Miksi naisten vaatteissa on harvemmin taskut kuin miesten vaatteissa?
Miksi iso osa naisten hameista, mekoista, housuista ja shortseista on niin järkyttävän epäkäytännöllisiä? Missä ovat taskut? Miksi miehille myytävissä vaatteissa taskut löytyvät yleensä aina, naisten vaatteista vain toisinaan?
Kommentit (73)
Tarjonta vastaa kysyntää. Erittäin yksinkertainen selitys.
Naisille saa myytyä huonoa laatua ja epämukavuutta. Siksi miesten vaatteissa on taskut, muttei koskaan korkeita korkoja, nappeja selässä, pvc-muovia (pl fetissikamppeet) tai kalsareina naruja persvaossa. Miehet eivät yksinkertaisesti suostuisi käyttämään niitä.
Mitä? Minusta naisten vaatteissa on ihan turhankin usein taskut. Mitä jossain ohuessa leningissä tai tunikassa tekee taskuilla? Kaikissa huppareissa on taskut, taskuttomia naisten takkeja ei ole olemassakaan. Jopa neuletakeissa pitää jostain kumman syystä olla taskut. Minulla on nytkin päällä keväällä ostamani vähän pitemmän mallinen collegepusero ja siinä on sivusaumoissa taskut. Minusta ne on täysin turhat. Ei niissä mitään voi pitää, korkeintaan paperinenäliinaa. Ohut kangas vetää keljusti, jos siellä taskussa jotain yrittää kantaa. Ja pesun jälkeen jotkut taskupussit pitää ihan silittää sileiksi, kun ne jää muuten mökkyräisiksi ja näkyy muhkuroina päällepäin.
Miksi naisten farkuissa on takataskut? Naiset ei koskaan pidä siellä mitään. Itse asiassa niitä etutaskujakaan ei oikein voi hyödyntää, kun farkut on sellaiset tiukat ja joustavat, niin jo avainnippu törröttää sieltä ulospäin läpi pahasti ja tuntuu epämukavalta päällä.
Monissa muissakin naisten pitkiksissä on taskut. Ne on siinä lantion tai yläreisien kohdalla, missä sitä juurikin toivoisi, että näkyisi vain kaunis siluetti eikä mitään pullottavaa kamaa siellä taskussa, eikä edes sitä taskua siinä paksuntamassa juuri sitä kohtaa. Ja takataskut ohuissa puuvillahousuissa on käsittämätön juttu.
Ikäni olen ihmetellyt myös naisten paitapuseroita, joissa on rintataskut. Mitä ihmettä varten?
Jostain syystä kaikilla armeijassa olevilla naisilla on runsaasti taskuja univormussa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Minusta naisten vaatteissa on ihan turhankin usein taskut. Mitä jossain ohuessa leningissä tai tunikassa tekee taskuilla? Kaikissa huppareissa on taskut, taskuttomia naisten takkeja ei ole olemassakaan. Jopa neuletakeissa pitää jostain kumman syystä olla taskut. Minulla on nytkin päällä keväällä ostamani vähän pitemmän mallinen collegepusero ja siinä on sivusaumoissa taskut. Minusta ne on täysin turhat. Ei niissä mitään voi pitää, korkeintaan paperinenäliinaa. Ohut kangas vetää keljusti, jos siellä taskussa jotain yrittää kantaa. Ja pesun jälkeen jotkut taskupussit pitää ihan silittää sileiksi, kun ne jää muuten mökkyräisiksi ja näkyy muhkuroina päällepäin.
Miksi naisten farkuissa on takataskut? Naiset ei koskaan pidä siellä mitään. Itse asiassa niitä etutaskujakaan ei oikein voi hyödyntää, kun farkut on sellaiset tiukat ja joustavat, niin jo avainnippu törröttää sieltä ulospäin läpi pahasti ja tuntuu epämukavalta päällä.
Monissa muissakin naisten pitkiksissä on taskut. Ne on siinä lantion tai yläreisien kohdalla, missä sitä juurikin toivoisi, että näkyisi vain kaunis siluetti eikä mitään pullottavaa kamaa siellä taskussa, eikä edes sitä taskua siinä paksuntamassa juuri sitä kohtaa. Ja takataskut ohuissa puuvillahousuissa on käsittämätön juttu.
Ikäni olen ihmetellyt myös naisten paitapuseroita, joissa on rintataskut. Mitä ihmettä varten?
Paitapusero? Tarjoilijan vaatteissa on hyvä olla taskuja, jotta saa nimikyltin kiinni, kynät ja vihkot ym kulkemaan mukana.
Miesten juhlavampiin paitoihin ei tarjoilijan taskuja tietenkään ommella.
M
Siihen on vain ja ainoastaan yksi syy: naiset eivät käytä rahojaan taskuihin, kun taas miehet (kuten esmes minä) aina esim takkia ja housuja ostaessaan tarkistaa ensimmäisenä taskut ja vasta sitten miltä se näyttää päällä. Eli RAHA RATKAISEE:
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Naisten vaatteissa taskut on ollut erillisiä osia, kuin kankaisia laukkuja vyötäröllä, toisin kuin miehillä, joilla taskut oli osa vaatetta. 1790-luvulla erilliset laukut alkoivat yleistyä uusien mekkomallien mukana, ja miehet usein kantoivat naisenkin tavarat.
1800-luvulla naiset järjestivät kampanjoita, joissa jakoivat ohjeita miten ommella taskuja ja 1910 naiset vaativat paljon käytännöllisempiä vaatteita. Kehitys kuitenkin pysähtyi sodan jälkeen, kun naisten odotettiin olevan kotonaan ja haluttavia miehilleen.
Nyt kun naisilla on ollut kauan itsenäisyys päättää asioistaan, miksei kukaan ole alkanut vaatimaan naisille taskuja?
Koska naisilla on oltava se megasize Kors "käsimatkalaukku" mukana joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä kaikilla armeijassa olevilla naisilla on runsaasti taskuja univormussa?
Koskahan intti lanseeraa maastokuvio käsilaukun neideille?
Olen vuosia käyttänyt laukunkorvikkeena ns. kalastajanliiviä, jossa runsaasti taskuja. Ei varmaankaan oikein naisellinen ratkaisu, mutta inhoan niin paljon kaikkea ylimääräistä kantamista, että mulle hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa ja avaa ovet.
Mennyttä maailmaa. Tämän palstan miehistä monet ainakin suhtautuvat nihkeästi tällaisten palvelusten tekemiseen naisille.
Jos joku mies ei ole kohtelias teille, se on teidän syytä. Te vouhotatte tasa-arvoa ja ne miehet, jotka joutuvat teitä kuuntelemaan, sopeutuvat asiaan ja käyttäytyvät tasa-arvoisesti.
Jos te ette vaadi liikaa ja jos te osaatte ottaa kohteliaisuuden vastaan, te saatte sitä.
Te olette myös äitejä. Miten te kasvatatte poikanne? Kasvatatteko te hänet kunnioittamaan naista ja olemaan kohtelias hänelle? Sen pitäisi kuulua kasvatuksen perusasioihin. Hyvät käytöstavat ei ole syntymäominaisuus.
Ongelma on tullut teiltä. Jokainen kohtelias mies oppii olemaan avaamatta ovea naiselle, koska nainen ei osaa ottaa ansaitsemaansa kohteliaisuutta vastaan. Ja tässä on ikäraja. Tiedostavat nuoret naiset näkevät kohteliaisuuden typeränä nuolemisena. Vanhemmat naiset eivät sorru typeryyksiin, he osaavat ja kunnioittavat kohteliasta miestä.
Siis vain yksi pitkä hame, lyhyitä kyllä löytyy monta.