Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huolestuttaa tässä Hernesaaren taistelukoira -tapauksessa noitavaino - ihmisten tietojen levittely

Vierailija
19.05.2018 |

Heti alkuun: kyseessä on kauhea tapaus, joka on koiranomistajan vastuuttomuuden ja piittaamattomuuden seurasta. Puhumattakaan siitä, että näitä tiettyjä rotuja ei välttämättä tarvisi Suomessa pitää ollenkaan, koska saattavat napsahtaa koulutuksesta huolimatta ja leukojen puruvoima on muita rotuja vahvempi. Toivotan myös voimia rakkaan koiransa menettäneelle pariskunnalle.

Mutta itse asiaan.
Olen seurannut huolestuneena sivusta somekohua asian ympäriltä. Ymmärrän, että ihmiset ovat huolissaan ja järkyttyneitä sekä pettyneitä Restamaxin kriisiviestintään. Silti ahdistaa aika paljon se, että nettietsivät kaivelevat kaikkien mahdollisten Hernesaaren rantaan liittyvien ihmisten tietoja ja levittelevät niitä netissä eteenpäin ilman tietoa siitä, onko kyse oikeasta ihmisestä. Kyseessä on kuitenkin iso ravintola, jossa on ollut paljon työntekijöitä.

Jos olette yhtään tietoisia siitä, millaista viestiä näissä somekohuissa mainituille lähetetään, on aika vastuutonta - jopa mahdollisesti rikollista - jakaa tietoja eteenpäin ilman parempaa tietoa asiasta. Tämä touhu muistuttaa jo keskiajan noitavainoja, kun ihmisjoukko suuntaa silmittömän raivon sopivimpaan lähellä olevaan kohteeseen ilman mahdollisuutta puolustautumiseen tai edes asian selvittämiseen. Teri Niitin ja Risumiehen kohtalosta en edes aloita...

Kommentit (294)

Vierailija
21/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrin (koiran+omistajansa) nimi on taas ihan vapaata riistaa. Ollut mm. ip-lehtien sivuilla. Tekijää piilotellaan. Onko reilua?

Vierailija
22/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, mitä ihmiset tästä syyllisen arvailusta oikein saa. Niinku miksi pitää tietää ihan tarkkaan kenestä on kyse. Onko tämä joku someajan ilmiö?

Miksi Restamax ei suoraselkäisesti voinut kertoa että menehtyneen koiran omistajille kulut korvataan, työntekijä irtisanotaan ja arvaamaton rymyäjä viedään piikille?

Koska sitä kaikkien normaalien ihmisten oikeustaju vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, mitä ihmiset tästä syyllisen arvailusta oikein saa. Niinku miksi pitää tietää ihan tarkkaan kenestä on kyse. Onko tämä joku someajan ilmiö?

Mä ainakin haluan tietää, että osaan välttää kys. ihmistä ja sen työpaikkoja, jos siellä kipittää vapaana kouluttamaton tappajakoira.

Ai niin, eihän itseään, perhettään eikä lemmikkejään saa suojella tässä maassa. Sori, unohdin. Suojellaan vain rikollisia.

Hah, tietenkin joku kouvolalainen palstamamma aivan välttämättä tarvitsee tätä tietoa... :D

Vierailija
24/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhrin (koiran+omistajansa) nimi on taas ihan vapaata riistaa. Ollut mm. ip-lehtien sivuilla. Tekijää piilotellaan. Onko reilua?

Ottivat itse lehtiin yhteyttä tehtyään FB-päivityksen

Vierailija
25/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa alunperinkin se vastuu omasta tyhmyydestä ja kus*päisyydestä niin ei tarvita somelynkkausta. Tässä tapauksessa koiran omistaja ja firma on sen ansainnut.

Vierailija
26/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin haluan tietää, että osaan välttää kys. ihmistä ja sen työpaikkoja, jos siellä kipittää vapaana kouluttamaton tappajakoira.

Ai niin, eihän itseään, perhettään eikä lemmikkejään saa suojella tässä maassa. Sori, unohdin. Suojellaan vain rikollisia.

Hah, tietenkin joku kouvolalainen palstamamma aivan välttämättä tarvitsee tätä tietoa... :D

Uskottavampaa vedota turvallisuuteen kuin myöntää, että on vaan hiton utelias ja haluaa sisältöä elämäänsä sekä hetken aikaa tuntea ylemmyyttä.

Vierailija
27/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöstä se nykyään on.voi vaan rukoilla, ettei koskaan tule itse yhdistetyksi vahingossa mihinkään tällaiseen keissiin.

Pidätkö usein arvaamatonta isoa koiraa vapaana jossain?

Vierailija
28/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa alunperinkin se vastuu omasta tyhmyydestä ja kus*päisyydestä niin ei tarvita somelynkkausta. Tässä tapauksessa koiran omistaja ja firma on sen ansainnut.

No mutta kun pointti pn siinä, että omistajaa ei tiedetä varmaksi ja somejoukko lynkkaa nyt varmuuden vuoksi jokaisen joskus Hernesaaren rannassa koiran kanssa käyneen ihmisen.

Ei näin.

Vierailija
29/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti alkuun: kyseessä on kauhea tapaus, joka on koiranomistajan vastuuttomuuden ja piittaamattomuuden seurasta. Puhumattakaan siitä, että näitä tiettyjä rotuja ei välttämättä tarvisi Suomessa pitää ollenkaan, koska saattavat napsahtaa koulutuksesta huolimatta ja leukojen puruvoima on muita rotuja vahvempi. Toivotan myös voimia rakkaan koiransa menettäneelle pariskunnalle.

Mutta itse asiaan.

Olen seurannut huolestuneena sivusta somekohua asian ympäriltä. Ymmärrän, että ihmiset ovat huolissaan ja järkyttyneitä sekä pettyneitä Restamaxin kriisiviestintään. Silti ahdistaa aika paljon se, että nettietsivät kaivelevat kaikkien mahdollisten Hernesaaren rantaan liittyvien ihmisten tietoja ja levittelevät niitä netissä eteenpäin ilman tietoa siitä, onko kyse oikeasta ihmisestä. Kyseessä on kuitenkin iso ravintola, jossa on ollut paljon työntekijöitä.

Jos olette yhtään tietoisia siitä, millaista viestiä näissä somekohuissa mainituille lähetetään, on aika vastuutonta - jopa mahdollisesti rikollista - jakaa tietoja eteenpäin ilman parempaa tietoa asiasta. Tämä touhu muistuttaa jo keskiajan noitavainoja, kun ihmisjoukko suuntaa silmittömän raivon sopivimpaan lähellä olevaan kohteeseen ilman mahdollisuutta puolustautumiseen tai edes asian selvittämiseen. Teri Niitin ja Risumiehen kohtalosta en edes aloita...

Kävikö Niitti tai Risu-ukko puremassa koiraa niskaan ja sanoi "ettei voi sattua kun vertakaan ei tule"?

Vierailija
30/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöstä se nykyään on.voi vaan rukoilla, ettei koskaan tule itse yhdistetyksi vahingossa mihinkään tällaiseen keissiin.

Pidätkö usein arvaamatonta isoa koiraa vapaana jossain?

En, mutta voihan joku vaikkapa työpaikallani paljastua esim. lasten hyväksikäyttäjäksi tai joku minun nimiseni tehdä jotain kamalaa jolloin saatan saada nämä nettietsivät lynkkausjoukkoineen kimppuunsa. Tästä syystä en itse osallistu näihin salapoliisitöihin, tuomitut rikolliset ja julkinen, varma tieto sitten erikseen.

Vierailija
31/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kun pointti pn siinä, että omistajaa ei tiedetä varmaksi ja somejoukko lynkkaa nyt varmuuden vuoksi jokaisen joskus Hernesaaren rannassa koiran kanssa käyneen ihmisen.

Ei näin.

Eihän.

Vierailija
32/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Restamaksin olisi syytä tulla julkisuuteen asiasta.

Ei tämä kohu muuten lopu.

Vierailija
33/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin missä näitä tietoja levitellään?

Vierailija
34/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin.

Eihän.

Nimiä on jaettu sekä täällä että muualla.

Vierailija
35/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä myöhäiskeskiaika kirjoitti:

Mitä tekemistä restamaxilla tai millään ravintolalla / työantajalla on asian kanssa?

Jos menen töihin ja jätän koiran ulos ja se raatelee jonkun, lynkataanko työantajani?

Jos työmatkalla aiheutan liikenneonnettomuuden jossa joku kuolee, onko työnantajani syyllinen?

Jos mitään tekemistä ei ole, miksi eivät sitä kerro?

Face-sivujen poisto on merkki syyllisyydestä.

Vierailija
36/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse asiaan.

Kävikö Niitti tai Risu-ukko puremassa koiraa niskaan ja sanoi "ettei voi sattua kun vertakaan ei tule"?

En tiedä kuka on risu-ukko, mutta sen muistan, että Niitti itse aloitti täysin viattoman ihmisen somekiusaamisen ja vainoamisen. Jos kiusaaminen ei mene ihan putkeen, eivät ne tee väärin, jotka puolustavat kiusattua.

Vierailija
37/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin.

Eihän.

Nimiä on jaettu sekä täällä että muualla.

Ainoastaan yhtä.

Vierailija
38/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Restamaksin olisi syytä tulla julkisuuteen asiasta.

Ei tämä kohu muuten lopu.

Kyllä. Silminnäkijöiden mukaan koira on ihan systemaattisesti saanut olla vapaana alueella jo pitkään, joten kyllä asia on työnantajan vastuulla. Tai sitten tehdään ihan selkeä valinta tämän työntekijän ja asiakkaiden välillä.

Vierailija
39/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeä myöhäiskeskiaika kirjoitti:

Mitä tekemistä restamaxilla tai millään ravintolalla / työantajalla on asian kanssa?

Jos menen töihin ja jätän koiran ulos ja se raatelee jonkun, lynkataanko työantajani?

Jos työmatkalla aiheutan liikenneonnettomuuden jossa joku kuolee, onko työnantajani syyllinen?

On hyvä varoitaa kuitenkin julkisesti että ei kannata mennä ko. paikkoihin koska henkilökunnalla on tappajakoiria. Minä ainkin olen kiitollinen että tiedän nyt näistä tappajakoirista.

Tämä on hyvä pointti. Restamax ei puhunut edes varoituksesta, vaan että asia on käyty työntekijän kanssa läpi. Kuulostaa huolestuttavalta- aikoivatko siis taata, ettei näin voi enää käydä?

Viestiä vaan Paul Melille sitten:

http://www.restamax.fi/konserni/johtoryhma/

Rehellinen facebook-sivujen poistaja varmaan vastaa palautteeseen.

Vierailija
40/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse asiaan.

Miksi ravintola poistatuttaa koiriin liittyvät kysymykset Google-arvosteluista?

"Ravintolassa saattaa menettää perheenjäseniä joten stay away y'all"

https://www.google.com/search?q=Hernesaaren+Ranta,+Hernesaarenranta+6,+…

Pari tuntia sitten tullut kommentti on poistettu.