Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susanna Koski vastaa työttömän haasteeseen

Vierailija
14.05.2018 |

Areenassa pätkä, miten hommassa lopulta kävi. Täytyy sanoa, ettei hirveästi yllättänyt.

Kommentit (1461)

Vierailija
701/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Miksi et tee mitään tarvitaksesi osaamistasi?

-Minulla ei ole tietokonetta

-Saat tietokoneen harkinnanvaraisena, oletko yrittänyt saada

- Niin mutta terveys on mennyt

- Oletko miettinyt osa-aikatyötä yms

- ehmm....

- No mikä teitä sitten auttaisi

-150e lisää rahaa

Huh huh! Mitään ei ole valmis yrittämään, kokeilemaan. AINA löytyy syy miksi ei.

Susanna oli aivan oikeutetusti pöyristynyt, olin itsekin kun tuon katsoin.

Yhdellekkään ihmiselle ei myönnetä tietokonetta harkinnanvaraisena.

Sellainen kansanedustaja on tyhmä joka ei  tiedä kuinka äärimmäisen tarkkaan on määrätty  harkinnanvaraiset asiat.

Minä sain harkinnanvaraisena. Myönnetään erityisen painavin syin ja jos olet syrjäytymisvaarassa.

Vierailija
702/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän teki kardinaalimunauksen vähättelemällä ja aliarvioimalla ylimielisenä tätä todella alisteisessa ja huonossa asemassa olevaa henkilöä ja hänen tilannettaan julkisesti vailla pienintäkään halua ottaa selvää vallitsevista faktoista ja niiden vaikutuksista arkeen.

Vaikea paikata.

Tulee putoamaan eduskunnasta.  (Nyt ei voi syyttää mediapeliä)

Kuule, me jotka näemme tämän yhteiskunnan Kosken tavoin äänestämme häntä edelleen. Ehkä yksi tai kaksi äänestäjää lähtee pois, saman verran tulee tilalle. Nämä suurimmat kritiikin kannattajat eivät kuitenkaa häntä äänestäisi. Moni ei äänestä lainkaan, kun siinä pitää ihan itse tehdä jotain.

Koski on ihan oikealla asialla. Ja ei hän näin umpijyrkkä ole kuin ohjelman leikkaus antoi ymmärtää.

Et sitten osannut lukea ketjusta että Kosken nykyinenkin paikka on onnenkantamoinen?

Kun kokoomus tuskin säilyttää suosiotaan on Suskin paikka pölkyllä.

Minusta taas näyttää siltä, että Koski on varmistamassa asemiaan. Vaaditaan aika paljon kanttia sanoa asiat kuten ne ovat. Ja vielä kasvokkain. Moni hyssytteee ja hymisitelee, mutta kun pitäisi oikeasti olla jotain mieltä niin ei onnistu.

Tiedän ainakin mitä mieltä Koski on ja hyvillä mielin voin äänestää.

Ai se työ *on* siellä metsässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän oli kuin suoraan Putouksen sketsistä. Ihan piti muutaman kerran hieraista silmiä, että onko tämä Koski oikeasti tosissaan. Uskomaton tapaus! Ja vaikkei nyt ulkonäköä sovi arvostella, niin sanon silti, että vittu mikä täti lookki! 😂 Nolo!

Katso se eka jakso missä hakee laatulihaa kauppahallista ja taiteilee servettejä lautasten viereen kynttiläillalliselle Hyacinth Buckeen tyyliin.

Vierailija
704/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella kylmäävä ihminen tuo Koski. Lopussa katsoi hirveän arvostelevasti.

Hillitsi itseään toisen alkukantaista raivoa ja aggressiota katsellessaan.

"– Siinä oli kulmien kohottelua ja nenänvartta pitkin katsomista. Ihan selvästi näki, että häntä alkoi ärsyttää. Koski suhtautui keskustelukumppaniinsa teennäisen kärsivällisesti, Kortesuo sanoo."

Ymmärrän sen kulmien kohottelun, kun toinen on niin syvällä vihassaan ja omassa itsesäälissään ja huutaa päälle naama punaisena.

Kriisiviestinnän asiantuntija on kanssasi eriävää mieltä.

Mutta sehän nyt on vissiin sivuseikka?

Vierailija
705/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ehmm....

-150e lisää rahaa

Huh huh! Mitään ei ole valmis yrittämään, kokeilemaan. AINA löytyy syy miksi ei.

Kyseessä on sairas ihminen, jolle 150€ olisi iso asia. Sama summa on valtiolle ja Susannalle yhdentekevä.

Vierailija
706/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei otettu skarppi pitkäaikaistyötän, korkeasti koulutettu perheellinen tuohon Kosken vastapooliksi. Joka on ajettu leipäjonoon ja rangaistu aktiivimallilla.

Nyt vahvistettiin työttömien stereotypiaa. Otettiin selkeästi sairaana oleva työtön työtön henkilö tuohon jota Koski pääsi vähättelemään kivikasvona hienoissa korkkareissaan ja kampauksessaan .

Siis tuo henkilöhän tarvitsi rollaattoria...

Vierailija
707/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän teki kardinaalimunauksen vähättelemällä ja aliarvioimalla ylimielisenä tätä todella alisteisessa ja huonossa asemassa olevaa henkilöä ja hänen tilannettaan julkisesti vailla pienintäkään halua ottaa selvää vallitsevista faktoista ja niiden vaikutuksista arkeen.

Vaikea paikata.

Kuule, me jotka näemme tämän yhteiskunnan Kosken tavoin äänestämme häntä edelleen. Ehkä yksi tai kaksi äänestäjää lähtee pois, saman verran tulee tilalle. Nämä suurimmat kritiikin kannattajat eivät kuitenkaa häntä äänestäisi. Moni ei äänestä lainkaan, kun siinä pitää ihan itse tehdä jotain.

Koski on ihan oikealla asialla. Ja ei hän näin umpijyrkkä ole kuin ohjelman leikkaus antoi ymmärtää.

Et sitten osannut lukea ketjusta että Kosken nykyinenkin paikka on onnenkantamoinen?

Minusta taas näyttää siltä, että Koski on varmistamassa asemiaan. Vaaditaan aika paljon kanttia sanoa asiat kuten ne ovat. Ja vielä kasvokkain. Moni hyssytteee ja hymisitelee, mutta kun pitäisi oikeasti olla jotain mieltä niin ei onnistu.

Mitä jos itselläsi alkaisi mennä huonosti, eikä idolisi ymmärtäisikään sinun kaltaisiasi? Äänestäisitkö vielä siinä toivossa, että hän joskus vielä symppaa tai asiasi paranevat häneen uskomalla?

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että minulla menee hyvin? No menee sikäli, että on rakastava perhe, kivoja kavereita. On ollut monenlaisia vastoinkäymisiä ja varmasti lisää tulee. En ole kultalusikka suussa syntynyt, elä yltäkylläisyydessä. Olen kuitenkin tyytyväinen elämääni. Yhteiskunnan ylimääräistä apua (en tarkoita siis koulutusta ja terveydenhoitoa jotka meille kaikille kuuluvat) en ole joutunut pyytämään enkä toivottavasti joudu. Haluan pitää itse huolen omasta hyvinvoinnistani ja toimeentulostani. Sen eteen olen valmis tekemään paljon töitä.

Entä jos ei kaikki menekään nappiin? Ketä silloin äänestät- auttavaa vai avuntarvetta vähättelevää ihmistä?

Mitä tarkoitat että kaikki ei menekään nappiin? Jos olen tyytyväinen kohtuulliseen niin onko silloin mennyt nappiin?

Mutta joo, sen verran on vastuuntuntoa että pahanpäivän varalle on sukan varressa jonkin verran säästöjä. En elä yli varojeni, lainaa ei ole enempää kuin pystyy maksamaan kohtuudella. Olen tällainen maltillinen, kai vähän konservatiivinenkin. Ei se puoluekanta siitä muuksi muutu.

Esimerkiksi SDP ei mua pelasta jos en pysty tekemään työtä. Eikä Vihreät. Eikä Kristilliset.

Vierailija
708/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron teille faktan.

Köyhyys ei poistu sillä, että annetaan köyhälle 150€ enemmän rahaa.

Köyhällä on edelleen ne samat ongelmat jonka takia on köyhä vaikka joku lahjoittaisi hieman enemmä rahaa.

Ei tuo nainen muutu vaikka antaisin 10 000€. Vuosi tai kaksi ja tilanne olisi sama.

Köyhyys on toki kurja ja surullinen juttu.

Toinen fakta.

Jos duunarille/keskiverto työläiselle antaa 200 000€ tyhjästä, tuleeko tästä varakas nyt tai tulevaisuudessa?

Tuskin. Hän ostaa uuden auton, käy matkalla, remontoi asuntonsa ja laittaa pankkitilille osan säästöön.

Varakas ostaisi koko summalla sijoitusasuntoja velkavivun kanssa, ostaisi osakkeita tai investoisi omaan yritykseensä. Nauttisi varallisuudestaan myöhemmin.

Suomessa älytöntä on, että peruskoulussa ei opeteta työelämän taitoja, rahan käyttöä, sijoittamista, arkielämän taitoja yms.

Itse olen saanut todella etuoikeutetun hyvän kasvatuksen. Händlään keskivertoa ihan eritavalla työ- ja raha-asiat, vaikka en ole erityisen fiksu.

Tuo mainittu velkavivutus juuri pilaa asuntomarkkinat normaalilta keskiluokalta.

Mutta siitähän itsekäs minäminäminä-sijoittaja ei välitä.

valtaosa asunnoista ylipäätään hankitaan velkavivulla. Oli kyse omistus tai sijoitusasunnosta.

Vierailija
709/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea paikata.

Ai se työ *on* siellä metsässä?

Ei työ, mutta jonkinlainen hyvinvointi. Olen nääs ahkera marjastaja ja sienestäjä :)

Vierailija
710/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin empatiaa siihen asti kun hän mainitsi sellon kielen. Tässä on hyvä esimerkki siitä että köyhä ei osaa ajatella kaikkia vaihtoehtoja. 30e voit maksaa Helsingin keskustassa soitinliikkeessä, mutta jos osaat miettiä talouttasi niin tilaat saman kielen ebaysta ja jätät itkut toiseen kertaan. Monisairauden taakka saa tuon naisen tuntemaan kaiken muunkin moninkertaisena. Siihen tarvitaan kone ja osata sitä käyttää...

Kyllä tuo minunkin korvaani särähti. Asun itse Jyväskylässä ja täällä soitinliikkeessä kitaran kielet maksaa sen noin vitosen pper paketti. Kolmekymppiä on jo liikaa.

Vierailija
711/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"- Kaikilla meillä on kuule rajoitteita, Koski naurahti."

Ehkei mutta Susannan rajoitteet on täysin itseaiheutettuja ja surkeasta asenteesta johtuvia. Lisäksi hölmön asenteen kanssa voi elää mukavaa elämää varsinkin jos ei tajua omaa hölmöyttään.

Krooninen kipu ei taas vastaavasti ole tahdon asia ja siitä ei pääse eroon asennemuutoksella .

Ei siitä pääse kyllä rahallakaan. Käsittääkseni ohjelma ei koskenut epäonnistunutta kivunlievitystä tai muita ongelmia sairaanhoidossa, mikä ehkä on mahdollistanut naisen terveydentilan huononemisen vaan puhuttiin toimeentulosta. 

Lähtökohta toimeentulolle on se, että jokainen hankkii sen itse ja vanhemmat huoltavat jälkeläisensä jne. Joskus aina jollekin käy huonosti ja syystä tai toisesta ei siihen kykene. Silloin yhteiskunta tulee apuun ja pitää tämän henkilön ja hänen mahdolliset huollettavansa hengissä ja MINIMItoimeentulolla. 

Toimeentulotuki on tarkoitettu vain paridta viikosta kuukauteen kestäväksi tuloksi, ei siihen että sen varassa eletään vuodesta toiseen. Pitäisi olla niin että kun vaikka piolivuotta tulee täyteen, niin loppuu sen toimeentulotuen maksamien ja jos ei ole siihen mennessä kyennyt hankkimaan töitä niin voivoi.

No jostainhan se elatus on saatava. Ajattelitko herättää henkiin huutolaiskauppaa tai vaivaistaloja?

Miten olisi työnteko? Tai asioidensa hoitaminen niin ettei se vähäinenkin raha kulu ylimääräiseen? Tai aikansa käyttäminen itsensä kehittämiseen, niin että jatkossa elämä olisi parempaa?

Kun noin viisas olet, niin ratkaise samalla muidenkin köyhien ja sairaiden ongelmat. Osaat varmasti parantaa kosketuksella, taikoa kunnon töitä tyhjästä ja poistaa masennuksen?

Tietysti teet sen ilmaiseksi, niin ettei rahaa kulu turhuuksiin, vaan sellot soivat vaikka itsekseen ja ilman kieliä. Nehän on köyhälle ylimääräistä ja kallista humpuukia.

Jokainen voi aloittaa itsestään. Karsia kulujaan, järkeistää elämäänsä. Kehittää itseään. Unohtaa itsesääli ja laiskuus. Hoitaa itseään liikunnalla ja oikealla lääkityksellä. Ahkeroida, ylittää epämukavuusalueensa.

Siinäpä taikasanoja näin alkuun.

Niin, terveelle tai lähes terveelle ihmiselle.

Mene älykääpiö itseesi.

Kiitos että itse osoitat keskustelukyvyttömyytesi, niin minun ei sitä tarvitse tehdä. Kaikkea hyvää sinulle.

Kiitos samoin. Metsällä on tapana vastata niin kuin sinne huudetaan.

:))))))) sinäpä sen sanoit.

Vierailija
712/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tikkasta nyt kukaan töihin ota, jollei ole valmis ottamaan suurta kuluerää, jonka muut työntekijät olisivat valmiit maksamaan omalla työllään. Ainut vaihtoehto Tikkasella tuossa kunnossa on perustaa toiminimi ja alkaa miettiä miten tienata sillä. Perustaminen maksaa noin satkun eikä tuet vähene yhtään ennen kuin tienaa tarpeeksi. Starttirahaakin varmasti saisi.

Miksi kokkarit sitten ei antaisi tmi-yrittäjälle mahdollisuutta nostaa myös työttömyystukea, esim jos vuositulot jäävät alle 8000€?

Nousisi yrittäjyys nousuun.

Muttakun ne oikeasti haluaa vainvuokrafirmoille orjatyövoimaa, vieläpä valtion muuntokouluttamana.

Sellainen "yrittäjäläheinen" puolue on kokoomus.

Vaikkapa siksi, että yrityksillä ei ole mitään hintasäätelyä ja yrittäjä voisi ostaa kaveriltaan ylihintaisia palveluita tai tuotteita tai myydä omansa polkuhintaan vaikka perheenjäsenensä yritykseen.

No nämä 200 ideanikkariako eivät keksisi muuta tapaa työllistymiseen kuin pörssissä olevien vuokratyöfirmojen orjatöiden kautta?

Kyllä se lobbaus paistaa läpi.

Ei heidän tarvikaan keksiä muuta tapaa. Jos sinä keksit paremman tavan niin vapaasti vain kilpailemaan näiden pörssiyhtiöiden kanssa, mikään ei estä. Perusta vaikka kahvila, johon palkkaat lauman kavereitasi hyvällä palkalla töihin sillä sopimuksella että voivat tulla duuniin jos huvittaa ja on huono sää.

Vierailija
713/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin Susanna Koski, olisin käynyt kaupassa ja ostanut omista rahoistani tuolle naiselle ja hänen tyttärelle kuukaudeksi ruokaa.

Enemmän ne oikeasti köyhät ja nälkää näkevät lapset Afrikassa, Bangladeshissa ja muissa köyhissä maissa tarvitsevat sitä ruokaa kuin tuollaiset tankkerit.

Vierailija
714/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ehmm....

-150e lisää rahaa

Kyseessä on sairas ihminen, jolle 150€ olisi iso asia. Sama summa on valtiolle ja Susannalle yhdentekevä.

Katsotaanpa... Työttömät ja minimi sairaseläkeläiset tekee ehkä yhteensä 500 000 henkeä. 150 x 500 000 x 12 = 900 000 000. Yhdenntekevä summa?

Vierailija
715/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tuollainen benkun tallin typy oikeasti osaa tehdä?

Näyttää nätiltä ja haukkua vähäosaisia isojen poikien käskyjen mukaan.

Vierailija
716/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ehmm....

-150e lisää rahaa

Yhdellekkään ihmiselle ei myönnetä tietokonetta harkinnanvaraisena.

Sellainen kansanedustaja on tyhmä joka ei  tiedä kuinka äärimmäisen tarkkaan on määrätty  harkinnanvaraiset asiat.

Minä sain harkinnanvaraisena. Myönnetään erityisen painavin syin ja jos olet syrjäytymisvaarassa.

Tällä tädillä olisi painava syy. Liikuntarajoite, etätyö mahdollisuus jne. Hän vain ei enää ollut koko koneesta kiinnostunut kun sen jälkeen kun mahdollisuudesta sen saamiseen vilautettiin.

Lopulta pelkkä vastikkeeton raha oli mieluinen.

Hommataan sille se kone, mutta vaatimuksena että hakee sillä osa-aika työtä tai alkaa myymään yrittäjänä osaamistaan (korkeakoylututkinnolla luulisi jotain osaavan?) Nykyisinhän saa jopa tukien päälle vähän tienatakin. Hänen elämänsä helpottuisi 150e summalla. Jos myy työtään yrittäjänä 50e/h, niin ei montaa tuntia kuussa vaatisi "ponnisteluja".

Vierailija
717/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla mikä älämölö täällä kävisi jos Susanna olisi luvannut kaikille työttömille €150 kuukaudessa lisää :)

Vierailija
718/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ehmm....

-150e lisää rahaa

Katsotaanpa... Työttömät ja minimi sairaseläkeläiset tekee ehkä yhteensä 500 000 henkeä. 150 x 500 000 x 12 = 900 000 000. Yhdenntekevä summa?

Alle miljardi. Montako miljardia jaetiin yritystukea? Maataloustukia mm sellaisille kuin Wahlroos? Turhap.hakijoille menee vuodessa vähintään 1,5 miljardia.

Vierailija
719/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toimeentulotuki olisi 5000e kuussa netto, ei sekään riittäisi kaikille.

Ei tarvitse olla tohtori ymmärtääkseen, mitä tapahtuu hinnoille, jos kaikille lätkäistään esim. 1000e/kk perustulo.

Suomessa nyt kuitenkin on kaikilla katto pään päällä, lämmintä, puhdasta vettä ja ruokaa.

Onhan se perseestä, että osa joutuu kitkuttamaan toimeentulotuelka, mutta mitä asialle voi tehdä?

Jo nyt verotus on ihan pilvissä ja 3000e/kk bruttona tienaava saa puntaroida kannattaako töissä käynti rahallisesti. Jos on lapsia 2 tai enemmän, niin hoitomaksujen takia käteen jäisikin jo enemmän, kun jäisi vaan kotiin. Tämä on siis tilanne jo tällä hetkellä.

Vierailija
720/1461 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaan Isojen Poikien (yrittäjien) rinkirunkkukerhon kohde nro 1.