Miksi teet lapsia näin sairaaseen yhteiskuntaan
Kommentit (108)
Lasu tulee niin että rytisee! SääntöSuomi kyttääjät naamat norsunvitulla, 874!
Vierailija kirjoitti:
Sadassa vuodessa loppuu elämä maapallolta jos nyt kaikki lopettaa lisääntymisen. Sekö on tarkoitus?
Mikä tarkoitus tällaisen on jatkua? Vai ajatteletko että ihminen viisastuu? Pahuus tulee tästä vain kasvamaan ennenkokemattomaksi.
Kokemuksen neuvo on, älä hanki lasta, ellei sulla ole vakaa perusta. Sekin voi murtua, mutta riskit on pienemmät. Emme elä enää samanlaista aikaa mitä joskus ennen.
Vierailija kirjoitti:
Apuva, erehdyin ruokaillessani kurkistamaan, mitä tänne kuuluu. Täältä löytyy todella huolestuttava määrä ahdistusta ja masennusta. Plus lisäksi järkyttävää piittamattomuutta toisten pahasta olosta. Tuolla paistaa aurinko. Menkää ulos ja auttakaa vaikka lähiympäristön yksinäisiä vanhuksia. Niin minä teen. Se auttaa sekä omaan pahaan oloon, että ymmärtämään heikomman asemaa. Rakkautta!
Olen töissä jokapäivä
Jos saisin vapaata, en menisi auttamaan virtsalta haisevia vanhuksia
mene itse
Ei niillä ole aikaa sille kehitysvammaiselle lapselle, kun kyttäävät vääriä kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksaisi tätä elämää ilman lastani, hän on iloni ja lohtuni.
Auttakaa tätä lasta.
Hänet on tehty täyttämään äidin tarpeita..Lapsesi hylkää sinut täysin kun täyttää 20v:)
Olet sairas
En ymmärrä tuota olet sairas kommenttia. Jos lapsia tekee niin on ihan normaalia, että niistä iloitsee. Olisi todella sairasta, jos niistä ei olisi iloinen. Itselläni on 2 lasta, en ole tehnyt heitä täyttämään omia tarpeitani. Jos en jostain syystä olisi lapsia saanut niin se olisi ollut ok. Toinen lapsistani on 22 ja toinen 18. Vanhempi asuu jo omillaan eikä ole minua hylännyt. Ei meillä mitään riippuvuussuhdettakaan ole, en soittele hänelle päivittäin. Nähdään kun sopii ja siltä tuntuu.
TENA LADY kirjoitti:
Olen töissä jokapäivä
Jos saisin vapaata, en menisi auttamaan virtsalta haisevia vanhuksia
mene itse
Niin minäkin. Ja juurihan sanoin, että niin minä teen. :-)
Rakkautta edelleen!
Ja hei, te kaikki ahdistuneet: älkää ihmeessä roikkuko täällä - teille tulee vaan pahempi olo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rehellinen kantasi on ettei tähän maailmaan ei pitäisi edes syntyä, niin miksi ihmeessä itse vielä roikut täällä? Kyydistä pääsee pois vaikka heti.
Etkö oikeasti nää mitään eroa siinä, että tekisi itsemurhan ja siinä, että ei olisi edes syntynyt?
Jos maailman näkee noin mustana eikä lääkkeet auta niin se itsemurha on sitten varmaan ainoa vaihtoehto. Etpä sitten pilaa muitten päivää ruikuttamalla. Itse en ainakaan jaksa näitä turhanpäiväisiä ruikuttajia. Omasta kaveripiiristäni karsin välittömästi tuollaiset angstaajat, joilla ei ole oikeita ongelmia.
Miksi sinä luulet, että tässä koko ajan kaikille ruikutettaisiin? Minä pidän hauskaa perheen ja ystävien kanssa, käyn töissä ja hoidan elämäni. Ei se silti näkemyksiäni maailmasta mihinkään muuta.
Minun lapseni on terve ja kaunis. Hän kasvaa varakkaassa kodissa kahden rakastavan vanhemman kanssa. Hän käy parasta mahdollista päivähoitoa ja hänen koulutustaan tuetaan maksimaalisesti kun sen aika tulee. Hän saa vapaasti valita harrastuksensa oli se hiihtoa tai leipomista, ihan miten oma halu on. Hänellä on kahden maan kansalaisuus, joista kummastakin tässä maailmassa taistellaan ja ollaan valmiita maksamaan maltaita. Hän voi vapaasti valita näistä asuinpaikkansa aikuisena. Kun vanhemmista aika jättää, hänellä tulee olemaan varallisuutta reippaasti. En näkisi hänen elämäänsä kärsimyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun voisi ojentaa kätensä tosta monitorista läpi ja ravistella jokaista selkärangatonta omissa pissoissaan makaavaa "Miksi tehdä lapsia näin pahaan maailmaan?" valittajaa oikein kunnolla. Voi jmlauta ja herranen aika. Masennuksen mä ymmärrän, mutta toi tekofiksu teinix-nihilismi. Yööööök.
Harmittaako siellä nyt jotain suurperheen kotiäitiä? Se on kuule ekotekokin jättää lapset hankkimatta.
No ei :D Pidän itseäni harvinaisen kyynisenä ihmisenä.
Erona sinuun ja " aatetovereihisi" on se, että minulle kyynisyys on elämistä vailla illuusioita ja teille se on oman kurjuuden oksentamista muiden päälle ja keskittymistä muiden elämien "virheellisyyksien" oikaisemiseen näkökulmasta "kaikki on pskaa paitsi kusi! ETTEKÖ TAJUA!!!"
Itse en kyynikkona usko, että mikään määrä palautetta saa ketään muuttamaan arvojaan tai elämän tapaansa piirunkaan vertaa. Siksi tiedän myös sen, että teikäläisten ravistelu hereille edes yhden oikean ajatuksen muodostamiseksi on yhtä hedelmällistä kuin kivien potkiminen. Olosi helpottaa kun puberteetin myrskyt laantuvat. Jos taas olet katkera ikineitsyt niin otan osaa.
Oletko jonkun synnyttänyt?
Täytyy toivoa että lapsi on yksinkertainen ja äitiinsä tullut
Joku sinutkin on synnyttänyt. Jos olet äitiisi tullut niin sinulla on varmaan ollut kamala lapsuus. Lapsuudestahan ne kaikki ongelmat juontaa. Niilä, jotka uskoo tulevaisuuteen ja näkevät maailman hyvänä paikkana on ollut hyvä lapsuus ja sen myötä vahva itsetunto sekä usko siihen että selviää.
Munkin mielestä elämä on pääsääntöisesti mukavaa, mutta olishan se aika sairasta vaikka nauraa kippurassa oman mummonsa tai vaikka vanhempansa maahanpanijaisissa, vaikka olis pienet lapset, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rehellinen kantasi on ettei tähän maailmaan ei pitäisi edes syntyä, niin miksi ihmeessä itse vielä roikut täällä? Kyydistä pääsee pois vaikka heti.
Etkö oikeasti nää mitään eroa siinä, että tekisi itsemurhan ja siinä, että ei olisi edes syntynyt?
Jos maailman näkee noin mustana eikä lääkkeet auta niin se itsemurha on sitten varmaan ainoa vaihtoehto. Etpä sitten pilaa muitten päivää ruikuttamalla. Itse en ainakaan jaksa näitä turhanpäiväisiä ruikuttajia. Omasta kaveripiiristäni karsin välittömästi tuollaiset angstaajat, joilla ei ole oikeita ongelmia.
Millaisia ovat oikeat ongelmat?
Kerro nyt
Vaikkapa kaltaisesi ihmiset. Jos maailmasi on huono, älä ruikuta sitä täällä vaan nosta se takapuolesi ja mene tekemään asian hyväksi jotain. Itse ainakin nautin omasta elämästäni ja iloitsen siitä. Elämä on aivan liian lyhyt surtavaksi. Nauti elämästäsi tässä ja nyt. Jos et nauti niin mene vaikkapa katsomaan saattohoidossa olevia ihmisiä. Ehkäpä valituksesi lakkaisi ja arvostaisit sitä hyvää mitä sinulla on.
Äiti Teresa, legendaarinen hyväntekijä antoi hyvin yksinkertaisen neuvon: ”Jos haluat parantaa maailmaa, mene kotiisi ja aloita sieltä.” Itse noudatan tätä ohjetta, en voi koko maailmaa parantaa. Mutta voin ainakin yrittää tehdä lähelläni olevat ihmiset onnellisiksi ja se ei onnistu ruikuttamalla.
Nyky-yhteiskunta on suuressa määrin terve, ainakin, mitä tulee ihmisten keskinäisiin suhteisiin. Tänne on helppoa tehdä lapsia.
