Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syöttää salaa epäterveellistä ruokaa lihaville lapsille

Vierailija
20.05.2018 |

Tekisi mieli mennä huomenna maistraattiin ja laittaa ero vireille. Meillä on kaksi ihan virallisesti lihavaa lasta, joiden vuoksi joudun käymään ravitsemusterapeutin luona. Mies ei suostu tulemaan mukaan kuuntelemaan ”nalkutusta”.

Taas tänä viikonloppuna kävi ilmi, että hän on laittanut pennuille ja itselleen karkkijemman autotalliin. Löysin kahdeksan tyhjää irtokarkkirasiaa ja yhden puolillaan olevan rasian. Kysyin mieheltä, että WTF? Mies myhäili, että pitäähän sitä lapsilla karkkia olla.

Minä olen siis se, ketä haukutaan lasten lihavuudesta vaikka noudatan ohjeita pilkulleen. Mies tekee kuinka tahtoo vaikka lastenlääkäri on sanonut etteivät lapset elä terveiksi nelikymppisiksi. Miksi mies on noin julma lapsille?

Siksi haluan eron ja lähestymiskiellon. Mies on vaaraksi omille lapsilleen. Syökööt hän yksin itsensä vaikka hengiltä.

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on varmasti aivan kamalat oltavat tuossa perheessä. Yksi täysin ehdoton kaikenlaisen epäterveellisen ruoan suhteen ja toinen tunkee mättöä kämpän täyteen. Kehitä siinä sitten terve suhde ruokaan, itseesi ja ylipäätään elämiseen. Suosittelen teille perheterapiaa.

Minä kasvoin vähän vastaavassa perheessä, tosin vähän eri tavalla kärjistyneessä. Isä on ehdoton terveysintoilija. Siis selkeä ortorektikko. Mitään epäterveellistä ei saa syödä, sain kuulla kuinka suklaa, riisi, salaatinkastikkeet ynnä muut ovat vaarallisia ja tappavia. En saanut syödä mitään epäterveellistä koskaan, ystävien syntymäpäivilläkin vahdittiin tarkaan mitä lautaselleni päätyy. Samaan aikaan äitini herkutteli salaa, sitten aloitti karkkilakon, sitten taas herkutteli salaa. Lopputuloksena 10-vuotiaana alkanut buliminen oireilu. 13-vuotiaana anoreksiadiagnoosi. Epämääräistä syömishäiriöoireilua 18-vuotiaaksi asti. Masennuksen myötä, kun en jaksanut oksentaa mättöjä tai liikkua tai tehdä mitään, lihoin 38 kilosta 75 kiloon. Sitten laihduin puolessa vuodessa 45 kiloon, vuoden päästä 35, vähän eteenpäin 28 kg, sisätautien osastolla paino nousi 35 kiloon, suljetulla 40, kotona 65 kiloon, osastolla 70 kiloon. Sitten takaisin 60 kiloon. Nyt 25-vuotiaana yritän laihduttaa masennuslääkkeiden tuomaa painoa pois, aluksi terveellisesti, kunnes bulimiaoireet palasivat. Nyt 55 kiloa painoa ja kymmen kiloa pitäisi saada pois. Mitään normaalia syömistä ei ole. Joko syön joka toinen päivä 600 kcal tai ahmin 5000 kcal ja oksennan 10 kertaa päivässä tai ahmin ja lihon.

Lapsena elämä oli pelkkää vanhempien ja minun valtataistelua ruoasta. Äiti näyttää mallia miten salassa herkutellaan ja valitetaan painoa, isä kertoo miten kuolen jos syön palankin suklaata ja samalla minä haluaisin olla mieliksi molemmille. Söin herkkuja salassa, sitten minua rangaistiin siitä, lopetin syömisen, minua rangaistiin siitä. Mitään tasapainoa ei ollut, enkä löydä sitä vieläkään. Lapsena en ollut ylipainoinen, vaan hyvin hoikka koska vanhempani eivät halunneet että minusta tulee ”kuvottavaa ihrasikaa”. Kyllä, suora lainaus, sanottu 12-vuotiaalle. Hyvin toimi, kun nyt aikuisena olen joko luuranko tai obeesi.

Vierailija
102/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käsittämään mitä ap vielä oikein miettii. En näe yhtäkään syytä pysyä yhdessä tuollaisen miehen kanssa, joka sabotoi oman terveytensä lisäksi myös lastensa terveyden ja tämän suhtautuu puolisoonsa halveksivasti ja epäkunnioittavasti. Mikä kynnysmatto ap oikein olet kun katselet tuollaista? Sinun pitää nyt olla aikuinen ja tehdä ratkaisuja lastesi hyväksi. Tuo teidän kuvio ei oleellisesti eroa siitä tilanteesta, jossa mies on väkivaltainen lapsiaan kohtaan ja välillä lyö vaimoakin. Jäisitkö katselemaan miestä, joka hakkaa lapsiaan? Tuskin. Miksi sitten olet jäänyt katselemaan miestä, joka pahoinpitelee lapsia toisella tapaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä on ilmeisen provo en ota tätä niin vakavasti mutta jos nyt mietititään että tämä olisi totta niin, ensinnäkin puhut aika rumasti miehestäsi ja lapsistasikin. Normaali välittävä äiti ei puhuisi tuohon sävyyn paino-ongelmista ja sitten jos mennään ihan yksityiskohtiin niin kuinka pahat ne paino-ongelmat sitten oikeasti on? Onko varma että oma painoindeksisi ei ole yläkanttiin? Jos kerran lääkärit ja ravitsemusterapeutit ovat huolissaan niin kyllä siinä tilanteessa lasukin olisi kiinnostunut. Mutta, toisaalta eihän lasu ole kenenkään painoindekseistä kiinnostunut eikä edes mietitä mitään huostaanottoja tai muita ellei lapset ole sairaalloisen lihavia. Turha luulo, pistä kuule vaikka lasu puhumaan järkeä miehellesi tosin jos lapset eivät ole lihavia - vaan vähän pyöreitä niin sinä olet se joka joudut ehkä suurennuslasin alle mahdollisten mt-ongelmien takia. Kyllä heillä on tärkeämpiäkin ohjeistuksia kun monta karkkipussia saa syödä viikossa.

Vastaan ranskalaisilla viivoilla:

- minulla on oikeus tunteisiin kun puoliso kohtelee yhteisiä lapsiamme väärin

- paino-ongelmista pitää pystyä puhumaan yhtä arkipäiväisestä kuin esim. korvatulehduskierteeatä

- lääkäri eikä ravitsemusterapeutti ole tehnyt lasua koska he ovat luottaneet minuun ja minun kyyyni tehdä ja tarjota lapsille terveellistä ruokaa

- lapset ovat lasten ja nuorten BMI-laskurin mukaan virallisesti lihavia eivätkä mitenkään ”hieman pyöreitä” jne ja tilanne on vakava

- mieheni ei halua kuunnella kenenkään ”nalkutusta” eli sosiaalitädistä ei olisi mitään hyötyä ja kaiken lisäksi ravitsemusterapeutti osaa neuvoa paremmin lasten ruokkimisessa kuin sosiaalitäti

- minä olen yrittänyt kaikkeni eli nyt olisi mieheni vuoro olla siellä syytettyjen penkillä koska hän on toiminut jo vuosia väärin eikä ole aidosti välittävä isä lapsilleen

- punnitsin itseni äsken ja BMI on tasan 20 nyt kun olen jo syönyt ja juonut tänään

- mieheni punnitsi itsensä Vapun jälkeen ja silloin hänen BMI:nsä oli 42, kuka yrittää vyöryttää senkin minun syykseni?

korvatulehdus harvoin pahenee henkisistä syistä, ja sitäkin harvemmin pilaa koko suhteen ääniä kohtaan dumdum

Vierailija
104/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu. Miehesi tahallaan vaarantaa lasten hengeb ja terveyden. Tuo on väkivaltaa.

Kuinka se lastensuojelu voi muuttaa miehen käytöstapoja? Mieheni on kuin kaappijuoppo mutta hänen kohdallaan on kyse siitä, että hänellä on herkkukätköjä pitkin taloa. Lastensuojelu ei voi ottaa aikuista miestä hoitaakseen. Ilman miestä pärjäisimme mainiosti ja lasten paino normalisoituisi kasvun myötä.

Mieheni käytökselle voi tuskin kukaan yhtään mitään. Lääkäri on kieltänyt häneltä karkit, limut, mehut, valkean vehnäjauhon ja valkean riisin sokerin lisäksi. Viimeisimmässä kontrollissa arvot päin p...tä ja hän voihki yhden illan ja pyysi minulta apua oikeanlaisen ruokavalion noudattamiseen. Teen kotona diabeetikolle sopivaa ruokaa.

En voi kuitenkaan ryhtyä mieheni varjoksi ja estää häntä ostamasta herkkujaan. Kerran yksi kuitti oli tarpeen ja jouduin miehen luvalla kaivamaan hänen lompakkoaan. Suoraan sanottuna järkytyin kun huomasin, että hän ostaa joka ikinen työpäivä noin 300 kcal:n jäätelön tai karkkia töiden jälkeen. Diabeetikkona hänen pitäisi pitää mukanaan lounas ja terveellinen välipala, esim. sokeriton Skyr kahvitunnille. Mies ei ota niitä mukaan koska ”laihduttaa” ja syö sitten päivällisellä kaiken, mikä jää muilta ohi.

Ei lastensuojelun tarkoitus ole muuttaa isän tai sinunkaan käytöstä vaan turvata lasten kehitys. Ellette te muuta käytöstä lasten kehitystä turvaavan sitä ei lastensuojelu sitä väkisin tee vaan ottaa lapset huostaan ja turvaa sen muussa ympäristössä.

Niin, siis jos lapset ovat sairaalloisen lihavia. Aika paljon huostaanottoja alettaisiin tekemeään jos jokainen lievästi ylipainoinen lapsi huostaanotettaiisiin. Mutta samaa mieltä, selvään lihavuuteen on hyvä puuttua ja varmaan kyllä puututaankin vähän muulla tavoin kun huostaanotolla ensisijaisesti. Edelleen, huostaanotto tulee vasta sairaalloisen lihavilla lapsilla kyseeseen. t. Takuusossu

Tässä provosoi kumpikaan vanhempi ei oikein pysty lapselle sitä turvallista lähiympäristöä tarjoamaan. Lihavuus ei ole se syy miksi heidät pitäisi huostaan ottaa vaan vanhemmat.

Kuinka perustelet sen, etten minä pysty tarjoamaan lapsille turvallista kotia ja terveellistä ruokaa?

Hysteerisellä provosoinnilla. Ei sellainen vanhempi ole lapsen hyvinvoinnille hyväksi.

Vierailija
105/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä on ilmeisen provo en ota tätä niin vakavasti mutta jos nyt mietititään että tämä olisi totta niin, ensinnäkin puhut aika rumasti miehestäsi ja lapsistasikin. Normaali välittävä äiti ei puhuisi tuohon sävyyn paino-ongelmista ja sitten jos mennään ihan yksityiskohtiin niin kuinka pahat ne paino-ongelmat sitten oikeasti on? Onko varma että oma painoindeksisi ei ole yläkanttiin? Jos kerran lääkärit ja ravitsemusterapeutit ovat huolissaan niin kyllä siinä tilanteessa lasukin olisi kiinnostunut. Mutta, toisaalta eihän lasu ole kenenkään painoindekseistä kiinnostunut eikä edes mietitä mitään huostaanottoja tai muita ellei lapset ole sairaalloisen lihavia. Turha luulo, pistä kuule vaikka lasu puhumaan järkeä miehellesi tosin jos lapset eivät ole lihavia - vaan vähän pyöreitä niin sinä olet se joka joudut ehkä suurennuslasin alle mahdollisten mt-ongelmien takia. Kyllä heillä on tärkeämpiäkin ohjeistuksia kun monta karkkipussia saa syödä viikossa.

Vastaan ranskalaisilla viivoilla:

- minulla on oikeus tunteisiin kun puoliso kohtelee yhteisiä lapsiamme väärin

- paino-ongelmista pitää pystyä puhumaan yhtä arkipäiväisestä kuin esim. korvatulehduskierteeatä

- lääkäri eikä ravitsemusterapeutti ole tehnyt lasua koska he ovat luottaneet minuun ja minun kyyyni tehdä ja tarjota lapsille terveellistä ruokaa

- lapset ovat lasten ja nuorten BMI-laskurin mukaan virallisesti lihavia eivätkä mitenkään ”hieman pyöreitä” jne ja tilanne on vakava

- mieheni ei halua kuunnella kenenkään ”nalkutusta” eli sosiaalitädistä ei olisi mitään hyötyä ja kaiken lisäksi ravitsemusterapeutti osaa neuvoa paremmin lasten ruokkimisessa kuin sosiaalitäti

- minä olen yrittänyt kaikkeni eli nyt olisi mieheni vuoro olla siellä syytettyjen penkillä koska hän on toiminut jo vuosia väärin eikä ole aidosti välittävä isä lapsilleen

- punnitsin itseni äsken ja BMI on tasan 20 nyt kun olen jo syönyt ja juonut tänään

- mieheni punnitsi itsensä Vapun jälkeen ja silloin hänen BMI:nsä oli 42, kuka yrittää vyöryttää senkin minun syykseni?

Ihan vaan sivuheittona, miten ihmeessä lääkäri ja ravitsemusterapeutti on luottanut kykyysi kun mitään ei ole siis tapahtunut...?

Vierailija
106/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niitä ylilihavia lapsia on.

Hassua kun ihmiset ajattelevat provoksi, kun eihän nyt kukaan voi olla oikeasti kokonaan syömättä irtokarkkeja tai tykätä kasvistikuista! :D Pätee meidän perheeseen. Syödään kyllä sitten muita herkkuja.

Itselläni on ollut vaikeat raskausdiabetekset ja korkea riski 2.tyypin diabetekseen (ei, en ole lihava). Ap:n ajatukset eivät kuulosta minusta mitenkään ihmeellisiltä.

Syömiseen liittyy tosi vaikeita juttuja ja isoja tunteita. Ehkä joku neuvolapsykologi tai muu voisi auttaa? Onhan miehellä selvästi joku ongelma ja se heijastuu lapsiin. Voihan ap:llakin olla ongelmaa - lihavuus on terveysongelma, mutta monet ylipainoiset elävät kyllä ihan hyvää ja sosiaalista elämää..

Aika epätoivoiselta se tuntuu yrittää liikuttaa lapsia, jos samaan aikaan mätetään salakarkkeja.

Minä olen perheen ainoa normaalipainoinen nykyään! Tunnen itseni terveeksi eikä minulla ole tullut edes asiaa lääkäriin puhumattakaan siitä, että olisi tehty laajoja tutkimuksia.

Mitä se neuvolapsykologi auttaa kun mies ei suostu tulemaan mukaan kuuntelemaan ”jäkätystä”? Aika paljon pitää liikkua että saa vaikka parin irtokarkkikourallisen kalorit kulutettua. Epäilijä menköön katsomaan sivulle http://www.laskurini.fi .

Mies on oman kotikasvatuksensa tulos ja nyt se näkyy kun on akka, auto ja lapset. Hänen pitäisi hoitaa omaa diabetestään nyt kuten neuvotaan ja lopettaa huonot tapansa.

Vierailija
107/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinun miehelläsi on jokin persoonallisuushäiriö tai vastaava. Normaali terve ihminen ei toimisi lapsiaan kohtaan noin. Vai väitätkö, että miehesi on kaikessa muussa stabiili, fiksu ja muiden hyvinvointia edistävä? En voi uskoa, että ainoa ongelmanne olisi että mies lihottaa lapsenne tahallaan. 

Vierailija
108/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toissavuonna syöty yksi irtokarkki oli vähän liikaa.

Mikähän siinä on niin vaikea uskoa, että kaikki vaan eivät tykkää karkeista? Kuten on joitakin harvinaisia tapauksia, jotka eivät pidä alkoholin mausta tai tupakasta. Minä en tykkää kuin joistakin karkeista enkä niitäkään himoitse varsinaisesti, vaan syön jos niitä sattuu olemaan käsillä. Voin huoletta kävellä karkkiosaston ohi ilman että viiksikään värähtää. En myöskään tykkää mistään leivonnaisista. Kaikki on liian makeita ja niistä tulee helposti huono olo. Voisiko laajentaa näkemystä ja ymmärtää, että me ihmiset ollaan erilaisia?

Sympatiat puolellesi ap. Minusta miehesi on väkivaltainen. Passiivisagressiivinen. Jos ei tavat muutu, niin ero on ainoa ratkaisu, jotta voit suojella lapsiasi.

näköjään se karkki tosiaan osui ja upposi :'D

Vierailija
109/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu. Miehesi tahallaan vaarantaa lasten hengeb ja terveyden. Tuo on väkivaltaa.

Kuinka se lastensuojelu voi muuttaa miehen käytöstapoja? Mieheni on kuin kaappijuoppo mutta hänen kohdallaan on kyse siitä, että hänellä on herkkukätköjä pitkin taloa. Lastensuojelu ei voi ottaa aikuista miestä hoitaakseen. Ilman miestä pärjäisimme mainiosti ja lasten paino normalisoituisi kasvun myötä.

Mieheni käytökselle voi tuskin kukaan yhtään mitään. Lääkäri on kieltänyt häneltä karkit, limut, mehut, valkean vehnäjauhon ja valkean riisin sokerin lisäksi. Viimeisimmässä kontrollissa arvot päin p...tä ja hän voihki yhden illan ja pyysi minulta apua oikeanlaisen ruokavalion noudattamiseen. Teen kotona diabeetikolle sopivaa ruokaa.

En voi kuitenkaan ryhtyä mieheni varjoksi ja estää häntä ostamasta herkkujaan. Kerran yksi kuitti oli tarpeen ja jouduin miehen luvalla kaivamaan hänen lompakkoaan. Suoraan sanottuna järkytyin kun huomasin, että hän ostaa joka ikinen työpäivä noin 300 kcal:n jäätelön tai karkkia töiden jälkeen. Diabeetikkona hänen pitäisi pitää mukanaan lounas ja terveellinen välipala, esim. sokeriton Skyr kahvitunnille. Mies ei ota niitä mukaan koska ”laihduttaa” ja syö sitten päivällisellä kaiken, mikä jää muilta ohi.

Ei lastensuojelun tarkoitus ole muuttaa isän tai sinunkaan käytöstä vaan turvata lasten kehitys. Ellette te muuta käytöstä lasten kehitystä turvaavan sitä ei lastensuojelu sitä väkisin tee vaan ottaa lapset huostaan ja turvaa sen muussa ympäristössä.

Niin, siis jos lapset ovat sairaalloisen lihavia. Aika paljon huostaanottoja alettaisiin tekemeään jos jokainen lievästi ylipainoinen lapsi huostaanotettaiisiin. Mutta samaa mieltä, selvään lihavuuteen on hyvä puuttua ja varmaan kyllä puututaankin vähän muulla tavoin kun huostaanotolla ensisijaisesti. Edelleen, huostaanotto tulee vasta sairaalloisen lihavilla lapsilla kyseeseen. t. Takuusossu

Tässä provosoi kumpikaan vanhempi ei oikein pysty lapselle sitä turvallista lähiympäristöä tarjoamaan. Lihavuus ei ole se syy miksi heidät pitäisi huostaan ottaa vaan vanhemmat.

Multa on mennyt nyt jotain ohi kun tämä oli nimeomaan joku lihavuusketju ja eikö aloituskin ollut vain tuosta epäterveellisestä syömisestä ja lihavista lapsista? Haluaisinkin kysyä kun täällä on asiantuntijoita paikalla että mikä on lääkäreiden ja sossun taulukoiden mukaan huolestuttava bmi lapsella? Sehän olisi hyvä tietää. Täytyy siinä jotain ihan taulukoita olla. Tuskin ihan mutu tuntumalla mennään.

Mäkin ihan huolestuin tämän ketjun takia. Itselläni pari pyöreähköä lasta ja ei kai sossu ja lääkärit nyt tule kimppuun? Neuvolatarkastuksissa ei ole kyllä sanottu mitään ja toisaalta näkyyhän tuolla päiväkodeissa ja kouluissa huomattavasti omia lapsia pyöreämpiäkin. Mutta minkälaiset painoindeksit alkaa olla huolestuttavia lapsilla?

Miksi niistä lapsista pitää syöttää lihavia?? Aikuisen itsensä vielä jotenkin ymmärrän, voi mennä itse kauppaan ja ostaa mitä haluaa.. Mutta lapsi! Et anna hänelle karkkia niin hän laihtuu!

No mun lapsilla ei ole tarve laihtua kun eivät ole varsinaisesti lihavia vaan vähän pyöreitä.

Kyllä heillä on. Pyöreä lapsi on lihava aikuinen.

Vierailija
110/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyyyyti kirjoitti:

Miehesi kuulostaa narsistilta, joka tietää eron olevan lähellä. Hän yrittää saada lapsia käännytetyksi sinua vastaa. Ei hän tule tuosta muuttumaan. Tee ensimmäinen rohkea askel ja laita ero vireille. Siinä on sitten vielä vuosi aikaa miehesi miettiä mitä tekee. Jos olet itse ylipainoinen, niin sinun täytyy myös laihtua.

En ole ylipainoinen. En käsitä, miksi tässä ketjussa luullaan niin ja syytetään minua lasten kiihottamisesta?

Tottakai mieheni käyttää halpamaisia keinoja lahjoakseen lapsia puolelleen.

Olen kaksi vuotta pyytänyt häntä poraamaan ja laittamaan silloin ostetun hyllyyn seinään. Mitään ei ole tapahtunut. Tulkitsen asian niin,että mieskin on päättänyt laittaa hanskat tiskiin. Ei kai tässä muu auta kuin erota. Ainakin lasten mässypäivät vähenisivät jos lapset asuisivat vuoroviikoin hänen ja minun luonani.

Hankalaa, mutta miehet osaavat myös pelata ja rumasti. Isäviikolla miehesi syöttäisi lapsillesi roskaa joka ikinen päivä.

Sun viikolla kiukuttelisivat. Se kaikki hyvä ravitsemuskeskustelu, jota olette ammattilaisen kanssa käyneet ja johon lapset ovat osallistuneet, valuisi hukkaan kuin vesi joutsenen selästä.

Suosittelen, että laitat miehesi joskus sinne ravitsemuskeskusteluun yksin lasten kanssa. Ilmoita miehen tulosta ravitsemusterapeutille ja pyrkikää siihen, että saatte kyseenalaistettua miehen syöttämän moskan LASTEN SILMISSÄ.

Eli ei jankkaamista tai saarnaamista ”tällaista on terveellinen ruoka” vaan kyselyä isältä, mitä on terveellinen ruoka ja lapset kuulemassa. Sen jälkeen kapset kertomaan mitä syödään kenenkin kanssa. Tuskin on kiellettyä.

Vierailija
111/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyyyyti kirjoitti:

Miehesi kuulostaa narsistilta, joka tietää eron olevan lähellä. Hän yrittää saada lapsia käännytetyksi sinua vastaa. Ei hän tule tuosta muuttumaan. Tee ensimmäinen rohkea askel ja laita ero vireille. Siinä on sitten vielä vuosi aikaa miehesi miettiä mitä tekee. Jos olet itse ylipainoinen, niin sinun täytyy myös laihtua.

En ole ylipainoinen. En käsitä, miksi tässä ketjussa luullaan niin ja syytetään minua lasten kiihottamisesta?

Tottakai mieheni käyttää halpamaisia keinoja lahjoakseen lapsia puolelleen.

Olen kaksi vuotta pyytänyt häntä poraamaan ja laittamaan silloin ostetun hyllyyn seinään. Mitään ei ole tapahtunut. Tulkitsen asian niin,että mieskin on päättänyt laittaa hanskat tiskiin. Ei kai tässä muu auta kuin erota. Ainakin lasten mässypäivät vähenisivät jos lapset asuisivat vuoroviikoin hänen ja minun luonani.

Hankalaa, mutta miehet osaavat myös pelata ja rumasti. Isäviikolla miehesi syöttäisi lapsillesi roskaa joka ikinen päivä.

Sun viikolla kiukuttelisivat. Se kaikki hyvä ravitsemuskeskustelu, jota olette ammattilaisen kanssa käyneet ja johon lapset ovat osallistuneet, valuisi hukkaan kuin vesi joutsenen selästä.

Suosittelen, että laitat miehesi joskus sinne ravitsemuskeskusteluun yksin lasten kanssa. Ilmoita miehen tulosta ravitsemusterapeutille ja pyrkikää siihen, että saatte kyseenalaistettua miehen syöttämän moskan LASTEN SILMISSÄ.

Eli ei jankkaamista tai saarnaamista ”tällaista on terveellinen ruoka” vaan kyselyä isältä, mitä on terveellinen ruoka ja lapset kuulemassa. Sen jälkeen kapset kertomaan mitä syödään kenenkin kanssa. Tuskin on kiellettyä.

Ihan ohiksena, mutta miten mies laitetaan väkisin jonnekin keskusteluun? Jos ei mene niin ei mene vaikka kuinka vaatisi menemään ja itkisi ja anelisi.

Vierailija
112/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeeta väkivaltaa - miehesi on sadistinen!!

Vierailija
113/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sosiaalihuolto taata, että lapset päätyvät sellaiseen paikkaan, jossa noudatetaan ravitsemusterapeutin ohjeita jos teen nyt lapsistani lasun? Kuinka lastensuojeluviranomaiset estävät sen jos toinen vanhempi tunkee vaikka väkisin mässyä lapsille, esim tapaamisissa?

Miksei asiaa voi hoitaa siten, että minä ja lapset asumme yhdessä ja noudatamme lastenlääkärin ja ravitsemusterapeutin ohjeita? Voiko ls-viranomainen kirjoittaa lausunnon jos haen miehelleni lähestymiskieltoa?

Juu voi jos lapset on siis sairaalloisen tai huolestuttavan lihavia ja näin myös todettu ihan terv. viranomaisten puolesta. Olet siis ap kai? Onko lapsille siis ihan suositeltu laihduttamista? Yleensä esim. pyöreydestä lapsilla ei huolestuta ellei sitten paino koko ajan mene ylöspäin eli lihavuus suhteessa pituuteen kasvaa. Mutta teillä toki eri jos lapset niin selkeästi lihavia ja diabeteskin kuvioissa mukana. Pelkästä herkkujen syömisestä ja lievästä pyöreydestä ei kannata ottaa yhteyttä kun se ei kenellekään kuulu sinänsä.

Vierailija
114/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa on mennyt nyt jotain ohi kun tämä oli nimeomaan joku lihavuusketju ja eikö aloituskin ollut vain tuosta epäterveellisestä syömisestä ja lihavista lapsista? Haluaisinkin kysyä kun täällä on asiantuntijoita paikalla että mikä on lääkäreiden ja sossun taulukoiden mukaan huolestuttava bmi lapsella? Sehän olisi hyvä tietää. Täytyy siinä jotain ihan taulukoita olla. Tuskin ihan mutu tuntumalla mennään.

Aika erikoista touhua jos pelkän painoindeksin pohjalla mennään koska ihmisen painoon vaikuttavat syödyn lisäksi suoliston mikrobiomi, -bakteerifloora ja geenit. Eli pelkän painoindeksin perusteella tapahtuvat huostaanotot ovat mielivaltaisia. Pitäisi tutkia BMI, suoliston mikrobiomi, suoliston bakteerifloora sekä potentiaalisen huostaanotettavan geeniperimä. Suoliston bakteeriflooran ja mikrobiomin saa sekaisin jo yhdellä keuhkoputkentulehdukseen syödyllä antibioottikuurilla ja suolistossa menee kaksi vuotta korjata tilanne.

Antibioottien syömisellä ja ylipainolla ja lihavuudella on sidos. Pitääkö jättää lapsi mieluummin hoitamatta ja apu hakematta jos pelkää antibioottikuurin suolistoflooran tuhoamista? Sekö on mieluisampaa lastensuojeluviranomaisia? Juuri uutisoitiin teinistä, joka kuoli koska vanhempi ei vienyt sairaalaan.

Lastensuojeluviraiset eivät voi alkaa myöskään pitäen mitään suoliston mikrobiomirekisteriä koska ihmisen mikrobiomiin voi vaikuttaa ravinnolla. Lapset ja nuoret teinit ovat täysin vanhempiensa tietojen varassa mikrobiomitietoisuuden suhteen.

Sitten herää kysymys annetaanko Suomessa lastensuojeluviranomaisille oikeus pitää rekisteriä, joissa säilytetään tietoja ihmisten geeneistä? Mitä sanoo tietosuojavaltuutettu?

Vierailija
115/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän surullinen ja vaikea asetelma.

Lapsille voisi olla helpompaa viettää aikaa poissa tuollaisesta painekattilasta.

Ja miehelle voisi olla helpompaa omaksua terveellinen ruokavalio jos tehtäisiin selväksi että herkuttelu on edelleen sallittua. Jotenkin järkytti se kohta kun kerroit ilmeisesti sinulle shokkina miten löysit miehesi syömästä juustonaksuja ja katsomasta leffaa keskellä yötä.

Juustonaksujen syönti ja leffan katselu ovat ihan tosi tavallisia asioita tehdä. Järkyttävää tässä on se että teillä ei ilmeisesti normaaleihin kellonaikoihin voi tällaisia asioita tehdä.

Vierailija
116/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan myös miehen olevan todellisuudessa vakavasti masentunut jos diabetes on jo todettu mutta hoito ei kiinnosta.

Tuo asenne on nähdäkseni tunnistettavissa monista addiktioista: olen jo alkoholisti, joten juomisen säätely on täysin turhaa. Olen jo narkkari joten päihteiden käytön säätely ei maksa vaivaa.

Addiktioissa on kyse siitä että ihminen välttelee tunne-elämäänsä käyttämällä aikansa ongelmakäyttäytymiseen. Kierre on valmis kun häntä häväistään ongelmakäyttäytymisestä: häpeä on äärimmäisen vahva tunne, ja sen vältteleminen johtaa vain vahvempaan ongelmakäyttäytymiseen.

Pariterapia saattaisi auttaa jos mies kykenee kommunikoimaan tunne-elämästään, mutta oletan että tämä ei välttämättä ole hänelle mahdollista.

Vierailija
117/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: kannattaa myös perehtyä läheisriippuvaisuuteen.

Kyse ei ole todellakaan siitä että ihminen olisi jotenkin ylenmäärin seuran tarpeessa, vaan läheisriippuvaisen löytää helposti siten että katsoo missä on addikti, ja sitten katsoo kuka hänen puolisonsa on.

Terve ihminen vetää hyvin nopeasti rajat addiktin ja itsensä välille, läheisriippuvainen saattaa kyllä pitää ääntä tilanteesta mutta samalla myös mahdollistaa sen jatkumisen.

Teidän kaikkien kannalta tuon tilanteen olisi nyt parempi muuttua ja isosti.

Vierailija
118/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsilla itsellään ole halua laihtua? 

Ovat ilmeisesti sen ikäisiä, että heidän oma sitoutuminenhan tuossa on tärkeintä. Kärsivät lihavuudestaan jo nyt paljon. Heidänhän tässä pitää ymmärtää, että itse karkit ja snacksit sinne suuhunsa mättäävät. 

Jos lapsi itse ei toimi terveellisen ruokavalion eteen, niin ei homma toimi oli autotallissa karkkeja tai ei. 

Tuolla asenteella tulevat olemaan loppuelämänsä lihavia. Ette te enää kauan kontrolloi heidän syömisiään, kun kerran jo koululaisia ovat. 

Tao järkeä niihin paksukaisiin. Tuskin miehesi niitä sentään pakkosyöttää, jos kieltäytyvät roskasta. 

He ovat sen verran pieniä ja lapsellisia että kuvittelevat esim. karkin syömisen korvautuvan sillä että jättää välistä pois seuraavan lämpimän ruoan. Eli sen osan, josta he saisivat kasvulleen ja kehitykselleen sekä terveydelleen tärkeitä proteiineja, hiilihydraatteja ja vitamiineja, mineraali- ja kivennäisaineita. Isossakaan läjässä irtokarkkeja ei ole noita ravintoaineita. Koulusta on myös otettu yhteyttä kun lapset eivät syö lounasta.

He eivät osaa käyttää apunaan painonhallinnan työkaluja eli Finelin ruokapäiväkirjaa tai Heiaheia.comia. Heillä ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, kuinka paljon mikäkin aine sisältää energiaa, kun he ovat pahimman murrosiän ylittäneitä teinejä niin silloin he voivat käyttää netistä saatavaa apua.

Se, että haukkuisit ja syyllistäisi viattomia lapsia sen vuoksi, että heidän isänsä käyttäytyy sikamaisesti, ei ole lasten vika. Tässä ei ole tarkoitus aiheuttaa lapsille syömishäiriöitä vaan opettaa heidät elämään ja syömään niin, että pysyvät mahdollisimman terveinä ja voivat hyvin.

En usko, että miehenikään haukkumisesta on mitään hyötyä. Olen raivonnut hänelle tästä aiheesta ja se lähinnä huvittaa häntä.

Ei siinä mitään Fineleitä tarvita ja tietoisuutta joka kilokalorista, että voi laihtua. Sanot penskoille, että niitä autotallikarkkeja ei syödä ja piste. 

Jos ne nyt tosiaan lähestyy murrosikää, niin totta kai ne tietävät, että karkki, sipsit tms. lihottaa ja varsinkin suurissa määrissä. 

Mun viisivuotiaskin tietää. 

Ensinnäkin onnittelen sinua fiksusta lapsesta. Toisekseen kerron suoraan, että olen saanut asiasta varmaan miljoona kertaa. Ei mitään hyötyä. He pitävät sitä isänsä ja itsensä välisenä kivana salajuttuna. Olen pyytänyt lasten isää lopettamaan koko leikin. Ei ole vielä lopettanut. Täytyy ottaa kovemmat keinot käyttöön.

Vierailija
119/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista lihavista (ei ylipainoisista) lapsista pitäisi tehdä lasu. Todella oksettavaa, että vanhemmat lihottaa lapsensa sairaaksi. Vanhempana kärsitään sitten mt-ongelmista, rasvamaksasta, D II jne. Ei löydy puolisoa eikä lapsia saada. Mutta oli kuitenkin kiva kakarana syödä ja olla liikkumatta.

Ap:n mies tuskin käyttäytyy idioottimaisesti vain tämän asian suhteen. Eroa heti. Ajattele lastesi tulevaisuutta ja myös omaasi.

Nimenomaan mutta minkälaisista bmi:stä puhutaan kun lapsi on lihava tai vain vähän ylipainoinen?

Nehän löytyvät helposti lasten ja nuorten lihavuutta käsittelevässä Käypä hoito-ohjeistuksessa ja se löytyy Googlella. Siinä ei puhuta mitään lasusta tai huostaanotosta.

Vierailija
120/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä on ylilihavia lapsia, niin tuskin se on pelkästään sun miehen vika. 

Miksi tilanne on ylipäänsä päässyt tuollaiseksi, että lapsia pitää käyttää lihavuushoidoissa. 

Ei ne lapset varmaan millään autotallikarkeilla ole lihoneet, vaan koko ruokavalio on ollut vuosikausia pielessä. 

Ja sinä et ole siihen mitenkään osallinen?

Lihavuus periytyy geeneissä. Jos jompikumpi vanhemmista on ylipainoisia, on lapsilla suurempi riski tulla myöskin ylipainoisiksi.

Tämä asia löytyy myös Käypä hoidon lasten ja nuorten lihavuuden hoitoa käsittelevässä artikkelissa. Asia on todistettu tieteellisesti useammallakin kokeella.

Eikö geeniperimään perustuva systemaattinen huostaanotto ole omalla tavallaan syrjintää? Rasismiahan se ei ole koska myös valtaväestön ulkuolisilla on ylipainoa ja lihavuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi