Tänään joku yritti tulla minun oven avauksella maksulliseen vessaan!
Vedin oven kiinni hänen silmiensä edestä, sillä maksan euron nimenomaan minun vessakäynnistä. Jos päästäisin jonkun toisen sisään, maksaisin hänenkin vessakäynnin, enkä tosiaankaan halua kenenkään hyväksikäyttävän minua.
Oli ärtynyt, muttei alkanut huutamaan.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Moni tuntuu ajattelevan että ap on itsekäs ja saita kun ei päästä toista omalla rahallaan vessaan mutta se ihminen joka yritti päästä toisen maksamana vessaan ei oo mitenkään itsekäs ja saita?
Juuri näin, ihmeen kieroutunut ajatusmaailma täällä monilla. Maksuista luistaminen on ilmeisesti ok, jos ei ole valvontaa jotta voisi jäädä kiinni. Varmaan kahviloissakin joissa santsikuppi kuuluu hintaan, jakelevat niitä ilmaisia ”santsikupillisia” ventovieraille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä toista vessakäyntiä olisi maksanutkaan? Vain siitä omastasi. Ei olisi ollut sinulta millään tavalla pois, jos joku muu olisi päässyt sisään ilmaiseksi. Täsmälleen yhtä paljon maksoi sinun käyntisi.
Se on minulta pois, kun hän ei maksa ja minä maksan. Matemattisesti voidaan myös ajatella, että olisin maksanut 0,50 euroa per vessakäynti ja olisin maksanut siis hänen vessakäynnistään 50 senttiä omaa rahaani. ap
Jos ajattelet noin, sinähän olisit myös saanut oman vessakäyntisi puoleen hintaan. Mikäs ongelma siinä on?
Koska silloin olisin maksanut tuntemattoman vessakäynnistä. Maksan mieluummin täyden euron minun wc-käynnistä, enkä 50 senttiä kahden ihmisen wc-käynnistä (joista toinen on siis tyyppi, jotta en tunne lainkaan). Kun joka tapauksessa joutuu sen euron maksamaan, otan vaihtoehdon, jossa koko euro menee minuun. ap
Niin. Tässä suhteessa ihmiset näyttävät olevan erilaisia. Joku toinen on iloinen, että saa ihan ilmaiseksi tuotettua toiselle palveluksen. Sinä taas tulet pahalle mielelle, jos vahingossa tekisit jotain hyvää ilmaiseksi. Et varmaan hymyilekään, koska siitähän voisi jollekin tulla hyvä mieli.
Minä teen töitä oman rahani eteen ja tuskin kukaan ihminen on eri mieltä siitä, että saan käyttää sitä ihan miten haluan. Kun menen maksulliseen vessaan, minun ainoa tavoitteeni on maksaa minun vessakäynti, eikä muiden ihmisten. ap
Sinä käytit käsittääkseni vessaa juuri siihen tarkoitukseen, kuin aioitkin käyttää. Sait rahalla täsmälleen sen, mitä sillä rahalla pitikin saada. Sait siis käyttää rahan täsmälleen siten kuin halusitkin.
Käsittääkseni ap halusi käyttää rahansa vain omaan vessakäyntiin, ei sen lisäksi jonkun pummin loisimiseen. Joten jos joku tunki väkisin samalla ovenavauksella sisään, ap ei saanut rahallaan sitä mitä halusi. Onko mielestäsi ihan yhtä ok mennä jonnekin pizzabuffaan syömään tuntemattomien pöydästä, sillä hehän saavat syödä maksamallaan summalla kuitenkin niin paljon kuin haluavat?
Niin. Eli ap osti siis samalla jonkun lällällää-yksinoikeuden siihen vessaan vai? Minä en ole koskaan ajatellut, että ostaisin siinä mitään muuta kuin sen vessakäynnin, minkä ap kyllä ihan täysin sai.
Yövyn melko usein Omenahotellissa. Päästän usein muita alaovesta sisälle jos samaan aikaan sattuu paikalle. Ei se ole minulta pois ja saan monesti suuret kiitokset.
Kerran joku yritti tulla maksullisiin naisiin samalla ovenavauksella. Siis voitteko kuvitella!
Vierailija kirjoitti:
Siis miten?!?!
Huutonaurua. Osaa olla katkeraa. Perus suomalainen ajattelutapa että muille jotain jeesiä niin se on heti itseltä pois.
Ala sitten seuraavalla kerralla ihan pokkana vinkumaan tältä vessavarkaalta 50 senttiä maksuksi koska se oli sinulta pois!
Tuon tehdessään varmasti sitten nousisi sinun mielessäsi ajatus mitäköhän verottaja tästä sanoisi kun teit 50 senttiä pimeitä tuloja 😂😂
Ap tuskin on WC:tä ylläpitävä taho, eikä sen käytöstä tapahtuva rahastaminen ole ap:n tehtävä. Ei myöskään ole ap:n tehtävä tarjota ilmaiseksi tuota jonkun muun omistamaa ja hinnoittelemaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa on tälläistä, saanen vielä arvata että Helsingissä. Ja sitten ihmetellään miksi teitä pidetään vittupäinä..
Mä en tiedä yhtään tuollaista kolikkovessaa stadissa. Saattaa jossain kyllä olla? Mutta vierailen aika usein Treella ja siellä asemalla on sellainen vessa. Päästän kyllä aina seuraavan jonottajan sisään samalla avauksella. Minusta on mukava olla ystävällinen toisille, tulee hyvä mieli myös itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä toista vessakäyntiä olisi maksanutkaan? Vain siitä omastasi. Ei olisi ollut sinulta millään tavalla pois, jos joku muu olisi päässyt sisään ilmaiseksi. Täsmälleen yhtä paljon maksoi sinun käyntisi.
Se on minulta pois, kun hän ei maksa ja minä maksan. Matemattisesti voidaan myös ajatella, että olisin maksanut 0,50 euroa per vessakäynti ja olisin maksanut siis hänen vessakäynnistään 50 senttiä omaa rahaani. ap
Jos ajattelet noin, sinähän olisit myös saanut oman vessakäyntisi puoleen hintaan. Mikäs ongelma siinä on?
Koska silloin olisin maksanut tuntemattoman vessakäynnistä. Maksan mieluummin täyden euron minun wc-käynnistä, enkä 50 senttiä kahden ihmisen wc-käynnistä (joista toinen on siis tyyppi, jotta en tunne lainkaan). Kun joka tapauksessa joutuu sen euron maksamaan, otan vaihtoehdon, jossa koko euro menee minuun. ap
Niin. Tässä suhteessa ihmiset näyttävät olevan erilaisia. Joku toinen on iloinen, että saa ihan ilmaiseksi tuotettua toiselle palveluksen. Sinä taas tulet pahalle mielelle, jos vahingossa tekisit jotain hyvää ilmaiseksi. Et varmaan hymyilekään, koska siitähän voisi jollekin tulla hyvä mieli.
Ihmiset on tosiaan erilaisia. Toiset pummaavat ja lokkeilevat surutta toisten kustannuksella, toiset maksavat itse käyttämänsä palvelut.
No lokkeilu on eri asia. Tässä kukaan ei olisi menettänyt yhtään mitään. Itse ajattelen, että jos samalla hinnalla saan kaksi asiaa ja vieressä on toinen, joka sen toisen asian voi käyttää, on pelkästään järkevää, hyödyntää se mahdollisuus. Varsinkin noin pienessä asiassa. Ehkä toisille hyödyn maksimointi ja tehokkuus eivät tuota iloa. Minulle tuottaa.
Käy kysymässä sen wc:n omistajan ja ylläpitäjän mielipidettä asiasta ja siitä, onko sinulla oikeus tarjota ilmaiseksi heidän omistamaansa palvelua.
Ap on se husteerinen akka joka kyynärpäitä myden tunkee roskatkin roskikseen,ettei vaan lokki saisi ylijäämä palaa patongista,tai pullokerääjä 20cent pullosta.Vetäö viraston ovenkin nenän edessä kiinni,hän avaa oven omalla lihasvoimalla,itselleen.Hymy luonnistuu,peilin edessä,koska hän haluaa nauttia senkin vain yksin.herrantähden,joskus se kolikko on hukassa ennenkuin paska on housussa.Toivottavasti ap saa maistaa sen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs turisti muisti kehua Helsinkiä juuri tuosta syystä:kukkaro täynnä kahisevaa,pissihätä,mutta ei mitään keinoa päästä nopeasti vessaan kun ei ollut kolikoita :)
Minun tietääkseni infopisteessä vaihtavat pienen setelin kolikoiksi, jos vessaan pitää päästä. Se ei ole minun tehtäväni maksaa muiden ihmisten wc-käynnit. ap
Missä sinulla on se infopiste? Kuopion rautatieasemalla on kolikko lukot käymälöiden ovessa. Sitten on kahvila joka ilmoittaa suoraan " EMME VAIHDA RAHAA! "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tuntuu ajattelevan että ap on itsekäs ja saita kun ei päästä toista omalla rahallaan vessaan mutta se ihminen joka yritti päästä toisen maksamana vessaan ei oo mitenkään itsekäs ja saita?
Tässä on varmaan siitä kyse, että kukaan ei pidä ihmisistä jotka vinkuvat mitättömistä asioista tuolla lailla kuin ap. Ihan samalla lailla täällä alapeukuteltaisiin tyyppiä, joka avaisi keskustelun mourutakseen siitä, että ei päässyt ilmaisella ovenavauksella vessaan.
Kukaan ei pidä pummeista. Ei edes toiset pummit, sillä toisiltaan heidän on vaikea pummailla.
Kyllä pummit tykkää toisistaan. Voivat kysellä vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on se husteerinen akka joka kyynärpäitä myden tunkee roskatkin roskikseen,ettei vaan lokki saisi ylijäämä palaa patongista,tai pullokerääjä 20cent pullosta.Vetäö viraston ovenkin nenän edessä kiinni,hän avaa oven omalla lihasvoimalla,itselleen.Hymy luonnistuu,peilin edessä,koska hän haluaa nauttia senkin vain yksin.herrantähden,joskus se kolikko on hukassa ennenkuin paska on housussa.Toivottavasti ap saa maistaa sen!
Ja sinä olet se pummi, joka yrittää aina saada muut maksamaan sinun puolestasi. Olet kovin höveli ”eihän näitä lasketa”-tyyppi, mutta ainoastaan silloin, kun olet itse saamapuolella (eli aina).
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuutta parhaimmillaan- sekä maksulliset vessat harvoissa paikoissa että oven lyöminen kiinni ”minun eurollani et huvittele!!
Onneksi en asu Suomessa- täällä on joka paikassa ilmaiset, isot ja hyvin hoidetut vessat. Myös mukavia ihmisiä.
Ulkomailla on kaikki paremmin. Missähän maassa mahdat asua? Toisissa vessat ovat kurjia lääviä, tyyliin reikä keskellä lattiaa ja toisissa köyhät eläkeläiset pitävät vessoja siisteinä ja odottavat saavansa muutaman kolikon palkaksi, joissa sinäkin pihistelet. Suomessakin löytyy monissa paikoissa siistejä, hyvin hoidettuja ja ilmaisia vessoja mm. Stockmannilla, julkisissa tiloissa, hotellien auloissa jne. jne.
Ap:lla taisi olla kakka kovalla jos tuollaisesta asiasta alkoi noin suoni pullottamaan. Entä jos jälkeesi tulevalla asiakkaalla olisi ollut vessapassi? Ryhdytkö lainvalvojaksi ja tarkistat vessapassin kuvallisen henkilöllisyystodistuksen kera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet se pummi, joka yrittää aina saada muut maksamaan sinun puolestasi. Olet kovin höveli ”eihän näitä lasketa”-tyyppi, mutta ainoastaan silloin, kun olet itse saamapuolella (eli aina).
Väärin,olen se ihminen joka pyyteettömästi antaa isompiakin summia tarvitseville. :P
Jos tarjoat vessakäynnin toiselle, niin saat omasi puoleen hintaan! ;) Eli lopullinen hinta on sinulle joka tapauksessa sama.
Mitä muuten teet, jos olet menossa maksulliseen vessaan, ja joku tulee juuri ulos ja pitää ovea auki, että menes nyt sisään siitä? Murjotat vessan edessä, kunnes se suljetaan, että pääset tarkkaan maksamaan oman käyntisi? XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on tosiaan erilaisia. Toiset pummaavat ja lokkeilevat surutta toisten kustannuksella, toiset maksavat itse käyttämänsä palvelut.
No lokkeilu on eri asia. Tässä kukaan ei olisi menettänyt yhtään mitään. Itse ajattelen, että jos samalla hinnalla saan kaksi asiaa ja vieressä on toinen, joka sen toisen asian voi käyttää, on pelkästään järkevää, hyödyntää se mahdollisuus. Varsinkin noin pienessä asiassa. Ehkä toisille hyödyn maksimointi ja tehokkuus eivät tuota iloa. Minulle tuottaa.
Käy kysymässä sen wc:n omistajan ja ylläpitäjän mielipidettä asiasta ja siitä, onko sinulla oikeus tarjota ilmaiseksi heidän omistamaansa palvelua.
Jos sinä ja muut tästä asiasta valittajat menette kaverin kanssa maksulliseen vessaan, ettekö muka hyödynnä samaa kolikkoa?
Ap:ta ymmärrän sen verran, että on töykeää yrittää tunkea sinne vessaan omin luvin, mutta ap:na olisin ilomielin päästänyt jonottajan.
Ap, mitä teet, jos joku pitää sinulle vessan ovea auki?
Jauhan purukumia jatkuvasti ja jos menen kolikoilla toimivaan vessaan, yleensä poislähtiessäni tungen sen purkan sinne lukonkieleen kiinni, niin ettei se ovi mene enää lukkoon.
Mielestäni on törkeää rahastaa ihmisten vessakäynneillä.
Siis miten?!?!
Huutonaurua. Osaa olla katkeraa. Perus suomalainen ajattelutapa että muille jotain jeesiä niin se on heti itseltä pois.
Ala sitten seuraavalla kerralla ihan pokkana vinkumaan tältä vessavarkaalta 50 senttiä maksuksi koska se oli sinulta pois!
Tuon tehdessään varmasti sitten nousisi sinun mielessäsi ajatus mitäköhän verottaja tästä sanoisi kun teit 50 senttiä pimeitä tuloja 😂😂