Aikanaan Suomi on ollut hyvinkin rajoittava, ahdistava, epäterve ja tiukkapipoinen. Kirkko on kontrolloinut kansaa, sääty-yhteiskunta on ollut ahdasmielinen ja julma, elämä on ollut ihan toisten ihmistenkin takia puolihelvetillistä.
Mitäpä ajattelette esimerkiksi suisidaalimurhista, joita Suomessa on todistetusti tehty? Eli Jumalan pelko on ollut niin suuri, että itsemurhaa haluavat ihmiset eivät ole tehneet itsemurhaa, koska olisivat tuolloin jääneet ilman taivaspaikkaa. Sen sijaan he murhasivat jonkun viattoman, tunnustivat kristillisesti tekemänsä teon, vastaanottivat armon ja viimeisen ehtoollisen sekä vapaaehtoisesti marssivat mestauspölkylle kärsimään kuolemantuomion omatunto puhtaana ja sielun tila autuutettuna.
Mitä ajattelette lapsisurmista, joita sattui jatkuvasti?
Mitä ajattelette miesten oikeudesta raiskata avioliitossa?
Mitä ajattelette oikeudesta kuritusväkivaltaan?
Jotkut poliittisesti hairahtuneet ihmiset vain haluavat valaa uskoa siihen, että ennen oli kaikki paremmin kun ei ollut asiaa X.
Näistä kaikista - ja monista muista pahoista ja ilkeistä asioista - yhteiskuntamme on vihdoin tervehtynyt.
Harmittaako mua nyt ihan syystä vai ei? Valmistuin kaksi vuotta sitten ylioppilaaksi ja sain lahjaksi kellon jonka isäni oli ostanut kellokauppias tutultaan tukkuhintaan eli n. 100e. Veljeni valmistuu nyt ammattikoulusta ja saa 500 euron älykellon ja 300 euroa kesän matkakassaan.
Jouluna minä en saanut kuin sukkia ja toppahanskat koska ”aikuiset eivät juhli joulua”, 18-vuotias veti sai satasien mikseripöydän.
Suppea tarina mutta veli on ollut aina enemmän vanhempien mieleen. Vanhemmat ammattikoulusta valmistuneita eivätkä esim. Arvostaneet tuota ylioppilastutkintoa, eivätkä muutenkaan tue minua elämässäni samallalailla kun veljeä, joilla on heidän kanssaan enemmän yhteistä, kuten yhteisiä harrastuksia ja ovat luonteeltaan muutenkin kaikki ”meneviä”, kun minä olen enemmän pohtija ja hiljainen. Käyn terapiassa asian takia.
En haluaisi olla kuitenkaan veljelle katkera kun ei se hänen vikansa ole että hän saa enemmän. Väkisin kuitenkin tulee huonoja ajatuksia mieleen. Miten kestän huomenna juhlissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä luulet, että tässä koko ajan kaikille ruikutettaisiin? Minä pidän hauskaa perheen ja ystävien kanssa, käyn töissä ja hoidan elämäni. Ei se silti näkemyksiäni maailmasta mihinkään muuta.
Suomalaiset ovat hyvin harrasta kansaa
Ne kirkonmenot aina aikaan saa
Oli seurat, sirkus taikka huumoria hurttia
On naamat kuin ois syöty yoghurttia
Näinhän se Eppu Normaali laulaa
Pieraiset veljes vieressä ja katsot häntä merkitsevän pahasti.
Jokaisessa aikakaudessa on omat ongelmansa, tässäkin. Tässä liika täydellisyyden tavoittelu, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kun voisi ojentaa kätensä tosta monitorista läpi ja ravistella jokaista selkärangatonta omissa pissoissaan makaavaa "Miksi tehdä lapsia näin pahaan maailmaan?" valittajaa oikein kunnolla. Voi jmlauta ja herranen aika. Masennuksen mä ymmärrän, mutta toi tekofiksu teinix-nihilismi. Yööööök.
Ei kannata, ennemmin nauran p*skaista näille "maailman pahuudesta" itkijöille. Voi kyynel.
Vielä v. 1918 tämän yhteiskunnan saattoi sanoa olevan sairas, mutta ei tosiaankaan v. 2018.
Ennemminkin logiikkana voisi olla se, että olemme nyt niin korkealla inhimillisen kehityksen huipulla, että lapsillamme ei ole kuin tie alaspäin.
Sitä alaspäinmenoa odotellessa. Inhimillisyyttä taas peliin kiitos.
Olen samaa mieltä.