Susanna Koski vastaa työttömän haasteeseen
Areenassa pätkä, miten hommassa lopulta kävi. Täytyy sanoa, ettei hirveästi yllättänyt.
Kommentit (1461)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kylmäävä ihminen tuo Koski. Lopussa katsoi hirveän arvostelevasti.
Hillitsi itseään toisen alkukantaista raivoa ja aggressiota katsellessaan.
"– Siinä oli kulmien kohottelua ja nenänvartta pitkin katsomista. Ihan selvästi näki, että häntä alkoi ärsyttää. Koski suhtautui keskustelukumppaniinsa teennäisen kärsivällisesti, Kortesuo sanoo."
Varsinainen farssi tämä Koski. Mitä hän muuten tekee eduskunnassa? Promoaa ilmeisesti turkistarhausta. E ole kuullut kertaakaan tältä harmaahapselta puheenvuoroa kyselytunnilla tai nähnyt naamaansa siellä. Ei taida paljon kiinnostaa Suomen asiat.
Mikä voi olla tietysti ihan hyväkin, kun tietää millanen pökälepää on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kylmäävä ihminen tuo Koski. Lopussa katsoi hirveän arvostelevasti.
Hillitsi itseään toisen alkukantaista raivoa ja aggressiota katsellessaan.
"– Siinä oli kulmien kohottelua ja nenänvartta pitkin katsomista. Ihan selvästi näki, että häntä alkoi ärsyttää. Koski suhtautui keskustelukumppaniinsa teennäisen kärsivällisesti, Kortesuo sanoo."
Ymmärrän sen kulmien kohottelun, kun toinen on niin syvällä vihassaan ja omassa itsesäälissään ja huutaa päälle naama punaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän teki kardinaalimunauksen vähättelemällä ja aliarvioimalla ylimielisenä tätä todella alisteisessa ja huonossa asemassa olevaa henkilöä ja hänen tilannettaan julkisesti vailla pienintäkään halua ottaa selvää vallitsevista faktoista ja niiden vaikutuksista arkeen.
Vaikea paikata.
Tulee putoamaan eduskunnasta. (Nyt ei voi syyttää mediapeliä)
Kuule, me jotka näemme tämän yhteiskunnan Kosken tavoin äänestämme häntä edelleen. Ehkä yksi tai kaksi äänestäjää lähtee pois, saman verran tulee tilalle. Nämä suurimmat kritiikin kannattajat eivät kuitenkaa häntä äänestäisi. Moni ei äänestä lainkaan, kun siinä pitää ihan itse tehdä jotain.
Koski on ihan oikealla asialla. Ja ei hän näin umpijyrkkä ole kuin ohjelman leikkaus antoi ymmärtää.
Et sitten osannut lukea ketjusta että Kosken nykyinenkin paikka on onnenkantamoinen?
Kun kokoomus tuskin säilyttää suosiotaan on Suskin paikka pölkyllä.
Minusta taas näyttää siltä, että Koski on varmistamassa asemiaan. Vaaditaan aika paljon kanttia sanoa asiat kuten ne ovat. Ja vielä kasvokkain. Moni hyssytteee ja hymisitelee, mutta kun pitäisi oikeasti olla jotain mieltä niin ei onnistu.
Tiedän ainakin mitä mieltä Koski on ja hyvillä mielin voin äänestää.
Mitä jos itselläsi alkaisi mennä huonosti, eikä idolisi ymmärtäisikään sinun kaltaisiasi? Äänestäisitkö vielä siinä toivossa, että hän joskus vielä symppaa tai asiasi paranevat häneen uskomalla?
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että minulla menee hyvin? No menee sikäli, että on rakastava perhe, kivoja kavereita. On ollut monenlaisia vastoinkäymisiä ja varmasti lisää tulee. En ole kultalusikka suussa syntynyt, elä yltäkylläisyydessä. Olen kuitenkin tyytyväinen elämääni. Yhteiskunnan ylimääräistä apua (en tarkoita siis koulutusta ja terveydenhoitoa jotka meille kaikille kuuluvat) en ole joutunut pyytämään enkä toivottavasti joudu. Haluan pitää itse huolen omasta hyvinvoinnistani ja toimeentulostani. Sen eteen olen valmis tekemään paljon töitä.
Täysin lisäarvoton poliitikko, todennäköisesti sitä olisi myös tukityöllistettynä yritysmaailmaan.
Miten itseään voi kehittää, jos pienet ja halvatkin mahdollisuudet kadehditaan ihmiseltä pois? Tyhjästäkö?
Sama kuin yrittäisi saada huippusadon ilman vettä ja ravinteita. Sitä vaaditaan, että se voitaisiin viedä jonkun muun huviksi ja hyödyksi.
Olen aina tiennyt, ettei ole sen kateellisempaa kuin rikas joka kadehtii köyhää. Hän tahtoisi haluta jotain, mutta kaikkea on jo. Niinpä se ihminen ketuttaa joka tarvitsee jotain. Yleensä sellaista mitä ei itse tarvitse.
Kyse ei ole rahasta, mutta siksi se yritetään puristaa. Varmuuden vuoksi, ettei vain omistaan tarvitse antaa.
Noilla politiikoilla ei ole kokonais käsitystä (eikä halua ottaa selvää) kuinka vähällä työttömien/työkyvyttömän on tultava toimeen. En ole yhdenkään kuullut sanovan mitään konkreettisia lukuja vaan ympäri pyöreitä olen saanut palautetta, että kyllä sillä pärjää tms. Välillä tuntuu, että kun joku sanoo oikeat luvut niin ei uskota vaan hölistään mitä on kuultu ja muista tuista vaikka kaikki tuet mitä on mahdollista saada olisi kerrottu. Sitten tehdään leikkauksia jonkun lehdessä olevan oman elämänsä sankarin vuoksi ottamatta faktoista selvää.
Tämähän oli kuin suoraan Putouksen sketsistä. Ihan piti muutaman kerran hieraista silmiä, että onko tämä Koski oikeasti tosissaan. Uskomaton tapaus! Ja vaikkei nyt ulkonäköä sovi arvostella, niin sanon silti, että vittu mikä täti lookki! 😂 Nolo!
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellehän tämän työttömän pitäisi päästä. Tiedä sitten olisiko tulot silloin yhtään sen suuremmat.
Ei, mutta stressi ja elämä paranisi huomattavasti. Valtiokin säästäisi byrokratiassa ja terveyspalveluissa.
Olen samassa jamassa kuin se nainen, ja meitä on paljon. Työttömiä, vaan ei työkykyisiä, jotka ei päästä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän teki kardinaalimunauksen vähättelemällä ja aliarvioimalla ylimielisenä tätä todella alisteisessa ja huonossa asemassa olevaa henkilöä ja hänen tilannettaan julkisesti vailla pienintäkään halua ottaa selvää vallitsevista faktoista ja niiden vaikutuksista arkeen.
Vaikea paikata.
Tulee putoamaan eduskunnasta. (Nyt ei voi syyttää mediapeliä)
Kuule, me jotka näemme tämän yhteiskunnan Kosken tavoin äänestämme häntä edelleen. Ehkä yksi tai kaksi äänestäjää lähtee pois, saman verran tulee tilalle. Nämä suurimmat kritiikin kannattajat eivät kuitenkaa häntä äänestäisi. Moni ei äänestä lainkaan, kun siinä pitää ihan itse tehdä jotain.
Koski on ihan oikealla asialla. Ja ei hän näin umpijyrkkä ole kuin ohjelman leikkaus antoi ymmärtää.
Et sitten osannut lukea ketjusta että Kosken nykyinenkin paikka on onnenkantamoinen?
Kun kokoomus tuskin säilyttää suosiotaan on Suskin paikka pölkyllä.
Minusta taas näyttää siltä, että Koski on varmistamassa asemiaan. Vaaditaan aika paljon kanttia sanoa asiat kuten ne ovat. Ja vielä kasvokkain. Moni hyssytteee ja hymisitelee, mutta kun pitäisi oikeasti olla jotain mieltä niin ei onnistu.
Tiedän ainakin mitä mieltä Koski on ja hyvillä mielin voin äänestää.
Mitä jos itselläsi alkaisi mennä huonosti, eikä idolisi ymmärtäisikään sinun kaltaisiasi? Äänestäisitkö vielä siinä toivossa, että hän joskus vielä symppaa tai asiasi paranevat häneen uskomalla?
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että minulla menee hyvin? No menee sikäli, että on rakastava perhe, kivoja kavereita. On ollut monenlaisia vastoinkäymisiä ja varmasti lisää tulee. En ole kultalusikka suussa syntynyt, elä yltäkylläisyydessä. Olen kuitenkin tyytyväinen elämääni. Yhteiskunnan ylimääräistä apua (en tarkoita siis koulutusta ja terveydenhoitoa jotka meille kaikille kuuluvat) en ole joutunut pyytämään enkä toivottavasti joudu. Haluan pitää itse huolen omasta hyvinvoinnistani ja toimeentulostani. Sen eteen olen valmis tekemään paljon töitä.
Entä jos ei kaikki menekään nappiin? Ketä silloin äänestät- auttavaa vai avuntarvetta vähättelevää ihmistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"- Kaikilla meillä on kuule rajoitteita, Koski naurahti."
Ehkei mutta Susannan rajoitteet on täysin itseaiheutettuja ja surkeasta asenteesta johtuvia. Lisäksi hölmön asenteen kanssa voi elää mukavaa elämää varsinkin jos ei tajua omaa hölmöyttään.
Krooninen kipu ei taas vastaavasti ole tahdon asia ja siitä ei pääse eroon asennemuutoksella .
Ei siitä pääse kyllä rahallakaan. Käsittääkseni ohjelma ei koskenut epäonnistunutta kivunlievitystä tai muita ongelmia sairaanhoidossa, mikä ehkä on mahdollistanut naisen terveydentilan huononemisen vaan puhuttiin toimeentulosta.
Lähtökohta toimeentulolle on se, että jokainen hankkii sen itse ja vanhemmat huoltavat jälkeläisensä jne. Joskus aina jollekin käy huonosti ja syystä tai toisesta ei siihen kykene. Silloin yhteiskunta tulee apuun ja pitää tämän henkilön ja hänen mahdolliset huollettavansa hengissä ja MINIMItoimeentulolla.
Toimeentulotuki on tarkoitettu vain paridta viikosta kuukauteen kestäväksi tuloksi, ei siihen että sen varassa eletään vuodesta toiseen. Pitäisi olla niin että kun vaikka piolivuotta tulee täyteen, niin loppuu sen toimeentulotuen maksamien ja jos ei ole siihen mennessä kyennyt hankkimaan töitä niin voivoi.
No jostainhan se elatus on saatava. Ajattelitko herättää henkiin huutolaiskauppaa tai vaivaistaloja?
Miten olisi työnteko? Tai asioidensa hoitaminen niin ettei se vähäinenkin raha kulu ylimääräiseen? Tai aikansa käyttäminen itsensä kehittämiseen, niin että jatkossa elämä olisi parempaa?
Kun noin viisas olet, niin ratkaise samalla muidenkin köyhien ja sairaiden ongelmat. Osaat varmasti parantaa kosketuksella, taikoa kunnon töitä tyhjästä ja poistaa masennuksen?
Tietysti teet sen ilmaiseksi, niin ettei rahaa kulu turhuuksiin, vaan sellot soivat vaikka itsekseen ja ilman kieliä. Nehän on köyhälle ylimääräistä ja kallista humpuukia.Jokainen voi aloittaa itsestään. Karsia kulujaan, järkeistää elämäänsä. Kehittää itseään. Unohtaa itsesääli ja laiskuus. Hoitaa itseään liikunnalla ja oikealla lääkityksellä. Ahkeroida, ylittää epämukavuusalueensa.
Siinäpä taikasanoja näin alkuun.
Sinähän varsinainen einstein olet. Huhhuh.
Olisikin kuule niin yksinkertasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"- Kaikilla meillä on kuule rajoitteita, Koski naurahti."
Ehkei mutta Susannan rajoitteet on täysin itseaiheutettuja ja surkeasta asenteesta johtuvia. Lisäksi hölmön asenteen kanssa voi elää mukavaa elämää varsinkin jos ei tajua omaa hölmöyttään.
Krooninen kipu ei taas vastaavasti ole tahdon asia ja siitä ei pääse eroon asennemuutoksella .
Ei siitä pääse kyllä rahallakaan. Käsittääkseni ohjelma ei koskenut epäonnistunutta kivunlievitystä tai muita ongelmia sairaanhoidossa, mikä ehkä on mahdollistanut naisen terveydentilan huononemisen vaan puhuttiin toimeentulosta.
Lähtökohta toimeentulolle on se, että jokainen hankkii sen itse ja vanhemmat huoltavat jälkeläisensä jne. Joskus aina jollekin käy huonosti ja syystä tai toisesta ei siihen kykene. Silloin yhteiskunta tulee apuun ja pitää tämän henkilön ja hänen mahdolliset huollettavansa hengissä ja MINIMItoimeentulolla.
Toimeentulotuki on tarkoitettu vain paridta viikosta kuukauteen kestäväksi tuloksi, ei siihen että sen varassa eletään vuodesta toiseen. Pitäisi olla niin että kun vaikka piolivuotta tulee täyteen, niin loppuu sen toimeentulotuen maksamien ja jos ei ole siihen mennessä kyennyt hankkimaan töitä niin voivoi.
No jostainhan se elatus on saatava. Ajattelitko herättää henkiin huutolaiskauppaa tai vaivaistaloja?
Miten olisi työnteko? Tai asioidensa hoitaminen niin ettei se vähäinenkin raha kulu ylimääräiseen? Tai aikansa käyttäminen itsensä kehittämiseen, niin että jatkossa elämä olisi parempaa?
Kun noin viisas olet, niin ratkaise samalla muidenkin köyhien ja sairaiden ongelmat. Osaat varmasti parantaa kosketuksella, taikoa kunnon töitä tyhjästä ja poistaa masennuksen?
Tietysti teet sen ilmaiseksi, niin ettei rahaa kulu turhuuksiin, vaan sellot soivat vaikka itsekseen ja ilman kieliä. Nehän on köyhälle ylimääräistä ja kallista humpuukia.Jokainen voi aloittaa itsestään. Karsia kulujaan, järkeistää elämäänsä. Kehittää itseään. Unohtaa itsesääli ja laiskuus. Hoitaa itseään liikunnalla ja oikealla lääkityksellä. Ahkeroida, ylittää epämukavuusalueensa.
Siinäpä taikasanoja näin alkuun.
Niin, terveelle tai lähes terveelle ihmiselle.
Mene älykääpiö itseesi.Kiitos että itse osoitat keskustelukyvyttömyytesi, niin minun ei sitä tarvitse tehdä. Kaikkea hyvää sinulle.
Kiitos samoin. Metsällä on tapana vastata niin kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
En ottanutkaan kantaa itse sanomaan tai poliittisiin mielipiteisiin.
Pointtini oli, että ainakin uskaltaa puhua jotain. Mietin juuri ennen viestin lähetystä sukulaistamme joka on tohtori ja työtön. Ei uskalla puhua. Ikinä. Eikä ole edes mitään diagnoosia. On vain introvertti.
USAssa tälläitä pidettäisiin todella outona, täällä on ihan ok olla sellainen.
Mielestäni loisto esimerkki, että ei yhteiskunta tai työelämä ole "reilua". Se suulain ja rohkein vie yleensä.
Noilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Se ettei uskalla puhua on ujoutta, joka on ihan eri asia kuin introverttiys.
T: Introvertti, joka puhuu, kouluttaa, valmentaa, sparraa ja mentoroi työkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellehän tämän työttömän pitäisi päästä. Tiedä sitten olisiko tulot silloin yhtään sen suuremmat.
Ei, mutta stressi ja elämä paranisi huomattavasti. Valtiokin säästäisi byrokratiassa ja terveyspalveluissa.
Olen samassa jamassa kuin se nainen, ja meitä on paljon. Työttömiä, vaan ei työkykyisiä, jotka ei päästä eläkkeelle.
No hei, milläs ne koulutetut byrokraatit sitten eläisi?
Minäkin olen pätkätyöläisenä elättänyt monta paperinpyörittäjää, saati että olisin sairastunut. Se olisi varmaan vaikuttanut piristävästi kansantalouteen lisäämällä työllisyyttä!
Susanna kusi törkeästi raunioille ja samalla omaan nilkkaansa
Vaikka olen osittain Susannan kanssa samaa mieltä. Mun mielestä on törkeää että koulun keittäjä tai metroaseman siivoaja tekee täyttä pitkää päivää vuodesta toiseen vaikka saisi saman rahan tekemättä mitään.
Pienyrittäjät vielä heikommassa asemassa.
Työttömissä on myös paljon fyysisesti terveitä ihmisiä joita olisi voinut käyttää esimerkkinä, enkä purematta niele sitä että 150e muuttaisi mitenkään rouvan elämää.
-Miksi et tee mitään tarvitaksesi osaamistasi?
-Minulla ei ole tietokonetta
-Saat tietokoneen harkinnanvaraisena, oletko yrittänyt saada
- Niin mutta terveys on mennyt
- Oletko miettinyt osa-aikatyötä yms
- ehmm....
- No mikä teitä sitten auttaisi
-150e lisää rahaa
Huh huh! Mitään ei ole valmis yrittämään, kokeilemaan. AINA löytyy syy miksi ei.
Susanna oli aivan oikeutetusti pöyristynyt, olin itsekin kun tuon katsoin.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen farssi tämä Koski. Mitä hän muuten tekee eduskunnassa? Promoaa ilmeisesti turkistarhausta. E ole kuullut kertaakaan tältä harmaahapselta puheenvuoroa kyselytunnilla tai nähnyt naamaansa siellä. Ei taida paljon kiinnostaa Suomen asiat.
Mikä voi olla tietysti ihan hyväkin, kun tietää millanen pökälepää on kyseessä.
Puoli vuotta, joululomaan asti, ainakin oli täysin puhumatta.
12.10.2017 mennessä saanut suunsa auki 39 kertaa, tällä saavutuksella sijaluvulle 185. Ainoastaan 19 edustajaa 204:stä on pystynyt vaikenemaan paremmin eduskunnassa. Näistä joilla ei mitään sanottavaa ollut oli 7 kokoomuslaista, yhteensä 12 hallituskoalition edustajaa.
Suomellahan on tällä hetkellä historiansa sairaimman yhteiskuntanäkemyksen edustava hallituskokoonpano. Joten keskustelun kohdekaan ei tee minkäänlaista poikkeusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koski vaikuttaa kieltämättä ylimieliseltä mutta ei tuon Annamaijankaan ilmaisu mitään mallikasta ole😂 Jos toinen on keskustelussa noin aggressiivinen ja hyökkäävä, niin väkisinkin se heijastuu toiseen keskustelijaan.
Tajuatko psykologiasta mitään?
Ei sellainen valmiiksi ihminen jota narsistinen hemmoteltu kakara pilkkaa pysy kauan tyynenä.
Miksi edes tarvitsisi? Paikalla oli vain yksi tunteeton "ihminen".
Koski ei missään vaihessa pilkannut. Hän oli koko ajan asiallinen. Ainoa räyhääjä oli tuo työtön.
Ai valehteminen ja vähätteleminen ei ole pilkkaamista?
Jos lupaa tehdä jotain, ei siihen riitä "hei kuule meiän on ihan turha verrata näitä"-löpinä.
Miksi edes lupasi mitään? Varmaan halusi nöyryyttää köyhempää viipeellä.
Itse olisin räyhännyt paljon pahemmin moiselle öykkärille.
Sen uskon, sen verran epävakaalta vaikutat. Rauhoitu ja lähde vaikkavälillä luontoon. Kyllä sinäkin vielä joskus olet onnellinen.
Eli jälleen kerran aletaan haukkumaan ihmistä joka haluaa Kosken lopettavan valehtelun ja ylimielisen käytöksen.
Koska jossei Susannan ja muiden ökykokkaripellejen kanssa samaa mieltä on "lääkkeet jäänyt ottamatta".
Hienoa jargonia ilman mitään sisältöä.
Miksi Koski valehteli eikä tehnyt haastetta?
Miksi Susanna Koski valehteli eikä tehnyt haastetta?
Osaako alapeukuttajat vastata?
Ihmisellä on oikeus vetäytyä mistä tahansa haasteesta jos se osoittautuu epärelevantiksi. Se ei ole valehtelua.. Jos et tätä ymmärrä, ihmettelen jäykkää ja omituisen mustavalkoista ajatusmaailmaasi.
Eli työttömän työharjoittelujen keskeyttäminen oli nounou, mutta prinsessa Koski saa tehdä ja sanoa mitä lystää?
Jokainen voi sanoa ja tehdä mitä lystää. Päätökset ovat aina tilannekohtaisia. Seuraukset ovat eri tilanteissa erilaisia. Näiden kahden asian rinnastaminen kertoo taas oudosta logiikasta.
Eli aina saa jättää tekemättä?
Mitäs sitten kukaan valittaa työttömistä ja sosiaalitukia nostavista?
Kuten sanoin, saa jättää tekemättä. Sitten on kannettava seuraukset.
Työtön menettää tuet jos ei täytä ehtoja, se on seuraus.
Koski perääntyi järkisyihin vedoten haasteesta, seuraus oli että palstajankkaaja väittää hänen valehdelleen. Molemmilla teoilla on siis omat seurauksensa.
"Seli seli, voisin ottaa haasteen vastaan. Onhan tuolla esuskunnassa pitkät lomat jonka aikana vois kokeilla"
"Järkyttävää miten voikin puhua kansanedustaja joka ei todellakaan tiedä asioista mitään. Tämä asenne on jo heti tuomitseva. Toivon että Susanna Koskella tulee elämässään vaikeuksia jolloin hän toivottavasti muistaa mitä on puhunut. Toivottavasti äänestäjät muistavat mitä kokoomuspoliitikko ajattelee työttömistä ."
"Susanna Koski on oikeassa , hänen kulurakenteeseen on tosiaan erilainen. Varmaan sormuskin maksaa neljän kuukauden toimeentulotuet verran."
"Kokoomushan on täynnä näitä Alma Kylmiä turha tuolla on mitään selitellä."
No, järki-ihmiset kommentoivat valitettavan harvoin lehtien kommenttipalstoilla.
Näin. Järkevät ihmiset kirjoittelevat vauva-palstalle, eivätkä lehtien kommenttiosioon. Niin se vaan on!
Vierailija kirjoitti:
-Miksi et tee mitään tarvitaksesi osaamistasi?
-Minulla ei ole tietokonetta
-Saat tietokoneen harkinnanvaraisena, oletko yrittänyt saada
- Niin mutta terveys on mennyt
- Oletko miettinyt osa-aikatyötä yms
- ehmm....- No mikä teitä sitten auttaisi
-150e lisää rahaaHuh huh! Mitään ei ole valmis yrittämään, kokeilemaan. AINA löytyy syy miksi ei.
Susanna oli aivan oikeutetusti pöyristynyt, olin itsekin kun tuon katsoin.
Yhdellekkään ihmiselle ei myönnetä tietokonetta harkinnanvaraisena.
Sellainen kansanedustaja on tyhmä joka ei tiedä kuinka äärimmäisen tarkkaan on määrätty harkinnanvaraiset asiat.
Kiitos että itse osoitat keskustelukyvyttömyytesi, niin minun ei sitä tarvitse tehdä. Kaikkea hyvää sinulle.