Tänään joku yritti tulla minun oven avauksella maksulliseen vessaan!
Vedin oven kiinni hänen silmiensä edestä, sillä maksan euron nimenomaan minun vessakäynnistä. Jos päästäisin jonkun toisen sisään, maksaisin hänenkin vessakäynnin, enkä tosiaankaan halua kenenkään hyväksikäyttävän minua.
Oli ärtynyt, muttei alkanut huutamaan.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjoat vessakäynnin toiselle, niin saat omasi puoleen hintaan! ;) Eli lopullinen hinta on sinulle joka tapauksessa sama.
Mitä muuten teet, jos olet menossa maksulliseen vessaan, ja joku tulee juuri ulos ja pitää ovea auki, että menes nyt sisään siitä? Murjotat vessan edessä, kunnes se suljetaan, että pääset tarkkaan maksamaan oman käyntisi? XD
Kyllähän minä olen sen euron aina varannut wc-käyntiin ja odotan, että ovi suljetaan että voin maksaa sen euron. ap
Ap ei varmasti ikinä tarjoa autokyytiä tutuilleen ilman bensarahoja, ja yhteisissä illanvietoissa tärkeintä on että kaikki kulut varmasti jaetaan sentilleen. Vanhat vaatteet ja huonekalut hän mieluummin myy tai laittaa roskiin kuin että tarjoaisi niitä hyväntekeväisyyteen, jolloin joku pääsisi häntä hyväksikäyttämään. Sanonta "antaessaan saa" on ap:lle tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Jauhan purukumia jatkuvasti ja jos menen kolikoilla toimivaan vessaan, yleensä poislähtiessäni tungen sen purkan sinne lukonkieleen kiinni, niin ettei se ovi mene enää lukkoon.
Mielestäni on törkeää rahastaa ihmisten vessakäynneillä.
Minulla olisi parempi idea. Laita yleisövessa pystyyn kaupungille johonkin liikekeskukseen ja hoida sen kulut omasta pussistasi.
ap ihan vain mielenkiinnosta jos joku vessasta poistuva tarjoaa sinulle mahdolliisuutta mennä vessaan ilmaiseksi ottaisitko tarjouksen vastaan ja säästäisit samalla euron vai annat hänen ensin sulkea oven ja sitten maksat itse sen euron?
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä teet, jos joku pitää sinulle vessan ovea auki?
Pyydän laittamaan oven kiinni, sillä olen aina varannut wc-käyntiini euron kolikon. ap
Vierailija kirjoitti:
Jauhan purukumia jatkuvasti ja jos menen kolikoilla toimivaan vessaan, yleensä poislähtiessäni tungen sen purkan sinne lukonkieleen kiinni, niin ettei se ovi mene enää lukkoon.
Mielestäni on törkeää rahastaa ihmisten vessakäynneillä.
Se on omistajan päätös. Minä maksan mielelläni euron. ap
Vierailija kirjoitti:
Ap ei varmasti ikinä tarjoa autokyytiä tutuilleen ilman bensarahoja, ja yhteisissä illanvietoissa tärkeintä on että kaikki kulut varmasti jaetaan sentilleen. Vanhat vaatteet ja huonekalut hän mieluummin myy tai laittaa roskiin kuin että tarjoaisi niitä hyväntekeväisyyteen, jolloin joku pääsisi häntä hyväksikäyttämään. Sanonta "antaessaan saa" on ap:lle tuntematon.
Tutuille tarjoan kyllä, en ventovieraille. ap
Vierailija kirjoitti:
ap ihan vain mielenkiinnosta jos joku vessasta poistuva tarjoaa sinulle mahdolliisuutta mennä vessaan ilmaiseksi ottaisitko tarjouksen vastaan ja säästäisit samalla euron vai annat hänen ensin sulkea oven ja sitten maksat itse sen euron?
Maksan itse aina euron. ap
Pummailu ei tietenkään ole oikein, mutta tässä vessa-asiassa kyllä pitäisi olla ymmärrystä, sillä monesti kun hätä iskee, niin ei ole kolikoita taskussa, eikä ole aikaa etsiä paikkaa missä sitä rahaa saisi rikottua pienemmäksi. Enkä vieläkään ymmärrä miten tämä olisi ap:lta pois.
Kyllä minusta muutkin voivat hurvitella minun vessakäyntimaksulla. Olenpa kauan aikaa sittrn s-ryhmän kaupassa vetänyt oman korttini ihmiselle vessakäynnin yhteydessä, kun häneltä ei sellaista löytynyt ja muuten olisi joutunut maksamaan wc-käynnin. Ei ole minulta mitään pois, parempi on pisut lurauttaa pönttöön, kuin housuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan itse aina euron. ap
Sama täällä. Tapanani ei ole varastaa tavaroita, niin miksi varastaisin palvelujakaan. Tämä on varmasti monille palstan lokkeilijoille shokki, mutta maksan aina myös joukkoliikennelipun enkä käytä sitäkään palvelua maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä toista vessakäyntiä olisi maksanutkaan? Vain siitä omastasi. Ei olisi ollut sinulta millään tavalla pois, jos joku muu olisi päässyt sisään ilmaiseksi. Täsmälleen yhtä paljon maksoi sinun käyntisi.
Se on minulta pois, kun hän ei maksa ja minä maksan. Matemattisesti voidaan myös ajatella, että olisin maksanut 0,50 euroa per vessakäynti ja olisin maksanut siis hänen vessakäynnistään 50 senttiä omaa rahaani. ap
Jos ajattelet noin, sinähän olisit myös saanut oman vessakäyntisi puoleen hintaan. Mikäs ongelma siinä on?
Koska silloin olisin maksanut tuntemattoman vessakäynnistä. Maksan mieluummin täyden euron minun wc-käynnistä, enkä 50 senttiä kahden ihmisen wc-käynnistä (joista toinen on siis tyyppi, jotta en tunne lainkaan). Kun joka tapauksessa joutuu sen euron maksamaan, otan vaihtoehdon, jossa koko euro menee minuun. ap
Niin. Tässä suhteessa ihmiset näyttävät olevan erilaisia. Joku toinen on iloinen, että saa ihan ilmaiseksi tuotettua toiselle palveluksen. Sinä taas tulet pahalle mielelle, jos vahingossa tekisit jotain hyvää ilmaiseksi. Et varmaan hymyilekään, koska siitähän voisi jollekin tulla hyvä mieli.
Ihmiset on tosiaan erilaisia. Toiset pummaavat ja lokkeilevat surutta toisten kustannuksella, toiset maksavat itse käyttämänsä palvelut.
No lokkeilu on eri asia. Tässä kukaan ei olisi menettänyt yhtään mitään. Itse ajattelen, että jos samalla hinnalla saan kaksi asiaa ja vieressä on toinen, joka sen toisen asian voi käyttää, on pelkästään järkevää, hyödyntää se mahdollisuus. Varsinkin noin pienessä asiassa. Ehkä toisille hyödyn maksimointi ja tehokkuus eivät tuota iloa. Minulle tuottaa.
Käy kysymässä sen wc:n omistajan ja ylläpitäjän mielipidettä asiasta ja siitä, onko sinulla oikeus tarjota ilmaiseksi heidän omistamaansa palvelua.
Miksei olisi? Mikään sääntö ei kiellä useampaa henkilöä menemästä vessaan sillä samalla rahalla. Vai maksatteko esimerkiksi kaverin kanssa käydessännekin molemmat erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on se husteerinen akka joka kyynärpäitä myden tunkee roskatkin roskikseen,ettei vaan lokki saisi ylijäämä palaa patongista,tai pullokerääjä 20cent pullosta.Vetäö viraston ovenkin nenän edessä kiinni,hän avaa oven omalla lihasvoimalla,itselleen.Hymy luonnistuu,peilin edessä,koska hän haluaa nauttia senkin vain yksin.herrantähden,joskus se kolikko on hukassa ennenkuin paska on housussa.Toivottavasti ap saa maistaa sen!
Ja sinä olet se pummi, joka yrittää aina saada muut maksamaan sinun puolestasi. Olet kovin höveli ”eihän näitä lasketa”-tyyppi, mutta ainoastaan silloin, kun olet itse saamapuolella (eli aina).
Väärin,olen se ihminen joka pyyteettömästi antaa isompiakin summia tarvitseville. :P
Ok, tarvitsen rahaa. Miten hoidettaisiin minun tilinumeroni sinulle, niin voit laittaa pätäkkää tulemaan? Kyse olisi tällä kertaa juuri sellaisesta ”isommasta” summasta.. :)
Kerro toki lisää,onko sinulla krooninen ripuli?Sydäntä lähellä lapsiperheet ja suomen sosiaaliturvan ulkopuolella elävät.Ja ne mummut joiden rahat loppuu kassalla kesken.Olen huolissani myös luonnosta.Ja tietysti tosiaan pinnistelevän näköisistä kassin,taskun kaivajista yleisövessan ulkopuolella :)
No niin mammat, nyt käsi sydämelle. Tosiaanko maksatte lasten kanssa vessassa käydessännekin koko pesueen vessamaksut erikseen? Ei se vessamaksu ole mikään palvelunostoautomaatti, vaan se on siihen tarkoitukseen, ettei sinne mennä huvikseen norkoilemaan.
Ap seisoo kahden jäätelökioskin edessä. Toisesta saa jäätelön 3 eurolla, toisessa on huipputarjous: kaksi jäätelöä 3 eurolla. Ap huomaa että paikalla on mummo, joka haluaisi jäätelön, mutta tämä onkin unohtanut rahapussinsa kotiin ja harmittelee ääneen. Ap haluaa syödä vain yhden jäätelön. Hän voisi ostaa 3 eurolla kaksi jäätelöä ja antaa toisen mummolle. Tekeekö hän niin, vai meneekö hän sille kioskille, josta 3 eurolla saa vain yhden jäätelön?
Vierailija kirjoitti:
Pummailu ei tietenkään ole oikein, mutta tässä vessa-asiassa kyllä pitäisi olla ymmärrystä, sillä monesti kun hätä iskee, niin ei ole kolikoita taskussa, eikä ole aikaa etsiä paikkaa missä sitä rahaa saisi rikottua pienemmäksi. Enkä vieläkään ymmärrä miten tämä olisi ap:lta pois.
Eipä ole viiteenkymmeneen vuoteen vielä moista ”poikkeustilannetta” sattunut. Toisille sattuu ilmeisesti ihan yhtenään.
Vierailija kirjoitti:
Ap seisoo kahden jäätelökioskin edessä. Toisesta saa jäätelön 3 eurolla, toisessa on huipputarjous: kaksi jäätelöä 3 eurolla. Ap huomaa että paikalla on mummo, joka haluaisi jäätelön, mutta tämä onkin unohtanut rahapussinsa kotiin ja harmittelee ääneen. Ap haluaa syödä vain yhden jäätelön. Hän voisi ostaa 3 eurolla kaksi jäätelöä ja antaa toisen mummolle. Tekeekö hän niin, vai meneekö hän sille kioskille, josta 3 eurolla saa vain yhden jäätelön?
tietenkin hän ostaa vain sen yhden jäätelön, koska hän maksaa siitä, että saa jäätelöä yksin, eikä tarjoa sitä kenellekään muulle. Me muut ostamme pelkkää jäätelöä, ap ostaa myös sen tunteen, ettei kukaan muu saa samalla rahalla jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Jotta skenaario olisi todellisempi, se mummo onkin ihan nuori tai keski-ikäinen pummi, jolla olisi kyllä rahaa, mutta on liian itara ostaakseen jäätelön. Lisäksi hän ei paljon kysele, vaan tulee itse nappaamaan ap:lta sen toisen jäätelön.
Vinkki viitonen, ap: Käytä ilmaisia vessoja. Niitä riittää kauppakeskuksissa, kirjastoissa, kahviloissakin.
Ok, tarvitsen rahaa. Miten hoidettaisiin minun tilinumeroni sinulle, niin voit laittaa pätäkkää tulemaan? Kyse olisi tällä kertaa juuri sellaisesta ”isommasta” summasta.. :)