Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni köyhä on aivan tolkuttoman lihava? Ruoka ei ole halpaa...

Vierailija
29.05.2018 |

Mistä niillä on rahaa mättää ruokaa suuhunsa koko ajan?

Eikä selitys voi olla se, että roskaruoka on halpaa. Sitä se ei ole.

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on vähän rahaa, mutta halutaan elää kuin parempituloiset, niin käydään syömässä ulkona. Mutta koska ei ole varaa syödä ravintolassa, käydään päivittäin mäkissä. Sitten valitetaan kun ei koskaan ole rahaa ja se riittää vain ruokaan. Näin muutama köyhä tuttuni toimii. Eivät ikinä laita ruokaa kotona, eivätkä edes osaa. Vaikeahan tollaselle on järkeä puhua kun eivät ole ikinä muuta elämää nähneet. Painoa kertyy, mutta sitä ei edes haluta huomata eikä välitetä ollenkaan. Diabetesta vähätellään ja tingitään mieluummin lääkkeistä kuin syömisestä.

Surullista.

Eipä siellä mäkkärissä paljon nää köyhiä.

Suurin osa mäkin asiakkaista on nuorisoa. Yleensä hoikkia. Kerran yksi teinipoika tilasi 9 euron juustoa, itselleen, luulin että oli koko porukalle, mutta ne toiset pojat tilaili myös useamman itselleen. Minä kävin yks päivä ostamassa euron juustot meidän perheelle iltapalaksi sen jälkeen kun pojat olivat olleet jalkapallotreeneissä ja itse en ollut ehtinyt syödä lämmintä ruokaa koko päivänä. Ostin toiselle pojista kaksi, ja meille muille yhdet, eli minulle 130 kiloiselle riitti yksi, ja tuli maha täyteen, vaikka 9v. pojalle upposi kaksi ja toinenkin marisi että olisi halunnut toisenkin (ei olisi oikeasti jaksanut).

En voi käsittää miten teinipoika joka on niin laiha että farkut näyttää olevan aidanseipäisiin pujotetut, voi syödä 9 hampurilaista kerralla. Jos mut pakotettaisiin syömään 9 hampurilaista, toisen kohdalla olisi järkyttävä ähky ja oksentaisin jo kolmannen kohdalla, en pystyisi vaikka mun henki siitä riippuisi.

Vierailija
122/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta, jos porkkana pussi ja lihapiirakka pussi maksavat saman verran niin mitä luulet kumpi kannattaa ottaa jos ei ole vara muuta ostaa!

Ostaisin sen porkkanapussin tai lihapiirakan sijasta ihan jotain muuta. Esim. samalla hinnalla rasvaista juustoa. Juustoa saa myös irtomyyntinä, jos pakkaukset maksaa enemmän  kuin se lihis.

Jos kilo juustoa maksaa muutaman euron, ei sen pitäisi kyllä olla liian kallis kenellekään jos yhtään tajuaa kilohintojen päälle. Jos ei tajua niin varmaan lihapiirakoiden ostaminen onkin halvempaa köyhän mielestä, ostetaan joka päivä kahdella eurolla sen sijaan että ostettaisiin kahdesti viikossa kuudella.

Kuka syö mieluummin palan juustoa päivälliseksi kuin sen lihiksen? Oikeasti, jos juustoa syö pelkästään siitä jää vaan kauhea maku suuhun. Suolaa ja rasvaa siinäkin on kuten lihiksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyyteen vaikuttavat monet syyt. Samat ominaisuudet, jotka tekevät ihmisistä taipuvaisia tekemään oikeanlaisia valintoja, tekevät heistä rikkaita. Sama pätee köyhyyteen. Ihmiset, jotka ovat taipuvaisia valitsemaan huonosti, ajautuvat herkästi köyhyyteen. Köyhyys on myös itsessään tilana sellainen, että se laskee ihmisen älyllistä tasoa. Näin ollen köyhä on noidankehässä, josta on vaikea päästä pois. Sosiaalinen piiri ruokkii lisäksi köyhyyttä. Jos ympärillä on huono-osaisia ihmisiä, puuttuvat hyvät mallit järkeville valinnoille. Köyhä myös sairastuu helpommin. Sairaat taas joutuvat pois työmarkkinoilta. Melkein kaikki köyhän elämässä ylläpitää tuota jatkumoa.

Suomessa rikkaita ovat kaikista älykkäimmät, kuten esim. Vesa Keskinen ja Toivo Sukari, ja tiedän monta vähemmän tunnettua joita voisi käyttää esimerkkinä.

Hups, unohdin viel mainita, että lisäks lukuisa määrä muita kultalusikka suussa syntyneitä. Älykkyydellä tosin asian kanssa ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
124/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on vähän rahaa, mutta halutaan elää kuin parempituloiset, niin käydään syömässä ulkona. Mutta koska ei ole varaa syödä ravintolassa, käydään päivittäin mäkissä. Sitten valitetaan kun ei koskaan ole rahaa ja se riittää vain ruokaan. Näin muutama köyhä tuttuni toimii. Eivät ikinä laita ruokaa kotona, eivätkä edes osaa. Vaikeahan tollaselle on järkeä puhua kun eivät ole ikinä muuta elämää nähneet. Painoa kertyy, mutta sitä ei edes haluta huomata eikä välitetä ollenkaan. Diabetesta vähätellään ja tingitään mieluummin lääkkeistä kuin syömisestä.

Surullista.

Eipä siellä mäkkärissä paljon nää köyhiä.

Suurin osa mäkin asiakkaista on nuorisoa. Yleensä hoikkia. Kerran yksi teinipoika tilasi 9 euron juustoa, itselleen, luulin että oli koko porukalle, mutta ne toiset pojat tilaili myös useamman itselleen. Minä kävin yks päivä ostamassa euron juustot meidän perheelle iltapalaksi sen jälkeen kun pojat olivat olleet jalkapallotreeneissä ja itse en ollut ehtinyt syödä lämmintä ruokaa koko päivänä. Ostin toiselle pojista kaksi, ja meille muille yhdet, eli minulle 130 kiloiselle riitti yksi, ja tuli maha täyteen, vaikka 9v. pojalle upposi kaksi ja toinenkin marisi että olisi halunnut toisenkin (ei olisi oikeasti jaksanut).

En voi käsittää miten teinipoika joka on niin laiha että farkut näyttää olevan aidanseipäisiin pujotetut, voi syödä 9 hampurilaista kerralla. Jos mut pakotettaisiin syömään 9 hampurilaista, toisen kohdalla olisi järkyttävä ähky ja oksentaisin jo kolmannen kohdalla, en pystyisi vaikka mun henki siitä riippuisi.

Kiinalainen seisovapöytä on paljon parempi vaihtoehto ja hintakin on tuo 9€.

Vierailija
125/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta, jos porkkana pussi ja lihapiirakka pussi maksavat saman verran niin mitä luulet kumpi kannattaa ottaa jos ei ole vara muuta ostaa!

Ostaisin sen porkkanapussin tai lihapiirakan sijasta ihan jotain muuta. Esim. samalla hinnalla rasvaista juustoa. Juustoa saa myös irtomyyntinä, jos pakkaukset maksaa enemmän  kuin se lihis.

Jos kilo juustoa maksaa muutaman euron, ei sen pitäisi kyllä olla liian kallis kenellekään jos yhtään tajuaa kilohintojen päälle. Jos ei tajua niin varmaan lihapiirakoiden ostaminen onkin halvempaa köyhän mielestä, ostetaan joka päivä kahdella eurolla sen sijaan että ostettaisiin kahdesti viikossa kuudella.

Kuka syö mieluummin palan juustoa päivälliseksi kuin sen lihiksen? Oikeasti, jos juustoa syö pelkästään siitä jää vaan kauhea maku suuhun. Suolaa ja rasvaa siinäkin on kuten lihiksessä.

Ravintoa siinä on myös, mitä lihiksestä et löydä. Pitää kylläisenäkin, toisin kuin lihis. Toki muitakin vaihtoehtoja on, esim. purkillinen smetanaa.

Vierailija
126/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoa siinä on myös, mitä lihiksestä et löydä. Pitää kylläisenäkin, toisin kuin lihis. Toki muitakin vaihtoehtoja on, esim. purkillinen smetanaa.

Tai kermaa :)

Vierailija
127/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oisin halunnut tänään kanasalaattia. Grillattu kana 4,99€, salaatti n. 1€ (+muut emmeet). Mutta päätettiin, että säästetään ja grillataan makkarat (makkarapaketti n. 2€). Nyyh!

Ja nyt olisi tehnyt mieli paistettua lohta ja salaattia, mutta kalliiksi tulisi, joten päädyttiin isoon parin euron kalapuikkopakettiin.

Vierailija
128/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oisin halunnut tänään kanasalaattia. Grillattu kana 4,99€, salaatti n. 1€ (+muut emmeet). Mutta päätettiin, että säästetään ja grillataan makkarat (makkarapaketti n. 2€). Nyyh!

Vaihtoehdotko on vain valmiiksi paistetut lihat? 400g broilerisuikalepaketti maksaa ehkä 3 euroa. Eikö teillä ole uunia tai liettä?

Just, on kyllä uuni ja liesi. Tuosta tekisin kaksi salaattiannosta. Kokonaisesta broilerista tekisin vähintään neljä annosta tai jopa kuusi.

Vierailija
129/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen köyhä ja tällä hetkellä mun jääkaapista ja kuiva-aine kaapista löytyy; kananmunia, parsaa, kurkkua, tomaatteja, salaattia, kesäkurpitsaa, sipulia, punajuuria, valkosipulia, tuorejuustoa, itse leivottua rouhepatonkia, kaurahiutaleita, 2 erillaista jauhopussia, tummaa makaronia ja hapankorppuja.

Vierailija
130/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Painoindeksi noin 22 eli jo aika pyöreä. Ennen olin hoikka 162cm/48. Nyt siis noin 56kg. Nyt taas lapsen kanssa odotetaan 1.päivää ettö tulee rahaa. Tällä viikolla oli 10e vaikkei ole autoa, en polta, maailman halvimmat liittymät jne. Tulee tällaisena viikkona mussutettua jotain keksiä kun ei voi muutakaan tehdä. Huomaan että se lihotti minut. Toki jumppaan jne mutta ainoa ilo on pikku herlluhetket, en ole niin tyhmä että pikavippejä ottaisin. Mitään ei voi tehdä. Ei koskaan tehdä mitään, edes lapsen harrastusta ei menona huomioitu koska pitäisi olla kaupungin ilmainen. Yläastelainen ei tosin voi mennä pienten kokkikerhoihin mitä ei sosiaalitoimi ymmärrä. Mutta se siitäkin, koko keväänä ei ollut harrastusta.

Vierailija
131/136 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti käytät jotain mansikoita argumenttina miten terveellinen ruoka on kallista?? :,D kerros muutama yleinen arkiruoka missä käytetään mansikkaa?

Oikeasti, tartuit yhteen esimerkkiin? Herrajestas, löysää pipoa.

Todella huonot esimerkit, kurkku joka on pelkkää vettä ja mansikka joka on kesän satunnainen herkku. Ei mitään tekemistä terveellisen halvan perusruuan kanssa.

Vierailija
132/136 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät tuhlaa rahansa tupakkaan ja siideriin. Siksi ne on köyhiä.

Vierailija
133/136 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät tuhlaa rahansa tupakkaan ja siideriin. Siksi ne on köyhiä.

Mielenkiintoinen yleistys. Että meinaat, että kaikilla on sama tulo mutta köyhä tuhlaa sen tupakkaan ja siideriin? Mutta mitä jos ei ole varaa ostaa noita asioita? Tupakkaa ja siideriä? Mitä jos ei tykkää siideristä? Tai jos sairaus estää tupakoinnin tai alkoholin juonnin? Hmmm....

Vierailija
134/136 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
135/136 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tuo on harhaluuloa että väitetään köyhiä lihaviksi. Joku huonojalkainen toki lihoo helpommin, kun ei saa liikuntaa tarpeeksi.

Ei pidä paikkaansa. Lihominen johtuu liiasta syömisestä ei liian vähäisestä liikkumisesta. Eli huonot jalat ei aiheuta lihomista.

Vierailija
136/136 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä köyhänä laihempi. Laimensin mehut, söin paljon kasvisruokaa ja keittoja tai halvan lounaan työpaikalla vedellä. Ei autoa, kävelin tai pyöräilin joka paikkaan, joka arkipäivä edestakaisin töihin.

Nyt on rahaa, auto ja vaikka nyt kuntosalikorttikin mutta ruokaan menee rahaa ja paljon ja olen pyöreämpi. Etätyöt ja wolttaus paikallaan istuen on myös kirous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän