Eikö kenenkään mielestä Susanna Koski ole oikeassa? Toisenlainen tarina
Minua ihmetyttää tämä koko keskustelu työttömän ja Susanna Kosken kohtaamisesta. Eikö kenenkään mielestä Susannalla ole tuossa pointtia? Minusta on. Kyllä pitää ihmisen ottaa vastuuta omasta elämästään. Kaikki alkaa jo siitä, mitä lähtee nuorena opiskelemaan. On syytä valita ala, jolla voi elättää itsensä ja saa mahdollisuudet kunnon työhön ja ansioihin. Jos opiskelee yliopistossa jotakin hihhulitiedettä, on turha marista kun ei ole töitä ja saa liian pientä palkkaa. Mitä tulee sairauksiin, ”allergiat, astma ja fibromyalgia” ovat juttuja mitä löytyy aika monelta ja niiden kanssa kyllä elellään ja käydään töissä. Työanatajat eivät tietenkään arvosta (=pidä) sellaisia työntekijöitä, jotka saikuttelevat jatkuvasti ja ovat vaivojensa pauloissa. Kaikkinensa jos ihmiseltä puuttuu kunnianhimo, vastuunotto omasta elämästä, että yrittäisi jatkuvasti parantaa, liikkuisi ja söisi terveellisesyi, niin ei se yhteiskunnan vika ole. Kyllä vastuu on yksilöllä.
No niin, sitten toinen näkökulma asiaan. Te siellä mietitte, että siellä joku kultalusikka suussa syntynyt menestyjä horisee, eikä tiedä oikeasta elämästä elämästä mitään. Mitä tuumaatte tästä: olen köyhän yksinhuoltajan tytär. Kotoa saanut lähinnä huonoja neuvoja. Olen suorittanut kolme eri tutkintoa, vaihtanut ammattia ja hyvin aktiivisesti hakenut mahdollisuuksia työelämässä. Nykyään olen vaativassa asiantuntijatehtävässä globaalissa pörssiyhtiössä. Olen saanut kerran potkut Yt:ssä kun koko osastomme irtisanottiin jne. Teen työtä kelloon katsomatta, yrittäjämäisellä asenteella. Olen muuten ollut yrittänäkin aikoinaan. Mutta: samaan aikaan minulla on useita kroonisia elämänlaatua laskevia sairauksia, mm melkoisen paha krooninen kipu. Saisin milloin tahansa sairauslomaa ja voisin alkaa vonkumaan eläkkeelle, johon luultavasti pääsisinkin normaalin prosessin jälkeen. En halua. Paljon on kiinni asenteesta. Minun kipuihini ei edes auta mitkään normaalit kipulääkkeet. Hoidan itseäni kaikin mahdollisin keinoin, mm tiukka ruokavalio (hiilihydraattien rajoittaminen) auttaa, olen huomannut. Liikkuminen on hankalaa, siis sellainen oikein kuntoliikunta, mutta koitan silti lenkkeillä koiran kanssa, vaikka siitäkin tulee kipuja.
Niin, mitä näistä asioista oikein pitäisi ajatella? Olenko minä ollut vain onnekas vai onko asenteella tosiaan merkitystä?
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä työttömällä oli fibromyalgia mutta ei "allergioita ja astmaa" vaan diabetes ja keuhkoahtaumatauti. Ai niin, mutta kaikillahan meillä on rajoitteita...
Tämä ”työtön” on elämäntapavalittaja.
Olisi kiitollinen että me maksamme hänen elämänsä.Kukaan ei maksa täällä toisten elämää.
Tutustu asiaan äläkä jauha kokkaripropagandaa.
Olet nyt jauhanut tätä samaa useammassa ketjussa, joten voisitko kertoa miten tuo väittämä pitää paikkansa? Käsittääkseni kyllä kollektiivisesti me veronmaksajat (yksityiset ja yritykset) maksamme monenkin ihmisen elämisen.
Ei se varmaan tuollaiselle puupäälle ikinä selviä.
Mistäs se infra tulee yritysten käyttöön,mieti vaikka sitä.
Kukahan tässä on se puupää? Missään vaiheessa en ole väittänyt ettäkö kaikki verot menisivät toisten elättämiseen, tottakai niillä veroilla maksetaan paljon muutakin. Sen sijaan on fakta että jos joku elää valtion tuilla ilman omia ansiotuloja niin hän elää meidän muiden verovaroilla. Samoin julkisen sektorin työntekijät elävät pitkälti meidän muiden verovaroilla. Nämä julkisen sektorin työntekijät sen sijaan kuitenkin luovat samalla jotain, toisin kuin tukien varassa notkuvat.
Okei, kuvitellaan skenaario jossa kaikki työttömät, sos tuella eläjät yms muuttavat Ruotsiin hakemaan töitä.
Mitä tapahtuu sitten?
Suomen huoltosuhde muuttuisi parempaan. Vai kerrotko minulle mitä hyötyä meille on tuensaajista?
Jos arviolta 300 000 - 500 000 ruokaa ja muita hyödykkeitä ostavia ihmisiä katoaisi, miten kauppiaiden ja tuottajien kävisi?
Kuka ostaisi kituisasti Suomessa kasvatetut maataloustuotteet?
Mitä niillä Kelan yms virkailijoille tehdään? Mihin menevät, kortistoon?
Kukaan ans sid saava työtön ei käy syömässä pitsaa tai leikkauttamassa hiuksia, pienyritykset menevät konkkaan. Taasko ne kortistoon?
Älä ole kuin Koski. Ajattele hieman omaa nokkaas pidemmälle
Suomessa ei tarvitsisi maksaa niin kovia veroja ja silloin olisi käytettävänä enemmän rahaa hyödykkeisiin. Kyllä se keskituloinen tai pienituloinenkin kuluttaa enemmän hyödykkeitä kuin työtön jos veroja tarvitsisi maksaa vähemmän. Lisäksi ihmiset voisivat ostaa kunnon tavaraa bulkkituotteiden sijaan, moni varmasti ostaisi mieluummin lihansa kalliimmalla tuottajalta kuin sitä iänikuista kaupan jauhelihaa.
Kelaa käyttää myös opiskelijat, äitiystuet saavat, hetkellisesti työttömänä olevat ym. Myös lapsilisät ja sairaskulut kulkee tätä kautta.
Onko työttömillä ja toimeentulotuella elävillä oikeasti niin mukavasti rahaa että he voivat käydä kampaajalla ja ravintoloissa säännöllisesti? Noh, pienituloisilla ja keskituloisilla ei kiitos helvetin korkean veroasteen ole. Ehkä tällöinkin kun huoltosuhde muuttuisi ja verot saataisiin alemmaksi olisi työssäkäyvilläkin mahdollisuus nauttia palveluita mihin tällä hetkellä riittää tuilla elävillä rahaa.
Ethän edes osaa lukea tekstiä.
Selvästi mainittiin ANS SID työttömän kampaamo/parturi-reissu.
Nekun "tienaa" monesti enemmän kuin töissäkäyvät.
KELA palkkasi juuri 80 miljoonalla lisää virkailijoita aktiivimallin takia. Kyllä siitä aika moni tilipussinsa saa.
Mut turha selittää länkyttäjälle joka pinnaa ite töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
deMari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi muutamien oikeistotrollien työttömiin kohdistama ihmisviha petaa vasemmistolle hyvää tulosta esni vaaleissa. Jatkakaa samaa rataa, me sairaat ja työttömät saamme vielä äänestää, sitä ihmisoikeutta ette vielä ole älynneet meiltä viedä.
Juuri näin. ☺
Ihan harkinnan arvoista, että äänestysoikeus olisi vain veroja maksavilla.
(nyt puhutaan sitten oikeasti veroja maksavista, eikä vain kaiken ilmaiseksi saavista)
Sinkkumies
Ne jotka maksaa viulut pitäisi myös voida päättää.
Eikö se olisi reilua.
Sinkkumies
Maailmassa on lukuisia sellaisia maita, sanotaan banaanivaltioiksi.
Mikset muuta sellaiseen jos kerran pohjoimainen hyvinvointivaltio kyllästyttää?
Hmm, esimerkiksi Singaporessa ei ole sosiaaliturvaa käytännössä laisinkaan, mutta monella mittarilla maalla pyyhkii paljon Suomea paremmin. Tuo väsynyt banaanivaltio kommentti ei oikein toiminut.
En ikinä muuttaisi Singaporeen juuri siksi, että se on täydellisesti kastilaitosmaa. Varakkaat asuu aidatuissa linnoituksissaan eikä edes uusissa taloissa ole sisäkön asunnoksi tarkoitettuun ikkunattomaan koppiin asennettu ilmastointilaitetta. Sinkkumies varmasti viihtyisi siellä aivan mainiosti, mutta sellainen jolla on vähääkään sosiaalista omaatuntoa ei.
Sikamainen kommentti. Se, että vaaditaan ilmaisesta rahasta jotain vastikkeellisuutta ei tarkoita mitään ihmisoikeusloukkauksia.
Pöyristyttävää kielenkäyttöä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on sitten myös pieni määrä työttömiä jotka ovat työttömiä juuri sen ajan että löytyy töitä, vaikka omaa alaa huomattavasti matalapalkkaisempaa. Kaikkien moraaliin ei mahdu se, että voisi elää muiden selkänahasta, kustantaa oma ja lastensa elämä muiden tekemällä työllä.
Näinpä. Muutama vuosi sitten meiltäkin irtisanottiin iso määrä ihmisiä, suurin osa 45-55 -vuotiaita naisia. Siis juuri niitä, jotka ekana kaikissa keskusteluissa on huutamassa, että tämän ikäistä naista ei enää kukaan huoli töihin. Karkeasti meidät voi kaikki jaotella kahteen ryhmään:
1) ne, jotka jäi kotiin odottamaan että joku tulisi tarjoamaan juuri oikeanlaista vakityötä ja oikean suuruista palkkaa (koska heillähän on sentään MERKONOMIN paperit 80-luvulta ja 20 vuotta työkokemusta samassa firmassa! Näillä meriiteillä voi esittää mitä vaatimuksia tahansa!). Samalla oli hyvä valittaa kaikille, jotka pysähtyi kuuntelemaan, että ikärasismi ja kokoomuksen herrat ja yhteiskunnan vika.
2) ne, jotka kääri hihansa ja pisti papereita menemään JOPA vuokratyöfirmoihin, teki aikansa myös vähän p*skempia duuneja ja hyvinkin lyhyitä pätkiä samalla, kun haki parempia hommia.
Vaikea arvata kumman ryhmän edustajat on nytkin töissä ja ketkä on päässeet nauttimaan aktiivimallista, kun eivät ajoissa tehneet tilanteelleen jotain...
Haluaisitko lukea uudestaan minun kommenttini (n. 193) ja tulla sitten asiantuntevasti vähättelemään kokemuksiani ja työnhakuani? Minulla tosin on parempi koulutus kuin "sentään merkonomeilla", mutta samalla tavalla kuin esimerkkisi naiset ryhmässä 2, minä olen hakenut ihan kaikkea, ihan koko ajan. Tietoni ovat lukuisten vuokrafirmojen listoilla. Olen hakenut mm. narikanhoitajaksi, kaupan kassaksi, varastotyöhön, tallentajaksi ja ties mihin muuhun (kuten sinä kutsut) p*askatyöhön. Osa on ollut kahden viikon pätkiä, osa kokoaikaisia. Olisin valmis jäämään mihin tahansa työhön vaikka elämäni loppuun asti enkä edes hakisi jotain parempaa ja jättäisi firmaa pulaan. Minusta saisi luotettavan tekijän.
Osaan tehdä hakemuksia ja minulla on erilaisia versioita ansioluettelostanikin.
Kukaan vaan ei huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on sitten myös pieni määrä työttömiä jotka ovat työttömiä juuri sen ajan että löytyy töitä, vaikka omaa alaa huomattavasti matalapalkkaisempaa. Kaikkien moraaliin ei mahdu se, että voisi elää muiden selkänahasta, kustantaa oma ja lastensa elämä muiden tekemällä työllä.
Näinpä. Muutama vuosi sitten meiltäkin irtisanottiin iso määrä ihmisiä, suurin osa 45-55 -vuotiaita naisia. Siis juuri niitä, jotka ekana kaikissa keskusteluissa on huutamassa, että tämän ikäistä naista ei enää kukaan huoli töihin. Karkeasti meidät voi kaikki jaotella kahteen ryhmään:
1) ne, jotka jäi kotiin odottamaan että joku tulisi tarjoamaan juuri oikeanlaista vakityötä ja oikean suuruista palkkaa (koska heillähän on sentään MERKONOMIN paperit 80-luvulta ja 20 vuotta työkokemusta samassa firmassa! Näillä meriiteillä voi esittää mitä vaatimuksia tahansa!). Samalla oli hyvä valittaa kaikille, jotka pysähtyi kuuntelemaan, että ikärasismi ja kokoomuksen herrat ja yhteiskunnan vika.
2) ne, jotka kääri hihansa ja pisti papereita menemään JOPA vuokratyöfirmoihin, teki aikansa myös vähän p*skempia duuneja ja hyvinkin lyhyitä pätkiä samalla, kun haki parempia hommia.
Vaikea arvata kumman ryhmän edustajat on nytkin töissä ja ketkä on päässeet nauttimaan aktiivimallista, kun eivät ajoissa tehneet tilanteelleen jotain...
Haluaisitko lukea uudestaan minun kommenttini (n. 193) ja tulla sitten asiantuntevasti vähättelemään kokemuksiani ja työnhakuani? Minulla tosin on parempi koulutus kuin "sentään merkonomeilla", mutta samalla tavalla kuin esimerkkisi naiset ryhmässä 2, minä olen hakenut ihan kaikkea, ihan koko ajan. Tietoni ovat lukuisten vuokrafirmojen listoilla. Olen hakenut mm. narikanhoitajaksi, kaupan kassaksi, varastotyöhön, tallentajaksi ja ties mihin muuhun (kuten sinä kutsut) p*askatyöhön. Osa on ollut kahden viikon pätkiä, osa kokoaikaisia. Olisin valmis jäämään mihin tahansa työhön vaikka elämäni loppuun asti enkä edes hakisi jotain parempaa ja jättäisi firmaa pulaan. Minusta saisi luotettavan tekijän.
Kukaan vaan ei huoli.
Laita tuo hakemus menemään, niin takaan että saat töitä!
Sinkkumies
Ihminen, joka käyttää eläinten turkkeja koruina, on yksinkertaisesti paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomaliainen järjestelmä jossa ei ole nälkäpalkalla katuja lakaisevaa paarialuokkaa on loppupeleissä toimivampi, vaikka joku saisikin elää kädestä suuhun vastikkeettomasti.
Eihän tässä sitä kyseenalaisteta. Kyseenalaistetaan vain se, että olisiko jonkinlainen vähäinenkin vastike oikein?
Sinkkumies
Mielelläni menisin valmistumisen jälkeen työharjoitteluun tai palkkatuella töihin jos pääsisin oman alani töihin. Olen tehnyt jo vuosia ilmaistyötä mutta siitä ei ole ollut työllistymisen kannalta hyötyä. Olen jatkanut opiskelua mutta 40-50 - vuotiaat vastavalmistuneet eivät jostain syystä ole kuumaa kamaa työmarkkinoilla. Ilmaiseksikaan ei huolita. Tällä hetkellä yrityksiin tulvii ilmaista työvoimaa.
Kerran väittelin oluella yhden poliitikon kanssa. Kerroin, että työtön ihminen kannattaisi palkata tappiollakin.
Tämä poliitikko oli kuin puulla päähän lyöty. Osoitin laskelmat, että kannattaa ottaa mielummin vaikka 500e / kk takkiin, kuin 1000e /kk takkiin.
Silloin näki silmistä, että nyt vasta tapahtui herätys. Tietenkään tämä ei ole optimi, vaan jokaisen tulisi olla yhteiskunnalle kannattava jäsen, mutta se että ottaa vähemmän takkiin, on kannattavampaa kuin vain todeta, että otetaan sitten 100% takkiin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan sitä mieltä, että kaikki työllisyyden tukitoimet pitäisi koskea vain julkisen sektorin työpaikkoja. 4 tunnin pakkotyö myös. Yksityisen tuet pois. Tuet vie vain niitä oikeita työpaikkoja, kun tukityöllistetyillä. kikkaillaan.
Moni tuntuu unohtavat, että moni työtön on työttömyyskorvausta vastaan jossain työssä. Eli raha ei ole vastiiketonta, mutta kaikki eivät pääse niihinkään töihin.Mitäköhän julkisen sektorin ihmiset ajattelee siitä rollaattorilla liikkuvasta keuhkoahtaumapotilaasta tai huumeveikosta tai elämää haittaavalla tavalla mielenterveysongelmaisesta ihmisestä, jonka saavat muiden töiden lisäksi niskoilleen neljäksi tunniksi päivässä? Ja heti perään seuraava.
Ketä kiinnostaa mitä meidän palvelijat ajattelevat, joiden palkan me maksamme?
Asiaa kysytään palkan maksajalta, eikä siltä kuka niitä töitä tekee rahaa vastaan.
Sinkkumies
Ymmärsinkö oikein ettei sulla ole mitään sitä vastaan, että työhuoneeseesi tuupataan viikossa 10 eri ihmistä (osalla vaikeita elämänhallinnan ongelmia) ja sanotaan että keksi tolle jotain tekemistä neljäksi tunniksi ja valvo ettei se aiheuta mitään haittaa. Selvästi sulla on töissä aivan liian löysää. Julkinen sektori ei todellakaan tuollaista taakkaa pysty ottamaan vastaan.
No eihän sun äly riitä tähän, mutta en muuta odottanutkaan. Niistä työttömistä löytyisi varmasti nohevia esimiehiä valvomaan näitä vaikeimpia tapauksia, jotka eivät itse osaisi pitää harjaa kädessä.
Heille voisikin jo maksaa oikeaa palkkaa. Lisäksi se tehdyn työn hyöty olisi niin kannattavaa, että tässä jäätäisiin _AINA_ voitolle.
Sinkkumies
Miksi tämä järjestelmä ei ole jo käytössä Suomessa jos se kerram on niin loistava, sillähän poistetaan työttömyys välittömästi. Oi sinkkumies, sinä ainoa älykäs ihminen Suomessa, tee meille palvelus ja ryhdy kansanedustajaksi. Suomi tarvitsee sinua. Ps. täystyöllisyys ei ole kansantaloudelle hyödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan vaan ei huoli.
Sinkkumies
Juurihan sinä aiemmin kommentoit, että kuulostan liian epätoivoiselta. Nytkö se sitten onkin hyve ja tae työstä?
Tietenkin meistä oikeasti yhteiskunnallisesti hyödyllisistä ihmisistä on sietämätöntä, että joku tekee töitä ja yhteiskunta häviää siinä.
Täytyisi vain ajatella tuossa kohtaa humaanisti. Kaikista ihmisistä ei ole juuri mihinkään.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on hulvaton! Ihmiset itkee kuinka Koski kohteli halventavasti työtöntä ja samaan syssyyn haukutaan Kosken ulkonäkö, huudetaan katuh*oraksi jne. Ei teitä ainakaan järkevällä argumentaatiotaidoilla ole pilattu.
Koski oli ihan oikeassa ja av-palsta ei onneksi edusta koko Suomen kantaa näihin asioihin. Todella monella muualla foorumeilla ihmiset ovat nähneet tämän työttömän henkilön vähän erilaisena hahmona kuin säälittävänä ja autettavana raukkana. Ahne ja laiska ihminen, joka kokee että yhteiskunnan on maksettava hänen lapsensa kallis harrastus johon monella työtä tekemälläkään vanhemmalla ei ole rahaa. Työhakemuksen täyttökin kerran kuussa on aivan liikaa. Pitäisi saada rahaa siitä että istuu perseellään kotona, seinästähän se raha tulee.
Itse olen joutunut elämään 6kk toimeentulotuella opiskeluaikana kun vaihdon vuoksi opintopisteiden siirtymisessä meni niin kauan että kela katkaisi hetkeksi opintotuen. Kyllä silloin tuli elettyä hyvin kun kaikkien laskujen jälkeen jäi vielä 480€ käteen eli enemmän kuin koko opintotuki edes oli!
Opintotuki on myös toisten rahoilla elämistä. 6kk elää vaikka ilman rahaa, kun tulevaisuudennäkymiä.
Susannan huorittelusta näkee, että kaikki evät ole samoilla lahjoilla siunattu. Kuinka huorittelijalta voi olettaa samaa kuin esim.Susanna Koskelta? Kaikki ihmiset ei vain kykene kaikkeen. Jotenkin nekin pitää yhteiskuntaan sopeuttaa.Niin on, mutta minä olen opintotukeni maksanut ensin korkojen kera takaisin kun en voinut elää vuotta seuraavan kesän tuloilla ja valmistumisen jälkeen olen maksanut opintotuen ja toimeentulotuen määrän jo moninkertaisesti veroina. Olen lapseton, en käytä terveydenhuollon palveluita ja olen töissä yksityisellä sektorilla yrittäjänä.
Meidän perheessä oli 8 lasta ja aika köyhiä oltiin, koskaan ei ole vanhemmillani ollut meitä lapsia mahdollista auttaa rahallisesti. Ei puhettakaan että olisi ollut 200€ selloharrastuksia. Kyllä meillä lähdettiin siitä että rahat täytyy itse tekemällä ansaita, itsekin olen ollut kesätöissä 13-vuotiaasta lähtien tehden milloin mitäkin ”paskahommaa”. Kyllä on paljon minun ikäisiäni ihmisiä, joka opiskelivat sen yhden kivan ammatin ja kun töitä ei ollut jäätiin kotiin makaamaan. Tuöevaisuudennäkymänsä voi luoda itse ja kyllä tämä työtön nainen on itse kussut muroihinsa toden teolla, nyt voi olla enää vaikeaa muuttaa kurssia mutta mahdollisuus siihen olisi ollut aika päiviä sitten. Ihmiset valitettavasti joutuvat ottamaan vastuun omista tekemisistään ja valinnoistaan.
"En käytä terveyspalveluita"
Oletko valmis sitten maksamaan yli miljoonan, JOS saat syövän tai muun vastaavan pitkäkestoisen taudin, omasta pussistas?
Maksoiko joku koulutuksesi etukäteen vai oliko se maksuton?
Mieti vähän ennenkuin suollat huttua suustasi.
Olet myös tullut maksamaan valtiolle 250 000 € ennen 25-ikävuottasi.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnal…
Olisiko perheesi maksanut sen sinusta vai olisiko esim koulutus jäänyt saamatta?
Tottakai niillä sadoilla tuhansilla mitä olen maksanut ansiotuloveroa sekä arvonlisäveroa valtiolle olen oikeutettu saamaan syöpähoitoni julkisella. Sanoin että en käytä terveyspalveluja tarkoittaen että en ole kuluttanut verovaroja muuta kuin pakollisten rokotusten osalta. En ole ikinä ollut sairaalassa ja esimerkiksi matkailuun ja gynekologiaan liittyvät käynnit olen hoitanut yksityisellä.
Koulutukseni olen maksanut osittain itse, opiskelin 4 vuotta bachelor-vaiheeseen ulkomailla omalla rajalla, sitten 2 vuotta maisteriksi Suomessa.
Ja joo, maksan vuodessa ansiotuloveroa ja arvonlisäveroa yli 100 000€ eli 250 000€ on aina nopeasti kuitattu.
Mutta saatko sillä rahalla aikakoneen jolla voit mennä maksamaan koulutuksesi ja vaikka ne rokotukset etukäteen?
Muuten joudut elämään tässä järjestelmässä.
Jossa muuten rikas aina saa enemmän vastinetta veroilleen kuin köyhempi. Siksi et ole muuttanut Suomesta pois.
Kannattaa tarkkaan harkita minkä "halvan verotuksen" ihannemaan itselleen ottaa päämääräksi, niissäkin kun on aina kääntöpuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan vaan ei huoli.
Sinkkumies
Juurihan sinä aiemmin kommentoit, että kuulostan liian epätoivoiselta. Nytkö se sitten onkin hyve ja tae työstä?
Mihän sanoin, että kerro että olet valmis antamaan kaikkesi yhtiölle. Ja lopeta tuo itku, itkemällä tai edes sen haistamisella menee paperisi roskakoriin aikayksikköä nopeammin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Te apn kanssa eri mieltä olevat, haluaisitteko tosiaan elää sellaisessa maassa, jossa ihminen ei voi itse omaan kohtaloonsa vaikuttaa? Ja kuvitteletteko että Suomi on sellainen maa? Lapsi syntyy ja hänen kohtalonsa on ensi rääkäisystä sinetöity vanhempien varallisuuden ja aseman mukaan? Miksi edes puolustatte tällaista yhteiskuntaa? Itse ainakin uskon päinvastaiseen ja teen kaikkeni että voin todistaa olevani oikeassa joka päivä. Tulisiko teille parempi mieli jos Koski ja muut myöntäisivät Tikkasen tai kenen tahansa vastaavassa tilanteessa olevan tavatessaan, että totta olethan sinä aivan toivoton tapaus, turhaapa me juttelua jatketaan, tuosta saat satasen?
En usko, että kovinkaan moni ajattelee näin. Vaikka meillä periaatteessa kaikilla lapsilla vanhempien varallisuudesta riippumatta onkin lähes samat mahdollisuudet, monet kuitenkin ymmärtävät, ettei näiden mahdollisuuksien käyttäminen ole kaikille yhtä helppoa. On perheitä, joissa vanhemmilla ei ole edes tietoa kaikista erilaisista mahdollisuuksista. Esimerkkinä vaikkapa köyhän perheen lahjakkaan lapsen harrastus. Kuinka moni hoksaa kysyä rahoitusapua paikalliselta Lions Clubilta? Kuinka moni edes on kuullut Lions Clubeista? Jos ei ole ikinä kuullutkaan, ei tietenkään voi hoksata kysyä rahoitusapua sellaisesta. Olen yksityishenkilönä rahoittanut erään vähävaraisen perheen lapsen harrastusta, vaikka en ole koskaan tavannut sen paremmin lasta kuin hänen vanhempaansakaan. Seura lähettää laskut suoraan minulle ja minä maksan ne. Tämä äiti vaan osasi hakea apua oikeasta paikasta oikeaan aikaan. Kaikki eivät osaa eikä minusta voi syyttää ihmistä siitä, että hän ei osaa tehdä asiaa, josta ei ole koskaan kuullutkaan, tai ei satu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan sitä mieltä, että kaikki työllisyyden tukitoimet pitäisi koskea vain julkisen sektorin työpaikkoja. 4 tunnin pakkotyö myös. Yksityisen tuet pois. Tuet vie vain niitä oikeita työpaikkoja, kun tukityöllistetyillä. kikkaillaan.
Moni tuntuu unohtavat, että moni työtön on työttömyyskorvausta vastaan jossain työssä. Eli raha ei ole vastiiketonta, mutta kaikki eivät pääse niihinkään töihin.Mitäköhän julkisen sektorin ihmiset ajattelee siitä rollaattorilla liikkuvasta keuhkoahtaumapotilaasta tai huumeveikosta tai elämää haittaavalla tavalla mielenterveysongelmaisesta ihmisestä, jonka saavat muiden töiden lisäksi niskoilleen neljäksi tunniksi päivässä? Ja heti perään seuraava.
Asiaa kysytään palkan maksajalta, eikä siltä kuka niitä töitä tekee rahaa vastaan.
Sinkkumies
Ymmärsinkö oikein ettei sulla ole mitään sitä vastaan, että työhuoneeseesi tuupataan viikossa 10 eri ihmistä (osalla vaikeita elämänhallinnan ongelmia) ja sanotaan että keksi tolle jotain tekemistä neljäksi tunniksi ja valvo ettei se aiheuta mitään haittaa. Selvästi sulla on töissä aivan liian löysää. Julkinen sektori ei todellakaan tuollaista taakkaa pysty ottamaan vastaan.
No eihän sun äly riitä tähän, mutta en muuta odottanutkaan. Niistä työttömistä löytyisi varmasti nohevia esimiehiä valvomaan näitä vaikeimpia tapauksia, jotka eivät itse osaisi pitää harjaa kädessä.
Heille voisikin jo maksaa oikeaa palkkaa. Lisäksi se tehdyn työn hyöty olisi niin kannattavaa, että tässä jäätäisiin _AINA_ voitolle.
Sinkkumies
Miksi tämä järjestelmä ei ole jo käytössä Suomessa jos se kerram on niin loistava, sillähän poistetaan työttömyys välittömästi. Oi sinkkumies, sinä ainoa älykäs ihminen Suomessa, tee meille palvelus ja ryhdy kansanedustajaksi. Suomi tarvitsee sinua. Ps. täystyöllisyys ei ole kansantaloudelle hyödyksi.
Niin siis sen takia jouduttiin kehittämään mm. lomilta paluu rahat, silloin kun meillä oli vielä älykkäitä päämiehiä johtamassa tätä maata.
Sinkkumies
Tur vap aikan hakijoiden vastaanottokuluista syntyi Suomeen miljardin euron elvytysvaikutus talouteen ja bkt nousi 0.2 prosenttiyksikköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Niin siis sen takia jouduttiin kehittämään mm. lomilta paluu rahat, silloin kun meillä oli vielä älykkäitä päämiehiä johtamassa tätä maata.
Sinkkumies
Lomaltapaluurahat voitaisiin poistaa. Joutava muinaisjäänne ajalta jolloin pelättiin että työntekijät karkaavat kesälomalla Ruotsiin. Ei ole tätä päivää vai kuinka todennäköistä on että työntekijä jättää palaamatta töihin lomansa jälkeen?
Mites käy, jos työttömät siivoavat ilmaiseksi ihmisten asuntoja, niiille sadoille siivousfirmoille ja heidän työntekijöilleen?
Kuka ihme enää maksaa siivouksesta jos saa vapaasti ilmaista työvoimaa?
Siivousfirmat joutuvat lopettamaan, menevät konkurssiin tms.
Työntekijät jäävät puolestaan työttömiksi ja alkavat vastaavasti siivota ilmaiseksi, siis ilman palkkaa?
Ei kerry veroja ja lopulta kukaan pienyrittäjä ei uskalla yrittää mitään, ei ainakaan palvelualaa.
Suomessa on nykyään paljon mökkitalkkareita ja vastaavia jotka työllistävät itsensä ja ehkä jonkun muunkin.
Näitäkään palveluja ei kukaan osta, kun sinkkumies tarjoaa sen ruohonleikkurin ja lapion odottamaqn rappunsa pieleen parveilevia työttömiä.
Mitä erilaisia yrityslahjoja te olette saaneet?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä isompia tuloeroja toivovat haluavat siis, että Suomeen saadaan lisää rikollisuutta ja turvattomuutta, panssarilasit autoihin ja muurit linnojen ympärille. Kai te nyt sen verran ymmärrätte, kun varmaan sivistyneinä ihmisinä olette matkustaneet maissa missä sossusta ei olla kuultukaan. Tulojen jakaminen on pieni hinta lintukodostamme, muusta haaveilevat voivat muuttaa vaikka Aasiaan.
Kävin ystävien luona Intiassa ja he esittelivät minulle maataan. En nähnyt siellä pamssarilaseja, en murtovarkaista, en muireja, enkä kerjäläisiä vaikka maan tuloerot ovat suuret. Ystävilläni oli ihana nelihuoneinen asunto suhkot uudessa kerrostalossa, ilmastointi ja kaikki uusi teknologia joten niistäkään ei ollut ihmisillä puutetta.
Ai? Ite kun kävin 10v sitten Intiassa, siellä näkyi paljonkin kerjäläisiä, aidattuja parempia asuinalueita ja aseistettuja vartijoita parempien hotellien ovella. Vielä sanottiin, että pitäkää huoli tavaroista, paljon taskuvarkaita.
No hyvä, jos maassa on menty 10vuodessa noin paljon eteenpäin.
Tottakai niillä sadoilla tuhansilla mitä olen maksanut ansiotuloveroa sekä arvonlisäveroa valtiolle olen oikeutettu saamaan syöpähoitoni julkisella. Sanoin että en käytä terveyspalveluja tarkoittaen että en ole kuluttanut verovaroja muuta kuin pakollisten rokotusten osalta. En ole ikinä ollut sairaalassa ja esimerkiksi matkailuun ja gynekologiaan liittyvät käynnit olen hoitanut yksityisellä.
Koulutukseni olen maksanut osittain itse, opiskelin 4 vuotta bachelor-vaiheeseen ulkomailla omalla rajalla, sitten 2 vuotta maisteriksi Suomessa.
Ja joo, maksan vuodessa ansiotuloveroa ja arvonlisäveroa yli 100 000€ eli 250 000€ on aina nopeasti kuitattu.