Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4835)

Vierailija
4801/4835 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...

Ja  näitä riittää! Jäävät jankkaamaan jotain idioottimaisuuksiaan ja älä-kuule-tyttö-mulle-ala mussuttamaan. Joo en alakaan, siirryn seuraavan asiakkaan luo..

Vierailija
4802/4835 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan se lentokone lähtee, kun lipussa on että kello 7, mutta yöllä siirretään kelloja kesäaikaan.

Usemapi on kysynyt hädissään tätä.

Laivalla matkalla suomesta ruotsiin.

Asiakas; mihin aikaan ollaan perillä?

Vastaus; tunnin kuluttua.

Asiakas: suomen vai ruotsin aikaa?

Hmm, mietitäänpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4803/4835 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vapaaehtoisena löytöeläinkodissa. Kerran sinne tuli nainen, joka olisi halunnut kissanpennun, joka jäisi kissanpennun kokoiseksi. Kun selitin, ettei sellaisia ole, niin hän kysyi, että voisinko tilata... Joo, en voinut.

Herranen aika :(

Aika helmi kyllä. Jopa tässä ketjussa.

Vierailija
4804/4835 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinlaivan alacarte-aamiaisella asiakas tuohtuu todella kovasti, kun aamiaisella ei ole tuoretta aamun lehteä!?

Ja ollaan vielä olevinaan alacarte j tämä on vähän tyyriimpi aamiainen, eikä lehteä missään??!

Ei meinannut mennä millään jakeluun , että laiva eli myös ravintola on merellä ja aika kaukana lähimmästä laiturista taikka mantereesta tähän aikaan aamusta. Kuten oltiin myös viime yönä ja eilen illalla kun liikkeelle lähdettiin satamasta, niin se lehti ei ollut vielä ilmestynytkään.

En tiedä, miten asia olisi pitänyt asiakkaan mielestä ratkaista, mutta jotenkn kyllä. Sillä tämähän oli aivan törkeetä.

Tämä on muisto siltä ajalta, kun aamiaisen aikana rauhassa lehteiltiin päivän hesari ja siitä lähti päivä käyntiin. Oi niitä aikoja.

Toki en tiedä minäkään, millä sen aikaisella tekniikalla olisi saati tuore lehti jonnekin Utön kohdalle, missä se laiva siihen aikaan oli matkalla. Helikopteri?

Vierailija
4805/4835 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-autossa tapahtuu näitä tilanteita, missä on pokassa pitämistä. Matkustaja pyörii edestakaisin bussissa. Pian hän tulee kysymään: Anteeksi, mutta missä se yläkerta on tässä autossa? Niin, tämä on yksikerroksinen auto, että rouva valitsee sieltä vaan itselleen sopivan paikan. 

Tai sitten lukee isolla, että Turku-Helsinki. Tullaan kysymään, meneekö tämä auto Jyväskylään? Mitä siellä linjakilvessä lukee? 

Vierailija
4806/4835 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeessämme on parisataa erilaista lautapeliä myynnissä. Ja tuhansia muita myytäviä artikkeleita. Minulta tullaan kysymään (aikuiset) että mitenkä tätä peliä pelataan, ja ollaan naama norsunveellä kun alan lukea esittelyä paketin takakannesta. Joo me myyjät/kassahenkilöthän osataan ulkoa tuotetiedot kaikista myymälän tavaroista ja ollaan jokainen tavara tai peli testattu ja pelattu. Not!

Vierailija
4807/4835 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asiakas voisi miettiä kun kyselee onko teillä sitä ja tätä tuotetta (ja sen päälle onsekummakuneioopitästämmösessäkylläolla, huonoa palvelua jnejne) - jos ei ole mikään prisma missä myydään kaikkea:

Ruokaa myydään ruokakaupassa.

Vaatteita myydään vaatekaupassa.

Ruuveja myydään rautakaupassa.

Leluja myydään lelukaupassa.

Kirjoja myydään kirjakaupassa.

Kankaita myydään kangaskaupassa.

Kenkiä myydään kenkäkaupassa.

Lankoja ja puikkoja myydään lankakaupassa. Jne.

Tämmönen on ihan liikaa ajattelua vaativa asia joillekin.

Vierailija
4808/4835 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

UuhhKakaka kirjoitti:

Että ray:n pelikoneet on k-18 ja alaikäisillä ei ole oikeutta pelata vaikka kuinka vanhmpi olisi vieressä. Ja tämän vuoksi tottakai olin paska kassa

Tuli mieleen, kerran äiti pienen lapsen kanssa oli pelikoneella ja kassamyyjä meni sanomaan ettei lapsen kanssa voi pelata, oli ihan selkeät kiellot ettei ole lasten alue.

Vierailija
4809/4835 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ulko ovessa lukee isolla ettei ole asiakaspalvelua, vaan pitää soittaa/varata aika jos aikoo henkilökohtaisesti asioida silti tulee näitä oveen hakkaajia, kahvanryskyttäjiä  ihmettelemään ettei pääse sisälle!:D kyseessä vanhempi sukupolvi jotka hoitaneet sähköasiat about 30-40 vuotta sitten ja jotka myöhemmin antaneet sukulaisten tms hoitaa mutta koska s sopimus pitäis uusia tai on virhe laskutuksesta niin pakkohan se on tulla oven taakse ryskyttämään, manailemaan ja kiroilemaan kun ei palvelua saa:D netistä ei toki voida katsoa tietoja tai osata lukea vaikka kuinka isolla olis ulkopuolella lappua että asiakasneuvontaa vain puhelimitse/s- postilla.

Nää on samoja ihmisiä, jotka eivät ymmärrä aukioloaikoja. Jos meidän toimisto aukeaa klo 9:00, niin sitä kahvaa on turha tulla rynkyttämään klo 8:45, vaikka sisällä näkyisikin valoa tai työntekijä. Sitten sieltä ulkoa tuijotetaan ihan hölmistyneinä, että miksei ovi aukea. Vaikka ovessa selvästi lukee milloin avataan.

Kun minulle tulee virastosta ukaasi että sinulle on varattu aika 9.00 minä tyhmä olen kuvitellut että minun pitää olla 9.00 valmiina menemään virkailijan luokse. Siksi olen oven takana rynkyttämässä ovea 8.53 että ehtisin käydä vessassa ja olisin valmiina 9.00.

Jos virkailija olisi valittanut että olen myöhässä, olisin sanonut että olin kyllä hyvissä ajoin mutta minua ei päästetty sisään.

Vierailija
4810/4835 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettamassani taksissa näkyy taksamittarissa isolla fontilla kellonaika, joka vaihtuu taksan näytöksi, kun taksa lyödään päälle. Useampikin asiakas on ihmetellyt, että onpas teillä  kallis lähtötaksa, kun ennen puolta yötä on lähdetty liikkeelle. Hymyssä suin ei voi asiakkaalle kuin todeta, että se oli kellon aika. Hymyillen on jatkettu matkaa.

Vierailija
4811/4835 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mikä on kuminauha ja miten sitä käytetään

Vierailija
4812/4835 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linja-autossa tapahtuu näitä tilanteita, missä on pokassa pitämistä. Matkustaja pyörii edestakaisin bussissa. Pian hän tulee kysymään: Anteeksi, mutta missä se yläkerta on tässä autossa? Niin, tämä on yksikerroksinen auto, että rouva valitsee sieltä vaan itselleen sopivan paikan. 

Tai sitten lukee isolla, että Turku-Helsinki. Tullaan kysymään, meneekö tämä auto Jyväskylään? Mitä siellä linjakilvessä lukee? 

Ensimmäisestä tuli mieleen, että Onnibus-vuoroista moni luulee, että ne ajetaan aina kaksikerrosbusseilla ja ehkä siksi rouvalla meni pasmat sekaisin, kun olikin yksikerroksinen auto. Jälkimmäisestä on mahdotonta sanoa mitään. Tuskin keskivertosuomalaisen maantieto on niin huonolla tolalla, että kuvittelee Jyväskylän sijaitsevan jossain Turku-Helsinki -reitin varrella.

Vierailija
4813/4835 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asiakaspalvelijan roolissa, mutta muuten: "ei hyvä rouva, lapsenlapsenne ei voi saada aivokuumetta punkin kuuntelusta tai siitä, että ne lainaa kavereilta "niitä punkkilevyjä"..."

Vierailija
4814/4835 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lentokoneen turvallisuusmääräykset ei muka koske kun on tasoasiakas.

Vierailija
4815/4835 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti asiakaspalvelijana, mutta yksityishenkilönä sijoitusasuntoja vuokratessa joutuu joka kerta selittämään monelle miten homma menee kun tulee viestejä ihmisiltä, jotka eivät kerro mitään itsestään, elämäntilanteestaan, työstään ja toimeentulostaan, vaan ilmoittavat "ottavansa asunnon  heti" jos se on vielä vapaana. Ihan kuin omistaja vuokraisi uuden sijoitusasunnon ensimmäiselle nimettömälle joka luulee, että voi varata ja ottaa sen omalla ilmoituksellaan tuosta vaan... Näille pitää sitten selittää (ellei halua loputonta viestitulvaa), että kyseessä on sijoitus eikä mikään hyväntekeväisyyskohde joka annetaan ensimmäiselle halukkaalle, jokainen kysyjä tavataan ja arvioidaan erikseen, luottotiedot tarkistetaan, ehkä kysytään suositukset edelliseltä vuokraisännältä jne. ja sitten vasta valitaan kenelle vuokrataan. Näiden tapausten määrä on kasvanut kiihtyvästi vuosi vuodelta niin, että yhtä itsensä asiallisesti esittelevää kiinnostunutta kohden on aina monta tällaista.

Vierailija
4816/4835 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassa työntekijänä en osaa kertoa suomen toisella puolen olevan kaupungin paikallis bussin aikataulua. Vaikka kyseinen henkilö soittaisi siitä kaupan puhelimeen. Huonoa palvelua...

Vierailija
4817/4835 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu lounasruokaan kahvi, erikseen maksaa 1,20€ Yksi vanhempi äijä kysyi saako kahvin tilalle eskimopuikon kun se maksaa euron. No kun ei saa, enkä minä voi siitä päättää. Jaksoi hokea siinä yhden puoli tuntia "Mikä logiikka sulla tyttö on, kun tuo jäätelö on halvempi kuin kahvi, tehän tienaisitte rahaa" Ei toimi ihan noin...

Hyvä asiakaspalvelija olisi myöntynyt ”tämän kerran”. 

Sitten jankkaava kusipää olisi oppinut, että jankkaamalla saa haluamansa.

Vierailija
4818/4835 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi eilen kuuntelin n.50v naisen riehumista kun tarjoamme sovellus ei toimi, häntä huijataan ja voin 'mukatietävä' idiotti haistaa pitkät p..

Kyseinen "ongelma" siis se että asiakas painaa puhelimensa sovellukesta kohtaa "rekisteröidy" Eikä "kirjaudu sisään". -Juu et varmasti pääsekkään tilillesi kirjautumaan.

Ei mitään pahoitteluja, ainoastaan lisää huutamista miten ei tule selviä ohjeita sisäänkirjautumiseen.

Ihanaa että olet noin fiksu

sillä 50 vuotiaalla ei ole olut tuntiakaan atk_opetusta ,ei peruskoulussa, ei lukiossa.

toivottavasti joku nauraa sulle h.omona kun kyselet itse tyhmiä eläkeiän kynnyksellä:)

Toivon että joku lukitsee minut pimeään kellariin, jos alan itse myös 50vuotiaana karjumaan asiakaspalvelijoille kun en ITSE ymmärrä jotakin asiaa.

Ilmeisesti sinulle tämä on kuitenkin oikea lähestymistapa, kun tarvitsee kysyä apua. Onnittelut. Olet varmasti erityisen miellyttävä persoona.

Nämä yli 50v on kyllä jänniä tapauksia. Monesti vetoavat juuri tuohon, ettei minun aikana perus-/kansalais/-oppikoulussa opetettu tuommosia! 

Aivanko niitä nyt olisi opetettu sen syvällisimmin 80-/90-/00-luvuilla syntyneilläkkään. Kyllä ne on pitänyt ihan ite opetella.

Tällä 50+ ikäluokalla on nähtävästi kaikki oppiminen pysähtynyt siihen kun ovat koulusta päässeet. 

Yritäppä ehdottaa tällä ikäluokalle, että lukisivat vaikka jonkin laitteen käyttöohjeen...

Käsittämättömiä yleistyksiä. Olen jo lähemmäs 60-vuotias ja meillä oli koulussa yläluokilla ATK-kerhoja, taisi olla jopa valinnaisainemahdollisuuskin. Siellä porukka opetteli mm. DOS-komentoja ja ohjelmoinnin perusteita, monilla osallistujilla oli kotona Commodore 64 -kotitietokone. Ei ihme, että ikärasismi kukoistaa Suomen työelämässä ja muuallakin. Ihan samalla lailla teineissä ja parikymppisissä on niitä, jotka toteavat etteivät osaa eikä kiinnosta. Hukassa on vain ehkä vähän toisenlaiset asiat, kuten esimerkiksi peruskäytöstavat.

Vierailija
4819/4835 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monille vanhemmille joutuu kertomaan, että lapsetkin on ihmisiä. Melkein 2/3 ei pidä niitä ihmisinä, vaan olettavat niiden pääsevän ilmaiseksi. En ole vielä kehdannut kysyä, vaikka usein tehnyt mieli, että mitä ne sitten on? Eläimiä? Kasveja? Jotain elotonta? 

Miksi ihmiset tekee lapsia, jos eivät ymmärrä, että kyseessä on ihan oikea ihminen? Säälittää nämä lapsiraukat. 

Vierailija
4820/4835 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laite on hajonnut, silloin se ei toimi. Se ei ala maagisesti toimimaan, vaikka revit pois ne laput joissa laitteen hajoamisesta kerrotaan.