä kun et mistään mitään tiedä.
Voi toistua, en väittänytkään sellaista. Pointti ei ollut siinä. Siitä huolimatta, että olosuhteet ovat olleet vaikeita, niin ihmiset ovat jaksaneet uskoa parempaan tulevaisuuteen ja niitä lapsia tehtiin. Toisen maailmansodan jälkeen tehtiin paljon lapsia, koska ihmiset halusivat uskoa tulevaisuuteen. Nykyään, vaikka asiat ovat kuitenkin hyvin pelätään kaikkea mahdollista. Joten jos edelleenkin hankkisit sen elämän etkä pelkäisi, mitä kaikkea saattaa tapahtua. Itse ainakin suhtaudun luottavaisesti tulevaisuuteen. En murehdi maailmanlopun ennustuksia. Isoisäni ainakin nautti elämästään, vaikka oli niin laiha vankileiriltä tullessaan, ettei pystyssä meinannut pysyä. Hänellä oli positiivinen elämänasenne, ei hän pelännyt elää eikä murehtinut elämäänsä. Sitä samaa positiivisuutta toivon teille kaikille ruikuttajille.
Jos elämänsä jatkuvan lasu-uhan alla ja pitää sen takia yhteiskuntaa sairaana, on aika varmasti joko mt-ongelma tai sitten on itse hyvin tietoinen että jokin on pielessä.