Kun aikuisenakaan en voi antaa anteeksi, että äiti monesti luki salaa tekstarit kun olin teini
Näistä on jo 15v ainakin. En ole aktiivisesti vihainen, mutta en silti sydämessäni voi unohtaa ja välit äitiin ovat edelleen huonot
Kommentit (102)
Sinun pitää ajatella niin, että vaikka keino oli väärä, oli päämäärä se, että sinulla olisi kaikki hyvin. Rakkautta se oli, vaikkakin tapa sen toteuttamiseen oli kyseenalainen. Sinä olet oppinut sen, miten tärkeää yksityisyys on myös nuoruudessa.
No ei sentään lukollista päiväkirjaa niin kuin mun äiti.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää ajatella niin, että vaikka keino oli väärä, oli päämäärä se, että sinulla olisi kaikki hyvin. Rakkautta se oli, vaikkakin tapa sen toteuttamiseen oli kyseenalainen. Sinä olet oppinut sen, miten tärkeää yksityisyys on myös nuoruudessa.
Edelleen luetaan ja nauretaan
Minun äiti luki minun päiväkirjat ja saamani kirjeet, sekä ne, joiden kirjoittaminen minulla oli vielä kesken. Tuo selvisi vasta kun olin 18-vuotias. En anna asiaa äidille anteeksi ikinä.
Ei sinun tarvitse antaa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että äitisi rakastaa sinua ja suojelee
Tämä
Kyllä on jo mielenterveys ongelmia jos ei tuollaisesta pääse yli. Kännykkä ei ole lapselle perusoikeus ja vanhemmat todella saa seurata mitä lapset sillä tekevät.
Ei mua ole häirinnyt yhtään, että meillä luki. Ymmärsin, että oli huolenpitoa. En ole koskaan juuttunut tollasiin juttuihin.
Ahaa. No Ap. Saakonm tiedustella, että onko ok, että tuntemattomat ihmiset lukevat Whatsapp, Facebook viestisi ja katsovat kuvasi?
Tähän jos vastaat nyt ekana! Entä jos äitisi olisi tuolla töissä? Mieti äitisi.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. No Ap. Saakonm tiedustella, että onko ok, että tuntemattomat ihmiset lukevat Whatsapp, Facebook viestisi ja katsovat kuvasi?
Jopa Supo lukee noita nykyään
Vierailija kirjoitti:
Niin? Vai onko rakastava äitisi pääpahis?
Ap haittaako, että lukevat Aplella????
No?
Miten on?
2021
Apple alkaa nuuskia puhelinten sisältöä
Applen "neuralMatch"-järjestelmä skannaa pilvipalveluun ladattuja kuvia ja tutkii
Oma äiti myös luki viestit, päiväkirjan, kirjeet, tutki koulurepun ja koko huoneen läpi. Tuossa mittakaavassa kyllä tuli olo että lapsiin ei luoteta yhtään. Sitten kun oli ongelmia niin niihin ei puututtu, jos äiti löysi alkoholia, tupakkaa tai muita päihteitä niin sai vaan huutoa että ei saa tuoda kotiin. Ikinä ei perustelu miksi näiden käyttäminen ei ole hyväksi, ikänä ei kysytty paljon tai usein käytän päihteitä. Ei rajattu liikkumista, mutta kavereita ei saanut tuoda kylään. Olin heti hänen mielestään täysin tuhoon tuomittu, eikä se ollut hänestä edes ihme, hän oli aina ollut varma siitä että minusta on vaan ongelmia.
2016
Supo tahtoo taskuusi
MOT:
". . . lähettää tekstiviestejä?"
Mikko Kenttälä:
"Mikäli haluat varmistua siitä, että kukaan ei sitä ole nähnyt tai kuullut, niin et voi lähettää turvallisesti."
Tekstiviestit luetaan 🤢
Ap!!!!!!
Ei helvetti Ap!!!!
EU haluaa kieltää vahvan salauksen - vaatii takaportteja viestisovelluksiin
Mitäs nyt?????????
Käytännössä kyse on siis siitä, että lakiesityksen mukaan jokaiseen Euroopassa käytössä olevaan salausalgoritmiin pitää rakentaa takaportti, jonka avulla viesteihin päästään käsiksi.
Stop EU!!!
https://dawn.fi/uutiset/2023/05/27/eu-csa-lausunnot
Vierailija kirjoitti:
Iik
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse antaa anteeksi.
Älä anna anteeksi myöskään Whatsapp ja.Facebookin työntekijöille
He ovat valinneet työnsä
Mikä sekopää rupesi tässä ketjussa riehumaan?
Minä luin poikani viestit, oli tuolloin 15-16. Pistin huumetesteihin, ja pidin asiallisen keskustelun vaaroista. Näytin lapsuuden valokuva-albumit, joissa jo menehtyneitä tuttuja. Olin niin huolissani, ja enkä syystä. Rakastan häntä, ja enkä koskaan olisi voinut vaan antaa olla. Äidin vaisto. Oli siis lähellä pilata elämänsä. Luojan kiitos niin ei lopulta käynyt.
Useamman vuoden ollut jo työelämässä, joitakin merkintöjä jäi rikosrekisteriin, ja sulki ovia armeijassa. Mutta en kadu hetkeäkään että luin viestit.
Kuulostaa siltä, että äitisi rakastaa sinua ja suojelee