Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin, että lievästä ylipainosta, selluliitista, arvista ym. huolimatta minulla on oikeus pukeutua kesällä mukavasti ja kivasti - arvatkaa, miten kävi

Vierailija
22.05.2018 |

Siis esimerkiksi shortsihaalareihin ja kivoihin mekkoihin, tyköistuviin paitoihin ja culottes-tyylisiin housuihin... Hyvin istuviin ja omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin mutta sellaisiin, joita olen arastellut käyttää kun olen monta kesää kulkenut suunnilleen perunasäkeissä häpeissäni.

Ajatuksena oli, että tänä kesänä en häpeä vartaloani, vaan nautin auringosta ja kesästä välittämättä yhtään, mitä muut minusta ajattelevat (sehän on ollut perunasäkkeihin pukeutumisen syy). Olen päättänyt, että makkarani ja selluliittini saavat näkyä koska en jaksa enää elää taas yhtä kesää surren sitä, ettei ole mitään päälle laitettavaa ja että vartaloni on niin vääränlainen.

Loppujen lopuksi tämän seurauksena olen saanut näiden muutamien lämpimien viikkojen aikana miesten päät kääntymään perääni, paljon flirttiä ja jopa suoraa iskemistä. Ei tämän ihan näin pitänyt mennä, koska halusin olla rauhassa oma itseni ei niin ihanteellisesta kropastani huolimatta. Ajattelin siis, että annan virheideni näkyä koska en vaan jaksa enää välittää muiden mielipiteistä tai kauneusihanteista.

Mielenkiinnolla odotan kesän jatkoa.

Kommentit (254)

Vierailija
241/254 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen varmaan sellainen ihminen, joka viestittää joko epävarmuutta tai jotakin "etäisyyttä" muille. Minusta varmaan luulee myös, että olen todella kiltti ihminen, vaikka ei tämä täysin pidä paikkaansa. Lisäksi minulle on hämmästynyt katse jo luonnostaan ja jos olen vielä oikeasti "levoton" niin näytän varmaan aika typerältä, silmät selällään. Sen takia pyrin olemaan tuijottamatta ketään oikein tiiviisti. Oma epävarmuus johtuu ikävistä kokemuksista, jotka liittyvät aiempaan elämään ja sille en aina vaan voi mitään. Nykyisin olen kyllä pyrkinyt ajattelemaan, että pukeudun niin kuin haluan ja ihan sama mitä muut ajattelevat. Haluaisin silti olla paljon rohkeampi ja ihailen "erottuvia" ihmisiä. Toisaalta vihaan myös kaupallisuutta ja vaatteistani suuri osa on kirppiksilta ja en todellakaan osta niitä usein, vaikka siististi pukeudunkin.Muuten olen varmaan melko tavis.

esimerkki pukeutumisesta: minulla raukalla ei ole varaa?

Kesävaatetus haisee uffille/kissankuselle/vintille

köyhä haisee

Eivät ainakaan ne kirppisvaatteet ole koskaan haisseet mitä olen ostanut vaan ovat jo valmiiksi olleet puhtaantuoksuisia, vaikka ne olen silti ennen käyttöä pessyt.Ja samanlaisia vaatteita niistä "tavallisista" vaatekaupoista saa joten eivät nämä kirppisvaatteet ole sen huonompia kunhan ei niitä kuluneimpia osta. Siinä mielessä siihen "raukalla ei ole varaa"-ryhmään saisi sitten niputtaa kaikki, jotka kulkevat "tavallisissa halpisvaatteissa". Ne merkkivaatteissa kulkevat ovat sitten asia erikseen ja tietysti myös "halpisvaatteista" saa siistimmänkin kokonaisuuden koostettua jos vaan miettii. Kiva huomata, että niitä raukkoja taitaa sitten olla suurin osa vastaantulleista ainakin vaatetuksen perusteella. Ja itse en kyllä haise, enkä myöskään halua viestiä sitä, että minulla ei ole varaa sillä ihmisen "arvoa" ei vaatetus määritä. Viestin mieluummin sitä, että minulle vaatteet eivät ole tärkein asia ja pukeudun niinkuin haluan. Ostakoon ne rikkaat sitten niitä omia rytkyjään, itse pitäisin varmaan rikkaampanakin saman "halpis-linjan".

Ja tuolla mainitsemallani epävarmuudella ei ole "tekemistä" vaatetuksen kanssa vaan jos on "huono" päivä niin ei se superkallis mekko minua "pelastaisi" vaan olisi sama fiilis silti. Onneksi nyt olen silti tullut jo varmemmaksi. Ja jos haluaa kulkea niissä merkkivaatteissa niin sitten kulkee. Tulee mieleen yksi jo vanhempi rikas tuttuni, joka meni "hienoon" autoliikkeeseen "perusvaatteissa", eikä saanut palvelua ja muita palveltiin. Sitten, kun vihdoin joku tuli hänen luokseen niin hän ilmoitti, että olisi ostanut heti sen kalliin auton, mutta kun ei kerran "köyhää" palvella niin ostaa autonsa muualta. Siinä mielessä se tavis voikin olla se rikas niissä "halpisvaatteissaan". Tuskin kaikki lottovoittajatkaan nyt heti hassaavat rahojaan ja "näyttävät" muille kuinka ovat rikastuneet. No,  oli miten oli. Hyvää kesää silti kaikille terveisin se nuori onnellinen "raukka", joka yrittää olla myös rohkeampi pukeutumisen suhteen. Sen voin luvata, että itse en koskaan arvostele ketään ulkonäön suhteen, enkä edes viihdy "sellaisessa" seurassa. Mielessään voi ajatella joskus mitä vaan, mutta ne jääköön omaksi tiedoksi. Mieluummin otan muilta vinkkejä pukeutumiseen. Monesti tekisi mieli pysäyttää se ohikulkija ja kysyä mistä on ostanut esim sen kauniin mekon, kun on juuri etsinyt sellaista, mutta sitten ei kehtaa, koska voihan se olla vaikka vanhaa mallistoa ja en muutenkaan halua "ahdistella" ketään. Monesti olen ihan innoissani ja muistelen jonkun hienoa "tavallista" asua vielä pitkään. Ja itsekin olen siis myös aina siisti, vaikka tavallisissa asuissa kuljen. Pidän siitä huolen, ettei kenenkään tarvia "kärsiä" esim sen takia, että haisisin. Ja haiseehan ne tupakoivat "bisnesmiehetkin" niin, että hyvä kun voi hissiin heidän jälkeensä mennä. Ei siinä sitten "hajusteet" auta vaan yhdistelmä on vielä yököttävämpi.

Voin kyllä sanoa myyjänä että 99% köyhältä näyttävä tai haiseva asiakas on köyhä.

Olen huomannut että kun jätän palvelematta köyhät , v.ammaiset ja mt_potilaat jaksan palvella paremmin liikkeeseen rahaa tuovat oikeat asiakkaat

Joo kyllä niitä p..kalle haisevia rikkaita eksyy liikkeeseen kerran vuodessa..mutta pilaavat vaatteet hajullaan..

joten kiitos EI

Vierailija
242/254 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään minua on siunattu hyvällä itsetunnolla. En ole koskaan miettinyt sitä, mitä muut minusta ajattelevat, vaikka olenkin ylipainoinen, en nyt kuitenkaan mikään sotanorsu.

Eikö sinua yhtään vaivaa nimittää toisia "sotanorsuiksi"? Vaikka pukeutuisit kauniisti, sisäisesti kaunis ihminen et kyllä ole. En kirjoita tätä siksi, että tuo erityisesti kolahtaisi minuun (minulla on ylipainoa n. 8-10 kg), mutta en vaan tajua, miten kukaan voi sanoa noin.

Huomasin saman. Asenteita on vaikea piilottaa.

Kuvaile naista 85kg/159 cm mikroshortseissa ja tank topissa , keskitason selluliitti ,valkoinen iho

Pieni ja pyöreä, niukasti pukeutunut nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/254 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri yksi päivä paksureitisen naisen joissain shortseissa, jotka sinänsä sopivat hänelle ihan kivasti, mutta niiden alta paljastui ällöttävät selluliitit ja muhkurat.

Varmaan hänkin ajatteli vain itseään, vaikka näky olisi miten mauton tahansa. Luokittelen tuollaisen ihmisen mauttomaksi ja mahdottomaksi tutustua ja arvostaa. Turha itkeä ainakaan kenenkään älykkään tai fiksun ja makua omaavan arvostuksen perään.

No, ainakaan hän ei menettänyt mitään. :)

Kyllä menettää, jos saa ystävikseen vain harkintakyvyttömiä moukkia.

Päinvastoin: toisen selluliitista häiriintyvä ihminen taitaa muutenkin olla pinnallinen ja epäkohtelias moukka, jollaista en ainakaam itse kaipaa elämääni. Ystävyys kun perustuu sille, että hyväksytään toiset virheineen päivineen, eikä millekään Instagramissa hyvältä näyttävälle feikkaamiselle :)

En häiriinny siitä, että jollain ON selluliittia, vaan siitä, ettei hänellä ole harkintakykyä tajuta, että se ei näytä hyvältä, vaan kamalalta, ja että ei ole mitään syytä esitellä sitä kellekään, vaikka itsestä nyt tuntuisi sille, että mä haluan. Se ei ole suinkaan feikkaamista, että esiintyy niin, että peittää huonommat kohdat. Miksi muuten instagram-kuvissa sitten poseerataan? Se on hyvältä näyttävä feikkaamista, harva on ystävänsä seurassa yhtä ilahtuneen tai halukkaan näköinen jatkuvasti.

Instagramposet :DDDDD Täysin itsetunnottomien narsistien huomiohuo***mista, jotta joku toinen samanlainen vakuuttelisi, että olet joo niin goals.

Ei nämä narsistit tajua, että on hennetisti ihmisiä, jotka eivät millään tavalla ole kiinnostuneita jakamaan itsestään säälittäviä muikistuksia instassa. Elämä kun on ihan muualla.

Vierailija
244/254 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 10kg ylipainoinen keski-ikäinen nainen, jolla on reilusti selluliittia reisissä. Haluan näyttää kivalta ja tuntea oloni mukavaksi ja siksi valitsen vaatteita, jotka peittävät huonoja puoliani ja korostavat parhaita ja jotka tuntuvat mukavilta päällä.

Vierailija
245/254 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiedä, pukeudut mielellään vaikka kireään nahkaan ja haistatat paskat näille välimalliääliöille, joilla on täällä asiaa jostain toisten painosta?! Ketä *n urpoa niinku kiinnostaa elämässä toisten massa jossain vaatteissa??

Vierailija
246/254 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt ovat tuollaisia. Oletko harkinnut poliisille ilmoittamista?

Älä viitsi sotkea flirttailua ja ahdistelua keskenään, kiitos.

Kukaan tämä palstalla ei muuten ole osannut tehdä johdonmukaista eroa näiden välillä. Osaatko sinä?

Ohis (N)

Niin, eikä kukaan pystykään, koska ero on flirtin/ahdistelun kohteen korvien välissä, ei missään ulkopuolisessa mitattavissa olevassa asiassa.

Vierailija
247/254 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurasin erästä huvittavaa välikohtausta taannoin. Olin hakemassa lastani koululta, kun erotin jo kaukaa värikkääseen mekkoon pukeutuneen naisen. Sanotaanko, että naisella löytyi laaksoa ja kukkulaa aikalailla ihanteellisesti, mitä ihoa nuoleva, lyhyt ja kirkas vaate vielä korosti monen kymmenen metrin päähän. Tämä sinällään ei ollut huvittavaa, vaan se että ohitin parkissa olleen auton, jonka ikkuna oli veivattu auki ja kuskina oli joku random keski-ikäinen mies. Ei kai tarvitse kertoa mihin miehen silmät olivat nauliintuneet, mutta se ilme, voi jösses... Suu hölmistyneenä raollaan hymyssä ja silmät sen näköiset, ettei aivoissa liiku muuta kuin ne muodot, ne muodot. Luojan kiitos en ole mies ja onneksi en myöskään pukeutumisellani saa tuollaista tuijotusta osakseni. Jos joku nainen siitä pitää, niin ei ole minulta pois.

Kun pukeutuu sopivalla tavalla, saa ihailevia katseita gentlemanneilta. Jos pukeutuu kuin maksullinen, saa tuollaisia kuolauksia osakseen. Jotkut naiset toki tuollaisesta aivottomasta kuolauksestakin tykkäävät, itselläni on yksi kaveri joka on sellainen silikoniblondi. Hän on siis älykäs ja elämässä menestynyt mutta näyttää melkein Tuksulta (10 vuotta sitten) koska kokee miesten tykkäävän sellaisesta ja on huomionkipeä. Hän ei huomaa että huomiota tulee niiltä vasemman puolitason miehiltä, ei "klassisilta herrasmiehiltä". 

Jos pukeutuu klassisen naisellisesti, saa huomiota klassisilta herrasmiehiltä. Kun pukeutuu sporttisen naisellisesti, saa huomiota sporttisilta miehiltä. Jne.

Ja jos ei tahdo huomiota, pukeutuu sitten siten kuin valtaosa suomalaisista naisista. ;)

Vierailija
248/254 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on runko ja vaatteet kohdallaan, mutta naama kuin petolinnunperse?

Joudun aina välillä olemaan tekemisissä tällaisen naisen kanssa ja on jotenkin hämmentävää kun sillä on aivan älyttömän hyvä runko, ei pukeudu edes paljastavasti tai vastaavaa ja sitten on ruma, huono iho, näyttää jotenkin ikäistään vanhemmalta, aina sama väsynyt ilme, silmistäkään ei näe mitään pilkahduksiakaan, ei hymyä ei mitään.

Ei nyt voi olla aina niin väsynyt, masentunut tai vastaavaa? On kuitenkin töissä ja hoitaa hommansa hyvin, liikkuu ja kävelee jotenkin kauniisti ja kevyesti, eikä laahusta veltosti ja laiskasti.

Vierailija
249/254 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet jo soittanut molempiin iltapäivälehtiin? 

Vierailija
250/254 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurasin erästä huvittavaa välikohtausta taannoin. Olin hakemassa lastani koululta, kun erotin jo kaukaa värikkääseen mekkoon pukeutuneen naisen. Sanotaanko, että naisella löytyi laaksoa ja kukkulaa aikalailla ihanteellisesti, mitä ihoa nuoleva, lyhyt ja kirkas vaate vielä korosti monen kymmenen metrin päähän. Tämä sinällään ei ollut huvittavaa, vaan se että ohitin parkissa olleen auton, jonka ikkuna oli veivattu auki ja kuskina oli joku random keski-ikäinen mies. Ei kai tarvitse kertoa mihin miehen silmät olivat nauliintuneet, mutta se ilme, voi jösses... Suu hölmistyneenä raollaan hymyssä ja silmät sen näköiset, ettei aivoissa liiku muuta kuin ne muodot, ne muodot. Luojan kiitos en ole mies ja onneksi en myöskään pukeutumisellani saa tuollaista tuijotusta osakseni. Jos joku nainen siitä pitää, niin ei ole minulta pois.

Kun pukeutuu sopivalla tavalla, saa ihailevia katseita gentlemanneilta. Jos pukeutuu kuin maksullinen, saa tuollaisia kuolauksia osakseen. Jotkut naiset toki tuollaisesta aivottomasta kuolauksestakin tykkäävät, itselläni on yksi kaveri joka on sellainen silikoniblondi. Hän on siis älykäs ja elämässä menestynyt mutta näyttää melkein Tuksulta (10 vuotta sitten) koska kokee miesten tykkäävän sellaisesta ja on huomionkipeä. Hän ei huomaa että huomiota tulee niiltä vasemman puolitason miehiltä, ei "klassisilta herrasmiehiltä". 

Jos pukeutuu klassisen naisellisesti, saa huomiota klassisilta herrasmiehiltä. Kun pukeutuu sporttisen naisellisesti, saa huomiota sporttisilta miehiltä. Jne.

Ja jos ei tahdo huomiota, pukeutuu sitten siten kuin valtaosa suomalaisista naisista. ;)

Mutta eitämäkään ihan tällaisenaan pidä paikkaansa.

Mulla on tänään päällä itselleni tyypillinen arkiasu: tummansininen t-paita (istuva mutta rento, ei kireä), polven alle vähän fiftarihenkinen kukkahame, pitsiset nilkkasukat sekä tennarit. Hiukset ponnarilla ja helmikorvikset. Näytän vähän Zooey Deschanelin tyyliseltä.

Huomio 0. Katseita 0. Ylipäätään olemassaoloni noteerauksia 0. En todellakaan ole kiinnittänyt ruutupaita-, silmälasi-, printtiteepaita-, josephgordonlevitt-poikien huomiota.

Vierailija
251/254 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eitämäkään ihan tällaisenaan pidä paikkaansa.

Mulla on tänään päällä itselleni tyypillinen arkiasu: tummansininen t-paita (istuva mutta rento, ei kireä), polven alle vähän fiftarihenkinen kukkahame, pitsiset nilkkasukat sekä tennarit. Hiukset ponnarilla ja helmikorvikset. Näytän vähän Zooey Deschanelin tyyliseltä.

Huomio 0. Katseita 0. Ylipäätään olemassaoloni noteerauksia 0. En todellakaan ole kiinnittänyt ruutupaita-, silmälasi-, printtiteepaita-, josephgordonlevitt-poikien huomiota.

Minun olisi siis pitänyt määritellä että JOS ylipäänsä miehet huomaa, sillä pukeutumisella voi säädellä ainakin jossain määrin sitä, minkä tyyppiset miehet kiinnittää sinuun huomiota.

Toiset ihmiset ei vaan kiinnitä muiden huomiota vaikka olisivat pukeutuneet Chewbaccaksi. En tiedä mistä se johtuu, jostain mystisestä aurasta, karismasta tai sen puutteesta? Omalla kohdallani olen huomannut että jos olen hyvällä tuulella ja kävelen reippaasti, päitä kääntyy. Jos en ole hyvällä tuulella, voisin olla puiston penkki. Eikä tämä tarkoita että hymyilisin, minulla on resting bitch face. Mutta ihmiset aistii sen energian millä olet liikenteessä.

-lainaamasi-

Vierailija
252/254 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Paljosta jäävät nykynaiset paitsi jos perään vislailukin on ahdistelua. Minusta se on hauskaa flirttiä ja miehet osoittavat sillä ihailua kyseistä tyttöä kohtaan. Hei pitäähän nuorena on hiukan leikkimieltäkin.

Vierailija
253/254 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a. Paljosta jäävät nykynaiset paitsi jos perään vislailukin on ahdistelua. Minusta se on hauskaa flirttiä ja miehet osoittavat sillä ihailua kyseistä tyttöä kohtaan. Hei pitäähän nuorena on hiukan leikkimieltäkin.

Vislauskin menee, jos sen perään ei tehdä mitään roiseja eleitä, kommentoida tissejä tai persettä, tai aleta ehotteleen rasvasia.

Tähän asti olen pystynyt erottamaan hyväntahtoisen flirttailun ja liian pitkälle menevän ahdistelun toisistaan. Ja ei, ainoa ero ei todellakaan ole miehen naamataulu. Yleensä eniten ahdistaa, kun miesporukka ensin tuijottaa/vislaa tms. perään, huutaa jotain ja nauraa porukassa perään. Siinä ei kyllä todellakaan ole haluttu ainakaan hyvää mieltä tuottaa minulle, toisin kuin hyväntahtoisella flirttailulla, johon yleensä liittyy iloinen hymy.

Vierailija
254/254 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vislaus ei yleensä ole flirttiä - en minä ole mikään koira.

Ahdistelua on sellainen huomio, jossa ahdistelija ottaa oikeudekseen ulkonäköön ja/tai seksuaalisuuteen liittyvin sanoin tai teoin tuottaa epämukavuutta ahdistelun kohteelle. Ahdisteltava ilmaisee huomion olevan epätoivottua mutta se jatkuu. Yleensä ahdistelija on valta-asemassa, joko fyysisesti isompi, ylemmässä asemassa tai esim. tilassa josta ahdisteltavan on vaikea päästä pois.

Jos mies vislaa minulle kadulla, hän ottaa oikeuden (vieläpä yleensä julkisesti) kommentoida ja halventaa minua; yksipuolisesti, minun siihen suostumatta. Ei se ole kehua eikä imartelua. Eikä myöskään "hyvä perse" -huutelut.

Jos ei tiedä mikä on ahdistelua, mikä flirttiä ja mikä huumoria, on parasta mennä ihmissuhdetaitokurssille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä