Usein miehiä kehoitetaan tekemään aloitteita, toisaalta taas sanotaan, ettei aloitteita ole mitään järkeä tehdä, jollei ole ensin saanut jonkinlaista katsekontaktia, hymyä tms.
Esim. itse en saa oikein koskaan mitään kiinnostuksesta viestiviä signaaleja naisilta baareissa. En ole kyllä tehnyt aloitteitakaan, mutta koska naiset eivät tunnu olevan minusta lähtökohtaisestikaan kiinnostuneita, niin onko minun silloin mitään järkeä tehdä aloitteitakaan?
Tällainen tuli vaan mieleen, koska toisaalta naiset syyttelevät tälläkin palstalla miehiä aloitteiden tekemättömyydestä, mutta toisaalta tuntuvat pitävän itsestäänselvyytenä, että naiset ovat siinä määrin kiinnostuneita kaikista miehistä, että antavat vähintäänkin jonkinlaisen sanattoman luvan siitä, että saa tulla iskemään tms.
Entäpä kun vaikkapa minä kuulun siihen joukkoon miehistä, joka ei käytännössä koskaan saa edes pientä hymyä, kiinnostunutta katsetta tms. elettä naisten taholta? Eihän minun silloin ole mitään järkeä tehdä myöskään ensimmäistäkään aloitetta. Eli enhän minä tässä ole mitenkään toiminut väärin, vaikken koskaan ole mennytkään kenellekään naiselle juttelemaan tms.
Kommentit (47)
Et tietenkään tee mitään väärin jos et tee aloitetta. Jos aloitteen tekemättä jättäminen olisi väärin, jokainen meistä tekisi monta kertaa väärin joka ikinen kerta viihteellä käydessään.
Se sitten onko sinun järkeä tehdä aloitteita, on toinen juttu. Siihen oikean vastauksen tiedät vain sinä. Jos teet aloitteen, voit ehkä jopa onnistua joskus. Mahdollisuus tähän on huomattavasti heikompi jos et tee aloitteita koskaan. Sinä päätät haluatko käyttää mahdollisuutesi.
Ymmärrän kyllä, että positiivisia signaaleja olisi naiselta kiva saada ensin. Haetko sinä itse katsekontaktia naisten kanssa, hymyiletkö ensin jos katsekontakti syntyy? Vai odotatko naisen aloitetta siinä asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehottaa tekemään alotteita? Ei ole mikään pakko, jos et halua.
Aika monesti täällä lukee, että "miksi miehet ei voi tehdä aloitteita"
M35
Linkittäisitkö vaikka kymmenen viimeisintä tuollaista avausta tai kommenttia, kiitos.
Vi**u mikä pelle. Ei kai kukaan lähde kaivamaan kymmentä viestiä todistaakseen sulle jotain jonka normaaliälyinen ihminen ymmärtää todistamattakin.
Jälleen yksi muistutus, että näistä passiivisaggressiivisista todellakin kannattaa pysyä kaukana. Normaali, sosiaalisesti terve eli vuorovaikutustaitoinen mies osaa kyllä tehdä positiivisen aloitteen ja lukea naisen reaktion siihen. Ne ovat niitä miehiä, joilla on muutenkin hauskaa ulkona; he ovat tulleet viettämään aikaa kavereiden kanssa, he tutustuvat uusiin ihmisiin (myös ilman iskemistarkoitusta), heidän koko olemuksensa viestittää sitä, että heidän kanssaan on mukavaa.
Palstamiesten aloite = istutaan yksin pöydässä, promillien noustessa aletaan kiertää ympyrää, lopulta iskeydytään jonkun hyvännäköisen naisen kylkeen ja lausutaan joku harjoiteltu repla.
Kyllä, jokainen nainen haluaa aloitteen mieheltä. Ihan kuten itse lähettää sen aloitteen miehelle. Mutta kukaan ei halua olla se kohde, jolle pllunpuutteessa yksin baariin tullut ja siellä murjottava mies armosta tulee sanomaan pari ennalta harjoiteltua replaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
zinzi kirjoitti:
Sua jännittää tulla puhumaan naisille. Sä haluat hymyn tai jonku muun signaalin ennenkuin teet aloitteen, mutta et ymmärrä että silloin se hymy on se aloite - se ensimmäinen liikku.
Eli nainen, joka hymyilee kaikille, tekee jatkuvasti aloitteen kaikille? Minusta aloite on sellainen teko, johon voi saada pakit.
Mies kääntää katseen pois. Mies muuttaa asentoa ja nojaa baaritiskillä käteensä niin että sormus näkyy. Mies ei vastaa hymyyn ja jatkaa kaverinsa kanssa juttelua. Onhan nuo pakkeja, eiks?
Joka ikinen nainen, joka ei ole ympärikännissä, ymmärtää nuo viestit. Hän teki aloitteen ja tuli torjutuksi. Hän ei tehnyt aloitetta kaikille vaan sille miehelle, joka herätti kiinnostuksen. Saamastaan nonverbaalista vastauksesta hän ymmärsi, ettei kannata yrittää enempää.
Miten ihmeessä tämä voi olla niin vaikeaa palstamiehille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä edes tarkoittaa kiinnostusta viestivä signaali? Muille ihmisille hymyily kuuluu pelkästään hyviin tapoihin. En itse ole koskaan pitänyt sitä minään lupana lähestyä.
No eihän lähestymiseen mitään lupaa edes tarvita, mutta todennäköisemmin siihen lähestymiseen suhtaudutaan suopeammin, jos lähestyy naista, joka hymyilee tai katsoo pitkään silmiin jne. Ja korostan sitä, että on molempien etu, ettei tarvitse turhaan lähestyä sellaisia, jotka eivät lähestymistä kaipaa. Oman kokemukseni mukaan naiset kyllä osaavat sen luonnostaan ilmaista, vaikka sinulle hymyily kuuluisikin pelkästään hyviin tapoihin.
Itse en kyllä ota mitään selkoa naisten viestinnästä. Esim. viime kesänä eräs mukava ja nätti kaverityttö halasi huomattavasti normaalia pidemmän syleilyn, kun näimme juhannuksena. Melkein jopa roikkui kaulassa kiinni, sekä hakeutui usein seuraani juttelemaan. Myöhemmin samana kesänä ei kuitenkaan kutsunut minua mökille, jossa olivat juhlimassa hänen syntymäpäiviään lähes samalla porukalla.
Millä tavalla sinä reagoit silloin juhannuksena tämän kaverinaisen halailuun?
Avaatko ap vähän tätä juttua. Otatko sinä katsekontaktia naisiin? Jos otat, miten nainen reagoi kun huomaa sinun katsovan häneen päin? Hymyiletkö saatuasi katsekontaktin? Kuinka hymyysi suhtaudutaan?
Mietin vaan, että oletko varma että naiset edes huomaavat sinut, jotta voisivat mahdollisesti niitä kiinnostusta ilmaisevia signaaleja antaa? Mun mies on sellainen tapettiin sulautuva huomaamaton mies. Hyvin ujo eikä oikein koskaan uskaltanut edes sitä katsekontaktia naisiin hakea sinkkuaikoina. Minäkään en olisi edes huomannut hänen olemassaoloaan, ellei hänen rohkeampi kaverinsa olisi tullut mulle kertomaan, että mies on viimeiset puoli vuotta joka kerta mut baarissa nähdessään suunnilleen riutunut ihastuksesta, mutta on niin toivoton tapaus ettei saa aikaiseksi tehtyä mitään jotta mä huomaisin hänet. En mä silloin samantien miehestä kiinnostunut, mutta ainakin sen jälkeen huomasin hänen olemassaolonsa ja kerran ihan huvikseni hymyilin leveästi kun huomasin hänen vilkuilevan mua. Hän hymyili takaisin ja sit mä menin juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
zinzi kirjoitti:
Sua jännittää tulla puhumaan naisille. Sä haluat hymyn tai jonku muun signaalin ennenkuin teet aloitteen, mutta et ymmärrä että silloin se hymy on se aloite - se ensimmäinen liikku.
Eli nainen, joka hymyilee kaikille, tekee jatkuvasti aloitteen kaikille? Minusta aloite on sellainen teko, johon voi saada pakit.
Mies kääntää katseen pois. Mies muuttaa asentoa ja nojaa baaritiskillä käteensä niin että sormus näkyy. Mies ei vastaa hymyyn ja jatkaa kaverinsa kanssa juttelua. Onhan nuo pakkeja, eiks?
7
Onko ne oikeasti? Silloinhan normaalimies saa pakkeja niin paljon päivittäin, ettei naisen aivoilla niin isoa lukua edes ymmärretä.