Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoititteko vauvan yritystä vuodenajan mukaan?

Vierailija
16.05.2018 |

Ekana sanon että joo, lapsia ei noin vain hankita. Mutta ajoititteko yritystä että tulis alkuvuoden vauva, tai kesän? Itselleni ihanteellinen ajoitus vauvalle olisi syntyä huhtikuussa, ihana kesä edessä ja joulunkin ehtisi äippälomailla :)

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
2/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin ajoittaa alku vuoteen kun alkuvuoden lapsen saavat paremmat lähtökohdat elämään. Sittemmin vain yritettiin lasta, ajankohdalla ei väliä. Jäätin kuitenkn lapsettomiksi.

Vierailija
4/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa typerää ja ylimielistä. Jos lapsen haluaa ja on sille valmis, niin kannattaa yrittää aina kun se on mahdollista.

Vierailija
5/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritettiin ajoittaa alku vuoteen kun alkuvuoden lapsen saavat paremmat lähtökohdat elämään. Sittemmin vain yritettiin lasta, ajankohdalla ei väliä. Jäätin kuitenkn lapsettomiksi.

Voi :( tosiaan, noinkin voi käydä. Tosi harmillista!

Vierailija
6/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu alkuvuoden lapsia yritetään. Eka syntyi toukokuussa ja toista yritetään helmi-huhtikuuhun :)

Vierailija
7/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin tietoisesti kevääseen molempia, tiedostaen kyllä että lapset ei niin vain tule suunnitellusti, mutta mietin kyllä näitä että alkuvuosi antaa paremmat eväät ja keväällä on kiva jäädä äitiyslomalle. Ensimmäinen syntyikin näin, toista ei niin vaan tehtykään ja keskenmenon/vaikeuksien jälkeen ei ollut enää olennaista muu kuin saada se lapsi johonkin aikaan vuodesta.

Vierailija
8/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ajateltiin että kevät olisi hyvä aika, mies on opettaja ja olisi sitten kesän apuna. Muutenkin yövalvomiset ovat valoisaan aikaan helpompia. Tulikin sitten toukokuun lapsi ja mies meni töihin vasta kun vauva oli 3 kk.

Vierailija
9/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eka syntyi lokakuussa ja ne pimeät kuukaudet oli tosi raskaita koliikkivauvan kanssa. Seuraava ajoitetiin kevääseen. Ja olinkin paljon pirteämpi.

Vierailija
10/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vain se, että ei haluttaisi lapsia syntyvän samana kuukautena. Eli olisi ne omat synttärit jne. Ne ovat monille ainakin tärkeät, että muistaa yksilöllisesti. Esim tuttavani ei ikinä saanut lapsena synttäreitä ja lahjoja kun syntyi jouluaaton lähellä, sisaret saivat.

Mutta tämä viimeisin ei tullutkaan helpolla, pari vuotta meni ja nyt on yhdellä sisaruksella sama kuukausi, ei enää haittaa yhtään :)

Vierailija
11/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin ajoittaa alkuvuoteen. Ei onnistunut, lapsi syntyy elokuussa :)

Vierailija
12/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ajoitettu mitenkään. Vauvakuume vaan iski molemmille, miehelle enempi ku täyttää jo 39v 😂. Poika syntyy nyt kesällä.

Vierailija
13/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheen, mutta itse olen syntynyt 28.12 ja ollut aina se luokan nuorin ja harrastusryhmien nuorin jne. Silti nyt aikuisena on kaksi maisteritutkintoa, hyvä vakituinen työpaikka ja terveys kunnossa, koulussa olin aina kympin oppilas. Olin muuten myös aina luokan pisin, vaikka olin nuorin. Eli sanoisin että muu perhetausta ja geenit kyllä ratkaisee millaiset lähtökohdat lapsi saa, ei syntymäaika.

Vierailija
14/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tässä tulisi ajoitella että alkuvuoteen ehtii :)

Vierailija
15/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kyllä yrittäneet tietoisesti muuta kuin tulla raskaaksi.. Kait se oli kesä meille otollista aikaa kun esikoisen odotus alkoi juhannuksesta ja kuopuksen elokuussa. Aurinko sai hormonit liikkeelle :D Tosiasiassa olin halunnut vauvaa jo kuukausia ja olisi ollut ihan sama missä kuussa syntyy. Olen kuitenkin itse loppuvuoden lapsi ja koen saaneeni ihan samat lähtökohdat elämään kuin alkuvuonna syntynyt ystäväni.

Vierailija
16/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska pimeä vuodenaika saa minut aina väsyneeksi, niin pahin valvominen oli helpompi hoitaa keväällä. Kaksi kevätvauvaa ja yksi alkukesän lapsi.

Vierailija
17/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran "kuumaverinen" etten halunnut olla kesäkautta kovin suurella vauvamahalla. No, vauvat tulevat kun ovat tullakseen, onneksi kesä 2008 oli tosi viileä!

Vierailija
18/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ajoitettiin, toinen muksu.

Eka oli ns. vahinko, ja syntyi pimeään vuodenaikaan, koin samoin kuin joku aiempikin vastaaja, että valvominen oli rankkaa. Ja niin hirveet pakkasetkin oli silloin pitkään, etten päässyt neljän seinän sisältä ulos laisinkaan pariin kuukauteen (koliikkivauva, joka rauhoittui ja oli vain tissillä koko ajan, eikä muuta huolinutkaan).

Toinen ajoitettiin ja syntyikin sitten juuri haluamassani kuussa, valoisaan aikaan. Oli kyllä helpompaa.

Vierailija
19/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. En ole niin hedelmällinen, että pystyisi.

Vierailija
20/154 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla yritetty. Ei kyllä edes tullut mieleen 😊

Toki olisi varmaan onnistunut kyllä päättää myös missä kuussa syntyisi kun olen aina tullut raskaaksi ekasta kierrosta.

Neljä lasta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan