Mies löi
Vauva 7kk ja valvottava öisin todella paljon! Varsinkin minä alan olemaan aivan loppu, koska minähän ne yöheräämiset hoidan kun tissillä heti rauhoittuu. No, kuppi on mennyt väsymyksen johdosta aivan nurin ja en enää jaksa. Saan järkkyjä raivokohtauksia ja mies on saanut osansa. Viime yönä antoi tulla takaisin....
Mä aloitin, mä läpsin miestä ja huusin sille. En puolustelee itseäni. Pyysin huolehtimaan vauvasta, että saan nukkua edes hetken. Äijä antaa vauvan huutaa tunnin ja siinä kohtaa mulla vaan leikkasi kiinni... Mies löi mua täysillä kasvoihin, huuli halki ja leuan avaaminen ei onnistu kunnolla. Kaksi tuntia kylmää keskellä yötä piti onneksi muistelmat poissa...
Mitä tekisitte? Avioliitto tässä? Mä kuitenkin aloitin ja kenellä tahansa olisi mun riehumiseen palanut pinna...
Kommentit (385)
Noniin, tämä tapaus ja meidän parisuhteen kohtalo ratkesi. Mies oli työpäivän aikana tehnyt lapsista lastensuojeluilmoituksen, koska heidän ei pitäisi joutua katselemaan meidän riitojamme. Olen tästä aivan samaa mieltä, ja avioeron myötä ei tarvitse lasten katsella kun vanhemmat tappelevat...
Pakkasin lapset autoon ja lähdin. Olen niin vihainen! Mies mieluummin tekee lasun, kun osallistuu itse lapsiensa hoitoon. Joo, myönnän, apua tarvitaan tähän tilanteeseen, mutta olisiko sitä apua voinut vaikka lähteä hakemaan siitä että mies auttaisi arjen pyörittämisessä ja antaisi minun edes joskus nukkua! Mutta ei, lasu.... Nyt itkettää, suututtaa ja väsyttää vielä enemmän.
Mä toivon itsekin että tämä olisi Provo. Miten mun elämä meni palasiksi parissa päivässä....
(Ja noihin aiempiin kommentteihin, lapsi ei suostu syömään tuttia. Isä ei nukkunut kun läpsin vaan selasi puhelinta samalla kun vauva huusi pinnasängyssä. Sellainen sankari)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Noniin, tämä tapaus ja meidän parisuhteen kohtalo ratkesi. Mies oli työpäivän aikana tehnyt lapsista lastensuojeluilmoituksen, koska heidän ei pitäisi joutua katselemaan meidän riitojamme. Olen tästä aivan samaa mieltä, ja avioeron myötä ei tarvitse lasten katsella kun vanhemmat tappelevat...
Pakkasin lapset autoon ja lähdin. Olen niin vihainen! Mies mieluummin tekee lasun, kun osallistuu itse lapsiensa hoitoon. Joo, myönnän, apua tarvitaan tähän tilanteeseen, mutta olisiko sitä apua voinut vaikka lähteä hakemaan siitä että mies auttaisi arjen pyörittämisessä ja antaisi minun edes joskus nukkua! Mutta ei, lasu.... Nyt itkettää, suututtaa ja väsyttää vielä enemmän.
Mä toivon itsekin että tämä olisi Provo. Miten mun elämä meni palasiksi parissa päivässä....
(Ja noihin aiempiin kommentteihin, lapsi ei suostu syömään tuttia. Isä ei nukkunut kun läpsin vaan selasi puhelinta samalla kun vauva huusi pinnasängyssä. Sellainen sankari)
Ap
Huhhuh mikä hirviö, haluaa lapset turvalliseen kasvuympäristöön pois väkivallan luota. Törkeä sika. Ens kerran kun näät niin anna kuulla kunniansa, ja vetele päin näköä vielä että oppisi olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muista kertoa kaikki viranomaisille juurta jaksaen ja käy siellä lääkärissä ja tee rikosilmoitus. Olet saanut lyönnistä luultavasti loppuiän vaivan. Oletko varma ettei hampaita ole vaurioitunut muun lisäksi? Ja älä sovittele vaan vie syyte tuomioon asti. Osaa olla jatkossa lyömästå.
Ei ole mikään ihme ettå suomalaiset miehet on niin väkivaltaisia kun täälläkin mies ei monen mielestä ole tehnyt mitäån väärin.
Ois aika eri poru jos joku olisi vetänyt nyrkillä miestä yhtä kovaa vaikka baarissa. Ei kuuluisi lausetta mitås ite teit jotta ansaitsit sen? Neuvottais vain kuinka imeä rikolliselta mahdollisimman suuret korvaukset ja vankilaan hakkaajat. Mutta naista saa vetää täysillä kun vaatii miestä osallistumaan oman lapsen hoitoon.
Ap:älä ikinä mene takaisin miehen luo ja muista pitää lapset koko ajan luonasi.
Kaikki selviåä kyllä.ja saatte paremman elämän ilman lusmuhakkaajamiestä.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä tilanteessa on turha edes miettiä kuka teki isomman rikoksen ja kuka on enemmän väärässä ym, tärkeintä juuri nyt on että saatte tilanteen jotenkin poikki edes päiväksi. Onko sulla ketään kuka voisi auttaa, sukulaisia, kavereita? Jos ei niin lääkäriin / neuvolaan / turvakotiin ja ole ihan rehellinen. Kunhan saatte tilanteen hitusen rauhoittumaan niin sitten voitte miettiä jatkoa!
Onko joku joka voisi auttaa? No hitto se lapsen isä! Ap on loppu väsymyksestä ja mies voisi sen poistaa antamalla vaimonkin nukkua niin joku miettii ettå kuka ulkopuolinen voisi auttaa. Mieheltähän ei tarvitse aikuisuutta vaatia. Mitåän ongelmaa ei apn perheessäkääm olisi jos mies ymmärtäisi osansa omassa perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muista kertoa kaikki viranomaisille juurta jaksaen ja käy siellä lääkärissä ja tee rikosilmoitus. Olet saanut lyönnistä luultavasti loppuiän vaivan. Oletko varma ettei hampaita ole vaurioitunut muun lisäksi? Ja älä sovittele vaan vie syyte tuomioon asti. Osaa olla jatkossa lyömästå.
Ei ole mikään ihme ettå suomalaiset miehet on niin väkivaltaisia kun täälläkin mies ei monen mielestä ole tehnyt mitäån väärin.
Ois aika eri poru jos joku olisi vetänyt nyrkillä miestä yhtä kovaa vaikka baarissa. Ei kuuluisi lausetta mitås ite teit jotta ansaitsit sen? Neuvottais vain kuinka imeä rikolliselta mahdollisimman suuret korvaukset ja vankilaan hakkaajat. Mutta naista saa vetää täysillä kun vaatii miestä osallistumaan oman lapsen hoitoon.
Kaikki selviåä kyllä.ja saatte paremman elämän ilman lusmuhakkaajamiestä.
Mutta juurihan ap oli lyönyt miestä?
Jos baarissa joku tulee lyömään sen jälkeen kun itse olet läpsäissyt/lyönyt niin kyseessä on tappelu eikä pahoinpitely.
Itse olisin miehenä ottanut eron heti ensimmäisellä läpsäsyllä. "Pieni" läpsäisy tai nyrkki, ei väliä. Minua ei lyödä enkä minä lyö.
eimikaauliuliuli kirjoitti:
jos menisin nakkikioskille läpsimään jotakin kasvoihin ja huutaisin sille ja sitten saisin itse pataani, niin tokihan silloin menisin ja tekisin rikosilmoituksen siitä toisesta.
kyllä on arvostus aivan nolla tuolöaista aloittajaa kohtaan. Jos ei kestä itse ottaa edes yhtä lyöntiä niin silloin ei pidä läpsiä toista naamaan.
On sanonta, kestä kuin mies. Suosittelen tässä vaiheessa AP:lle sitä ja samoin läpsimisen lopettamista.
Ja huuli auki ja pientä punoitusta ei ole vielä mikään oikea vamma.
Ai lastakin voi lyödä nin että huuli on halki ja punoittaa ja suu ei aukea kunnolla kun ne ei ole oikea vamma? Ostarin spurguillakaan ei ole koskaan naamassa mitään vammoja.
Kestä kuin mies? Apn puolisokin todistaa sen että miehuus on nykyään hyvin hukassa. Mies on henkilö johon perhe voi luottaa ja tukeutua. Ihminen joka teoillaan saa perheen kiinnittymään häneen ja kunnioittamaan häntä. Oikea mies ei ole väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin miehenä ottanut eron heti ensimmäisellä läpsäsyllä. "Pieni" läpsäisy tai nyrkki, ei väliä. Minua ei lyödä enkä minä lyö.
Siis eikö kukaan mieti miksi vaimo sekosi?
Mies ei ole osallistunut vauvan hoitoon, vaimolla valtava univaje.
Kun vaimo pyysi, että saisi edes hetken nukkua, mies pelaa kännykällään ja vauva huutaa pinnasängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikki selviåä kyllä.ja saatte paremman elämän ilman lusmuhakkaajamiestä.Mutta juurihan ap oli lyönyt miestä?
Jos baarissa joku tulee lyömään sen jälkeen kun itse olet läpsäissyt/lyönyt niin kyseessä on tappelu eikä pahoinpitely.
Baaritappelussakin se joka aiheuttaa vammoja korvaa.
Kyllä teissä molemmissa on vikaa ja syynä kun ei saa koskaan nukkua. Minusta imetys on osasyy. Mulla oli keskosvauvat hyvinkin pienet eikö imetys onnistunut. Niinpä alun jälkeen sai yksivuotiaalle korvikkeita pullossa. Tätä mieheni antoi myös. Lapsista tuli ihan ok. Imetys sitoo.
Yritän olla kuulostamatta vahingoniloiselta kertomasi on nimittäin kuin parastakin WT tarinaa. Toivoin että joku olisi selvittänyt missä asutte ja tehnyt tilanteestanne lasun. Ja kun saatte kenties koko porukka nauttia sosiaalityön tukea niin se on vain hyvä asia. Onneksi miehesi teki, osasi tehdä oikeat pääelmät ja soitti ennen muita - ehkä uhkailit häntä rikosilmoituksella tmv. sen lyönnin jälkeen? Tai sillä että menettää lapset ja avioliitto on tässä?
Mielestäni tilanteessanne ylittyisi jo minun määrittelemäni äkillisen huostaanoton vaatimukset, mutta minä en olekaan sosiaalitäti joten kerrothan sit myöhemmin kuinka siellä käy. Kannattaa pitää ne kädet taskuissa jos ne meinaa lennellä kohti kumppanin naamaa.
Fyysisen koskemattomuuden ylittäminen on AINA väärin.
Vierailija kirjoitti:
M35
Itse aloittajana tekisin analyysin kokonaisuudesta ja unohtaisin nettiviisastelijoiden ohjeet. Onko teillä kyse kerran elämässä tilanteesta vai tuleeko toistumaan, mikä on parisuhteen edeltävä tila jne. Aika kova päätös laittaa kaikki kerrasta poikki, oli syypää kuka tahansa.
Myönnän että yliväsyneenä, vauva huutaa, vaimo huutaa, elämä on pelkkää mustaa ja vaimo vetää avokämmenellä poskelle, saattaisin olla itse samassa tilanteessa missä vastauksena lyöntiin lähtisi selkäytimestä refleksinä vastalyönti. Ehdottomasti väärin ja ainakin itse tuntisin pettäneeni kaikki rakkaat.
Tsempit teidän perheelle.
Ja millähän perusteella itse eroat meistä muista "nettiviisastelijoista"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluan sanoa että tuo "täysillä naamaan lyöminen" on kyllä eri asia kuin läpsäisy / läpsäisyyn vaikka läpsäisyllä vastaaminen. Käytetyn väkivallan taso kertoo kyllä jotain itsekontrollista jne. Ja varsinkin kun kyseessä mahdollisesti suurikin koko- tai vahvuusero. Ja se että läpsäisijänä on vauvanhoidosta ja väsymyksestä "seonnut" nainen keskellä yötä. Eli pidä AP se mielessä vaikka lähtisittekin yhdessä apua hakemaan; hae apua siitä näkökulmasta, toki myös siitä näkökulmasta että sinullakin osuutesi tilanteessa.
Läpsäisijä väsymyksestä seonnut nainen ja nyrkillä lyöjä on täydessä sielun ja ruumiin voimissa oleva mies? Ihan ilolla veti täydestä ymmärryksestä naista pataan kun nainen ei oikeasti tarkoittanut koska oli "seonnut"?
Täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva mies?
Jos vauvaa huutaa yöttä, tuskin se mieskään kovin hyvin nukkuu.
AP sanoi, että vauva herää syömään, ja jos ei pääse tissille, "jatkaa vaan huutamista, eikä mikään auta".Sitten hän tyrkkää sen huutavan vauvan miehelle ja sano, että pidä huolta, mun pitää levätä. Ja sitten kun se vauva huutaa tunnin verran miehen kanssa, naisella vaan "leikkaa kiinni"?
Ajatelkaa sitä miestä. Hänellä on varmasti raskas arki, vaimo on ollut raivopäinen jo viikkoja, käy välillä päälle. Yöllä saa huutavan vauvan, jolle ei pysty mitään, yrittää ehkä sen tunnin verran, minkä jälkeen hullu nainen syöksyy päälle läpsimään?Silti ei saisi lyödä. Mutta säälin silti hieman tuota miestä. Toimi väärin, mutta kamala tilanne myös miehelle.
Missä sanottiin että "nainen ollut raivopäinen jo viikkoja"? Vähän vähemmän draamaa, vaikka vahvasti miesasialla oletkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluan sanoa että tuo "täysillä naamaan lyöminen" on kyllä eri asia kuin läpsäisy / läpsäisyyn vaikka läpsäisyllä vastaaminen. Käytetyn väkivallan taso kertoo kyllä jotain itsekontrollista jne. Ja varsinkin kun kyseessä mahdollisesti suurikin koko- tai vahvuusero. Ja se että läpsäisijänä on vauvanhoidosta ja väsymyksestä "seonnut" nainen keskellä yötä. Eli pidä AP se mielessä vaikka lähtisittekin yhdessä apua hakemaan; hae apua siitä näkökulmasta, toki myös siitä näkökulmasta että sinullakin osuutesi tilanteessa.
Läpsäisijä väsymyksestä seonnut nainen ja nyrkillä lyöjä on täydessä sielun ja ruumiin voimissa oleva mies? Ihan ilolla veti täydestä ymmärryksestä naista pataan kun nainen ei oikeasti tarkoittanut koska oli "seonnut"?
AP sanoi, että vauva herää syömään, ja jos ei pääse tissille, "jatkaa vaan huutamista, eikä mikään auta".Sitten hän tyrkkää sen huutavan vauvan miehelle ja sano, että pidä huolta, mun pitää levätä. Ja sitten kun se vauva huutaa tunnin verran miehen kanssa, naisella vaan "leikkaa kiinni"?
Ajatelkaa sitä miestä. Hänellä on varmasti raskas arki, vaimo on ollut raivopäinen jo viikkoja, käy välillä päälle. Yöllä saa huutavan vauvan, jolle ei pysty mitään, yrittää ehkä sen tunnin verran, minkä jälkeen hullu nainen syöksyy päälle läpsimään?Silti ei saisi lyödä. Mutta säälin silti hieman tuota miestä. Toimi väärin, mutta kamala tilanne myös miehelle.
Missä sanottiin että "nainen ollut raivopäinen jo viikkoja"? Vähän vähemmän draamaa, vaikka vahvasti miesasialla oletkin.
Luehan aloitus. Ei ollut ensimmäinen raivokohtaus vaan tällä kertaa mies antoi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö kukaan mieti miksi vaimo sekosi?
Mies ei ole osallistunut vauvan hoitoon, vaimolla valtava univaje.
Kun vaimo pyysi, että saisi edes hetken nukkua, mies pelaa kännykällään ja vauva huutaa pinnasängyssä.
Ei mitään väliä. Eka lyönti ja puoliso ulos. Väkivaltaa käyttävä on nolla, luuseri ja pelle.
Tässä tapauksessa tilanne on päästetty pahaksi. Miksi AP ei ole hakenut apua? Miksi mies ei ole hakenut apua? Ovatko he idiootteja? Nainen aloitti väkivallan, mies antoi väkivaltaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni haittaa se että yleensä omasta käytöksestä annetaan siloiteltu kuva, ja emme ole kuulleet kuin toista osapuolta. Nainen jopa myöntää aikaisemminkin olleensa väkivaltainen miestä kohtaan.
Eli ei riitä että ap kertoo olleensa aiemminkin väkivaltainen, silti kaikki on vain siloittelua? Kuinka graafisesti sulle pitäisi kuvata, että olisit onnellinen? Väkivaltasivustojakin on, jos haluat oikein hekumoida asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luehan aloitus. Ei ollut ensimmäinen raivokohtaus vaan tällä kertaa mies antoi takaisin.
Joo taas vuoden isä paikalla.
Vaimolla niin paha univaje, että saa raivokohtauksia, nyt mies oli mies ja antoi takaisin.
Vai olisiko isä/mies voinut toimia toisin, jo paljon paljon aiemmin?
Miehen lapsiahan se vaimo hoitaa päivisin yksin, edes heidän takiaan, jos ei vaimostaan cälitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, että ketään ei lyödä. Jos kuitenkin minua lyödään on se ja sama onko se nainen, lyön takaisin. Olen näin tehnytkin..siinä oli tuntematon typy ihmeissään , oli vissiin useinkin lyönyt miehiä ja he eivät tilastollisesti olleet lyöneet takaisin. No minä vedin päin taulua ja olipa hämmästynyt ilme.. jo sen ilmeen vuoksi kannatti.
Mä pidän sun kaltaisia arjen sankareita aika säälittävinä. Ilmeisesti ette saaneet hiekkalaatikolla tapeltua lelujanne takaisin tai isänne hakkasivat teitä kun lauloitte korkean C:n sijasta matalan G:n baritonissa, mutta noi sankaripuheet miten löitte naista takaisin on niin säälittäviä. Sitä paitsi näissä on yleensä sama kaava - ensin auotaan naamaansa jollekin naiselle niin, että kenellä tahansa menisi niitä lapsellisuuksia kuunnellessa hermot ja kun saatte läpsystä sen h u o r a sanan jälkeen, ootte sankarillisia kaikkien miesten puolesta ja läimäsette naista kunnolla takaisin nyrkillä. Ei väliä, koska olihan se nainen kun aloitti sen ja pääasia ettette jää päänaukomisessa ja fyysisessä mittelössä kakkoseksi.
Eskälleni kävi muuten ihanasti ja kerron tämän varoituksena vastaisuuden varalle, että katsokaakin ettei ole katsojia paikalla kun päätätte sankaroitua. Hän ensin kokeili kuinka kauan voi soittaa poskea koko juhlakansan kuullen, ja kun lopulta läimäytin häntä poskelle, hän pamautti takaisin. Ei tietoakaan siitä, etten lyönyt todellakaan kovaa vaan pääasia että hän pääsi näyttämään voimiaan. Sen jälkeen hän juhlallisesti ilmoitti, miten lyö aina takaisin ja kolme kertaa kovempaa kaikkien hiljennyttyä katsomaan showta joka paisui hänen miessankaruutensa takia ihan omituisiin mittoihin, mutta isoäitini sanoi että jollen olisi läimäyttänyt ensin, hän olisi tehnyt sen puolestani. Harmi sinänsä että yhteinen tuttumme oli paikalla ja sen jälkeen ex etsi itseään naama perunapeltoon painettuna kädet niskan takana sen aikaa kun joku kysyi tilataanko taksi vai poliisi. Myöhemmin hän yritti että pesen hänen kauluspaitansa, mutta haaveeksi jäi.
Ei arjensankari vaan arjenopettaja :D. Sankaruus ei ollut tavoite vaan signaali, että aina tulee takaisin. Oikeasti mut pitää tappaa ennenkuin minä lopetan. Mä en koskaan aloita tappelua mutta aina olen sen lopettanut. Aina. Haluatko sinä lyödä minua? Minä lyön takuulla takaisin. Tottakai aina löytyy se joka voittaa minut, mutta sen tarvii olla jo tosi kova luu ja todennäköisyys sen osumikseen vastaan on pieni
No huh huh, miksi mies ei ole lähtenyt suhteesta jo aikaisemmin kun selvästi nainen on väkivaltainen? Ja vielä useampia lapsia tehty. Kunnon dorkamies
Itseäni haittaa se että yleensä omasta käytöksestä annetaan siloiteltu kuva, ja emme ole kuulleet kuin toista osapuolta. Nainen jopa myöntää aikaisemminkin olleensa väkivaltainen miestä kohtaan ja jos tuota on jatkunut kuukaudesta toiseen melkein päivittäin, niin mies voi olla aika hermorauniona.
Siihen valvominen lapsen huudosta ja unipöppörössä nainen taas käy hulluna läpsimään (ties kuinka täysillä) huutojen kera, niin säyseäkin mies voi kilahtaa. Käsittääkseni mies löi kerran eikä tietoa oliko nyrkillä vai avokämmenellä. Naiset ovat usein yllättyneitä että avokämmeniskustakin voi tulla vahinkoa (se veri joka siitä miehestä virtaa esim. huulesta tai nenästä avokämmeniskujen jälkeen on ihan samaa verta kuin naisissakin). Ei tasa-arvon aikana miehen tarvitse tuollaista kestää.
Etenkin jos mies löi puolustuksena avokämmenellä ja kerran, niin hävetkää kunnolla te miehen syyllistäjät ja kokeilkaa aitoa tasa-arvoa joskus. Nainen oli läiminyt ties kuinka monta viikkoa/kuukautta ennen tuota, ja jonkun pitäisi kestää sitä loputtomiin, koska sukupuoli.