Rosa Meriläinen seksistä IL:ssä – "Laitoin palautetta pojan opettajalle, kun opetuskuvasta puuttui häpykieli"
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/660657-rosa-merilainen-seksis…
Toihan on aivan sekaisin.. Sääliksi käy kaikkia jotka tuon kanssa joutuu toimia.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klitoris on muutakin kuin seksuaalisuuteen liittyvä kehonosa. Mm.klitoriksen merkitys synnytyksessä. Klitoris on iso elin eikä pelkästään se nipukka, joka näkyy kehon ulkopuolella.
Mikä sen merkitys synnytyksessä siis on?
Kysyn, sillä en tiedä. Omissa synnytyksissä ei käynyt ilmi.Jotkut naiset hierovat klitorista synnytyksen aikana kivunlievityksenä. Olen myös lukenut että jotkut ovat saaneet orgasmin synnytyksen aikana.
Kipua helpottaa myös ponnistusvaiheessa kun vauvan pää painuu emättimen aukon seinämiä ja klitoriksen ihon alaisia osia vasten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti oppinut klitoriksen KOULUKIRJASTA? bUAHAHA. Missä pumpulikuplassa lie elätte.
En minä ainakaan sitä sieltä oppinut. Peruskoulun kävin 80-luvulla.
Ootte te hauskan kiihkeitä tän asian kanssa, vaikutatte vähän meriläisen kaltasilta hörhöiltä.
Ei olla opittu, mutta aikalailla ollaan yhtä mieltä siitä, että olisi ollut hyvä jos olisi oppinut. Ei mikään ihme että on ties minkälaisia seksiongelmaisia maa pullollaan, kun ei tiedetä miten edes oma keho toimii.
Kyllä ne asiat opiskellaan ihan muista lähteistä kuin koulukirjoista, miten oma keho toimii.
Koulukirjoissa ei tarvitse seksistä opettaa kuin se miten ihminen lisääntyy.Juuri näin. Kiihkoilijoiden mukaan pitäisi opettaa kaikki seksiasennoista ja orkuista lähtien.
Kaikki on niin fantastsista ja sateenkaarimaista seksiä ja seksuaalisuutta, aaah, oooh.Koittakaahan ymmärtää, ettei koulun biologia ole mitään seksuaalihössötystä, se on BIOLOGIAA.
Klitoris on täysin luonnollinen naisen kehon osa ja siten hyvin vahvasti biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkosluokkalaisille puhutaan ekan kerran lisääntymisestä, niissä kuvissa ei mun mielestä tarvitse olla klitorista mutta siinä olen Rosan kanssa samaa mieltä että kyllä 12-vuotiaille voisi sen jo opettaa.
Miksi ei tarvitse? Onko klitoris mielestäsi jotenkin sopimaton tai hävettävä kehonosa?
Miten kyseisen kirjoittajan mielestä se olisi hävettävä kehon osa jos opettaa vasta 12-vuotiaalle? Minkä ikäiselle se sitten sinun mielestäsi tulisi opettaa?
Johan tyttölapsi oman klitoriksensa huomaa kun ensimmäisen kerran katsoo alapäähänsä. Joten silloin. Olkoon vaikka 3v. Mutta eihän nämä pyypyy, lintu ja etupyllymammat tätä voi ymmärtää. Eihän heidän tyttärillään ole pimppiä ensinkään vaan pylly myös etupuolella....
deMari kirjoitti:
Hömshöms kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on tärkeä ja kauaskantoinen, mutta en itse olisi hehkuttanut sitä Iltalehden haastattelussa.
Rosa Meriläisen kolumnit kertovat kirjoittajastaan paljon: keski-ikäinen ihminen, joka haluaa pitää edelleen yllä mielikuvaa kapinoivasta, vihaisesta nuoresta naisesta. Sitähän Rosa ei enää ole, vaan vaivaannuttava, taskulämmin täti, joka nyt sattuu kirjoittelemaan tavallista räävittömämmistä aiheista tavallista provosoivammin.
Voi, kun Rosa suostuisi muokkaamaan julkista imagoaan vähän enemmän ikäisensä oloiseksi, eli kypsyyttä hänen juttuihinsa kyllä kaipaisin. Entisenä näyttelijänä hän voisi valita roolinsa jo vähän paremmin.
Mielenkiinnosta kyselen, kuinka hillityt kommentit ja "räväköistä" aiheista pidättäytyminen korreloi kypsyyden kanssa? Tai miksi "räväkkyys" on sallittua nuorille muttei keski-ikäisille?
Lainausmerkit räväkkyyden kanssa, koska mielestäni ihmisen sukupuolielimistä puhuminen julkisesti ei edes ole niin erityisen räväkkää. Jotkut vaan haluaa uskotella itselleen elävänsä vielä keskiajalla, jolloin seksi oli "lihan syntiä" ja omaa ruumistaan piti hävetä kaikin tavoin.
Tarkottaako se, jos ei jauha p#llujuttuja kokoajan, kuten meriläinen, että häpeää olla nainen?
Enpä usko, joillain meistä on vaan vielä jonkunlaista tilannetajuakin jäljellä.
Meriläinen vaan kuvittelee olevansa kovinkin rohkea ja erilainen "radikaali".
Muija on vaan tehnyt itsestään täysin naurunalaisen hihittelemällä seksiasioista, kuin jokin puberteetti-ikäinen esiteini.
nimimerkillä. Tussu kyllä kiinnostaa.
deMari kirjoitti:
Hömshöms kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on tärkeä ja kauaskantoinen, mutta en itse olisi hehkuttanut sitä Iltalehden haastattelussa.
Rosa Meriläisen kolumnit kertovat kirjoittajastaan paljon: keski-ikäinen ihminen, joka haluaa pitää edelleen yllä mielikuvaa kapinoivasta, vihaisesta nuoresta naisesta. Sitähän Rosa ei enää ole, vaan vaivaannuttava, taskulämmin täti, joka nyt sattuu kirjoittelemaan tavallista räävittömämmistä aiheista tavallista provosoivammin.
Voi, kun Rosa suostuisi muokkaamaan julkista imagoaan vähän enemmän ikäisensä oloiseksi, eli kypsyyttä hänen juttuihinsa kyllä kaipaisin. Entisenä näyttelijänä hän voisi valita roolinsa jo vähän paremmin.
Mielenkiinnosta kyselen, kuinka hillityt kommentit ja "räväköistä" aiheista pidättäytyminen korreloi kypsyyden kanssa? Tai miksi "räväkkyys" on sallittua nuorille muttei keski-ikäisille?
Lainausmerkit räväkkyyden kanssa, koska mielestäni ihmisen sukupuolielimistä puhuminen julkisesti ei edes ole niin erityisen räväkkää. Jotkut vaan haluaa uskotella itselleen elävänsä vielä keskiajalla, jolloin seksi oli "lihan syntiä" ja omaa ruumistaan piti hävetä kaikin tavoin.
Tarkottaako se, jos ei jauha p#llujuttuja kokoajan, kuten meriläinen, että häpeää olla nainen?
Onneksi on vielä edes muutama ihan oikeakin nainen, jotka eivät koe ilmeisesti mitään tarvetta voimaantua = eli menettää täysin järkeään.
realisti (n) naisten puolella kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu haisee hyvälle sanoi Roosa aikoinaan. Lähettäkää mammat Roosalle kuvia häpystänne, ilahtuu varmasti
Toi akka vissiin ajattelee, että mitä enemmän ja ällöttävämmin jauhaa naisen genitaaleista, sen rankempi feministi. En ihan ymmärrä tätä logiikkaa, tämä on sitä porukkaa joka ajattelee että on oikeus pukeutua lutkaksi, mutta vaatia silti ettei kukaan katso tai pidä lutkana. Mä olen jo senverran vanhempi, ettei enää toi logiikka aukene. Jos näytät lutkalta, saat lutkan kohtelun, se on vissi. Ei saa arvostusta suurena ajattelijana, kuten rosa luulee.
Jos jauhat pillusta, olet vain moukka, olet mies tai nainen, et ole uudisraivaaja joka ajaa naisten oikeuksia ja tekee naisille parempaa maailmaa. Piste. Sori vaan, kaikki meriläisfanit, muut kuin meriläinen ja te itse, eivät näe tossa tyylissä mitään extra voimaannuttavaa poweria, se vain tekee naisista pellejä ja halveksinta lisääntyy.
Järkyttävää puhetta, mene jonnekin tapakouluun. Te naissovinistit ootte jotenkin erityiskuvottavia, en tiedä mistä kateudesta tai lapsuudesta sekään kumpuaa, mutta todella ällöttävää puhetta muista saman sukupuolen edustajista. Paidatta lompsiva elintasomahakas setämies tuskin haittaa sinua katukuvassa, kun "sehän kuuluu asiaan"?
Kannattaa myös hiljaa itsekseen pohdiskella, että mistä johtuu että omat genitaalisi ovat sinusta niin kuvottavat, ettei niistä voi puhua? Mulla on ainakin tosi ihana pimppi! En mä siitä sen kummemmin paasaa, mutta musta ois tosi kiva jos kaikki ois sinut oman alakertansa kanssa.
Minullakin on kaunis pimppi ja siellä on myös KLITORIS. Hui kauhee.
Totta kai kaikki eri osat pitää olla, ja pitää opettaa. Lapsen kuuluu saada tietää, ettei hän ole outo tai epänormaali. Hänellä on semmoiset mitä kuuluukin olla.
Ihan sairasta jos klitorista hävetään!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti oppinut klitoriksen KOULUKIRJASTA? bUAHAHA. Missä pumpulikuplassa lie elätte.
En minä ainakaan sitä sieltä oppinut. Peruskoulun kävin 80-luvulla.
Ootte te hauskan kiihkeitä tän asian kanssa, vaikutatte vähän meriläisen kaltasilta hörhöiltä.
Ei olla opittu, mutta aikalailla ollaan yhtä mieltä siitä, että olisi ollut hyvä jos olisi oppinut. Ei mikään ihme että on ties minkälaisia seksiongelmaisia maa pullollaan, kun ei tiedetä miten edes oma keho toimii.
Kyllä ne asiat opiskellaan ihan muista lähteistä kuin koulukirjoista, miten oma keho toimii.
Koulukirjoissa ei tarvitse seksistä opettaa kuin se miten ihminen lisääntyy.Juuri näin. Kiihkoilijoiden mukaan pitäisi opettaa kaikki seksiasennoista ja orkuista lähtien.
Kaikki on niin fantastsista ja sateenkaarimaista seksiä ja seksuaalisuutta, aaah, oooh.Koittakaahan ymmärtää, ettei koulun biologia ole mitään seksuaalihössötystä, se on BIOLOGIAA.
Klitoris on täysin luonnollinen naisen kehon osa ja siten hyvin vahvasti biologiaa.
Joo o, mutta kun biologiassa perehdytään siihen miten ihminen lisääntyy, ei siihen miten orkku saadaan, koittakaahan ymmärtää, ei pitäisi olla niin vaikeaa.
Tarkotus on valistaa lapsia, etteivät ala lisääntymään vahingossa liian aikasin, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu haisee hyvälle sanoi Roosa aikoinaan. Lähettäkää mammat Roosalle kuvia häpystänne, ilahtuu varmasti
Toi akka vissiin ajattelee, että mitä enemmän ja ällöttävämmin jauhaa naisen genitaaleista, sen rankempi feministi. En ihan ymmärrä tätä logiikkaa, tämä on sitä porukkaa joka ajattelee että on oikeus pukeutua lutkaksi, mutta vaatia silti ettei kukaan katso tai pidä lutkana. Mä olen jo senverran vanhempi, ettei enää toi logiikka aukene. Jos näytät lutkalta, saat lutkan kohtelun, se on vissi. Ei saa arvostusta suurena ajattelijana, kuten rosa luulee.
Jos jauhat pillusta, olet vain moukka, olet mies tai nainen, et ole uudisraivaaja joka ajaa naisten oikeuksia ja tekee naisille parempaa maailmaa. Piste. Sori vaan, kaikki meriläisfanit, muut kuin meriläinen ja te itse, eivät näe tossa tyylissä mitään extra voimaannuttavaa poweria, se vain tekee naisista pellejä ja halveksinta lisääntyy.Järkyttävää puhetta, mene jonnekin tapakouluun. Te naissovinistit ootte jotenkin erityiskuvottavia, en tiedä mistä kateudesta tai lapsuudesta sekään kumpuaa, mutta todella ällöttävää puhetta muista saman sukupuolen edustajista. Paidatta lompsiva elintasomahakas setämies tuskin haittaa sinua katukuvassa, kun "sehän kuuluu asiaan"?
Kannattaa myös hiljaa itsekseen pohdiskella, että mistä johtuu että omat genitaalisi ovat sinusta niin kuvottavat, ettei niistä voi puhua? Mulla on ainakin tosi ihana pimppi! En mä siitä sen kummemmin paasaa, mutta musta ois tosi kiva jos kaikki ois sinut oman alakertansa kanssa.
Minä olen kylläkin oikea feministi, enkä ymmärrä tätä modernia feministihömppää ollenkaan, että levitellään kaikki levälleen ja sitten vaaditaan että ei saa katsoa, mutta meillä on oikeus levitellä. Kannattaisi elää kuin ihmiset, niin voisi saada ihmisen kohtelun. Jos olet pelle, saat sirkuksen.
realisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jauhat pillusta, olet vain moukka, olet mies tai nainen, et ole uudisraivaaja joka ajaa naisten oikeuksia ja tekee naisille parempaa maailmaa. Piste. Sori vaan, kaikki meriläisfanit, muut kuin meriläinen ja te itse, eivät näe tossa tyylissä mitään extra voimaannuttavaa poweria, se vain tekee naisista pellejä ja halveksinta lisääntyy.Järkyttävää puhetta, mene jonnekin tapakouluun. Te naissovinistit ootte jotenkin erityiskuvottavia, en tiedä mistä kateudesta tai lapsuudesta sekään kumpuaa, mutta todella ällöttävää puhetta muista saman sukupuolen edustajista. Paidatta lompsiva elintasomahakas setämies tuskin haittaa sinua katukuvassa, kun "sehän kuuluu asiaan"?
Minä olen kylläkin oikea feministi, enkä ymmärrä tätä modernia feministihömppää ollenkaan, että levitellään kaikki levälleen ja sitten vaaditaan että ei saa katsoa, mutta meillä on oikeus levitellä. Kannattaisi elää kuin ihmiset, niin voisi saada ihmisen kohtelun. Jos olet pelle, saat sirkuksen.
Erittäin hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
deMari kirjoitti:
Hömshöms kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on vielä edes muutama ihan oikeakin nainen, jotka eivät koe ilmeisesti mitään tarvetta voimaantua = eli menettää täysin järkeään.
Kiitos. ♥
Edelleen vuonna 2018 naisen pimppi kaikkine osineen näyttää olevan vaikutusvaltaisin, pelottavin ja uhkaavin asia, jopa länsimaissa.
Kirjassa laulu tulipunaisesta ruususta nuori tyttö pääsi ainoana naisena yliopistoon. Siellä oli hyvin sovinistinen miesopettaja, joka nolasi tyttöä joka käänteessä. Biologian tunnilla hän esitteli pitkään naisen sukuelimiä luullen saavansa tytön nolostumaan. Lopuksi hän määräsi tytön luokan eteen ja määräsi hänet piirtämään taululle miehen sukuelimet. Tyttö punastui, mutta teki työtä kaskettyä. Hän piirsi komeasti seivosan jäntevän isokokoisen peniksen ja kookkaat kivespussit. Opettaja hämmentyi ja totesi tytölle: neiti, piirsitte juuri seisonta-asennossa olevan miehen sukuelimen. Tyttö punastui taas ja sopersi onnettomana peläten piirtäneensä väärin:
Herra professori, en ole koskaan nähnyt sitä muunlaisena.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen vuonna 2018 naisen pimppi kaikkine osineen näyttää olevan vaikutusvaltaisin, pelottavin ja uhkaavin asia, jopa länsimaissa.
Kyllä, ajatteletko että se asia muuttuu kun rosa meriläinen muistuttaa että hänelläkin on sellanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
udrudrur kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terskankin voi jättää pois kuvista, koska on täysin epäolennainen lisääntymisen kannalta.
Ilman terskaa on vaikea saada siemensyöksyä,
joka taas on lisääntymisen kannalta oleellinen.
Iso terska rassaa myös vaginasta edellisen käyttäjän siemenet pois.
On _vaikeaa_ saada, muttei mahdotonta.
Samoin kuin ilman klitorista on _vaikeaa_ saada siitä siitintä sisään, koska kiltoriksen hyväilyn avulla emätin kostuu. Mutta kyllä se mahdollista on, vaikkakin kivuliasta. Että jos raiskaushommaa kannatat, niin perustelusi on relevantti.
Kyllä mä ainakin kostun kiihottuessa, ei ole ollenkaan vaikeaa kostua ilman klitoriksen koskettelua.
Enkä nyt todellakaan tarkoita, etteikö se klitoriksen hyväily tuntuisi hyvältä, tai että olisi oikein poistaa se oppikirjan kuvista, kommentoin nyt ihan vain tuohon kohtaan että yhdyntä on aina kivuliasta ja emätin kuiva, jos ei klitorista koskettele.
Ehkä tätä on jo sinulta kysytty, mutta tiedäthän missä ja minkä kokoinen klitoris on?
n46 kirjoitti:
Mitenhän ne lisääntyi kivikaudella, kun ei biologiassa näytetty klitorista.
Ehkäpä kivikaudella klitoris ei vielä ollut salaisuus. Jospa ne katsoivat sellaista livenä tai sitten jostain piirroksesta tai patsaasta:
- kivikautinen venuspatsas: http://www.bradshawfoundation.com/sculpture/images/willendorf.png
- perulainen kivikautinen patsas synnyttävästä naisesta, klitoris näkyy selvästi: https://i.pinimg.com/originals/80/7f/a9/807fa9e636f19b7d0670bd554824200…
deMari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
deMari kirjoitti:
Hömshöms kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. ♥
Eipä kestä ja ole hyvä vaan, arvostan. Tasapainoinen ihminen on katoava luonnovara.
Häpykieli ei ole elimistön tärkeimpiä elimiä. Turha suorastaan.
Vaikka kesli-iän kriisi on maailman luonnollisin asia, aiheuttaa se silti joskus pientä myötähäpeää.