Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten sosiaalinen paine meikata... Onko sitä oikeasti?

Vierailija
14.05.2018 |

Suomalaisista naisista noin puolet kulkee pääosin ilman meikkiä lähes joka paikassa. Silti puhutaan siitä, että naisilta edellytettiin meikkaamista. Voiko se todella pitää paikkansa silloin, jos iso osa naisista on yleensä lähes koko ajan ilman meikkiä? Vai ovatko nämä meikittömänä olevat naiset niitä rohkeita oman tiensä kulkijoita, jotka käytöksellään murtavat ahtaita sukupuolirooleja?

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä meikkiä.

Ja se johtuu ihan mun omasta laiskuudesta ku en halua herätä aamulla tuntia kahta aikasemmin et naama ois nätti.

En jaksa meikata roskien takia, en meikkaa töihin, en kauppa reissulle tai muullonkaan.

Sitte ku meikkaan niin oon menossa baariin tai sitte mulla on yksinkertasesti ollu jo niin tylsää, että oon halunnu viihdyttää itseä meikkaamalla.

En ole itse ikinä ymmärtänyt sitä kun kaverini ei voi roskia viedä, jos naamassa ei ole meikkiä.

N20

Vierailija
2/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä nykyään on aika hyväksyttyä mennä paljaalla naamalla. Luonnollisuus on tullut takaisin muotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyss, naisten sosiaalisista paineista ei saa esittää poikkipuolista mielipidettä.

Ja miesten sosiaalisista paineista ei saa puhua, ettei ole ulisija.

Vierailija
4/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En meikkaa muuten, mutta juhliin on meikattava, koska yksiin juhliin !kevyesti meikattuani! sain jälkeenpäin kuulla, että oli puhuttu *askaa selän takana oikein urakalla, aiheena pääosin se, etten kunnioittanut juhlakaluja kun en vaivautunut edes meikkaamaan. Jäi *aska fiilis ja nyt sitten on laittauduttava oikein urakalla, kun en halua, että joku kokee, etten hänen juhliinsa panosta. Luulin, että se olisi oma ja henkilökohtainen asia, mutta ei sitten ilmeisesti ole.

Vierailija
5/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en meikkaa ollenkaan vapaaehtoisesti. En ole koskaan meikannut. Meikkaan harvoin ja ainoastaan mieheni vaatimuksesta silloin, jos käymme ulkona.

Vierailija
6/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole koskaan kokenut, että joku edellyttäisi multa meikkaamista. Itse laitan töihin mennessä kevyen ehostuksen ihan siksi, että en näyttäisi ihan räjähtäneeltä ja vasta heränneeltä. Kotona ja lomalla olen pääsääntöisesti ilman meikkiä, jos ei ole jotain erityistä menoa. Iso osa mun tuttavista ei meikkaa lainkaan ja esim. moni työkaverikaan ei meikkaa, joten en katso, että siihen olisi mitään paineita.

Vierailija
7/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on akne (naama kukkii kuin nuorella lätkänpelaajalla), joten koen voimakasta painetta meikkaamiseen sen peittämiseksi ennen kuin poistun kotoa ulos. En tiedä miten asian kokisin, jos iho olisi parempi. Ehkä sitten meikittömänä olo tuntuisi luontevammalta. Huonosta ihosta kärsivänä pelkään ihmisten tuijottavan näppylöitä, jos liikun jossain ilman meikkiä.

Vierailija
8/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä meikkiä.

Ja se johtuu ihan mun omasta laiskuudesta ku en halua herätä aamulla tuntia kahta aikasemmin et naama ois nätti.

En jaksa meikata roskien takia, en meikkaa töihin, en kauppa reissulle tai muullonkaan.

Sitte ku meikkaan niin oon menossa baariin tai sitte mulla on yksinkertasesti ollu jo niin tylsää, että oon halunnu viihdyttää itseä meikkaamalla.

En ole itse ikinä ymmärtänyt sitä kun kaverini ei voi roskia viedä, jos naamassa ei ole meikkiä.

N20

Ei se mitään, vaikket ymmärrä muita. Vastaavasti ei moni varmaan ymmärrä tuota sunkaan "itsesi viihdyttämistä" meikkaamalla...

Aina löytyy näitä ylpeitä "minä en ymmärrä"-ihmisiä. Hohhoijaa.

Vierailija
9/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin akne pitää meikata piiloon. Pahimpina aikoina en käynyt edes siellä roskiksella ilman meikkivoidetta. Siitä huolimatta sain kuulla päin naamaa kauhisteluja siitä miten karsean näköinen olen, niin tutuilta kuin täysin tuntemattomiltakin.

Vierailija
10/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. En meikkaa muuten, mutta juhliin on meikattava, koska yksiin juhliin !kevyesti meikattuani! sain jälkeenpäin kuulla, että oli puhuttu *askaa selän takana oikein urakalla, aiheena pääosin se, etten kunnioittanut juhlakaluja kun en vaivautunut edes meikkaamaan. Jäi *aska fiilis ja nyt sitten on laittauduttava oikein urakalla, kun en halua, että joku kokee, etten hänen juhliinsa panosta. Luulin, että se olisi oma ja henkilökohtainen asia, mutta ei sitten ilmeisesti ole.

Onpa kurja! Minultakin on joskus kysytty, että miksi en viitsi panostaa ulkonäkööni ja hankkia pidennyksiä ripsiin ja tukkaan. En hanki, koska en niistä tykkää.

Vierailija
11/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään painetta. En meikkaa, koska en tykkää meikkien pois pesemisestä. Juhliin meikkaan, jos siltä tuntuu, on se joskus mukavaa. Enemmän niillä, jotka eivät näyttäydy ihmisten ilmoilla ilman meikkiä, on kiinni omien korvien välistä.

Vierailija
12/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin että on ammatteja joissa tulee olla huoliteltu, koskee myös kasvoja. Itse en ainakaan töihin voi mennä suoraan sängystä.

Vapaa-aika on eri asia.

Vierailija
13/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan ihan joka päivä:

Arkena aamulla kevyt päivämeikki: pohjustus, luomiväri, valokynä, ripsari, puuteri, huulirasva tai -kiille.

Vapaa-aikana yleensä vain ripsari ja huulikiilto.

Juhliin sitten täysi tällinki päälle :)

Tykkään meikata!

Vierailija
14/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei ole paljoa mitään painetta jos on perusnätti naama (ei aknea tmv). Ne paineet tulee ulkomailta, joissa pistetään täydet tällingit joka päivä naamaan.

Vierailija
15/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan ihan joka päivä:

Arkena aamulla kevyt päivämeikki: pohjustus, luomiväri, valokynä, ripsari, puuteri, huulirasva tai -kiille.

Vapaa-aikana yleensä vain ripsari ja huulikiilto.

Juhliin sitten täysi tällinki päälle :)

Tykkään meikata!

Minustakin meikkaaminen on ihanaa! Tykkään tuloksesta ja jollain tavalla koen meikkaamisen olevan myös hyvin rentouttavaa. On mukavaa hetken ajan saada

keskittyä pelkästään itseensä. Puuhassa on vahva esteettinen ulottuvuus, sillä pääosin meikit myös näyttävät kauniilta ja tuoksuvat hyviltä.

Vierailija
16/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuule ihan naamasta. Jotkut näyttävät ihan hyvältä ilman meikkiä. Jos on yhtä ohut ja punainen iho kuin minulla, niin ei sitä hyvällä katsota. Olen huomannut, että kaupoissakin saa laitettuna parempaa palvelua. Kesällä kuljen helpommin meikittä lähikauppaan, kun iho päivettyy ja voi pitää isoja laseja. Ei silti tulisi mieleenkään mennä esim töihin meikittä.

Vierailija
17/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan todellista, vaikka itse en meikkaa siitäkään huolimatta. En aio myrkyttää naamaani vaikka lääkäri kirjoittaisi papereihin "ei huolehdi itsestään, kulkee meikittä".

Vierailija
18/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuule ihan naamasta. Jotkut näyttävät ihan hyvältä ilman meikkiä. Jos on yhtä ohut ja punainen iho kuin minulla, niin ei sitä hyvällä katsota. Olen huomannut, että kaupoissakin saa laitettuna parempaa palvelua. Kesällä kuljen helpommin meikittä lähikauppaan, kun iho päivettyy ja voi pitää isoja laseja. Ei silti tulisi mieleenkään mennä esim töihin meikittä.

En sanoisi tuon riippuvan pelkästään ulkonäöstä. Onhan kyse myös siitäkin, mihin ihminen on tottunut. Jotkut ovat tottuneita meikkaamaan päivittäin ja toiset harvemmin.

Vierailija
19/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko oikeesti tosissanne, että kaikkien naisten tulisi meikata?? Tai että se on toisten huomioon ottamattomuutta, jos ei meikkaa?? Olen kyllä aivan hämmentynyt nyt.. koko elämäni 26 vuotta olen kulkenut kaupungilla, juhlissa, koulussa, töissä, baareissa jne ilman meikkiä, eikä KUKAAN KOSKAAN ole kysynyt miksi en meikkaa, tai ihmetellyt sitä. Päinvastoin, olen kuullut runsaasti kehuja luonnonkauneudesta, jota ei meikillä tarvitse pilata. En ole koskaan oppinut meikkaamaan, enkä aio opetellakaan. En ole mikään hippityttö, vaan pukeudun klassisen tyylikkäästi. Hiukset ovat myös omaa alkuperäistä väriä, ehkä juuri siksi en kaipaa tehosteita kasvonpiirteille. Monesti kun hiukset on värjätty liian tummaksi, niin omat kulmat ja ripset ovat sitten liian valjut.. itse ihmettelen näitä sotamaski naamalla kulkevia naisia, ja oikeasti ihmettelen kuka mies kiinnostuu feikistä ulkonäöstä? Aamulla vierestä herää aivan erinäköinen mörökölli, jonka naaman voi pestä pois..

Vierailija
20/159 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihan todellista, vaikka itse en meikkaa siitäkään huolimatta. En aio myrkyttää naamaani vaikka lääkäri kirjoittaisi papereihin "ei huolehdi itsestään, kulkee meikittä".

Onko jollain kirjoitettu lääkärinpapereihin tuolla tavalla? Käsittämätöntä ajattelua! :0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi