Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin, että lievästä ylipainosta, selluliitista, arvista ym. huolimatta minulla on oikeus pukeutua kesällä mukavasti ja kivasti - arvatkaa, miten kävi

Vierailija
22.05.2018 |

Siis esimerkiksi shortsihaalareihin ja kivoihin mekkoihin, tyköistuviin paitoihin ja culottes-tyylisiin housuihin... Hyvin istuviin ja omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin mutta sellaisiin, joita olen arastellut käyttää kun olen monta kesää kulkenut suunnilleen perunasäkeissä häpeissäni.

Ajatuksena oli, että tänä kesänä en häpeä vartaloani, vaan nautin auringosta ja kesästä välittämättä yhtään, mitä muut minusta ajattelevat (sehän on ollut perunasäkkeihin pukeutumisen syy). Olen päättänyt, että makkarani ja selluliittini saavat näkyä koska en jaksa enää elää taas yhtä kesää surren sitä, ettei ole mitään päälle laitettavaa ja että vartaloni on niin vääränlainen.

Loppujen lopuksi tämän seurauksena olen saanut näiden muutamien lämpimien viikkojen aikana miesten päät kääntymään perääni, paljon flirttiä ja jopa suoraa iskemistä. Ei tämän ihan näin pitänyt mennä, koska halusin olla rauhassa oma itseni ei niin ihanteellisesta kropastani huolimatta. Ajattelin siis, että annan virheideni näkyä koska en vaan jaksa enää välittää muiden mielipiteistä tai kauneusihanteista.

Mielenkiinnolla odotan kesän jatkoa.

Kommentit (254)

Vierailija
81/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin välillä, että liittyykö tunne siitä, että muut tuijottavat, enemmän heikkoon itsetuntoon kuin siihen, että ihmiset todella tuijottaisivat. Olen itse vähän alle kymmenen kiloa ylipainon puolella enkä ole kohdannut Suomessa mitään syrjintää tai häirintää tai ikävää tuijottelua, vaikka en yritä verhoa itseäni mihinkään säkkeihin vaan pukeudun naisellisen trendikkäästi ja joskus näyttävästikin. Ulkomailla shoppaillessani olen joskus saanut ikävää nyrpistelyä osakseni, kun sopivaa kokoa (40) ei ole jossain pikkuputiikissa ollut. Suomessa kuitenkin aikuiset taitavat jo keskimäärin olla hieman ylipainoisia, joten en koe mitenkään erottuvani katukuvasta.

Tuo nyt ei ole oikeasti mikään ylipaino edes. 40 ei Suomessa ole iso koko,  paitsi noiden linnunluisten mielestä :) Olisinpa itsekin vain tuon verran yli "taulukkopainon", olisi kivakin pukeutua. Mutta en ole, vaan enemmän. Ja aion silti piipahtaa joskus ulkona kodistani. Vielä kai meitä ei sentään kerätä kuorma-autojen lavoille ja viedä jonnekin? Tämähän olisi varmaan monienkin mielestä ihan kiva ratkaisu... Onneksi itse olen jo niin iäkäs, ettei minua kovin paljon haittaa ihmisten tuijotus, jos sitä nyt esiintyy. En edes ehdi huomata, koska fillaroidessani kiinnitän huomioni liikenteeseen. En myöskään arvostele muita. Meillä kaikilla on muitakin murheita, suurempiakin, kuin ylipaino. Jos joku hoikkeliini tykkää kytätä ylipainoisia ja heidän vaatetustaan, hänen omassa elämässään on takuulla jotain pielessä. Kauhuksenne, rakkaat täydelliset kanssasisaret: aion mennä jopa uimaan! Koska rakastan uimista.

Vierailija
82/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/mystyle/art-2000005254101.html.

Selluliittia on kaikilla kokoon katsomatta. Pari malliakin on päässyt kuviin.

Ei photoshoppausta, eikä filttereitä, joihin silmämme ovat tottuneet.

Selluliitti on enemmänkin ominaisuus eikä virhe, joka täytyy tai jota edes voi korjata. Minulla on aina teini-iästä alkaen ollut selluliittia painosta, iästä ja elintavoista huolimatta. Olen kokeillut sen häätämiseen rasvoja, kuivaharjausta ym. mutta kiinni on ja pysyy. Enpä siis jaksa enää peitellä ja häpeillä sellaista, mille en itse mitään voi - oli selluliittini sitten muiden mielestä MAUTONTA tai mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumisessa pitää olla kyllä pelisilmää ja kyllä kehopositiivisuudessakin on ylilyöntejä. Esim. ällöttää kesällä ilman paitaa julkisilla paikoilla liikkuvat mahakkaat miehet. Naisten runsaudesta tursuavat urheilutrikoot tekevät saman. Tyylikkyys on taitolaji, eikä aina onnistu kaikilta - varsinkaan Suomessa.

Pukeutuminen tilanteen mukaan (ei urheiluvaatteita illanviettoon) ja vartalotyypin mukaan!

Vierailija
84/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on se onni, että kaikenlaiset ja -näköiset saavat huomiota halutessaan. Miehenä käy kyllä kateeksi vähän, mutta osallistun sitten ihailijan (ei häiritsijän) roolissa. :)

Tämä erityisesti. Itse voi säädellä, haluaako tänään seksiä, pelkkää seksuaalista huomiota vai olla ihan rauhassa. Tavallinen mies voi säädellä vain sitä, minkälaisissa kledjuissa haluaa olla saamatta huomiota, ihailua tai seksiä.

Ihan kuin kuka tahansa nainen saisi muka seksiä niin halutessaan tai toisaalta saisivat olla rauhassa niin halutessaan...

Vierailija
85/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Juuri noin sitä pitääkin elää, välittämättä muiden mielipiteistä ja tärkeintä on että itsellä on hyvä olla. Silloin se myös näkyy muille. :)

Minulla ei ehkä ole ihan sama tilanne mutta itsekin olen jostain teini-ikäisestä asti häpeillyt vartaloani, nyt päätin etten jaksa enää miettiä mitä muut ajattelevat. Olen koko ikäni saanut kuulla olevani ällöttävä "luuviulu", "lauta" ja "lapsenvartaloinen" ja ettei tissittömiä naisia kukaan halua, minkä takia verhouduin myös kaikennäköisiin kaapuihin välttääkseni muiden kommentit. Hassua että kommentoijat olivat lähes aina naisia.

Joten jos joku sanoisikin jotain inhottavaa niin älä lannistu! Se kertoo vain heistä itsestään. :) Ihanaa kesän jatkoa sinulle!

Vierailija
86/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-xl on normaaleja vaatekokoja, eli 44-46 koosta alkaen alkaa olla vähän ylipainoinen. Mun vaatekoko on 54-56 ja minä olen ylipainoinen, minulle ei juurikaan sovi päälle normaalit vaatteet vaan aina pitää katsoa onko mitään isojen tyttöjen osastolla, yleensä siellä on vain rumia vaatteita vaikka normaalien puolella on nättejä. En ymmärrä miksi pidetään oletuksena että lihavat haluaa pukeutua rumiin vaatteisiin. Onneksi nettikaupoista saa nättejäkin, ja jonkin verran Tokmannilta, joskus tekee löytöjä Prismastakin.

Vierailija
87/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän kesäpukeutumisen tarvitse olla lihavallakaan rumaa. Pääasia että vaatteet ovat sopivankokoiset, istuvat, eikä rintaliivien olkaimet vilku.

Mulla on väljiä toppeja, sopivankokoisia, riittävän pitkiä shortseja, hameita, mekkoja ja tavan teepaitoja. Vähän isommalle naiselle muuten miesten teepaitaosastolta löytyy hyvää kamaa, on tarpeeksi pitkiä ja laadukkaampaa kangasta. Mulla on joskus ollut shortseina äitiysshortsit, ei tuu jenkkakahvoja ja jää nätisti paidan alle piiloon. Myös aika mukavat.

