Usein miehiä kehoitetaan tekemään aloitteita, toisaalta taas sanotaan, ettei aloitteita ole mitään järkeä tehdä, jollei ole ensin saanut jonkinlaista katsekontaktia, hymyä tms.
Esim. itse en saa oikein koskaan mitään kiinnostuksesta viestiviä signaaleja naisilta baareissa. En ole kyllä tehnyt aloitteitakaan, mutta koska naiset eivät tunnu olevan minusta lähtökohtaisestikaan kiinnostuneita, niin onko minun silloin mitään järkeä tehdä aloitteitakaan?
Tällainen tuli vaan mieleen, koska toisaalta naiset syyttelevät tälläkin palstalla miehiä aloitteiden tekemättömyydestä, mutta toisaalta tuntuvat pitävän itsestäänselvyytenä, että naiset ovat siinä määrin kiinnostuneita kaikista miehistä, että antavat vähintäänkin jonkinlaisen sanattoman luvan siitä, että saa tulla iskemään tms.
Entäpä kun vaikkapa minä kuulun siihen joukkoon miehistä, joka ei käytännössä koskaan saa edes pientä hymyä, kiinnostunutta katsetta tms. elettä naisten taholta? Eihän minun silloin ole mitään järkeä tehdä myöskään ensimmäistäkään aloitetta. Eli enhän minä tässä ole mitenkään toiminut väärin, vaikken koskaan ole mennytkään kenellekään naiselle juttelemaan tms.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä edes tarkoittaa kiinnostusta viestivä signaali? Muille ihmisille hymyily kuuluu pelkästään hyviin tapoihin. En itse ole koskaan pitänyt sitä minään lupana lähestyä.
No eihän lähestymiseen mitään lupaa edes tarvita, mutta todennäköisemmin siihen lähestymiseen suhtaudutaan suopeammin, jos lähestyy naista, joka hymyilee tai katsoo pitkään silmiin jne. Ja korostan sitä, että on molempien etu, ettei tarvitse turhaan lähestyä sellaisia, jotka eivät lähestymistä kaipaa. Oman kokemukseni mukaan naiset kyllä osaavat sen luonnostaan ilmaista, vaikka sinulle hymyily kuuluisikin pelkästään hyviin tapoihin.
Itse en kyllä ota mitään selkoa naisten viestinnästä. Esim. viime kesänä eräs mukava ja nätti kaverityttö halasi huomattavasti normaalia pidemmän syleilyn, kun näimme juhannuksena. Melkein jopa roikkui kaulassa kiinni, sekä hakeutui usein seuraani juttelemaan. Myöhemmin samana kesänä ei kuitenkaan kutsunut minua mökille, jossa olivat juhlimassa hänen syntymäpäiviään lähes samalla porukalla.
Pitäisikö nyt kaikkien alkuun opetella se, että vaikka menet juttelemaan jonkun kanssa, ei siitä tarvitse seurata avioliittoa ja lapsikatrasta. Opetellaan alkuun juttelemaan, ilman mitään taka-ajatuksia. Treenaa juttelua kaikenlaisten kanssa, ei vain niiden, joiden kanssa haluat enemmän. Siina itsevarmuus kasvaa ja auttaa jatkossa saamaan sen jonka lopulta haluat.
Sanoisin että en halua mitään kontaktia OLLENKAAN esim. keneltäkään setämieheltä tai tyyliin 20v itseäni vanhemmalta, mutta jos olet kanssani suunilleen samanikäinen niin voit toki lähestyä, mutta jos saatkin pakit, uskothan sen suosiolla tyyliin "aha, ok" etkä ala vänkäämään vastaan tai huorittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä edes tarkoittaa kiinnostusta viestivä signaali? Muille ihmisille hymyily kuuluu pelkästään hyviin tapoihin. En itse ole koskaan pitänyt sitä minään lupana lähestyä.
No eihän lähestymiseen mitään lupaa edes tarvita, mutta todennäköisemmin siihen lähestymiseen suhtaudutaan suopeammin, jos lähestyy naista, joka hymyilee tai katsoo pitkään silmiin jne. Ja korostan sitä, että on molempien etu, ettei tarvitse turhaan lähestyä sellaisia, jotka eivät lähestymistä kaipaa. Oman kokemukseni mukaan naiset kyllä osaavat sen luonnostaan ilmaista, vaikka sinulle hymyily kuuluisikin pelkästään hyviin tapoihin.
Itse en kyllä ota mitään selkoa naisten viestinnästä. Esim. viime kesänä eräs mukava ja nätti kaverityttö halasi huomattavasti normaalia pidemmän syleilyn, kun näimme juhannuksena. Melkein jopa roikkui kaulassa kiinni, sekä hakeutui usein seuraani juttelemaan. Myöhemmin samana kesänä ei kuitenkaan kutsunut minua mökille, jossa olivat juhlimassa hänen syntymäpäiviään lähes samalla porukalla.
Kolme kysymystä:
Oliko tyttö tuolloin humalassa?
Oliko ympärillä yleisöä?
Oletko huomannut, että tytön käytös sinua kohtaan vaihtelisi sitä mukaa onko hän humalassa ja onko muita näkemässä teidät?
Harva nainen alkaa hymyillä hourupäisen mäklisenä miehelle antaakseen kannustusta alpitteeseen.
Se vihreä valo on vilkuilua. Jos jos joku vilkaisee ja vielä toistekin, niin silloin voit mennä moikkaamaan.
Juhannustyttö saattoi olla ihastunut sinuun. Hänen silmissään sinä torjuit hänet. Siksi ei kutsua mökille. Tietysti hän saattoi jo ihastua tai alkaa seurustelemaan jonkun muun kanssa kun ei sinulle kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäät ehdä aloitteita naisille, jotka olet nähnyt kaukaa muutaman sekunnin ajan? Pyydä treffeille tuttuja naisia, niitä varmasti riittää. Jos tuntuu, ettet tunne ketään, niin kertoo vain sen, että et miellä niitä naisia naisiksi ollenkaan.
En ole ap, mutta kaikilla meistä ei vain ole sinkkuja naispuolisia tuttuja. Tietenkin itsekin tutustuisin pikkuhiljaa ja ehkä ensin kaveripohjalta, mutta kaikille tämä ei ole mahdollista. Jäljelle jää vain lähinnä ulkonäköön perustuvat tutustumiskeinot (baari, tinder, yms.).
18 sivua. 18 vtun sivua samasta aiheesta ja silti pitää aloittaa uusi ketju. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
18 sivua. 18 vtun sivua samasta aiheesta ja silti pitää aloittaa uusi ketju. Miksi?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3168554/mita-jarkea-miesten-tehda-naisi…
Siis tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Esim. itse en saa oikein koskaan mitään kiinnostuksesta viestiviä signaaleja naisilta baareissa. En ole kyllä tehnyt aloitteitakaan, mutta koska naiset eivät tunnu olevan minusta lähtökohtaisestikaan kiinnostuneita, niin onko minun silloin mitään järkeä tehdä aloitteitakaan?
Tällainen tuli vaan mieleen, koska toisaalta naiset syyttelevät tälläkin palstalla miehiä aloitteiden tekemättömyydestä, mutta toisaalta tuntuvat pitävän itsestäänselvyytenä, että naiset ovat siinä määrin kiinnostuneita kaikista miehistä, että antavat vähintäänkin jonkinlaisen sanattoman luvan siitä, että saa tulla iskemään tms.
Entäpä kun vaikkapa minä kuulun siihen joukkoon miehistä, joka ei käytännössä koskaan saa edes pientä hymyä, kiinnostunutta katsetta tms. elettä naisten taholta? Eihän minun silloin ole mitään järkeä tehdä myöskään ensimmäistäkään aloitetta. Eli enhän minä tässä ole mitenkään toiminut väärin, vaikken koskaan ole mennytkään kenellekään naiselle juttelemaan tms.
Ihan oikein toimit. Jos et saa signaalia kiinnostuksesta, ei ole mitään järkeä mennä juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehottaa tekemään alotteita? Ei ole mikään pakko, jos et halua.
Aika monesti täällä lukee, että "miksi miehet ei voi tehdä aloitteita"
M35
Linkittäisitkö vaikka kymmenen viimeisintä tuollaista avausta tai kommenttia, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Linkittäisitkö vaikka kymmenen viimeisintä tuollaista avausta tai kommenttia, kiitos.
Vi**u mikä pelle. Ei kai kukaan lähde kaivamaan kymmentä viestiä todistaakseen sulle jotain jonka normaaliälyinen ihminen ymmärtää todistamattakin.
Sua jännittää tulla puhumaan naisille. Sä haluat hymyn tai jonku muun signaalin ennenkuin teet aloitteen, mutta et ymmärrä että silloin se hymy on se aloite - se ensimmäinen liikku.
Mietit että onko siinä tai tässä järkeä, mutta missä sulle on kerrottu että mikään osuus tutustumisessa vastakkaiseen (tai samaan) sukupuoleen liittyy järkeen? Kysehän on tunneasioista. Pyydät tällä postauksellas tavallaa jotain mitä ei voi saada: vakuutuksen siitä että jos vain rohkaistut lähestymään jotain naista niin sua ei torjuta eikä sulle naureta eikä sua häpäistä vaan menestys on varma. Sitä sulle kukaan ei voi luvata. Avaimet sun lukkoihin on vaan sulla! Käy mielessäs läpi mikä on aivan kauheinta mitä voi tapahtua jos se nainen sanoo sulle jotenkin rumasti että joo ei kiinnosta. Kuin kauhealta se oikeasti tuntuu? Onko pakko heti siirtyä viipymättä narikan kautta kotiin, vai voitko toivottaa kohteliaasti hyvää illan jatkoa ja siirtyä tiskille kasaamaan rivisi uusiksi? Entä jos natsaakin, oisko se sen arvoista? Hyppää elämän syvään päähän hyvä mies, kyllä sä pysyt pinnalla!
En minä ainakaan kiinnostu tuntemattomista. Aina kun olen jostakin henkilöstä kiinnostunut olen jo tuntenut hänet vähän aikaa ja tiedän millainen ihminen hän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein toimit. Jos et saa signaalia kiinnostuksesta, ei ole mitään järkeä mennä juttelemaan.
Monet miehet tulevat juttelemaan, vaikkei anna signaalia ja hyvä niin. Tuntuu kummalliselta alkaa hihittelemaan tuntemattomalle kaukaa. Kaikista parhaimmat jutut tulee kun vaan aletaan juttelemaan, ilman mitään flirttiä tai ajatusta, että sänkyyn mennään eli ihan tavallista mitä sulle kuuluu mulle kuuluu hyvää jne.
Aloitteiden tekeminen olisi helpompaa jos vastapuoli reagoisi aina kiltisti ja tekijä ei jää mahdollisesti roikkumaan.
Eli vastaus ei ole tyyliä painu vttuuun tai mikä luuseri sä mulle puhut tai rumaksi haukkuminen ja taas toinen osaa sanoa että en ole kiinnostunut tai olen varattu tms mukavasti ja toinen ei jää siihen vonkumaan tai haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
En ajatellut kyllä kaivella. Etsi Itse, ihan säännöllisesti täällä tulee vastaan noita.
M35
zinzi kirjoitti:
Sua jännittää tulla puhumaan naisille. Sä haluat hymyn tai jonku muun signaalin ennenkuin teet aloitteen, mutta et ymmärrä että silloin se hymy on se aloite - se ensimmäinen liikku.
Eli nainen, joka hymyilee kaikille, tekee jatkuvasti aloitteen kaikille? Minusta aloite on sellainen teko, johon voi saada pakit.
Kaikille tekee hyvää jutella myös muiden kuin sen illan komeimman kanssa, jota kaikki kuolaa. Hyviä suhteita menee huti kun keskitytään mahdottomaan.
Mutta älä lähesty ainakaan minua kuntosalilla. Sinne harva menee hakemaan seuraa. Esim minä haluan olla rauhassa siellä ja keskittyä treeniin. Voisi olettaa, että baareissa ja yökerhoissa useampi olisi etsimässä seuraa.
Myös kaupassa, kirjastossa, kahvilassa jne voi minua lähestyä, jos siltä tuntuu.
Teen kyllä itsekin aloitteita jos olen kiinnostunut. Joskus menee metsään, joskus ei. Tätä se on. Lopulta tuntuu, että on ihme, jos kaksi ihmistä on yhtaikaa kiinnostunut juuri toisistaan.
Mitä "aloitteet" muuten tarkoittaa ap:lle?
Ethän ole todella kännissä jos / kun lähestyt naista?