Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisten vaatteissa on harvemmin taskut kuin miesten vaatteissa?

Vierailija
15.05.2018 |

Miksi iso osa naisten hameista, mekoista, housuista ja shortseista on niin järkyttävän epäkäytännöllisiä? Missä ovat taskut? Miksi miehille myytävissä vaatteissa taskut löytyvät yleensä aina, naisten vaatteista vain toisinaan?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi iso osa naisten hameista, mekoista, housuista ja shortseista on niin järkyttävän epäkäytännöllisiä? Missä ovat taskut? Miksi miehille myytävissä vaatteissa taskut löytyvät yleensä aina, naisten vaatteista vain toisinaan?

Sehän johtuu siitä, että naisilla on yleensä käsilaukku mukana. Miehillä on yleensä lompakot, kammat ja avaimet taskussa.

Naiset tuskin kantaisivat näitä taskuissa vaikka ne vaatteissa olisivatkin. Miesten taskut on yleensä haalistuneet ja repeilleet kun niihin on tungettu liian isoja esineitä.

Minä ainakin kantaisin. Tungen taskuihin kaiken mahdollisen. Jos taskuja ei ole, otan mukaan selkärepun. Käsilaukkua en omista.

Vierailija
42/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on se merkkilaukku. Miehillä niin vain lompakko, avaimet ja puhelin niin nuo menee taskuun helposti.

Tyttölapsilla on myös merkkilaukut? Lastenvaatteista puuttuu myös taskut, paitsi "poikien vaatteista". Mielestäni outoa.

Miksi lainausmerkit? Pukeudutko sinäkin "naisten vaatteisiin"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa takit on ilman povaria. Itse en enää käytä ollenkaan laukkua, kun se ei kuitenkaan nätisti kulje olkapäällä vaan putoilee.

Vierailija
44/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ettiny koko alkukesän netistäkin reisitaskusortseja (polvipitusia) ittelleni, eipä vaan löydy mistään. Miehille niitä on kaikkialla, ostasinkin miesten puolelta, mutta kun kuiotenkaan ei sitten ole mun muotoon sopivat, niin turha ostaa. Ja haluan sellaset missä ei oo vetskaria, vaan pelkkä kuminauhavyötärö.

Naistenvaatteet on ihan pellemäisiä, kirjavaa kukkakuosia ja tanttatelttoja- tai bimbohepeniä, järkyttäviä. Kyllä saa töitä tehdä että löytää yksvärisen mustan tai tumman t-paidan normikaula-aukolla, vielä kun sais ne REISITASKUSORTSIT, mutta ei.. 

Joo ja paidoissakaan ei ole taskuja, miehille on vaikka mitä taskua.

Itse en ole mikään paris hilton joka kulkee käsiveska kourassa kuin aivovammainen, olis ne taskut ihan tarpeelliset. Nyt on kuljettava huppari mukana, että saa avaimet ja puhelimen taskuun, kun paidoissa ja sorteseissa ei ole taskuja.

Vierailija
45/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kun minulla on pömppis, on vaikea löytää taskullisia housuja, jotka istuisivat siedettävästi. Housut on selvästi suunniteltu niin, että taskut istuvat sileästi, jos on litteä vatsa. Kun on pömppis, taskut lörpöttävät ja roikkuvat auki jotenkin rumasti.

Valmisvaatteet tehdään jollekin tietylle vartalotyypille, ja yleensä se ei ole tämä reitevä ja persevä rouvashenkilön tyyppi. Istuvaa vaatetta on helvetillistä löytää.

Vierailija
46/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on se merkkilaukku. Miehillä niin vain lompakko, avaimet ja puhelin niin nuo menee taskuun helposti.

Katsele vähän vähemmän sitä tosi-tv-paskaa sinäkin.

Vierailija
47/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että naisille saataisiin myytyä käsilaukkuja... En lankea tähän juoneen ja ompelen suuremmat taskut itse! Helppo homma jopa minulle rähmäkäpälälle, kunhan ompelukoneella osaa suoraa ommella niin hyvä siitä tulee.

Mistä saat hankittua samaa kangasta kuin mitä vaatteessa on niitä taskuja varten?

Minkä mallinen tasku on, totuus ettei tarvita kuin pieni palanen samanlaista.  Päälle näkyvä osa.

Farkkujen taskut hajoavat usein ennen kuin itse housut.

Vierailija
48/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hdfhgfhdfgh kirjoitti:

Naisilla ei ole taskuja, koska heidän ei ole tarkoitus omistaa mitään. Miehet hallitsevat kaikkea omaisuutta ja naisen tarkoitus on vain olla koristeena ja kulkea perässä.

Kirjoitin tämän valmiiksi sen yhden hullun puolesta, jotta sen ei tarvitse vaivautua.

Sä olet oikeammassa kuin luuletkaan, tästähän se periytyy. Naisen ei ollut soveliasta lähteä talosta itsekseen ilman miestä, eikä hänellä tietysti mitään omaa rahaakaan voinut olla.

Vierailija
49/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tasku on vain pussukka vaatteen sisäpuolella, se on helppo tehdä ihan mistä kankaasta vaan. Ja kädelle aukko vaatteeseen, esim sauman kohdalle.

Vierailija
50/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kyllä törmännyt taskuttomiin ulkoiluvaatteisiin...

Muuten kannatan tietysti taskuja, myos mekoissa ja hameissa, saapahan ainakin nenäliinan jonnekin piiloon, mutta yleensä minulla on sen verran tavaraa mukana ettei ne taskuihin mahtuisi, enkä myöskään pidä siitä miten painavat esineet (avaimet, puhelin, lompakko...) venyttävät vaatteita. Ei se muuten miehilläkään ole kovin hyvän näköistä. Joten kannan sitten mieluummin tyylikästä laukkua olkapäällä, ja olen sitä mieltä että miestenkin kannattaisi useammin kayttää laukkua.

Vierailija
51/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pieniä käsilaukkuja hankalampi löytää.  Jonka voisi ujuttaa takin sisäpuolelle.

Vierailija
52/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että kun minulla on pömppis, on vaikea löytää taskullisia housuja, jotka istuisivat siedettävästi. Housut on selvästi suunniteltu niin, että taskut istuvat sileästi, jos on litteä vatsa. Kun on pömppis, taskut lörpöttävät ja roikkuvat auki jotenkin rumasti.

Valmisvaatteet tehdään jollekin tietylle vartalotyypille, ja yleensä se ei ole tämä reitevä ja persevä rouvashenkilön tyyppi. Istuvaa vaatetta on helvetillistä löytää.

Paksureitisenä olen täysin eri mieltä siitä, keille nykyvaatteet suunnitellaan. Jos löydän housut, jotka istuvat reisistä, vyötärö onkin aivan liian suuri. Minä törmään siis lähinnä vaatteisiin, jotka on suunniteltu omenavartaloisille. Taskuja en siis myöskään kaipaa kuin ulkoiluvaatteisiin juuri siitä syystä, että taskut saavat minut näyttämään entistäkin paksummalta.

Vierailija
53/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minulla kerran sellaiset farkutkin, joissa ei ollut taskuja ensinkään .

Vierailija
54/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompele vaatteet itse.

Ompele taskut.

Valitse vaatteita, joissa on taskut.

Käytä laukkua.

Hanki mies.

Ryhdy kuninkaalliseksi.

Loistava kommentti!

Vierailija
55/73 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ettiny koko alkukesän netistäkin reisitaskusortseja (polvipitusia) ittelleni, eipä vaan löydy mistään. Miehille niitä on kaikkialla, ostasinkin miesten puolelta, mutta kun kuiotenkaan ei sitten ole mun muotoon sopivat, niin turha ostaa. Ja haluan sellaset missä ei oo vetskaria, vaan pelkkä kuminauhavyötärö.

Naistenvaatteet on ihan pellemäisiä, kirjavaa kukkakuosia ja tanttatelttoja- tai bimbohepeniä, järkyttäviä. Kyllä saa töitä tehdä että löytää yksvärisen mustan tai tumman t-paidan normikaula-aukolla, vielä kun sais ne REISITASKUSORTSIT, mutta ei.. 

Joo ja paidoissakaan ei ole taskuja, miehille on vaikka mitä taskua.

Itse en ole mikään paris hilton joka kulkee käsiveska kourassa kuin aivovammainen, olis ne taskut ihan tarpeelliset. Nyt on kuljettava huppari mukana, että saa avaimet ja puhelimen taskuun, kun paidoissa ja sorteseissa ei ole taskuja.

Juuri näin, ja hupparissakin tulee kuuma pahimmilla helteillä. Mutta pakko pitää.

Vierailija
56/73 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maailmassa on isompiakian ongelmia, niin kyllä ottaa päähän tällainen täysturha ongelma. Miksi h*lvetissä naisten vaatteissa ei ole taskuja? Ymmärrän, jos se jotenkin haittaisi miten vaate laskeutuu, mutta esim. tuollasieen mekkon taskut olisi tosi helppoja tehdä, eikä mitenkään haittaisi heitä, jotka eivät halua niitä käyttää, mutta ilmeisesti taskuja ei viitsitty tehdä: https://noanoa.com/products/tilde-dress-dress 

Ei oikeasti ole aikaa tehdä korjausompelua joka toiseen vaatteeseen.

Nanson vaatteissa on paremmin taskuja, valitettavasti design ei ole yhtä hyvä kuin tanskalaisilla:

https://nanso.com/collections/paidat-ja-tunikat/products/naisten-tunika…

Vierailija
57/73 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan koska ajatellaan että naisilla on laukut. Muakin ärsyttää kun taskuja ei ole, vielä enemmän ärsyttää feikkitaskut koska miksei voisi samalla vaivalla tehdä oikeita? Kesällä varsinkin vaikka koiran kanssa lenkillä käydessä pitää kantaa vaimet kädessä kun mitään taskuja ei ole.

Tämä! Maksaisin mielelläni lisää vaatteista, jos sillä hinnalla niihin saisi kunnollisen kokoiset taskut.

Varustelekasta saa hameita joissa on myös taskut.

Vierailija
58/73 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan koska ajatellaan että naisilla on laukut. Muakin ärsyttää kun taskuja ei ole, vielä enemmän ärsyttää feikkitaskut koska miksei voisi samalla vaivalla tehdä oikeita? Kesällä varsinkin vaikka koiran kanssa lenkillä käydessä pitää kantaa vaimet kädessä kun mitään taskuja ei ole.

Tämä! Maksaisin mielelläni lisää vaatteista, jos sillä hinnalla niihin saisi kunnollisen kokoiset taskut.

Partioaitasta myös. Royal Robbinsin mekoissa esim. on hyvät taskut.

Vierailija
59/73 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Partioaitasta myös. Royal Robbinsin mekoissa esim. on hyvät taskut.

Heillä näyttää olevan tasan yksi pidempi kaupunkimekko (ei yhtään hametta). Taskut voisi olla oletusarvo muuallakin kuin erikoiskaupoissa, mutta kiitos vinkistä.

Vierailija
60/73 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kantaa lompakon ja auton avaimet.

Mitä muuta tarvitaan?