Kaikki vois kyllä välttää niitä ohutkankaisia, valkoisia ja tiukkoja housuja, niistä nimittäin auringossa näkyy _ihan kaikki_ läpi, oli kuinka hoikka ja trimmattu hyvänsä.

T: 165/83

Vierailija
88/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on se onni, että kaikenlaiset ja -näköiset saavat huomiota halutessaan. Miehenä käy kyllä kateeksi vähän, mutta osallistun sitten ihailijan (ei häiritsijän) roolissa. :)

Tämä erityisesti. Itse voi säädellä, haluaako tänään seksiä, pelkkää seksuaalista huomiota vai olla ihan rauhassa. Tavallinen mies voi säädellä vain sitä, minkälaisissa kledjuissa haluaa olla saamatta huomiota, ihailua tai seksiä.

Höpö höpö taas.

Ihailua ja huomiota saa kaikenlaiset ihmiset. Mutta seksiä, sitä saa vaan ne joilla sen vastakappaleen kanssa oikeasti on kemiaa ja kipinää, tai jopa rakkautta. Ei naisilla ole mitään intressiä mennä seksiin asti kaikkien kiinnostavan näköisten miesten kanssa, ei irtoseksillä mitään tee kun pitää etsiä rakkautta ja sitä elämä kestävää parisuhdetta. Ja toki suurin osa naisista, kuten miehistäkin, on jo parisuhteessa, eli senkään takia ei mennä sänkyyn kaikkien kivan näköisten ihmisten kanssa.

Vierailija
89/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän kesäpukeutumisen tarvitse olla lihavallakaan rumaa. Pääasia että vaatteet ovat sopivankokoiset, istuvat, eikä rintaliivien olkaimet vilku.

Mulla on väljiä toppeja, sopivankokoisia, riittävän pitkiä shortseja, hameita, mekkoja ja tavan teepaitoja. Vähän isommalle naiselle muuten miesten teepaitaosastolta löytyy hyvää kamaa, on tarpeeksi pitkiä ja laadukkaampaa kangasta. Mulla on joskus ollut shortseina äitiysshortsit, ei tuu jenkkakahvoja ja jää nätisti paidan alle piiloon. Myös aika mukavat.

Kaikki vois kyllä välttää niitä ohutkankaisia, valkoisia ja tiukkoja housuja, niistä nimittäin auringossa näkyy _ihan kaikki_ läpi, oli kuinka hoikka ja trimmattu hyvänsä.

T: 165/83

Mitä väliä sillä on että rintaliivien olkaimet vilkkuu??? Ne on vaan olkaimet muiden joukossa, ketään ei kiinnosta.

Vierailija
90/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas oli shortsit jalassa tänään ja joku tuntematon päätti kommentoida suonikohjujani: ”Hyi mitkä jalat”...:(

Olisit vastannut siihen että "Hyi mitkä käytöstavat".

Vierailija
91/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljas iho on aina ikään kuin viesti ympäristölle, että "arvostan tätä kohtaa itsessäni niin, että paljastan sen teille, vaikka olisikin soveliaampaa pitää se vaatteiden alla". Tämä on ok, jos sääret ovat hoikat, maha litteä, olkavarret kiinteät jne.

Mutta kukaan ei halua katsella kyseisiä ruumiinosia jos sieltä tursuaa jotain rumaa ihoaluetta, en tajua, miten tämä olisi katselijan itsetuntokysymys?

Paljastele kuule ihan keskenäsi ruumiinosiasi muita varten ja viesti keskenäsi, itse pukeudun sään ja mukavan olon mukaan tursusi sieltä sitten jotain rumaa ihoaluetta tai ei. En ole olemassa sitä varten, että ventovieraat minut nähdessään saisivat mahdollisimman hienon esteettisen elämyksen, vaan ihan omia elämyksiäni varten.

Vierailija
92/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lähes poikkeuksetta kauniisiin, hyvin istuviin kesävaatteisiin pukeutuvat naiset ovat kauniita, kokoon tai ikään katsomatta.

N38

Vierailija
93/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ulkonäköä arvostelevilla reppanoilla on joku persoonallisuushäiriö tai muu pääongelma. Valtaosa normaaleista ihmisistä tajuaa, ettei kukaan ole täydellinen ja vaikka itse kokisisikin itsensä täydelliseksi, niin valtaosa ihmisistä ei sellaisia kuitenkaan ole ja se pitää vain hyväksyä.

Itse olen lihava, mutta en alistu uhriksi, jos jotakin minun läskini häiritsee ulkona liikkuessani niin en koe sen olevan minun ongelmani, varsinkin jos olen harrastamassa liikuntaa niin saisin varmaan naurukohtauksen jos joku tulisi silloin kommentoimaan negatiivisesti ulkomuotoani. Kehtaan myös käydä uimassakin.

Vierailija
94/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman kuin ap. Olin aivan kauhuissani kun hullunappien takia lihoin 20 kg. Hoikasta sporttimimmistä suohirviöksi, siltä se tuntui.

No, olen päässyt napeista eroon ja 9 kg lähtenytkin jo. Oloni on sen verran parempi että uskaltauduin pukeutumaan sieviin vaatteisiin tässä muutaman kerran. Oli hauska kulkea helmat tuulessa heilahdellen ja tuntea taas lantion keinuvan kävellessä.

Se tuli minullekin iloisena yllätyksenä että päät tosiaan kääntyi, jopa selvästi itseäni nuoremmilla miehillä.

Vierailija
95/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lähes poikkeuksetta kauniisiin, hyvin istuviin kesävaatteisiin pukeutuvat naiset ovat kauniita, kokoon tai ikään katsomatta.

N38

Tämäkin on sitä muiden arvostelua. Mitä helvetin väliä sillä on pukeutuuko joku SUN mielestä kauniisiin ja istuviin kesävaatteisiin? Miksei anneta kaikkien olla omanlaisiaan ilman tuollaista typerää arvostelua.

Vierailija
96/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut iloisesti yllättynyt miten paljon olen nähnyt selluliittireisisten naisten käyttävän sortseja. ehkä itsekin vielä joskus uskallan.

Vierailija
97/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää näytellä itseään. Itse ahdistuksen valtavasti jos olisin joku missi yms ja herättäisiin liikaa huomiota.

Vierailija
98/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisen täytyy julkisella paikalla pukeutua vartalolleen sopivalla tavalla.

Minusta.

Jokainen ihan vapaasti näytelkööt liikakilojaan, kulkekoot makkarankuorissa ja pelkissä trikoissa ilman takamuksen peittävää tunikaa tms.

Jokainen omalla tyylillään, mutta minun mielestäni  kannattaisi vilkaista peiliin ennen uloslähtöä.

Vierailija
99/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa miehet jotka parjaavat lihavia naisia tykkäävät kumminkin selvästi lihavien läskitissikuvista. Kuvakulmilla saa läskit piiloon ja tissit esiin. Vielä kun ne on tungettu liian pieniin liiveihin et oikein tursuaa ja huomio on taattu 😂

Vierailija
100/254 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisen täytyy julkisella paikalla pukeutua vartalolleen sopivalla tavalla.

Minusta.

Jokainen ihan vapaasti näytelkööt liikakilojaan, kulkekoot makkarankuorissa ja pelkissä trikoissa ilman takamuksen peittävää tunikaa tms.

Jokainen omalla tyylillään, mutta minun mielestäni  kannattaisi vilkaista peiliin ennen uloslähtöä.

SINUN MIELSTÄSI siis muiden täytyy miellyttää SINUN esteettistä silmääsi, lähtiessään ulos, sen sijaan että pukeutuisivat ITSEÄÄN miellyttävällä tavalla ja olisivat vaikka 20 vuotta katsomatta peiliin kertaakaan.

Tyypillinen narsisti, koko maailma pyörii juuri sinun ja sinun mieltymystesi ympärillä, jotka ovat ainoita oikeita mieltymyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän