Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syöttää salaa epäterveellistä ruokaa lihaville lapsille

Vierailija
20.05.2018 |

Tekisi mieli mennä huomenna maistraattiin ja laittaa ero vireille. Meillä on kaksi ihan virallisesti lihavaa lasta, joiden vuoksi joudun käymään ravitsemusterapeutin luona. Mies ei suostu tulemaan mukaan kuuntelemaan ”nalkutusta”.

Taas tänä viikonloppuna kävi ilmi, että hän on laittanut pennuille ja itselleen karkkijemman autotalliin. Löysin kahdeksan tyhjää irtokarkkirasiaa ja yhden puolillaan olevan rasian. Kysyin mieheltä, että WTF? Mies myhäili, että pitäähän sitä lapsilla karkkia olla.

Minä olen siis se, ketä haukutaan lasten lihavuudesta vaikka noudatan ohjeita pilkulleen. Mies tekee kuinka tahtoo vaikka lastenlääkäri on sanonut etteivät lapset elä terveiksi nelikymppisiksi. Miksi mies on noin julma lapsille?

Siksi haluan eron ja lähestymiskiellon. Mies on vaaraksi omille lapsilleen. Syökööt hän yksin itsensä vaikka hengiltä.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyyyyti kirjoitti:

Miehesi kuulostaa narsistilta, joka tietää eron olevan lähellä. Hän yrittää saada lapsia käännytetyksi sinua vastaa. Ei hän tule tuosta muuttumaan. Tee ensimmäinen rohkea askel ja laita ero vireille. Siinä on sitten vielä vuosi aikaa miehesi miettiä mitä tekee. Jos olet itse ylipainoinen, niin sinun täytyy myös laihtua.

En ole ylipainoinen. En käsitä, miksi tässä ketjussa luullaan niin ja syytetään minua lasten kiihottamisesta?

Tottakai mieheni käyttää halpamaisia keinoja lahjoakseen lapsia puolelleen.

Olen kaksi vuotta pyytänyt häntä poraamaan ja laittamaan silloin ostetun hyllyyn seinään. Mitään ei ole tapahtunut. Tulkitsen asian niin,että mieskin on päättänyt laittaa hanskat tiskiin. Ei kai tässä muu auta kuin erota. Ainakin lasten mässypäivät vähenisivät jos lapset asuisivat vuoroviikoin hänen ja minun luonani.

Vierailija
82/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyyyyti kirjoitti:

Miehesi kuulostaa narsistilta, joka tietää eron olevan lähellä. Hän yrittää saada lapsia käännytetyksi sinua vastaa. Ei hän tule tuosta muuttumaan. Tee ensimmäinen rohkea askel ja laita ero vireille. Siinä on sitten vielä vuosi aikaa miehesi miettiä mitä tekee. Jos olet itse ylipainoinen, niin sinun täytyy myös laihtua.

En ole ylipainoinen. En käsitä, miksi tässä ketjussa luullaan niin ja syytetään minua lasten kiihottamisesta?

Tottakai mieheni käyttää halpamaisia keinoja lahjoakseen lapsia puolelleen.

Olen kaksi vuotta pyytänyt häntä poraamaan ja laittamaan silloin ostetun hyllyyn seinään. Mitään ei ole tapahtunut. Tulkitsen asian niin,että mieskin on päättänyt laittaa hanskat tiskiin. Ei kai tässä muu auta kuin erota. Ainakin lasten mässypäivät vähenisivät jos lapset asuisivat vuoroviikoin hänen ja minun luonani.

Minkä ikäisiä ne lapset on jos eivät vielä osaisi itse käydä kaupassa ostamassa mässyjä tai salakuljettaa niitä isä luota äitiviikolle kun äidillä ei kuitenkaan herkkuja ole tarjolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lastensuojelu ilmoitusta lapsista ole vielä tehty?

Miksi se pitäisi tehdä? Lapsethan saavat elää väkivallattomassa kodissa, menestyvät koulussa, eivät ole pahanteossa, ovat kohtuullisen puhtaissa vaatteissa.

Voisitko perustella miksi se lasu pitäisi tehdä? Lääkäri olisi varmasti tehnyt lasun jos olisi kokenut sen auttavan lapsia.

Vierailija
84/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä suren eniten, että joudun mitä luultavimmin hautaamaan sekä miehen että lapset. En käsitä kuinka ne mässyt voivat olla elämää suurempi nautinto. Lapsia käy sääliksi koska he eivät jaksa huonon fyysisen kuntonsa vuoksi tehdä asioita, joita muut samanikäiset tekevät.

Tämä on mielestäni sellainen tilanne, joka ei ratkea puhumalla. Olen yrittänyt vaikka kuinka monta kertaa ja se ei auta. Esim. ruokapöydässä mies lappaa lasten lautasille ruokaa vaikka he ovat jo niin suuria että heidän pitäisi ottaa itse ruokansa. Eniten minua inhottaa se, että mies siirtää omalle lautaselleen lapsilta tähteeksi jääneet ruoat.

Vaikka irtokarkkilaatikon saisi eurolla niin sitä ei pidä tähän talouteen ostaa. Ei vaikka tarjous olisi mieheni mielestä todella hyvä. Sama koskee perunalastuja jne. Minun mielestäni on tyhmää ostaa isoin perunalastupussi jos se on halvin kilohinnaltaan. Etenkin on tehty selväksi, että yksi perunalastuannos mahtuu ihan voileipälautaselle. Edes minipussikaan ei ole itse asiassa tarpeeksi pieni sipsipussi ja sen vuoksi Suomessa syödään liian suuria kerta-annoksia perunalastuja kun kerran minupussisakin on liikaa.

Tekisi mieli kertoa sekä ravitsemusterapeutille että lääkärille miehen touhuista! Enää en ihmettele mikseivät lapset ole nälissään ruoka-aikana. Minulla on sellainen tunne, että mies ei kestä sitä että hän olisi perheen ainoa ylipainoinen. Siksi hän syöttää lapsille kaikenlaista p...aa. Hän ei kyllä välitä yhtään lasten terveydestä.

Kyllä on läskipropaganda taas hyvin iskenyt joihinkin.

Mä en usko sekuntiakaan, että sä joutuisit hautaamaan lapsesi heidän lihavuutensa takia. Nyt jotain valoja päälle näiden horinoiden kanssa.

Tärkeintä on, että lapsilla on MYÖS terveellisiä elintapoja, vaikka olisivatkin lihavia. Että liikkuisivat ( ilolla, ei niin että äiti ja lääkärit pakottaa lenkille tai johonkin muuhun mistä eivät pidä) ja söisivät myös niitä sun kasvisdippejäsi. Eivät aloittaisi röökaamista ja käyttäisivät alkoa kohtuudella. 

Tollaislla elintavoilla elää jo hyvinkin vanhaksi, vaikka olisi lihava.

Oletetaan, ettei ap ole trolli (tuo halloween karkki sepustus sai uskotaman, että voisi ollakin). Hän on jo kertonut, että lapset ovat niin huonossa fyysisessä kunnossa, etteivät voi tehdä samoja asioita kuin ikätoverit. Tämä on kierre. 

Toki lihava voi elää pitkään ja laiha kuolla nuorena. Mutta pitkään jatkunut huonojen elintapojen kierre alistaa kyllä monelle sairaudelle. Kysymys ei ole vai painosta vaan sen mukanaan tuomasta vähäisestä liikunnasta ja esim. sokerin ja ylipainon rasvoittamasta maksasta. 

Neuvona on aika tyhjä sanoa, että pidä kaikki muut elintavat kunnossa. Joo - terveellisesti syövä, tupakoimaton alkohlin kohtuukäyttäjä joka liikkuu himona voi olla terve. Mutta mites se itsekuri nähin löytyy, jos jatkuvasta karkin mättämisestä ei pääse eroon?

Mikä itsekuri? Tarvitsetko sinä itsekuria asioihin joista pidät? En mä ainakaan tarvitse. Olen lihava, syön liikaa karkkia, mutta mulla ei ole tarvetta polttaa tupakkaa tai juoda juurikaan alkoholia, ja liikkumisesta pidän. 

Eli en tarvitse itsekuria hyvien elintapojen noudattamiseen, karkki taas on asia erikseen, siitäkään en tule itsekurilla eroon pääsemään, vaan käsittelemällä täysin vääristyneen suhteeni siihen.

Ap on jo todenntu, että lapset ovat rapakunnossa. Tuo jolle kommentoi, kertoi, ettei lihavuus haittaa, jos liikkuu paljon. Eivät näemmä ole liikkuneet - koska ovat huonoon kuntoon päässeet. 

Muutenkin - me emme puhuneet sinusta vaan ap:n lapsista. Jos vanhempi on huolissaan lasten lihavuudesta on aika köyhä neuvo sanoa, ettei lihavuus haittaa, jos kaikki on muuten kunnosa. Mites ap pitää kaiken muun kunnossa tuosta vaan, mutta ei voi vaikuttaa lasten ruokavalioon? 

Tämä ei tietenkään tarkoista sitä, etteikö se esimerkkitapauksen lihava voisi löytyä, joka täyttää kaikki muut elämäntavat paitsi syö liikaa. Mutta kasvattaja tuskin voi lähteä siitä, että karkilla mässäily kompensoidaan sillä, että päätetään, ettei lapset aikustuessaan sitten rupa juomaan alkoholia tai polttamaan. Tämä kun ei edes ole aikuisen vaikutusvallassa enää samalla tavalla kun kasvuvaiheen ruokavalio. 

Vierailija
85/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lastensuojelu ilmoitusta lapsista ole vielä tehty?

Miksi se pitäisi tehdä? Lapsethan saavat elää väkivallattomassa kodissa, menestyvät koulussa, eivät ole pahanteossa, ovat kohtuullisen puhtaissa vaatteissa.

Voisitko perustella miksi se lasu pitäisi tehdä? Lääkäri olisi varmasti tehnyt lasun jos olisi kokenut sen auttavan lapsia.

Lääkäri todellakin olisi varmasti tehnyt sen lasun jos kehotuksesta huolimatta isää ei saada osallistumaan lapsen hoitoon. Siksi myöskään en usko koko tarinaan. Sinänsä tärkeä aihe on vain tässä ketjussa jo alkujaan pilattu räikeällä provosoi jolla johon ei oikein voi vastata kuin provosoiva keskustelua.

Vierailija
86/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos linjoilla on lastensuojelun työntekijöitä niin haluaisin heidän mielipiteitään tämän tilanteen ratkaisusta. Se, että perhetyöntekijä tulee istumaan meille ja katsomaan minkälaista ruokaa teen ei ratkaise mitään.

Olen kerrannut miehelleni varmaan miljoona kertaa että kouluikäisten lasten pitää saada itse ottaa omat ruokansa. Miehelläni on jokin päähänpinttymä siitä, että hän herrana talossa annostelee meille kaikille ruokaa. Minä olen kerrannut hänelle ravitsemusterapeutin neuvoa siitä, aikuiset päättävät ruoasta ja lapset ottavat itse ruokansa ja päättävät kuinka paljon syövät. Ei ole mitään mieltä, että mies lappaa lasten lautaselle raskasta fyysistä työtä tekevien miesten ruoka-annokset.

Lapset huostaan tai vähintään sinä muutat heidän kanssaan muualle (ellei se riitä niin sitten huostaanotto).

Kerropa mitä minä, raitis ja rikosrekisteritön ihminen, joka noudattaa ammattilaisilta saamiaan ohjeita, olen tehnyt väärin niin paljon että minua rangaistaisiin lasteni menettämisellä?

Jos lasu-linja on tuollainen niin en enää ihmettele laisinkaan sitä, miksi naiset tekevät paljon laajennettuja itsemurhia Suomessa. Mies pääsee kuin koira veräjästä ja saa jatkaa itsetuhoista käytöstään.

Vierailija
87/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissavuonna syöty yksi irtokarkki oli vähän liikaa.

En pidä karkkien mauista. Varmaan sinullakin on aineita, joiden mausta et pidä?

Vierailija
88/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos linjoilla on lastensuojelun työntekijöitä niin haluaisin heidän mielipiteitään tämän tilanteen ratkaisusta. Se, että perhetyöntekijä tulee istumaan meille ja katsomaan minkälaista ruokaa teen ei ratkaise mitään.

Olen kerrannut miehelleni varmaan miljoona kertaa että kouluikäisten lasten pitää saada itse ottaa omat ruokansa. Miehelläni on jokin päähänpinttymä siitä, että hän herrana talossa annostelee meille kaikille ruokaa. Minä olen kerrannut hänelle ravitsemusterapeutin neuvoa siitä, aikuiset päättävät ruoasta ja lapset ottavat itse ruokansa ja päättävät kuinka paljon syövät. Ei ole mitään mieltä, että mies lappaa lasten lautaselle raskasta fyysistä työtä tekevien miesten ruoka-annokset.

Lapset huostaan tai vähintään sinä muutat heidän kanssaan muualle (ellei se riitä niin sitten huostaanotto).

Kerropa mitä minä, raitis ja rikosrekisteritön ihminen, joka noudattaa ammattilaisilta saamiaan ohjeita, olen tehnyt väärin niin paljon että minua rangaistaisiin lasteni menettämisellä?

Jos lasu-linja on tuollainen niin en enää ihmettele laisinkaan sitä, miksi naiset tekevät paljon laajennettuja itsemurhia Suomessa. Mies pääsee kuin koira veräjästä ja saa jatkaa itsetuhoista käytöstään.

Millä perusteella tuossa tilanteessa isä pääsisi kuin koira veräjästä jos sen perusteella miten hän toimii ravitsemuskäyntien suhteen tehdään lasi?

Vierailija
89/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä näe tähän muuta ratkaisua kuin sen, että ap eroaa miehestään voidakseen suojella lapsia. Ikävä kyllä yhdessä asuessa tuota miestä ei saa kuriin. Mutta avioeron myötä miehestä tulee viikonloppuisä (koska isä on lapsilleen vahingollinen, ei ole perusteita viikko-viikko-systeemiin lasten terveyden kustannuksella) ja hänen otteensa lapsiin vähenee. Yksi viikonloppu kerran kahdessa viikossa huonolla ruokavaliolla ei ole niin tuhoisaa kuin jatkuva herkkujen syöminen.

Samalla mies ja lapsetkin näkevät, että nyt on tosi kyseessä. 

Vierailija
90/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut sähän voisit laittaa tänne lasten bmi:t? Niin nähdään kuinka vaarallisen lihavia ollaan. Huh, onneksi sentään näissäkin on kohtuus kaikessa. Omakin lapsi jonkin verran pyöreä mutta terveystarkastuksessa tuli kommenttia että ihan normaalipainoinen on eikä bmi:stä oltu huolissaan. Taitaa olla sitten teille todella huolestuttava keissi kun jo lääkäritkin ja ravitsemusterapeutit ovat kimpussa?

Kuinka niin kimpussa? Heidän luokseen pääseminen vaati voivan työn. Lapset voi laskea hengenvaarallisen lihaviksi kun käytetään uutta BMI:n laskutapaa. Enempää en kerro koska en halua että lapset tunnistetaan ja heitä kiusattaisiin vielä lisää koska olen kirjoittanut heidän isänsä idioottimaisesta käytöksestä.

Vierailija
91/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu. Miehesi tahallaan vaarantaa lasten hengeb ja terveyden. Tuo on väkivaltaa.

Kuinka se lastensuojelu voi muuttaa miehen käytöstapoja? Mieheni on kuin kaappijuoppo mutta hänen kohdallaan on kyse siitä, että hänellä on herkkukätköjä pitkin taloa. Lastensuojelu ei voi ottaa aikuista miestä hoitaakseen. Ilman miestä pärjäisimme mainiosti ja lasten paino normalisoituisi kasvun myötä.

Mieheni käytökselle voi tuskin kukaan yhtään mitään. Lääkäri on kieltänyt häneltä karkit, limut, mehut, valkean vehnäjauhon ja valkean riisin sokerin lisäksi. Viimeisimmässä kontrollissa arvot päin p...tä ja hän voihki yhden illan ja pyysi minulta apua oikeanlaisen ruokavalion noudattamiseen. Teen kotona diabeetikolle sopivaa ruokaa.

En voi kuitenkaan ryhtyä mieheni varjoksi ja estää häntä ostamasta herkkujaan. Kerran yksi kuitti oli tarpeen ja jouduin miehen luvalla kaivamaan hänen lompakkoaan. Suoraan sanottuna järkytyin kun huomasin, että hän ostaa joka ikinen työpäivä noin 300 kcal:n jäätelön tai karkkia töiden jälkeen. Diabeetikkona hänen pitäisi pitää mukanaan lounas ja terveellinen välipala, esim. sokeriton Skyr kahvitunnille. Mies ei ota niitä mukaan koska ”laihduttaa” ja syö sitten päivällisellä kaiken, mikä jää muilta ohi.

Ei lastensuojelun tarkoitus ole muuttaa isän tai sinunkaan käytöstä vaan turvata lasten kehitys. Ellette te muuta käytöstä lasten kehitystä turvaavan sitä ei lastensuojelu sitä väkisin tee vaan ottaa lapset huostaan ja turvaa sen muussa ympäristössä.

Niin, siis jos lapset ovat sairaalloisen lihavia. Aika paljon huostaanottoja alettaisiin tekemeään jos jokainen lievästi ylipainoinen lapsi huostaanotettaiisiin. Mutta samaa mieltä, selvään lihavuuteen on hyvä puuttua ja varmaan kyllä puututaankin vähän muulla tavoin kun huostaanotolla ensisijaisesti. Edelleen, huostaanotto tulee vasta sairaalloisen lihavilla lapsilla kyseeseen. t. Takuusossu

Tässä provosoi kumpikaan vanhempi ei oikein pysty lapselle sitä turvallista lähiympäristöä tarjoamaan. Lihavuus ei ole se syy miksi heidät pitäisi huostaan ottaa vaan vanhemmat.

Multa on mennyt nyt jotain ohi kun tämä oli nimeomaan joku lihavuusketju ja eikö aloituskin ollut vain tuosta epäterveellisestä syömisestä ja lihavista lapsista? Haluaisinkin kysyä kun täällä on asiantuntijoita paikalla että mikä on lääkäreiden ja sossun taulukoiden mukaan huolestuttava bmi lapsella? Sehän olisi hyvä tietää. Täytyy siinä jotain ihan taulukoita olla. Tuskin ihan mutu tuntumalla mennään.

Mäkin ihan huolestuin tämän ketjun takia. Itselläni pari pyöreähköä lasta ja ei kai sossu ja lääkärit nyt tule kimppuun? Neuvolatarkastuksissa ei ole kyllä sanottu mitään ja toisaalta näkyyhän tuolla päiväkodeissa ja kouluissa huomattavasti omia lapsia pyöreämpiäkin. Mutta minkälaiset painoindeksit alkaa olla huolestuttavia lapsilla?

Miksi niistä lapsista pitää syöttää lihavia?? Aikuisen itsensä vielä jotenkin ymmärrän, voi mennä itse kauppaan ja ostaa mitä haluaa.. Mutta lapsi! Et anna hänelle karkkia niin hän laihtuu!

No mun lapsilla ei ole tarve laihtua kun eivät ole varsinaisesti lihavia vaan vähän pyöreitä.

Vierailija
92/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä suren eniten, että joudun mitä luultavimmin hautaamaan sekä miehen että lapset. En käsitä kuinka ne mässyt voivat olla elämää suurempi nautinto. Lapsia käy sääliksi koska he eivät jaksa huonon fyysisen kuntonsa vuoksi tehdä asioita, joita muut samanikäiset tekevät.

Tämä on mielestäni sellainen tilanne, joka ei ratkea puhumalla. Olen yrittänyt vaikka kuinka monta kertaa ja se ei auta. Esim. ruokapöydässä mies lappaa lasten lautasille ruokaa vaikka he ovat jo niin suuria että heidän pitäisi ottaa itse ruokansa. Eniten minua inhottaa se, että mies siirtää omalle lautaselleen lapsilta tähteeksi jääneet ruoat.

Vaikka irtokarkkilaatikon saisi eurolla niin sitä ei pidä tähän talouteen ostaa. Ei vaikka tarjous olisi mieheni mielestä todella hyvä. Sama koskee perunalastuja jne. Minun mielestäni on tyhmää ostaa isoin perunalastupussi jos se on halvin kilohinnaltaan. Etenkin on tehty selväksi, että yksi perunalastuannos mahtuu ihan voileipälautaselle. Edes minipussikaan ei ole itse asiassa tarpeeksi pieni sipsipussi ja sen vuoksi Suomessa syödään liian suuria kerta-annoksia perunalastuja kun kerran minupussisakin on liikaa.

Tekisi mieli kertoa sekä ravitsemusterapeutille että lääkärille miehen touhuista! Enää en ihmettele mikseivät lapset ole nälissään ruoka-aikana. Minulla on sellainen tunne, että mies ei kestä sitä että hän olisi perheen ainoa ylipainoinen. Siksi hän syöttää lapsille kaikenlaista p...aa. Hän ei kyllä välitä yhtään lasten terveydestä.

Kyllä on läskipropaganda taas hyvin iskenyt joihinkin.

Mä en usko sekuntiakaan, että sä joutuisit hautaamaan lapsesi heidän lihavuutensa takia. Nyt jotain valoja päälle näiden horinoiden kanssa.

Tärkeintä on, että lapsilla on MYÖS terveellisiä elintapoja, vaikka olisivatkin lihavia. Että liikkuisivat ( ilolla, ei niin että äiti ja lääkärit pakottaa lenkille tai johonkin muuhun mistä eivät pidä) ja söisivät myös niitä sun kasvisdippejäsi. Eivät aloittaisi röökaamista ja käyttäisivät alkoa kohtuudella. 

Tollaislla elintavoilla elää jo hyvinkin vanhaksi, vaikka olisi lihava.

Ap on tosiaan vähän turhan dramaattinen. 

Tilastollinen lääketieteen fakta kuitenkin on, että lapsuus- ja nuoruusikän liikalihavuus korreloi voimakkaasti ennenaikaisen kuolleisuuden kanssa. 

Aikuisena lihominen ei samalla tavalla ole vaarallista, vaikka toki sekin. 

Olen realisti. Olen itse terve ja normaalipainoinen. Molemmat lapseni ovat lihavia sanan varsinaisessa lääketieteellisessä merkityksessä. Sen lisäksi heillä on jo nyt ollut vuosia yksi perussairaus. Eli toteamukseni ei sisällä mitään dramatiikkaa koska lapsilla ovat taatusti myös rasvamaksat jos asiaa tutkittaisiin vaikkapa ultraäänellä ja verikokeilla.

Vierailija
93/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt kuitenkin muuten niin ihanaa kun on ällöttävä mies josta ei missään tapauksessa kannata erota edes lasten hyvinvoinnin vuoksi.

Vierailija
94/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu. Miehesi tahallaan vaarantaa lasten hengeb ja terveyden. Tuo on väkivaltaa.

Kuinka se lastensuojelu voi muuttaa miehen käytöstapoja? Mieheni on kuin kaappijuoppo mutta hänen kohdallaan on kyse siitä, että hänellä on herkkukätköjä pitkin taloa. Lastensuojelu ei voi ottaa aikuista miestä hoitaakseen. Ilman miestä pärjäisimme mainiosti ja lasten paino normalisoituisi kasvun myötä.

Mieheni käytökselle voi tuskin kukaan yhtään mitään. Lääkäri on kieltänyt häneltä karkit, limut, mehut, valkean vehnäjauhon ja valkean riisin sokerin lisäksi. Viimeisimmässä kontrollissa arvot päin p...tä ja hän voihki yhden illan ja pyysi minulta apua oikeanlaisen ruokavalion noudattamiseen. Teen kotona diabeetikolle sopivaa ruokaa.

En voi kuitenkaan ryhtyä mieheni varjoksi ja estää häntä ostamasta herkkujaan. Kerran yksi kuitti oli tarpeen ja jouduin miehen luvalla kaivamaan hänen lompakkoaan. Suoraan sanottuna järkytyin kun huomasin, että hän ostaa joka ikinen työpäivä noin 300 kcal:n jäätelön tai karkkia töiden jälkeen. Diabeetikkona hänen pitäisi pitää mukanaan lounas ja terveellinen välipala, esim. sokeriton Skyr kahvitunnille. Mies ei ota niitä mukaan koska ”laihduttaa” ja syö sitten päivällisellä kaiken, mikä jää muilta ohi.

Ei lastensuojelun tarkoitus ole muuttaa isän tai sinunkaan käytöstä vaan turvata lasten kehitys. Ellette te muuta käytöstä lasten kehitystä turvaavan sitä ei lastensuojelu sitä väkisin tee vaan ottaa lapset huostaan ja turvaa sen muussa ympäristössä.

Niin, siis jos lapset ovat sairaalloisen lihavia. Aika paljon huostaanottoja alettaisiin tekemeään jos jokainen lievästi ylipainoinen lapsi huostaanotettaiisiin. Mutta samaa mieltä, selvään lihavuuteen on hyvä puuttua ja varmaan kyllä puututaankin vähän muulla tavoin kun huostaanotolla ensisijaisesti. Edelleen, huostaanotto tulee vasta sairaalloisen lihavilla lapsilla kyseeseen. t. Takuusossu

Voiko sosiaalihuolto taata, että lapset päätyvät sellaiseen paikkaan, jossa noudatetaan ravitsemusterapeutin ohjeita jos teen nyt lapsistani lasun? Kuinka lastensuojeluviranomaiset estävät sen jos toinen vanhempi tunkee vaikka väkisin mässyä lapsille, esim tapaamisissa?

Miksei asiaa voi hoitaa siten, että minä ja lapset asumme yhdessä ja noudatamme lastenlääkärin ja ravitsemusterapeutin ohjeita? Voiko ls-viranomainen kirjoittaa lausunnon jos haen miehelleni lähestymiskieltoa?

Vierailija
95/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä on ylilihavia lapsia, niin tuskin se on pelkästään sun miehen vika. 

Miksi tilanne on ylipäänsä päässyt tuollaiseksi, että lapsia pitää käyttää lihavuushoidoissa. 

Ei ne lapset varmaan millään autotallikarkeilla ole lihoneet, vaan koko ruokavalio on ollut vuosikausia pielessä. 

Ja sinä et ole siihen mitenkään osallinen?

Äläpä yritä syyllistää minua! Mies on ollut alusta alkaen sellainen tolvana, joka on antanut vuoden ikäiselle perunalastuja ja limua jne. Ihminen ei tarvi joka päivä kuin yhden keskikokoisen perunan verran liikaa energiaa ja lihoo vuodessa nelisen ylimääräistä kiloa. Lapsilla tietenkin siihen lisäksi normaali painonnousu. Meillä lapset ovat saaneet käydä aika pienestä lähtien vapaasti autotallissa koska meidän askartelutarvikkeemme ja -pöytäämme on siellä. Me olemme laittaneet sinne vanhat keittiönkaapit ja siten askartelutarvikkeet jne ovat hyvässä tallessa ja pois varsinaisista asumistiloista.

Mietipä hieman, kuinka paljon yhdessä lapsen kourallisesta irtokarkkeja saa energiaa. Minä olen luullut, että lapset ovat askarrelleet ja maalanneet siellä mutten tiennyt heidän isänsä autotalliin laittamista karkkijemmoista.

Jos jollakin niin miehelläni on sairas asenne syömiseen. Hänet on hemmoteltu lapsuudenkodissaan aika lailla pilalle ja hänelle ei kelpaa ruoka, joka ei ole hänen ehdotonta herkkuaan. Siksi hän on pitänyt ilmeisesti koko liittomme ajan herkkujemmaa autotallissa. Olen yllättänyt hänet kerran yöllä katsomassa filmiä ja syömässä juustonaksuja. Sen lisäksi hänkin käy siellä autotallissa milloin mitäkin etsimässä mitäkin eli suomennettuna syömässä herkkujaan salaa.

Ennen ensimmäisen lapsen saamista miehen ruokailutavat olivat järkyttävät ja pääasiallinen ravinto koostui siitä, mitä sai tilattua kotiinkuljetuksella sekä kaiken maailman perunalastuista ja karkeista.

Hänelle oli käsittämätöntä kun halusin noudattaa normaalia päivärytmiä syömisessä ja hän ei suoraan sanottuna edes pidä kotiruoasta koska en tee samanlaisia ruokia kuin noutopaikoissa.

Edes diabetekseen sairastuminen ei saanut häntä parantamaan elintapojaan. Hän tekee aivan samalla tavalla kuin lapset eli korvaa vähemmän herkullisen aterian herkkujemman herkuilla. Niin siis päivästä päivään.

Hän ottaa sekä diabeteslääkärin, diabeteshoitajan, ravitsemusterapeutin ja minun neuvoni nalkutuksena ja loukkauksena hänen omia yksilönvapauksiaan kohtaan.

tätä en kovin helposti ole ikinä kysynyt, mutta jos kaikki nämä ällöttävät ja ärsyttävät tavat oli tiedossa jo enne ensimmäistä lasta niin mikä IHME sai sut jäämään. kyllä kannattaisi vähän sitä peiliä katsoa trolliseni

Vierailija
96/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyöminen on tappavaa ihan samalla tavalla kuin raju alkoholin käyttö. Kuolema tulee vain hitaammin.

Ap:llä on mielestäni vain yksi vaihtoehto jäljellä. Erota miehestään ja näin pyrkiä suojelemaan lapsiaan ennenaikaiselta kuolemalta. Lapsia voi pahoinpidellä myös syöttämällä heidät rasvamaksaisiksi lihaviksi aikuisiksi.

Vierailija
97/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset syö ehkä jonkun mittapuun mukaan paljon herkkuja. Ei ole lihavia mutta ei laihojakaan. Normikäyrillä...

Vierailija
98/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä provosoi kumpikaan vanhempi ei oikein pysty lapselle sitä turvallista lähiympäristöä tarjoamaan. Lihavuus ei ole se syy miksi heidät pitäisi huostaan ottaa vaan vanhemmat.

Kuinka perustelet sen, etten minä pysty tarjoamaan lapsille turvallista kotia ja terveellistä ruokaa?

Vierailija
99/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sosiaalihuolto taata, että lapset päätyvät sellaiseen paikkaan, jossa noudatetaan ravitsemusterapeutin ohjeita jos teen nyt lapsistani lasun? Kuinka lastensuojeluviranomaiset estävät sen jos toinen vanhempi tunkee vaikka väkisin mässyä lapsille, esim tapaamisissa?

Miksei asiaa voi hoitaa siten, että minä ja lapset asumme yhdessä ja noudatamme lastenlääkärin ja ravitsemusterapeutin ohjeita? Voiko ls-viranomainen kirjoittaa lausunnon jos haen miehelleni lähestymiskieltoa?

Jos lasten isän läheisyys todella on vaaraksi lapsille ilman muuta he saavat lähestymiskiellon. Sen sijaan tuskin hän sinulle on vaaraksi jos syöttää lapsille mässyjä joten epäilen että et saa kuin korkeintaan piipaa autot paikalle jotta pääset tutkituttamaan pääsi.

Vierailija
100/192 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko lapset ymmärtämään olla syömättä karkkeja?Voisi olla helpompi tie kuin tuo mies joka kuulostaa täys älliöltä.Syökööt itsensä hengiltä.Ja ehkä tuollaisesta kannattaa hankkiutua eroon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi