Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin, että lievästä ylipainosta, selluliitista, arvista ym. huolimatta minulla on oikeus pukeutua kesällä mukavasti ja kivasti - arvatkaa, miten kävi

Vierailija
22.05.2018 |

Siis esimerkiksi shortsihaalareihin ja kivoihin mekkoihin, tyköistuviin paitoihin ja culottes-tyylisiin housuihin... Hyvin istuviin ja omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin mutta sellaisiin, joita olen arastellut käyttää kun olen monta kesää kulkenut suunnilleen perunasäkeissä häpeissäni.

Ajatuksena oli, että tänä kesänä en häpeä vartaloani, vaan nautin auringosta ja kesästä välittämättä yhtään, mitä muut minusta ajattelevat (sehän on ollut perunasäkkeihin pukeutumisen syy). Olen päättänyt, että makkarani ja selluliittini saavat näkyä koska en jaksa enää elää taas yhtä kesää surren sitä, ettei ole mitään päälle laitettavaa ja että vartaloni on niin vääränlainen.

Loppujen lopuksi tämän seurauksena olen saanut näiden muutamien lämpimien viikkojen aikana miesten päät kääntymään perääni, paljon flirttiä ja jopa suoraa iskemistä. Ei tämän ihan näin pitänyt mennä, koska halusin olla rauhassa oma itseni ei niin ihanteellisesta kropastani huolimatta. Ajattelin siis, että annan virheideni näkyä koska en vaan jaksa enää välittää muiden mielipiteistä tai kauneusihanteista.

Mielenkiinnolla odotan kesän jatkoa.

Kommentit (254)

Vierailija
101/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Hyvä, että ihmiset alkavat luopua noista itseään koskevista epärealistisista vaatimuksista ulkonäön suhteen, kun ei niitä ole muillakaan.

Onko ylipainosta eroon pääseminen epärealistinen vaatimus?

Vierailija
102/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ottanut saman kannan, kuljen shortseissa ja hihattomassa topissa huolimatta iästäni, ylipainosta, selluliitista, alleista, karvaisista sääristä ja psoriasiksesta. Ainoa, jota jostain syystä haittaa, on uusi naapuri hoikka fitness-blondi, joka on pienten lasten äiti :D

Taitaa olla sama mamma eksynyt tähänkin ketjuun saivartelemaan mauttomuudesta ja harkintakyvyn puutetta.

Enpä ihmettelisi, että olisi sama mamma ja minä se paksureitinen sortseja käyttänyt nainen, jonka selluliitit ja muhkurat pursuilivat :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että jokainen uskaltaa pukeutua tavallaan!

Mutta sitä en ymmärrä miksi miesten katseilla on väliä. Itse en tykkää vieraiden ukkojen katseista tai kehuista, itse kulkisin mieluiten ihan rauhassa. Tarvitaanko huomiota jos on huono itsetunto vai mitä siitä hyötyy?

Vierailija
104/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on se onni, että kaikenlaiset ja -näköiset saavat huomiota halutessaan. Miehenä käy kyllä kateeksi vähän, mutta osallistun sitten ihailijan (ei häiritsijän) roolissa. :)

Tämä erityisesti. Itse voi säädellä, haluaako tänään seksiä, pelkkää seksuaalista huomiota vai olla ihan rauhassa. Tavallinen mies voi säädellä vain sitä, minkälaisissa kledjuissa haluaa olla saamatta huomiota, ihailua tai seksiä.

Höpö höpö taas.

Ihailua ja huomiota saa kaikenlaiset ihmiset. Mutta seksiä, sitä saa vaan ne joilla sen vastakappaleen kanssa oikeasti on kemiaa ja kipinää, tai jopa rakkautta. Ei naisilla ole mitään intressiä mennä seksiin asti kaikkien kiinnostavan näköisten miesten kanssa, ei irtoseksillä mitään tee kun pitää etsiä rakkautta ja sitä elämä kestävää parisuhdetta. Ja toki suurin osa naisista, kuten miehistäkin, on jo parisuhteessa, eli senkään takia ei mennä sänkyyn kaikkien kivan näköisten ihmisten kanssa.

Noh, ei tuokaan tummennettu kohta päde kaikkiin, vaikka sinä näytät luulevan niin. 

Minä en ole saanut huomiota ja ihailua sitten vuoden -98 (parisuhde loppui tuona vuonna), koska yksinkertaisesti en viehätä ketään millään tavalla. Olen yli 40v. nainen ja aivan rauhassa saan kulkea kaduilla ja muuallakin, kun ei kukaan huomaa, ei miehet ja ei naisetkaan (tosin en naisista ole kiinnostunutkaan). Olen 'näkymätön' ihminen tuolla ulkona liikkuessani, toisaalta se on hyväkin asia, mutta toki joskus olisi ihan kiva, että joku lähestyisi...

Vierailija
105/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut iloisesti yllättynyt miten paljon olen nähnyt selluliittireisisten naisten käyttävän sortseja. ehkä itsekin vielä joskus uskallan.

Mun mielestä tässä on tapahtunut selvää muutosta ihan muutaman kesän takaiseen, vaikka mikroshortsit on olleet muotia jo pitkään. Ehkäpä kehopositiivisuus muuttaa asioita kovasta vastustuksesta huolimatta :) Aiemmin näki kesällä enemmän sukkiksia ja leggareita shortsien ja hameiden kanssa, nyt moni antaa raskausarpien, suonikohjujen ja selluliitin näkyä - ja miksikäs ei.

Vierailija
106/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään monenlaisista naisista. Myös runsaista, laihoista, mutta ennenkaikkea itsevarmoista, iloisista ja kilteistä(sekä tuhmista :) :) ).

Mutta eikös se ole naisilla ihn sama juttu miesten suhteen. Jos olet itsevarma, iloinen, ja muut huomioonottava,yleensä pärjää ihan ok.

Ps. jos valkkaat liikaa ,jää parhaat kaverit sekä panot kokematta.

Vierailija
107/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan kävi mukavasti, ap! Viime kesänä tein vastaavanlaisen kokeilun, mutta sain kuraa niskaani. Masennuin ja söin lisää. Sitten näin telkkarista ohjelman jossa oli ihmisiä jotka eivät ylipainonsa takia päässeet liikkumaan edes pois kotoaan. Se herätti. Tajusin että jos en tee jotain, minulle voi käydä samoin. Painoin tuolloin melkein 150kg, heitin kaikki herkut pois, opettelin syömään pienempiä määriä ja vaihdoin ruokavaliotani ja lisäsin liikuntaa. Vieläkin painoa pitäisi saada alas, olen vieläkin pyöreä, mutta ihmiset ovat suhtautuneet minuun nyt paljon positiivisemmin kuin viime kesänä.

Jos ei kestä ilkkumista, pitää opetella sulkemaan korvansa, ei kannata vetäytyä kotiin mässäilemään kuten minä tein...

Mutta kaikille muillekin ylipainoisille suosittelen, että lopulta itselleen on pakko tehdä jotain. EI MUIDEN ihmisten takia, vaan OMAN fyysisen ja psyykkisen terveyden takia. Minä en ainakaan halua kuolla ylipainoni takia, tahdon nähdä sisareni lasten kasvavan.

Vierailija
108/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ylipainoakin on niin erilaista. Joku 150kg on jo sairaalloisen ylipainon puolella, harva niin paljon painaa.

Vierailija
109/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan sanottuna usko aloitusta todeksi, tai sitten on tosi suuria paikkakuntakohtaisia eroja. Rohkenen väittää, että ainakaan täällä ei kiinnosta ketään edes hyvännäköiset nuoret neidit keskustassa. Ihmiset kävelevät reippaasti omille asioilleen eivätkä jää tuijottelemaan tai säätämään jotain muuta. En ainakaan kertaakaan ole sellaista nähnyt tapahtuvan edes muille. No, myönnetään nyt, että jotkut ulkkarit voivat tuijotella tai mutista jotakin, mutta niistä ei kannata missään määrin välittää hyvässä tai pahassa mielessä. 

Vierailija
110/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa miten joidenkin mielestä se on lihavuuden merkki jos on selluliittia, sitä kun voi olla ihan kaikenkokoisilla naisilla ikään tai painoon katsomatta. Ja kuten joku aiemmin sanoikin, se ei välttämättä lähde vaikka minkä tekisi.. Eikä kaikilla ole varaa niihin kalliisiin hoitomenetelmiin mitkä maksaa satoja euroja per alue. 

Miten joillakin voi noin paljon vaivata tuntemattomien ihmisten pukeutuminen?! Eikö riitä että mallaa omaa ulkonäköään itselleen mieleiseksi? Naapurin, tai vaikka kadulla kulkevan mummon olemassa olon tarkoitus ei ole miellyttää jotain tuntematonta, ja ennen kaikkea.. jos joku ei miellytäkään silmää ei siitä tarvitse nyt mieltään pahoittaa tai näyttää sitä kyseiselle henkilölle itselleen. 

Vierailija
111/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän kesäpukeutumisen tarvitse olla lihavallakaan rumaa. Pääasia että vaatteet ovat sopivankokoiset, istuvat, eikä rintaliivien olkaimet vilku.

Mulla on väljiä toppeja, sopivankokoisia, riittävän pitkiä shortseja, hameita, mekkoja ja tavan teepaitoja. Vähän isommalle naiselle muuten miesten teepaitaosastolta löytyy hyvää kamaa, on tarpeeksi pitkiä ja laadukkaampaa kangasta. Mulla on joskus ollut shortseina äitiysshortsit, ei tuu jenkkakahvoja ja jää nätisti paidan alle piiloon. Myös aika mukavat.

Kaikki vois kyllä välttää niitä ohutkankaisia, valkoisia ja tiukkoja housuja, niistä nimittäin auringossa näkyy _ihan kaikki_ läpi, oli kuinka hoikka ja trimmattu hyvänsä.

T: 165/83

Mitä väliä sillä on että rintaliivien olkaimet vilkkuu??? Ne on vaan olkaimet muiden joukossa, ketään ei kiinnosta.

En ole tuo aiemmin kommentoinut, mutta asialliseen pukeutumiseen ei kuulu se, että rintaliivien olkaimet tai muut alusvaatteet vilkkuvat. Ovat nimensä mukaisesti alusvaatteet.

Jos paita on suunniteltu laadukkaasti, ei tarvitse pelätä sitä, että jompi kumpi olkain vilkkuisi. Tässä kohdin usein paidat kompastelevatkin. Halpisvaatteet erottaa usein juuri siitä, että niissä on suunnittelumokia eli olkaimet vilkkuvat, selkä on rintaliiveihin asti auki (eikä niiden yläpuolelle) jne.  

Vierailija
112/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että tämä moukkamaisuutta huuteleva ei tosiaankaan ole sinut ulkonäkönsä kanssa. Ehkä hän on katkera kun ei itse uskalla pukeutua miten haluaa, koska luulee että muut tuijottavat paheksuen perään. Suurinta osaa ei oikeasti kiinnosta pätkän vertaa mitä toisilla on yllä, vain nämä muutamat ilkeät tai huonon omantunnon omaavat jaksavat valittaa ja yrittää saada muillekin huonon olon. Heitä tässä sääliä pitäisi, kun eivät osaa olla oikeasti iloisia muuta kuin työntämällä toisia alaspäin.

Vierailija
113/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Hyvä, että ihmiset alkavat luopua noista itseään koskevista epärealistisista vaatimuksista ulkonäön suhteen, kun ei niitä ole muillakaan.

Onko ylipainosta eroon pääseminen epärealistinen vaatimus?

Ylipainosta pääseminen on pitkä projekti, joka vaatii elämäntapojen remontin ja myös päänsisäistä työskentelyä. Minun vyötärönympärykseni on 12 cm pienempi kuin viime vuonna, mutta edelleen olen hyvin ylipainoinen. Siitä huolimatta kuljen paljain säärin ja käsivarsin, katsos aurinko tekee hyvää psoriasikselle.

Vierailija
114/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän kesäpukeutumisen tarvitse olla lihavallakaan rumaa. Pääasia että vaatteet ovat sopivankokoiset, istuvat, eikä rintaliivien olkaimet vilku.

Mulla on väljiä toppeja, sopivankokoisia, riittävän pitkiä shortseja, hameita, mekkoja ja tavan teepaitoja. Vähän isommalle naiselle muuten miesten teepaitaosastolta löytyy hyvää kamaa, on tarpeeksi pitkiä ja laadukkaampaa kangasta. Mulla on joskus ollut shortseina äitiysshortsit, ei tuu jenkkakahvoja ja jää nätisti paidan alle piiloon. Myös aika mukavat.

Kaikki vois kyllä välttää niitä ohutkankaisia, valkoisia ja tiukkoja housuja, niistä nimittäin auringossa näkyy _ihan kaikki_ läpi, oli kuinka hoikka ja trimmattu hyvänsä.

Mitä väliä sillä on että rintaliivien olkaimet vilkkuu??? Ne on vaan olkaimet muiden joukossa, ketään ei kiinnosta.

En ole tuo aiemmin kommentoinut, mutta asialliseen pukeutumiseen ei kuulu se, että rintaliivien olkaimet tai muut alusvaatteet vilkkuvat. Ovat nimensä mukaisesti alusvaatteet.

Jos paita on suunniteltu laadukkaasti, ei tarvitse pelätä sitä, että jompi kumpi olkain vilkkuisi. Tässä kohdin usein paidat kompastelevatkin. Halpisvaatteet erottaa usein juuri siitä, että niissä on suunnittelumokia eli olkaimet vilkkuvat, selkä on rintaliiveihin asti auki (eikä niiden yläpuolelle) jne.  

Jos ärsyttää, käännä katse. Tuo rintaliivien vilkkuminen ei vahingoita ketään.

Vierailija
115/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, ärsyttääkö minua vai ei, mutta henkilö kysyi, miksi olkaimet eivät saisi näkyä, joten vastasin siihen. Varmaan jostain pukeutumisoppaasta tai Käytöksen kultaisesta kirjasta voi varmistaa asian halutessaan. Itse en toki jaksa ärsyyntyä toisten olkaimista, kunhan vain teen havainnon, että joku ei pukeudu asiallisesti. Mutta sehän on hänen oma asiansa, jos haluaa pukeutua juntisti. 

Vierailija
116/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, ärsyttääkö minua vai ei, mutta henkilö kysyi, miksi olkaimet eivät saisi näkyä, joten vastasin siihen. Varmaan jostain pukeutumisoppaasta tai Käytöksen kultaisesta kirjasta voi varmistaa asian halutessaan. Itse en toki jaksa ärsyyntyä toisten olkaimista, kunhan vain teen havainnon, että joku ei pukeudu asiallisesti. Mutta sehän on hänen oma asiansa, jos haluaa pukeutua juntisti. 

Ahaa, eli jos olkaimet vilkkuu, pukeutuu juntisti. Voi teitä.

Vierailija
117/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vilkkuu koska ne olkaimet valuvat, ihan kaikenlaisia ja hintaisia olen kokeillut,ei auta, mun olkapäissä taitaa se vika olla...

Vierailija
118/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli jos olkaimet vilkkuu, pukeutuu juntisti. Voi teitä.

Jep, näin on. Ja kyllä, välillä itsellänikin vilkkuu, vaikka olen voinut asioida virallisissakin paikoissa. Tietoisesti en sitä tee, mutta toki noita tahattomia virheitä tapahtuu. Pyrin silti siihen, että paidat olisivat malliltaan itselleni sopivia. Jos olkaimet vilkkuvat, käytän olkaimettomia rintsikoita, koska yksinkertaisesti vaatekin näyttää heti paremmalta, kun ei tule esim. tuplaolkaimia (jokin toppi) ja olo tuntuu itsevarmemmalta.

Vierailija
119/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuden ihannointi on sairasta. Läski on läski eikä siitä päästä mihinkään. Siitä ei saa olla ylpeä, vaan pitää lopettaa mässäily ja alkaa liikkumaan enemmän. Kaikki on kiinni itsekurista. Mitäpä jos lopettaisit keskustelupalstoilla lihavuudestasi valittamisen ja menisit lenkille?

Vierailija
120/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/mystyle/art-2000005254101.html.

Selluliittia on kaikilla kokoon katsomatta. Pari malliakin on päässyt kuviin.

Ei photoshoppausta, eikä filttereitä, joihin silmämme ovat tottuneet.

Selluliittia ei ole ihan kaikilla. Tämä on täysin päivänselvä asia. Lisäksi selluliittia on monenlaista. Toisilla se näkyy vain ihoa puristettaessa, toisilla jopa maatessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä