Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin, että lievästä ylipainosta, selluliitista, arvista ym. huolimatta minulla on oikeus pukeutua kesällä mukavasti ja kivasti - arvatkaa, miten kävi

Vierailija
22.05.2018 |

Siis esimerkiksi shortsihaalareihin ja kivoihin mekkoihin, tyköistuviin paitoihin ja culottes-tyylisiin housuihin... Hyvin istuviin ja omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin mutta sellaisiin, joita olen arastellut käyttää kun olen monta kesää kulkenut suunnilleen perunasäkeissä häpeissäni.

Ajatuksena oli, että tänä kesänä en häpeä vartaloani, vaan nautin auringosta ja kesästä välittämättä yhtään, mitä muut minusta ajattelevat (sehän on ollut perunasäkkeihin pukeutumisen syy). Olen päättänyt, että makkarani ja selluliittini saavat näkyä koska en jaksa enää elää taas yhtä kesää surren sitä, ettei ole mitään päälle laitettavaa ja että vartaloni on niin vääränlainen.

Loppujen lopuksi tämän seurauksena olen saanut näiden muutamien lämpimien viikkojen aikana miesten päät kääntymään perääni, paljon flirttiä ja jopa suoraa iskemistä. Ei tämän ihan näin pitänyt mennä, koska halusin olla rauhassa oma itseni ei niin ihanteellisesta kropastani huolimatta. Ajattelin siis, että annan virheideni näkyä koska en vaan jaksa enää välittää muiden mielipiteistä tai kauneusihanteista.

Mielenkiinnolla odotan kesän jatkoa.

Kommentit (254)

Vierailija
121/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa pistin hellemekon päälle vuosien ja pitkän laihdutuskuurin jälkeen. Heti tuli kommenttia vastaankävelevältä pussikaljalaiselta. "Oho, siinäpä vasta pullukka."

Huoh. En jaksa enää edes välittää. Sama se, tässä mekossa ja sortseissa mennään koko kesä.

Vierailija
122/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/mystyle/art-2000005254101.html.

Selluliittia on kaikilla kokoon katsomatta. Pari malliakin on päässyt kuviin.

Ei photoshoppausta, eikä filttereitä, joihin silmämme ovat tottuneet.

Selluliittia ei ole ihan kaikilla. Tämä on täysin päivänselvä asia. Lisäksi selluliittia on monenlaista. Toisilla se näkyy vain ihoa puristettaessa, toisilla jopa maatessa. 

Selluliittia on kaikilla naisilla koosta huolimatta, koska naisten iho on erilainen kuin miehillä ja johtuu hormoneista. Tämän vuoksi esim. ensimmäinen muutos minkä trans ihmiset kokevat aloitettuaan hormonihoidot, on iho ja selluliitti.

Asiasta voi lukea enemmän googlettamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää miten "iso" tämä ap muka on. Veikkaan että jotain 55kg, ja pitää itseään lihavana, piruparka.

Voi teitä nuoria hölmöjä.

Vierailija
124/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/mystyle/art-2000005254101.html.

Selluliittia on kaikilla kokoon katsomatta. Pari malliakin on päässyt kuviin.

Ei photoshoppausta, eikä filttereitä, joihin silmämme ovat tottuneet.

Selluliittia ei ole ihan kaikilla. Tämä on täysin päivänselvä asia. Lisäksi selluliittia on monenlaista. Toisilla se näkyy vain ihoa puristettaessa, toisilla jopa maatessa. 

Selluliittia on kaikilla naisilla koosta huolimatta, koska naisten iho on erilainen kuin miehillä ja johtuu hormoneista. Tämän vuoksi esim. ensimmäinen muutos minkä trans ihmiset kokevat aloitettuaan hormonihoidot, on iho ja selluliitti.

Asiasta voi lukea enemmän googlettamalla.

Asiasta voi tosiaan lukea googlettamalla. Selluliittia ei ole ihan kaikilla naisilla, ja sitä on myös miehillä, joskin se on naisille tyypillisempää.

"Cellulite is a multifactorial condition that is present in 80-90 % of post-pubertal women."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25940753

"Cellulite is an alteration in skin topography most often found on the buttocks and posterolateral thighs of the majority of postpubertal females."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5234561/

"Cellulite affects 85-98% of post-pubertal females of all races."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16020201

Alapeukuttaminen ei muuta faktoja.

Vierailija
125/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, haluaisitko kertoa minkä kokoinen olet? Pituus + paino tai vaikka yleisin vaatekoko?

En lukenut ketjua, mutta aloituksesi kuulostaa tutulta. Sillä erotuksella, että minä vieläkin pukeudun niihin perunasäkkeihin vaikka haaveilen kauniista vaatteista.

Vierailija
126/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP valehtelee. Niin ei käynyt - kunhan haaveilee.

Vierailija
127/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#metoo

Olipa turha yritys. Mutta kai sitä pitää jotain yrittää kun ei kerta parempaankaan pysty.

Vierailija
128/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin välillä, että liittyykö tunne siitä, että muut tuijottavat, enemmän heikkoon itsetuntoon kuin siihen, että ihmiset todella tuijottaisivat. Olen itse vähän alle kymmenen kiloa ylipainon puolella enkä ole kohdannut Suomessa mitään syrjintää tai häirintää tai ikävää tuijottelua, vaikka en yritä verhoa itseäni mihinkään säkkeihin vaan pukeudun naisellisen trendikkäästi ja joskus näyttävästikin. Ulkomailla shoppaillessani olen joskus saanut ikävää nyrpistelyä osakseni, kun sopivaa kokoa (40) ei ole jossain pikkuputiikissa ollut. Suomessa kuitenkin aikuiset taitavat jo keskimäärin olla hieman ylipainoisia, joten en koe mitenkään erottuvani katukuvasta.

Voi herran jestas sentään, ihanko alle kymmenen kiloa ylipainon puolella.

Mikä ylipaino toi tommonen edes on, olet ihan normipainonen.

Keittiövaa'allako te itsenne punnitsette, jos muutama kilo on noin suuri asia puoleen tai toiseen.

En kyllä tajua.

Kai tiedät ettei ne sun kilot missään näy suunnattomana ylipainona. 

Ylipaino on sitä että on MONTAKYMMENTÄ KILOA ylimäärästä painoa, ehkä 30 tai 60 kiloa turhaa elopainoa, ei alle kymmenen kiloa.

Vierailija
129/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuden ihannointi on sairasta. Läski on läski eikä siitä päästä mihinkään. Siitä ei saa olla ylpeä, vaan pitää lopettaa mässäily ja alkaa liikkumaan enemmän. Kaikki on kiinni itsekurista. Mitäpä jos lopettaisit keskustelupalstoilla lihavuudestasi valittamisen ja menisit lenkille?

Kuka muu täällä valittaa, paitsi sinä. Siellä joku riivinrauta vetää herneet nenään kun joku uskaltaa olla tyytyväinen itseensä. Mitä jos sinä painuisit sinne lenkille karistamaan katkeruutesi kovan kangen takapuolestasi ja kerryttäisit vähän hyvää mieltäkin lenkkeilen ainaisen laihuuden tavoittelun sijasta.

Vierailija
130/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään rehevistä naisista. Mutta onko ap edes oikeasti rehevä, vai kuvitteleeko vaan. Joku kuivan kesän rinnaton orava kuitenkin.

Vierailija
131/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, haluaisitko kertoa minkä kokoinen olet? Pituus + paino tai vaikka yleisin vaatekoko?

En lukenut ketjua, mutta aloituksesi kuulostaa tutulta. Sillä erotuksella, että minä vieläkin pukeudun niihin perunasäkkeihin vaikka haaveilen kauniista vaatteista.

155 cm ja 75 kg. Vaatekoko 40-44 hieman vaatteesta riippuen. Bmi yli 30.

AP

Vierailija
132/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä odotit luuletko, ettei kukaan halua läiskiä kyrpäänsä sinun isoille rinnoille. Ottaa kiinni vähän paksummista pakaroista ja antaa mennä. 

Ongelmia tulee, kuin haluat sitoutua.

Missä se ongelma oli? Eihän sitä miestä tarvi muuhun kun paineiden purkamiseen. Pelkkä parruhan se on. Ja senkin on korvattavissa oikealla kädellä.

Vierailija
133/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt ovat tuollaisia. Oletko harkinnut poliisille ilmoittamista?

Älä viitsi sotkea flirttailua ja ahdistelua keskenään, kiitos.

Kukaan tämä palstalla ei muuten ole osannut tehdä johdonmukaista eroa näiden välillä. Osaatko sinä?

Ohis (N)

Ei ole mitään yksinkertaista sääntöä, mutta naisena varmaan tiedät, että esimerkiksi perään vislaaminen on useimmista naisista ahdistavaa.

Ei musta vislaaminen ole ahdistavaa, mutta kaikenlainen huutelu ja kommentointi miesten taholta kyllä ahdistaa, en kaipaa heidän huomiotaan.

Pitäisikö asiasta mainita heille? Ei mut niin joo.. silloinhan joutuisi itse kommunikoimaan heidän kanssaan.

Kukaan ei osaa lukea toisen ajatuksia. Kukaan ei voi tietää jos asia ahistaa toista ellei siitä heille ensin kerro. Tämä on ikävä aihe varmasti monelle, uskon että etenkin huonon itsetunnon omaaville, mutta sinulla on jaksi vaihtoehtoa. Joko voit alistua ahdistukselke tai jatkaa eteenpäin. Olen itsekin ollut siinä tilanteessa, mutta opetellut antaa asian olla. Se on ollut helpompi niin. Ja ennen kuin menen eteenpäin, niin mainitsen että tiedän että tämä on arka ja tärkeä aihe yleensäkin. Mutta silti, pitäisikö jokaisen miehen alkaa varomaan sanojaan siksi koska he eivät tiedä ettet halua huomiota? Pitääkö miesten alkaa sinun takiasi olettaa näin jokaisen naisen kohdalla? Kaikki naiset kun eivät ole samanlaisia. Jotkut jopa kerjäävät sitä. Meitä on moneksi. Joka johtaa taas AP: aloittaan alkuperäiseen tilanteeseen pukeutumisen kanssa. Tilanteeseen, jossa oma onni ja tahdot joudutaan unohtamaan muiden mielipiteiden takia. Siksi sanon että on helpompi vaan opetella antaa asian olla. Asia kun ei muutu ellei jokainen nainen maan päällä tule olemaan asiasta samaa mieltä. Kohtelista se olisi, kyllä, mutta valitettavasti nyky yhteiskunnassa mahdotonta.

Joku kun kysyi sitä flirtin ja ahistelun eroa;

Viheltely ja perään huutelu eivät mielestäni vielä täytä ahdistelun kriteereitä. Etenkin kadulla vastaan tulijoilta kun kävelevät ohi. Sen jälkeen kun he todennäköisesti jatkavat omaa matkaansa. Tilanne kestää vain sen noin 5 sekunttia. Mutta siinä vaiheessa jos asiasta joudutaan erikseen mainitsemaan, he vaikkapa alkavat seuraamaan eivätkä jätä rauhaan vaikka sanot ei, silloin se on jo ahdistelua.

Ja huom! Nämä ovat nyt siis vain minun mielipiteitäni! Mielipiteitä joiden tiedän olevan radikaalisti erilaisia mitä muiden. En odota että moni, ehkä edes kukaan on samaa mieltä kanssani. Kiva kuitenkin jos selaisia sattuu löytymään. Vaikka edes osittain. :)

Ja AP:lle haluan sanoa, olen iloinen puolestasi! :D Että olet uskaltanut tehdä päätöksen olla välittämättä muiden mielipiteistä! Elämästä pystyy siten nauttimaan paljon enemmän!

Vierailija
134/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on se onni, että kaikenlaiset ja -näköiset saavat huomiota halutessaan. Miehenä käy kyllä kateeksi vähän, mutta osallistun sitten ihailijan (ei häiritsijän) roolissa. :)

Tämä erityisesti. Itse voi säädellä, haluaako tänään seksiä, pelkkää seksuaalista huomiota vai olla ihan rauhassa. Tavallinen mies voi säädellä vain sitä, minkälaisissa kledjuissa haluaa olla saamatta huomiota, ihailua tai seksiä.

Höpö höpö taas.

Ihailua ja huomiota saa kaikenlaiset ihmiset. Mutta seksiä, sitä saa vaan ne joilla sen vastakappaleen kanssa oikeasti on kemiaa ja kipinää, tai jopa rakkautta. Ei naisilla ole mitään intressiä mennä seksiin asti kaikkien kiinnostavan näköisten miesten kanssa, ei irtoseksillä mitään tee kun pitää etsiä rakkautta ja sitä elämä kestävää parisuhdetta. Ja toki suurin osa naisista, kuten miehistäkin, on jo parisuhteessa, eli senkään takia ei mennä sänkyyn kaikkien kivan näköisten ihmisten kanssa.

Keskivertomies ei todellakaan saa ihailua tai huomiota. Ihan sama miten pukeutuu tai kuinka paljon karvaista väärisäärtä paljastaa.

Seksiä saa jokainen nainen. Kesäiltana kun menee terassille vähän niukemmin pukeutuneena, niin ei todellakaan jää ilman. Se on hieno etuoikeus, josta voi olla ylpeä ja tyytyväinen, eikä yrittää kieltää sitä.

Vierailija
135/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut että ehkäpä ne rajoitteet ovatkin olleet vain sinun omassa päässäsi?

En todellakaan voi uskoa, että ihmiset kadulla ja turuilla ja toreilla huutelevat ja arvostelevat kenenkään ulkonäköä, paitsi se typerysten joukko joka aina on ollut ja aina tulee olemaan olemassa. Heidät voit ohittaa olan kohautuksella. 

Nämä ovat ihmisiä joita tulisi oikeastaan sääliä. Heillä on paha olo omana itsenään, ja purkavat myrkkyän sitten toisiin. Tosin se ei heidän omaa oloaan mitenkään helpota.

Itsevarmuus ja oman itsensä hyväksyminen on A ja O. oikeanlainen itsevarmuus näkyy, ja on seksikästä. Ei ylpeys ja nokka pystyssä kulkeminen, vaan hyvä olo omana itsenään.

Sitten on joukko niitä, joita itsevarma ihminen pelottaa ja ärsyttää. Heilläkin on omat probleemansa. Emme voi elää miellyttämällä kaikkia muita. Aina tulee niitä jotka eivät sinusta pidä. Aina tulee näitä rääväsuita. Anna olla. Karavaani kulkee koirat haukkuvat.

Hei oikeesti. Rumat selluliittimuhkurat ovat mauton näky, asialla ei pitäisi olla mitään tekemistä kenenkään itsetunnon kanssa. Pidän itseäni pukeutumisen suhteen suvaitsevaisena, mutta paljaan ihon paljastelu ei lkuulu siihen, jos se ei vain yksinkertaisesti näytä hyvältä. Paljas iho on aina ikään kuin viesti ympäristölle, että "arvostan tätä kohtaa itsessäni niin, että paljastan sen teille, vaikka olisikin soveliaampaa pitää se vaatteiden alla". Tämä on ok, jos sääret ovat hoikat, maha litteä, olkavarret kiinteät jne.

Mutta kukaan ei halua katsella kyseisiä ruumiinosia jos sieltä tursuaa jotain rumaa ihoaluetta, en tajua, miten tämä olisi katselijan itsetuntokysymys?

Tai miksi itse saisin paremman itsetunnon, jos pitäisin jotain päälläni, joka rumentaa minua, tai tekee minusta mauttomamman?

Pukeudutko tosiaan pitkiin housuihin, hameisiin ja paitoihin näillä helteillä? Joka ikinen päivä? Kyllä tuollainen jo rajoittaa elämää.

Jokainen pukeutukoon miten huvittaa, mutta en ymmärrä tätä argumenttia. Itse pukeudun aina helteellä nimenomaan peittäviin, mutta kevyeisiin ja ilmaviin vaatteisiin. Ihoni palaa niin herkästi ja tuskastun kuumassa, joten tämä on ehdottomasti parhain vaihtoehto. Esim. pitkän hameen alla jalat ovat ilmavasti, koska kangas ei ole kiinni ihossa. Jotkut lyhyet shortsit taas antaisivat kuuman auringon polttaa suoraa ihoa ja tuntuisi vieläkin kuumemmalta. Vaalea kevyt yläosa tuntuu myös ilmavammalta vaihtoehdolta nuoleviin ja paljastaviin yläosiin verrattuina. Minusta vähän sama pätee kesä- kuin talvipukeutumisessa: jos jättää ihon ja kankaan väliin ilmaa, niin se kesällä viilentää ja talvella lämmittää. Peittävät vaatteet taas suojaavat auringolta.

Vierailija
136/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

155 cm ja 75 kg. Vaatekoko 40-44 hieman vaatteesta riippuen. Bmi yli 30.

AP

Kiitos vastauksesta! Itse olen 170 cm ja 85 kg. Vaatekoko 40-42.

Se kivoista kesävaatteista haaveileva

Vierailija
137/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on se onni, että kaikenlaiset ja -näköiset saavat huomiota halutessaan. Miehenä käy kyllä kateeksi vähän, mutta osallistun sitten ihailijan (ei häiritsijän) roolissa. :)

Tämä erityisesti. Itse voi säädellä, haluaako tänään seksiä, pelkkää seksuaalista huomiota vai olla ihan rauhassa. Tavallinen mies voi säädellä vain sitä, minkälaisissa kledjuissa haluaa olla saamatta huomiota, ihailua tai seksiä.

Höpö höpö taas.

Ihailua ja huomiota saa kaikenlaiset ihmiset. Mutta seksiä, sitä saa vaan ne joilla sen vastakappaleen kanssa oikeasti on kemiaa ja kipinää, tai jopa rakkautta. Ei naisilla ole mitään intressiä mennä seksiin asti kaikkien kiinnostavan näköisten miesten kanssa, ei irtoseksillä mitään tee kun pitää etsiä rakkautta ja sitä elämä kestävää parisuhdetta. Ja toki suurin osa naisista, kuten miehistäkin, on jo parisuhteessa, eli senkään takia ei mennä sänkyyn kaikkien kivan näköisten ihmisten kanssa.

Keskivertomies ei todellakaan saa ihailua tai huomiota. Ihan sama miten pukeutuu tai kuinka paljon karvaista väärisäärtä paljastaa.

Seksiä saa jokainen nainen. Kesäiltana kun menee terassille vähän niukemmin pukeutuneena, niin ei todellakaan jää ilman. Se on hieno etuoikeus, josta voi olla ylpeä ja tyytyväinen, eikä yrittää kieltää sitä.

Kyllä keskivertomies joka jotenkin huolehtii itsestään ja on sinut itsensä kanssa, saa ihailua ja huomiota, miehet eivät vaan usein sitä huomaa koska ei naiset näytä sitä ketä katselevat  sillä silmällä. Jos minä jossain terassilla katson varattuna naisena, että siinä on ihan hyvän näköinen mies, niin en minä ala huutamaan ja kuolaamaan tai kourimaan sitä miestä, mies ei tiedä mistään mitä minä hänestä ajattelen.

Ja, miksi ihmeessä jankkaat sitä että nainen saa seksiä. Nainen ei etsi seksiä kenen tahansa kanssa, nainen etsii kumppania, lapsilleen isää jne. Nainen tarvitsee hyvää seksiä, ei huonosta orgasmittomasta seksistä saa mitään irti. Miksi nainen ottaisi riskin joutua nöyryytetyksi,pahoinpidellyksi, raiskatuksi tai tapetuksi, vaan sen takia että joku vieras mies saisi jyystää ja itse ei saa yhtään mitään nautintoa? Kyllä naisen pitää tarkkaan katsoa kenen matkaan lähtee. Eikä vanhat,rumat ja lihavat naiset saa kaikilta miehiltä seksiä vaikka alasti istuskelisivat terassilla päivät pääksytysten. 

Vierailija
138/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tässä näemme taas miesten oikeat ihanteet.

Minä olen hoikka blondi 247, enkä käännä juur kenenkään päätä. Iskemiset elämän aikana voi laskea sormilla.

Joten turhasta minulle katkerat naiset: leave me alone.

Vierailija
139/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että jokainen uskaltaa pukeutua tavallaan!

Mutta sitä en ymmärrä miksi miesten katseilla on väliä. Itse en tykkää vieraiden ukkojen katseista tai kehuista, itse kulkisin mieluiten ihan rauhassa. Tarvitaanko huomiota jos on huono itsetunto vai mitä siitä hyötyy?

Ei siitä hyödy, mutta ainakin minä olen kyllä aina ollut niin kauhea ja pinnallinen ja epäfeministinen että olen tykännyt aina siitä jos saan ihailevia katseita miehiltä. Kai minulla sitten on huono itsetunto. ;) Mutta minusta on ihan luonnollista että heteronainen ei ole lainkaan pahoillaan jos näkee että joku miellyttävän oloinen gentlemanni pitää sinua viehättävänä.

Sinun ei tarvitse pitää miesten katseista. Halutessaan voi aina kulkea niin naama norsunveellä että kukaan ei varmasti kiinnitä huomiota.

Vierailija
140/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen nainen, painoa 50 kg mutta selluliittia löytyy. On sitä selluliittia ollut myös alipainoisena 40 kg painavana joten laihdutus ei ole ratkaisu. Olen yrittänyt vaan kulkea kadulla selluistani välittämättä, kun ei tuolla helteessä voi pitkissä housuissa kulkea tai läkähtyy kokonaan. 

Minua muuten ei miehet juurikaan iske, joten ole ap ylpeä itsestäsi! Olet varmasti upea näky :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi