Mies löi
Vauva 7kk ja valvottava öisin todella paljon! Varsinkin minä alan olemaan aivan loppu, koska minähän ne yöheräämiset hoidan kun tissillä heti rauhoittuu. No, kuppi on mennyt väsymyksen johdosta aivan nurin ja en enää jaksa. Saan järkkyjä raivokohtauksia ja mies on saanut osansa. Viime yönä antoi tulla takaisin....
Mä aloitin, mä läpsin miestä ja huusin sille. En puolustelee itseäni. Pyysin huolehtimaan vauvasta, että saan nukkua edes hetken. Äijä antaa vauvan huutaa tunnin ja siinä kohtaa mulla vaan leikkasi kiinni... Mies löi mua täysillä kasvoihin, huuli halki ja leuan avaaminen ei onnistu kunnolla. Kaksi tuntia kylmää keskellä yötä piti onneksi muistelmat poissa...
Mitä tekisitte? Avioliitto tässä? Mä kuitenkin aloitin ja kenellä tahansa olisi mun riehumiseen palanut pinna...
Kommentit (385)
Ap:ltä kysyn vielä, että onko miehesi mielestä homma tuossa. Jatketaan kuten ennenkin.
Ei mietitä miten saisit apua väsymykseesi, ei mitään.
Hän ei edes aamulla hellinyt, kertonut rakastavansa, olevansa pahoillaan ja tietysti, että selvitetään ja haetaan apua univelkaasi.
Naisvihaaja puolustelee täällä onnessaan väkivaltaista miestä.
Ohita ne kommentit, ap.
Olennaista on se, että sinulla on nyt mies, josta tiedät, että hän on mielestään oikeutettu pahoinpitelemään sinua ja kokee, ettei hänellä ole velvollisuutta lastenhoitoon.
Ihan tämä yhteenveto riittäisi minulla ratkaisun tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ohita ne kommentit, ap.
Olennaista on se, että sinulla on nyt mies, josta tiedät, että hän on mielestään oikeutettu pahoinpitelemään sinua ja kokee, ettei hänellä ole velvollisuutta lastenhoitoon.
Ihan tämä yhteenveto riittäisi minulla ratkaisun tekemiseen.
Voi hyvää päivää...siis nainen saa olla väkivaltainen mutta miehen pitää niellä kaikki? Ootko tosissas? Toivottavasti et koskaan ole parisuhteessa, ja jos sellaiseen meinaat, niin kerrot kumppanille että kannatat miehen alistamista. Olennaista on että ap. menee terapiaan miehen kanssa, ja sopii lastenhoitoarjen niin ettei ap:n tarvii läpsiä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohita ne kommentit, ap.
Ihan tämä yhteenveto riittäisi minulla ratkaisun tekemiseen.Voi hyvää päivää...siis nainen saa olla väkivaltainen mutta miehen pitää niellä kaikki? Ootko tosissas? Toivottavasti et koskaan ole parisuhteessa, ja jos sellaiseen meinaat, niin kerrot kumppanille että kannatat miehen alistamista. Olennaista on että ap. menee terapiaan miehen kanssa, ja sopii lastenhoitoarjen niin ettei ap:n tarvii läpsiä miestä.
Läpsimisestä ja lyömisestä niin, että dyntyy vamma, saa oikeudessa eri tason tuomiot.
On tärkeää noudattaa virallisia linjoja tällaisissa asioissa.
Vastaavasti menee hätävarjelun liioitteluksi käyttää enemmän voimaa kuin on tarpeen hyökkäyksen pysäyttämiseksi. Ap:n miehen tpiminta ei ollut enää hätävarjelua vaan pahoinpitely. Siinä vaikuttaa teon arviointiin myös se, kumpi osapuoli on vahvempi. Voimakkaammalla miehellä on oikeus käyttää vähemmän voimaa kuin heikommalla hätävarjelussakin.
Oikeus tuomitsisi miehen teon kovemmin. Se on objektiivinen mittari.
Näytin miehelleni ja ensinnäkin sanoi, ettei ikinä päästäisi tilannetta noin pitkälle, että saisin raivokohtauksia univajeeni vuoksi.
Jos jostain syystä tilanne kärjistyisi noin, kuten aplla yöllä, hän ottaisi syliin ja estäisi läpsimiset, mutta tuota tilannetta ei tulisi, koska hän lähtisi huutavan vauvan kanssa toiseen huoneeseen ja jos mikään ei auttaisi, vaikka vauvan kanssa autoajelulle, pahimmatkin huutajat nukahtavat autoon.
1) Tissi ei ole tutti, sen on tarkoitus ruokkia vauva. Jos vauva jo pärjää ilman imetystä, ei ole mitään järkeä traumatisoida koko perhettä yöimetyksellä. Antakaa sitä korviketta!
2) Miehen olisi kuulunut ottaa vastuuta vaimon jaksamisesta alun perinkin.
3) Jos nainen läpsii, voimakkaampana mies voi esim. ottaa käsistä kiinni. Takaisin lyöminen osoittaa, että kyseisellä miehellä on vakavia puutteita impulssikontrollissa. Rikosilmoitus ehdottomasti, koska on todennäköistä, että väkivalta tulee toistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohita ne kommentit, ap.
Ihan tämä yhteenveto riittäisi minulla ratkaisun tekemiseen.Voi hyvää päivää...siis nainen saa olla väkivaltainen mutta miehen pitää niellä kaikki? Ootko tosissas? Toivottavasti et koskaan ole parisuhteessa, ja jos sellaiseen meinaat, niin kerrot kumppanille että kannatat miehen alistamista. Olennaista on että ap. menee terapiaan miehen kanssa, ja sopii lastenhoitoarjen niin ettei ap:n tarvii läpsiä miestä.
Läpsimisestä ja lyömisestä niin, että dyntyy vamma, saa oikeudessa eri tason tuomiot.
On tärkeää noudattaa virallisia linjoja tällaisissa asioissa.
Vastaavasti menee hätävarjelun liioitteluksi käyttää enemmän voimaa kuin on tarpeen hyökkäyksen pysäyttämiseksi. Ap:n miehen tpiminta ei ollut enää hätävarjelua vaan pahoinpitely. Siinä vaikuttaa teon arviointiin myös se, kumpi osapuoli on vahvempi. Voimakkaammalla miehellä on oikeus käyttää vähemmän voimaa kuin heikommalla hätävarjelussakin.
Oikeus tuomitsisi miehen teon kovemmin. Se on objektiivinen mittari.
Höpö höpö. Laki hätävarjelusta on yksiselitteinen. Voi käyttää sen verran voimaa kuin hyökkäyksen pysäyttämiseen vaaditaan. Yksi huulen aukaiseva isku ei ole vielä koskaan mennyt hätävarjelun liioitteluksi, kun joutuu fyysisen hyökkäyksen kohteeksi. Ei edes silloin kuin joku käy "vain" rinnuksiin kiinni, eikä läpsi tms.
Sanoohan sen nyt järkikin, ettei tuossa mitään vastavuoroisuusperiaatetta käytetä, sillä silloinhan hyökkääjä voittaisi aina. Esimerkiksi sinun ei tarvitse odottaa, että sinua puukotetaan, jotta voit puolustautua astalolla tai veitsellä. Sinun ei myöskään tarvitse tulla hakatuksi tajuttomaksi, jotta voit lyödä hyökkääjältä tajun kankaalle.
Mistä ihmeestä te muuten olette saaneet sen käsityksen, että läpsimiseen voi vastata vain läpsimällä? Kyse on hätävarjelusta, eikä mistään läpsimiskisasta. Ap:n mies toimi juuri oikein. Käytti voimaa, joka pysäytti hyökkäyksen, ei jatkanut, kun hyökkäys pysähtyi, eikä aiheuttanut edes vakavia vammoja.
Ja mitä ihmeen höpinää tuo on, että miehen on epäreilua puolustautua naista vastaan? Seuraavaksi joku varmaan kertoo, että kun 60-kiloinen käy nakkikioskin jonossa 100-kiloisen päälle, 100-kiloisen pitää sitoa toinen käsi selän taakse, että voi puolustautua, koska muuten on epäreilua hyökkääjää kohtaan. Herätkää nyt fantasioistanne. Hyökkääjä on se, joka tekee valinnan. Puolustautua saa niin kauan kuin hyökkäys kestää, eikä siinä voi vedota siihen, että epäreilua, kun puolustautuja oli isompi.
Se on kyllä fakta että jos nainen tulee päälle eikä mies unempöperöisenä lyö takasin on nynnerö.
Menit läpsimään nukkuvaa miestä. Johan tuossa vaistomaisesti puolustautuu.
Ap tässä tilanteessa on turha edes miettiä kuka teki isomman rikoksen ja kuka on enemmän väärässä ym, tärkeintä juuri nyt on että saatte tilanteen jotenkin poikki edes päiväksi. Onko sulla ketään kuka voisi auttaa, sukulaisia, kavereita? Jos ei niin lääkäriin / neuvolaan / turvakotiin ja ole ihan rehellinen. Kunhan saatte tilanteen hitusen rauhoittumaan niin sitten voitte miettiä jatkoa!
Itse ajattelen, että ketään ei lyödä. Jos kuitenkin minua lyödään on se ja sama onko se nainen, lyön takaisin. Olen näin tehnytkin..siinä oli tuntematon typy ihmeissään , oli vissiin useinkin lyönyt miehiä ja he eivät tilastollisesti olleet lyöneet takaisin. No minä vedin päin taulua ja olipa hämmästynyt ilme.. jo sen ilmeen vuoksi kannatti.
Ihmiset täällä eivät tunnu käsittävän, että unen puute tekee ihmisestä sekopään.
Unen puutetta käytetään kidutuskeinonakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, että ketään ei lyödä. Jos kuitenkin minua lyödään on se ja sama onko se nainen, lyön takaisin. Olen näin tehnytkin..siinä oli tuntematon typy ihmeissään , oli vissiin useinkin lyönyt miehiä ja he eivät tilastollisesti olleet lyöneet takaisin. No minä vedin päin taulua ja olipa hämmästynyt ilme.. jo sen ilmeen vuoksi kannatti.
Mä pidän sun kaltaisia arjen sankareita aika säälittävinä. Ilmeisesti ette saaneet hiekkalaatikolla tapeltua lelujanne takaisin tai isänne hakkasivat teitä kun lauloitte korkean C:n sijasta matalan G:n baritonissa, mutta noi sankaripuheet miten löitte naista takaisin on niin säälittäviä. Sitä paitsi näissä on yleensä sama kaava - ensin auotaan naamaansa jollekin naiselle niin, että kenellä tahansa menisi niitä lapsellisuuksia kuunnellessa hermot ja kun saatte läpsystä sen h u o r a sanan jälkeen, ootte sankarillisia kaikkien miesten puolesta ja läimäsette naista kunnolla takaisin nyrkillä. Ei väliä, koska olihan se nainen kun aloitti sen ja pääasia ettette jää päänaukomisessa ja fyysisessä mittelössä kakkoseksi.
Eskälleni kävi muuten ihanasti ja kerron tämän varoituksena vastaisuuden varalle, että katsokaakin ettei ole katsojia paikalla kun päätätte sankaroitua. Hän ensin kokeili kuinka kauan voi soittaa poskea koko juhlakansan kuullen, ja kun lopulta läimäytin häntä poskelle, hän pamautti takaisin. Ei tietoakaan siitä, etten lyönyt todellakaan kovaa vaan pääasia että hän pääsi näyttämään voimiaan. Sen jälkeen hän juhlallisesti ilmoitti, miten lyö aina takaisin ja kolme kertaa kovempaa kaikkien hiljennyttyä katsomaan showta joka paisui hänen miessankaruutensa takia ihan omituisiin mittoihin, mutta isoäitini sanoi että jollen olisi läimäyttänyt ensin, hän olisi tehnyt sen puolestani. Harmi sinänsä että yhteinen tuttumme oli paikalla ja sen jälkeen ex etsi itseään naama perunapeltoon painettuna kädet niskan takana sen aikaa kun joku kysyi tilataanko taksi vai poliisi. Myöhemmin hän yritti että pesen hänen kauluspaitansa, mutta haaveeksi jäi.
Vierailija kirjoitti:
1) Tissi ei ole tutti, sen on tarkoitus ruokkia vauva. Jos vauva jo pärjää ilman imetystä, ei ole mitään järkeä traumatisoida koko perhettä yöimetyksellä. Antakaa sitä korviketta!
2) Miehen olisi kuulunut ottaa vastuuta vaimon jaksamisesta alun perinkin.
3) Jos nainen läpsii, voimakkaampana mies voi esim. ottaa käsistä kiinni. Takaisin lyöminen osoittaa, että kyseisellä miehellä on vakavia puutteita impulssikontrollissa. Rikosilmoitus ehdottomasti, koska on todennäköistä, että väkivalta tulee toistumaan.
Niin, ja rikosilmoitus naisesta. Hän aloitti väkivallan, joka ilmeisesti toistui jo tuossa tilanteessa. Mies ei aina ole voimakkaampi, ja nainen on aikuinen ihminen, jolla ei ole mitään suurempaa oikeutta lyödä kuin miehellä. Naisella on vakavia puutteita impulssikontrollissa, ja väkivalta tulee toistumaan. Ja laajenemaan, myös lapsiin.
Naisena kuvottaa, miten moni hyväksyy mieheen kohdistuvan fyysisen väkivallan. Minulla on kolme poikaa, enkä halua heitä suhteeseen, jossa heitä saa lyödä. Ei saa, yhtään enempää kuin naisiakaan.
Jos tilanne olisi toisinpäin, mies löisi naista monta kertaa, kunnes nainen yhden kerran löisi takaisin puolustautuakseen, jolloin miehellä halkeaa huuli, ja kipeytyy leuka. Kuinka moni pitäisi tässä naista syyllisenä, ja kehottaisi miestä tekemään rikosilmoituksen? Ja kuinka moni uskoisi, että mies automaattisesti saisi lapsen huoltajuuden, koska nainen kerran löi takaisin? Ei kukaan.
Ja kukaan vastaajista ei oikeasti tiedä, kuka tilanteessa oli vahvin ja pelottavin. On oikeasti olemassa väkivaltaisia naisia.
Unenpuute vaikuttaa aivoihisi pelottavalla tavalla
Torstai 29.10.2015 klo 20.14
Kiukkukohtauksia, unohteluita, harkitsemattomia tekoja... Unenpuute vaikuttaa sinuun monin tavoin, kertoo Prevention.com.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekisin rikosilmoituksen. Mies päättäköön omasta puolestaan, tekeekö sinun toiminnastasi. Voitte siitä huolimatta mennä terapiaan ja hakea mitä vaan apua saatavilla on, mutta ei se nollaa noita väkivallan toimia.
Sanon vaan kokemuksesta, kun mies löi minua kun vauva oli pieni ja sai mut ylipuhuttua olemaan menemättä lääkärille. Koitettiin vielä jatkaa, mutta lopulta onneksi erosin. Nykyään mies oikein lällättelee kuinka mulla ei ole mitään todistusaineistoa hänen väkivallastaan, eikä todellakaan ole mikään hyvä isä lapsellemme. Jos olisin tehnyt ilmoituksen, olisin saanut yksinhuoltajuuden, kun ero lopulta oli ajankohtainen.
Tässä tapauksessa nainen on kuitenkin myös ensin itse raivonnut ja läpsinyt miestä, oliko sinun tapauksessani näin? Ei ole kummallakaan aivan puhtaat kädet... Jos nainen siis tekee rikosilmoituksen niin toivon ainakin että mieskin tekisi.
Mies teki paljon pahemmin. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Ap: tee se rikosilmoitus. Itsesi ja myös lapsen vuoksi. Kyllä se mies voi lastaankin lyödä. Tuollaisella nyrkiniskulla voi mennä henki.Ja erossa on hyvä olla todisteita niin ei joudu huonolle isälle lasta antamaan.
Minkä vuoksi mies ei tajua että hänellä on samanlainen vastuu lapsesta kuin naisella? Se on ihan sama vaikka menee aamulla töihin. Aikuisen, joka mieskin on, täytyy kantaa vastuu.
Ei ole ihme että naiset ottavat eron kun miehestä ei ole ollenkaan kumppaniksi. Työn puolisolla teettäväksi iniseväksi lyöjäksi kyllä on.
Ja ap: ehdottomasti lyömisestä pitää kertoa neuvolassa ja mene jo lääkäriin ja poliisille.
Olen samaa mieltä, että ehdottomasti neuvolassa on oltava rehellinen, eli kerrottava kuinka ap hyökkäsi nukkuvan miehen päälle hakaten häntä raivon vallassa, jolloin mies oli puolustautunut ja lyönyt yhden iskun takaisin.
Nimenomaan. On tärkeää että viranomaiset tietävät että ap on aivan loppu koska mies ei hoida osaansa eikä äyä antaa vaimon levähtää niin että jaksaisi hoitaa lasta ja että vaikka vaino on ihan loppu ja pyytää apua niin mies vain nukkuu ja kun vaimo ei enää jaksa niin mies lyö vaimoa niin että naama on ruhjeilla. Sittenhän se vaimo vasta hyvin jaksaakin.
Ja neuvolasta saa apua ja tukea miehen jättämiseen.
Valvottamista käytetään. kidutuskeinona. Pienen lapsen äidin kohdalla unella ei kuitenkaan ole mitään väliä. Nainenhan jaksaa aina vain vai miten se olikaan.
Molemmista rikosilmoitus ja lapsi huostaan. Siinäpä ratkaisu.
Nainen "läpsi" erästä tuttua miestä viikosta toiseen ja miehelle mustelmia ja verinaarmuja. Koskaan ei kyllä lyönyt takaisin, koska eihän tosimies sellaista. Sitten erään kerran olikin nainen vetäissyt puukolla reiteen ja hengenlähtö oli lähellä. Vasta silloin tajusi lähteä suhteesta. Väkivaltaisesti käyttäytyviä naisia ei kannata myöskään paapoa kuin pikkulapsia.
Eikö vauvalle voi antaa tuttia??