Päätin, että lievästä ylipainosta, selluliitista, arvista ym. huolimatta minulla on oikeus pukeutua kesällä mukavasti ja kivasti - arvatkaa, miten kävi
Siis esimerkiksi shortsihaalareihin ja kivoihin mekkoihin, tyköistuviin paitoihin ja culottes-tyylisiin housuihin... Hyvin istuviin ja omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin mutta sellaisiin, joita olen arastellut käyttää kun olen monta kesää kulkenut suunnilleen perunasäkeissä häpeissäni.
Ajatuksena oli, että tänä kesänä en häpeä vartaloani, vaan nautin auringosta ja kesästä välittämättä yhtään, mitä muut minusta ajattelevat (sehän on ollut perunasäkkeihin pukeutumisen syy). Olen päättänyt, että makkarani ja selluliittini saavat näkyä koska en jaksa enää elää taas yhtä kesää surren sitä, ettei ole mitään päälle laitettavaa ja että vartaloni on niin vääränlainen.
Loppujen lopuksi tämän seurauksena olen saanut näiden muutamien lämpimien viikkojen aikana miesten päät kääntymään perääni, paljon flirttiä ja jopa suoraa iskemistä. Ei tämän ihan näin pitänyt mennä, koska halusin olla rauhassa oma itseni ei niin ihanteellisesta kropastani huolimatta. Ajattelin siis, että annan virheideni näkyä koska en vaan jaksa enää välittää muiden mielipiteistä tai kauneusihanteista.
Mielenkiinnolla odotan kesän jatkoa.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut että ehkäpä ne rajoitteet ovatkin olleet vain sinun omassa päässäsi?
En todellakaan voi uskoa, että ihmiset kadulla ja turuilla ja toreilla huutelevat ja arvostelevat kenenkään ulkonäköä, paitsi se typerysten joukko joka aina on ollut ja aina tulee olemaan olemassa. Heidät voit ohittaa olan kohautuksella.
Nämä ovat ihmisiä joita tulisi oikeastaan sääliä. Heillä on paha olo omana itsenään, ja purkavat myrkkyän sitten toisiin. Tosin se ei heidän omaa oloaan mitenkään helpota.
Itsevarmuus ja oman itsensä hyväksyminen on A ja O. oikeanlainen itsevarmuus näkyy, ja on seksikästä. Ei ylpeys ja nokka pystyssä kulkeminen, vaan hyvä olo omana itsenään.
Sitten on joukko niitä, joita itsevarma ihminen pelottaa ja ärsyttää. Heilläkin on omat probleemansa. Emme voi elää miellyttämällä kaikkia muita. Aina tulee niitä jotka eivät sinusta pidä. Aina tulee näitä rääväsuita. Anna olla. Karavaani kulkee koirat haukkuvat.
Hei oikeesti. Rumat selluliittimuhkurat ovat mauton näky, asialla ei pitäisi olla mitään tekemistä kenenkään itsetunnon kanssa. Pidän itseäni pukeutumisen suhteen suvaitsevaisena, mutta paljaan ihon paljastelu ei lkuulu siihen, jos se ei vain yksinkertaisesti näytä hyvältä. Paljas iho on aina ikään kuin viesti ympäristölle, että "arvostan tätä kohtaa itsessäni niin, että paljastan sen teille, vaikka olisikin soveliaampaa pitää se vaatteiden alla". Tämä on ok, jos sääret ovat hoikat, maha litteä, olkavarret kiinteät jne.
Mutta kukaan ei halua katsella kyseisiä ruumiinosia jos sieltä tursuaa jotain rumaa ihoaluetta, en tajua, miten tämä olisi katselijan itsetuntokysymys?
Tai miksi itse saisin paremman itsetunnon, jos pitäisin jotain päälläni, joka rumentaa minua, tai tekee minusta mauttomamman?Pukeudutko tosiaan pitkiin housuihin, hameisiin ja paitoihin näillä helteillä? Joka ikinen päivä? Kyllä tuollainen jo rajoittaa elämää.
Jokainen pukeutukoon miten huvittaa, mutta en ymmärrä tätä argumenttia. Itse pukeudun aina helteellä nimenomaan peittäviin, mutta kevyeisiin ja ilmaviin vaatteisiin. Ihoni palaa niin herkästi ja tuskastun kuumassa, joten tämä on ehdottomasti parhain vaihtoehto. Esim. pitkän hameen alla jalat ovat ilmavasti, koska kangas ei ole kiinni ihossa. Jotkut lyhyet shortsit taas antaisivat kuuman auringon polttaa suoraa ihoa ja tuntuisi vieläkin kuumemmalta. Vaalea kevyt yläosa tuntuu myös ilmavammalta vaihtoehdolta nuoleviin ja paljastaviin yläosiin verrattuina. Minusta vähän sama pätee kesä- kuin talvipukeutumisessa: jos jättää ihon ja kankaan väliin ilmaa, niin se kesällä viilentää ja talvella lämmittää. Peittävät vaatteet taas suojaavat auringolta.
Tämä. Sen takia kaikki aavikkokansat pukeutuvat jonkinlaisiin väljiin kaapuihin.
I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on se onni, että kaikenlaiset ja -näköiset saavat huomiota halutessaan. Miehenä käy kyllä kateeksi vähän, mutta osallistun sitten ihailijan (ei häiritsijän) roolissa. :)
Tämä erityisesti. Itse voi säädellä, haluaako tänään seksiä, pelkkää seksuaalista huomiota vai olla ihan rauhassa. Tavallinen mies voi säädellä vain sitä, minkälaisissa kledjuissa haluaa olla saamatta huomiota, ihailua tai seksiä.
Höpö höpö taas.
Ihailua ja huomiota saa kaikenlaiset ihmiset. Mutta seksiä, sitä saa vaan ne joilla sen vastakappaleen kanssa oikeasti on kemiaa ja kipinää, tai jopa rakkautta. Ei naisilla ole mitään intressiä mennä seksiin asti kaikkien kiinnostavan näköisten miesten kanssa, ei irtoseksillä mitään tee kun pitää etsiä rakkautta ja sitä elämä kestävää parisuhdetta. Ja toki suurin osa naisista, kuten miehistäkin, on jo parisuhteessa, eli senkään takia ei mennä sänkyyn kaikkien kivan näköisten ihmisten kanssa.
Keskivertomies ei todellakaan saa ihailua tai huomiota. Ihan sama miten pukeutuu tai kuinka paljon karvaista väärisäärtä paljastaa.
Seksiä saa jokainen nainen. Kesäiltana kun menee terassille vähän niukemmin pukeutuneena, niin ei todellakaan jää ilman. Se on hieno etuoikeus, josta voi olla ylpeä ja tyytyväinen, eikä yrittää kieltää sitä.
Kyllä keskivertomies joka jotenkin huolehtii itsestään ja on sinut itsensä kanssa, saa ihailua ja huomiota, miehet eivät vaan usein sitä huomaa koska ei naiset näytä sitä ketä katselevat sillä silmällä. Jos minä jossain terassilla katson varattuna naisena, että siinä on ihan hyvän näköinen mies, niin en minä ala huutamaan ja kuolaamaan tai kourimaan sitä miestä, mies ei tiedä mistään mitä minä hänestä ajattelen.
Ja, miksi ihmeessä jankkaat sitä että nainen saa seksiä. Nainen ei etsi seksiä kenen tahansa kanssa, nainen etsii kumppania, lapsilleen isää jne. Nainen tarvitsee hyvää seksiä, ei huonosta orgasmittomasta seksistä saa mitään irti. Miksi nainen ottaisi riskin joutua nöyryytetyksi,pahoinpidellyksi, raiskatuksi tai tapetuksi, vaan sen takia että joku vieras mies saisi jyystää ja itse ei saa yhtään mitään nautintoa? Kyllä naisen pitää tarkkaan katsoa kenen matkaan lähtee. Eikä vanhat,rumat ja lihavat naiset saa kaikilta miehiltä seksiä vaikka alasti istuskelisivat terassilla päivät pääksytysten.
Tässä huomion saamisessa on sekin, että naisilla on parempi ääreisnäkö kuin miehillä. Nainen voi siis skannata miehen päästä jalkoihin ja ihailla näkemäänsä ilman että kukaan huomaa mitään. Miehet taas kääntävät aina näkyvästi silmänsä ja usein päänsäkin katsoessaan jotakin kohdetta.
Toisin sanoen mies voi saada vaikka kuinka paljon ihailevia katseita osakseen mutta ei vain näe niitä. Miesten katseita taas on vaikea olla huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että ap on näitä yhden kilon lihavia ja selluliittiä löyty suurennuslasilla. Ja nyt ollaan voimaantuneita. Oikeesti me yli 20kg ylipainoa kantavat emme todellakaan pukeudu sortseihin tai tiukkoihin toppeihin. Jos jostain syystä tälläinen aivovammapieru tapahtuu ei kuulu vihellyksen vihellystä.
Minulla on ylipainoa yli 20kg, ja käytän mielelläni tyköistuvia toppeja. En mieti pätkääkään muutamaa vatsamakkaraa tai alleja käsivarsissa. Kilot ovat jakautuneet enimmäkseen kylläkin alavartaloon, mikä luo tasapainoisemman vaikutelman. Minulla on selkeä vyötärölinja. En häpeile pieniä virheitä, ei niihin kukaan oikeasti edes kiinnitä huomiota. Miksi välittäisin muiden mielipiteistä? En ala peittelemään vartaloani mihinkään säkkeihin.
Itselle on kertynyt vaivihkaa 8 kg viime vuodesta.
Vaatteet mahtuu ..mut masu pömppää ym.
Käytän aina ohuita mustia stretch housuja ja käsivarret peittävää toppia.
Koskaan ei ole ollut kuuma.
En halua ihmisten näkevän valkoista hytisevää hyytelöä...
Niin ja en ahmi..olen 50v nainen 168cm/67kg
Jos iho on ruma ..sen voi peittää kevyin vaattein
No siinähän hyllyt. Body positive ja niin edelleen nykyään. Lihavuus on sallittua, plusmallien läskit ovat hienoja. Eivät kyllä ole joten syö vähemmän.
Lihavuus ei ole kaunista vaikka asian miten vääntäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että ap on näitä yhden kilon lihavia ja selluliittiä löyty suurennuslasilla. Ja nyt ollaan voimaantuneita. Oikeesti me yli 20kg ylipainoa kantavat emme todellakaan pukeudu sortseihin tai tiukkoihin toppeihin. Jos jostain syystä tälläinen aivovammapieru tapahtuu ei kuulu vihellyksen vihellystä.
Minulla on ylipainoa yli 20kg, ja käytän mielelläni tyköistuvia toppeja. En mieti pätkääkään muutamaa vatsamakkaraa tai alleja käsivarsissa. Kilot ovat jakautuneet enimmäkseen kylläkin alavartaloon, mikä luo tasapainoisemman vaikutelman. Minulla on selkeä vyötärölinja. En häpeile pieniä virheitä, ei niihin kukaan oikeasti edes kiinnitä huomiota. Miksi välittäisin muiden mielipiteistä? En ala peittelemään vartaloani mihinkään säkkeihin.
Mä ainakin välitän omasta mielipiteestäni ja omista silmistäni. Näin nelikymppisenä allitkin alkaa olla ihan hirveen näköset, joten hihattomuus alkaa olla aika nounou. Mahaani oon aina inhonnut, vaikkakin mulla on ylipainoa "vain" alle 5 kiloa.
Mä en tiedä, mitä mä sillä voittaisin, jos pukeutuisin siten, että näyttäisin karmean totuuden kaikille. Mä haluan pitää oikeuden siihen, että vähän huijaan tuntemattomia ihmisiä ja korostan parempia puoliani.
Olen kokonaisuudessaan ruma ja läski nainen. Olen myös köyhä työtön. Inhoan kesää ja joitakin vuosia sitten tajusin, että Suomen olosuhteissa ei ole mitään järkeä panostaa erityisesti kesävaatteisiin. Itselleni tärkein hankinta on tarpeeksi lämmin talvitakki ja tuon alle sopiva tarpeeksi paksu collegehupparitakki, joissa oikeasti pärjää Etelä-Suomen talven. Käytän kesät talvet suunnilleen samoja vaatteita, pitkähihaista kauluspaitaa ja farkkuja ja samoja kenkiäkin. En juuri omista kesävaatteita, ehkä yksi lyhythihainen kauluspaita löytyy, mutta en voisi kuvitellakaan lähteväni siinä ulos kotoa. Minua ei juuri kiinnosta millaiset ihmiset "kesäisissä vaatteissa" kulkevat vaan se, että niitä ylipäätään käytetään. Kesä tai siis kuuma sää ei ole tekosyy säädyttömälle pukeutumiselle. En halua nähdä enää yhtään miestä ilman paitaa julkisella paikalla tai yhtään naista liian kireissä ja paljastavissa vaatteita. Välillä tuntuu, että ihmisten aivot kirjaimellisesti sulavat. Varmasti löytyy myös peittäviä, väljiä, ohuita ja säädyllisiä vaatteita kesäkuumille. itselläni on aina pitkähihainen ja pitkät housut. Toki nostan hihoja kyynerpäihin, mutta tuo onkin sitten säädyttömin asuni julkisella paikalla. En halua huomiota. Talvi on siinä mielessä hyvää aikaa, että silloin oikeasti pitää käyttää sitä talvitakkia ja harva oikeasti paljastelee niin kuin kesäkeleillä.
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri yksi päivä paksureitisen naisen joissain shortseissa, jotka sinänsä sopivat hänelle ihan kivasti, mutta niiden alta paljastui ällöttävät selluliitit ja muhkurat.
Varmaan hänkin ajatteli vain itseään, vaikka näky olisi miten mauton tahansa. Luokittelen tuollaisen ihmisen mauttomaksi ja mahdottomaksi tutustua ja arvostaa. Turha itkeä ainakaan kenenkään älykkään tai fiksun ja makua omaavan arvostuksen perään.
Ai, tunnetko jonkun?
Hyva asenne! Itse oon aina ollut tosi pienikokoinen vaikka selluliittia tastakin perseesta loytyy. Olen tavattoman itsekriittinen valilla. Muiden ihmisten vartaloita en tosin katso taikka juurikaan arvostele, tietenkin ehka sitten jos oikeasti puolialasti ovat julkisesti niin on aika mautonta on vartalo millainen hyvansa.
Omat kaikenkokoiset kaverini ovat aina nayttaneet hyvalta ja loytaneet oman tyylisia hameita, shortseja yms. joka keliin. Elama on liian lyhyt loppujenlopuksi kaikenmoiseen huolehtimiseen joten ollaan iloisesti omia itsejamme!?
Asian vierestä : Kävin Kroatiassa. Kookkaita, pitkäsäärisiä, komeita ihmisiä. Ei neonvärisiä hiuksia, ei tatuointeja, ei renkaita joka aukossa. Siististi pukeutuneita. Ei ihrakasoja. Hävettää. Arvatkaa, mikä? Ei mulla nyt muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän kesäpukeutumisen tarvitse olla lihavallakaan rumaa. Pääasia että vaatteet ovat sopivankokoiset, istuvat, eikä rintaliivien olkaimet vilku.
Mulla on väljiä toppeja, sopivankokoisia, riittävän pitkiä shortseja, hameita, mekkoja ja tavan teepaitoja. Vähän isommalle naiselle muuten miesten teepaitaosastolta löytyy hyvää kamaa, on tarpeeksi pitkiä ja laadukkaampaa kangasta. Mulla on joskus ollut shortseina äitiysshortsit, ei tuu jenkkakahvoja ja jää nätisti paidan alle piiloon. Myös aika mukavat.
Kaikki vois kyllä välttää niitä ohutkankaisia, valkoisia ja tiukkoja housuja, niistä nimittäin auringossa näkyy _ihan kaikki_ läpi, oli kuinka hoikka ja trimmattu hyvänsä.
T: 165/83
Mitä väliä sillä on että rintaliivien olkaimet vilkkuu??? Ne on vaan olkaimet muiden joukossa, ketään ei kiinnosta.
Ehkä se on jonkinlainen sukupolvikysymys? Nuoremmat naiset eivät tunnu välittävän rintsikoiden olkaimista, mutta kauhistelevat pikkareiden rajojen näkymistä. Vanhemmat naiset (kuten esim. mummoni) taas eivät välitä pikkareiden rajoista, mutta kauhistelevat rintaliivien näkymistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis esimerkiksi shortsihaalareihin ja kivoihin mekkoihin, tyköistuviin paitoihin ja culottes-tyylisiin housuihin... Hyvin istuviin ja omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin mutta sellaisiin, joita olen arastellut käyttää kun olen monta kesää kulkenut suunnilleen perunasäkeissä häpeissäni.
Ajatuksena oli, että tänä kesänä en häpeä vartaloani, vaan nautin auringosta ja kesästä välittämättä yhtään, mitä muut minusta ajattelevat (sehän on ollut perunasäkkeihin pukeutumisen syy). Olen päättänyt, että makkarani ja selluliittini saavat näkyä koska en jaksa enää elää taas yhtä kesää surren sitä, ettei ole mitään päälle laitettavaa ja että vartaloni on niin vääränlainen.
Loppujen lopuksi tämän seurauksena olen saanut näiden muutamien lämpimien viikkojen aikana miesten päät kääntymään perääni, paljon flirttiä ja jopa suoraa iskemistä. Ei tämän ihan näin pitänyt mennä, koska halusin olla rauhassa oma itseni ei niin ihanteellisesta kropastani huolimatta. Ajattelin siis, että annan virheideni näkyä koska en vaan jaksa enää välittää muiden mielipiteistä tai kauneusihanteista.
Mielenkiinnolla odotan kesän jatkoa.
Eipä ole miehet kääntäneet päätään. Luulet vain. Minä kehun vain säälistä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/mystyle/art-2000005254101.html.
Selluliittia on kaikilla kokoon katsomatta. Pari malliakin on päässyt kuviin.
Ei photoshoppausta, eikä filttereitä, joihin silmämme ovat tottuneet.Selluliittia ei ole ihan kaikilla. Tämä on täysin päivänselvä asia. Lisäksi selluliittia on monenlaista. Toisilla se näkyy vain ihoa puristettaessa, toisilla jopa maatessa.
Selluliittia on kaikilla naisilla koosta huolimatta, koska naisten iho on erilainen kuin miehillä ja johtuu hormoneista. Tämän vuoksi esim. ensimmäinen muutos minkä trans ihmiset kokevat aloitettuaan hormonihoidot, on iho ja selluliitti.
Asiasta voi lukea enemmän googlettamalla.Asiasta voi tosiaan lukea googlettamalla. Selluliittia ei ole ihan kaikilla naisilla, ja sitä on myös miehillä, joskin se on naisille tyypillisempää.
"Cellulite is a multifactorial condition that is present in 80-90 % of post-pubertal women."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25940753
"Cellulite is an alteration in skin topography most often found on the buttocks and posterolateral thighs of the majority of postpubertal females."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5234561/
"Cellulite affects 85-98% of post-pubertal females of all races."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16020201
Alapeukuttaminen ei muuta faktoja.
*Majority* Eli suurin osa naisista omaa selluliittia.
Ajattelin vain piristää päivääsi. En ollut kiinnostunut ulkonäöstäsi.
M 32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin välitän omasta mielipiteestäni ja omista silmistäni. Näin nelikymppisenä allitkin alkaa olla ihan hirveen näköset, joten hihattomuus alkaa olla aika nounou. Mahaani oon aina inhonnut, vaikkakin mulla on ylipainoa "vain" alle 5 kiloa.
Mä en tiedä, mitä mä sillä voittaisin, jos pukeutuisin siten, että näyttäisin karmean totuuden kaikille. Mä haluan pitää oikeuden siihen, että vähän huijaan tuntemattomia ihmisiä ja korostan parempia puoliani.
Allit on minullakin, ja ikää ei ole kuin päälle parikymmentä vuotta. Ihan normaalit käsivarret minulla on, naisilla on pehmeät käsivarret luonnostaan eikä mitkään monsterimuskelit. Tuolla näkee kaikenikäisiä naisia alleineen ja muhkuroineen, eikä heihin kiinnitä kukaan mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/mystyle/art-2000005254101.html.
Selluliittia on kaikilla kokoon katsomatta. Pari malliakin on päässyt kuviin.
Ei photoshoppausta, eikä filttereitä, joihin silmämme ovat tottuneet.Selluliittia ei ole ihan kaikilla. Tämä on täysin päivänselvä asia. Lisäksi selluliittia on monenlaista. Toisilla se näkyy vain ihoa puristettaessa, toisilla jopa maatessa.
Selluliittia on kaikilla naisilla koosta huolimatta, koska naisten iho on erilainen kuin miehillä ja johtuu hormoneista. Tämän vuoksi esim. ensimmäinen muutos minkä trans ihmiset kokevat aloitettuaan hormonihoidot, on iho ja selluliitti.
Asiasta voi lukea enemmän googlettamalla.Asiasta voi tosiaan lukea googlettamalla. Selluliittia ei ole ihan kaikilla naisilla, ja sitä on myös miehillä, joskin se on naisille tyypillisempää.
"Cellulite is a multifactorial condition that is present in 80-90 % of post-pubertal women."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25940753
"Cellulite is an alteration in skin topography most often found on the buttocks and posterolateral thighs of the majority of postpubertal females."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5234561/
"Cellulite affects 85-98% of post-pubertal females of all races."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16020201
Alapeukuttaminen ei muuta faktoja.
*Majority* Eli suurin osa naisista omaa selluliittia.
Niin. Olet oikeassa. Eli "kaikki kokoon katsomatta" eivät sittenkään omaa selluliittia, kuten alkuperäinen väite kuului. Ja kuten sanottua, selluliittia on monenlaista. Useimpia ei tuo ykköstason selluliitti haittaa mitenkään.
http://physioclinic.sg/wp-content/uploads/2012/11/cellulite-stages.jpg
Mikseivät miehet ikinä käänny minun perääni? Ei tule flirttiä tai suoraan iskemistä. Enkö huomaa vain tuota vai mistä johtuu? Ei ole itsevarmuudesta siis puutetta vaan en ole tälläistä ikinä omalle kohdalleni törmännyt.
Kiitos ihanat naiset. Itse olen todella rajoittunut pukeutumisessa suonikohjujen vuoksi. Mutta yritän muuttua. Minullakin on siis vielä toivoa. Niin moni kertoo saaneensa muutettua käyttäytymistään.
144 oli siis se hullunapeilla lihonut.