Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usein miehiä kehoitetaan tekemään aloitteita, toisaalta taas sanotaan, ettei aloitteita ole mitään järkeä tehdä, jollei ole ensin saanut jonkinlaista katsekontaktia, hymyä tms.

Vierailija
13.05.2018 |

Esim. itse en saa oikein koskaan mitään kiinnostuksesta viestiviä signaaleja naisilta baareissa. En ole kyllä tehnyt aloitteitakaan, mutta koska naiset eivät tunnu olevan minusta lähtökohtaisestikaan kiinnostuneita, niin onko minun silloin mitään järkeä tehdä aloitteitakaan?

Tällainen tuli vaan mieleen, koska toisaalta naiset syyttelevät tälläkin palstalla miehiä aloitteiden tekemättömyydestä, mutta toisaalta tuntuvat pitävän itsestäänselvyytenä, että naiset ovat siinä määrin kiinnostuneita kaikista miehistä, että antavat vähintäänkin jonkinlaisen sanattoman luvan siitä, että saa tulla iskemään tms.

Entäpä kun vaikkapa minä kuulun siihen joukkoon miehistä, joka ei käytännössä koskaan saa edes pientä hymyä, kiinnostunutta katsetta tms. elettä naisten taholta? Eihän minun silloin ole mitään järkeä tehdä myöskään ensimmäistäkään aloitetta. Eli enhän minä tässä ole mitenkään toiminut väärin, vaikken koskaan ole mennytkään kenellekään naiselle juttelemaan tms.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no et olekaan tehnyt mitään väärin. Koska et ole tungetellut.

Itse en kyllä hymyile baarissa kellekään, joten mua ei lähestyisi kukaan ikinä, jos kaikki ajattelisivat niin, että pitää saada ensin kannustava hymy. Enhän mä uskalla sellaista! Munkin pitäis saada ensin jotain signaalia, että uskaltaisin edes hymyillä...

Jos haluaa niitä hymyjä ennen varsinaista aloitetta, voi vaikka tehdä jonkinlaisen "puoli-aloitteen" kuten kysyä ohimennen mikä meininki, tai jotain.

Vierailija
2/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa kehotuksissa mies = lentäjä, lääkäri, lakimies, liikemies,...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatillinen statukseni ei ole mikään noista, mutta vaikka olisikin, niin eihän sekään millään tavalla miehen naamasta näy. Vai saako mieslääkäri naisia sillä, kun huutaa yökerhossa: "Naiset hei! Mä oon lääkäri!" vai pitääkö pukeutua lääkärintakkiin?

AP

Vierailija
4/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kehottaa tekemään alotteita? Ei ole mikään pakko, jos et halua.

Vierailija
5/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä hymyile baarissa kellekään, joten mua ei lähestyisi kukaan ikinä, jos kaikki ajattelisivat niin, että pitää saada ensin kannustava hymy. Enhän mä uskalla sellaista! Munkin pitäis saada ensin jotain signaalia, että uskaltaisin edes hymyillä...

Jos haluaa niitä hymyjä ennen varsinaista aloitetta, voi vaikka tehdä jonkinlaisen "puoli-aloitteen" kuten kysyä ohimennen mikä meininki, tai jotain.

Miksi sinun pitäisi saada jotain signaalia ennen kuin uskallat hymyillä? Pelkäätkö, että joku kiinnostava mies kokee hymyilyn ahdisteluna?

Vierailija
6/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole nykyään ahdistelua, jos mies menee aloitteita tekemään? Pelkkä liian pitkään katsominenkin on väärin?

Vierailija
7/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei nyt ole halusta, vaan siitä, että onko niitä tässä minun tilanteessani ylipäätään mitään järkeä edes tehdä? 

AP

Vierailija
8/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi saada jotain signaalia ennen kuin uskallat hymyillä? Pelkäätkö, että joku kiinnostava mies kokee hymyilyn ahdisteluna?

Varmaan vaan olen niin ujo. Ei tuo rajoitu vaan baareihin, vaan en uskalla hymyillä muuallakaan muille ihmisille, ellei siihen tule ulkopuoleltani jotain "syytä". Pelkään joo, että ihmiset voisivat kokea oma-alotteisen yllättävän hymyni jotenkin tungettelevaksi.

Vierailija
9/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatillinen statukseni ei ole mikään noista, mutta vaikka olisikin, niin eihän sekään millään tavalla miehen naamasta näy. Vai saako mieslääkäri naisia sillä, kun huutaa yökerhossa: "Naiset hei! Mä oon lääkäri!" vai pitääkö pukeutua lääkärintakkiin?

AP

Vanha vitsihän menee jotenkin näin:

Huoneessa on 10 henkilöä, joista yksi on lääkäri.  Mistä tiedät kuka heistä se on?

- Hän kertoo kyllä sen itse.

Vierailija
10/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ennen somea oli ihan yleistä että miehet valehteli ammattinsa ylöspäin yöelämässä.

Vierailija
11/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaan olen niin ujo. Ei tuo rajoitu vaan baareihin, vaan en uskalla hymyillä muuallakaan muille ihmisille, ellei siihen tule ulkopuoleltani jotain "syytä". Pelkään joo, että ihmiset voisivat kokea oma-alotteisen yllättävän hymyni jotenkin tungettelevaksi.

Kukaan ei koe sitä tungettelevana. Tuo kuulostaa totta puhuen vähän tekosyyltä. Kun se hymy olisi nimenomaan tässä se kaikkien tilannetta helpottava tekijä siinä mielessä, että sinä voisit hymyillä miehille, joiden ehkä haluaisit lähestyvän, ja toisaalta miehet saisivat ainakin jonkin vihjeen siitä, että lähestyminen saattaisi olla suotavaa. Aika hassua, että itse annat miehille neuvoksi sen, että menisivät ihan randomilla naisia jututtamaan ja kutsut sitä "puolialoitteeksi", mutta sitten ajattelet, että oma hymyilysi voisi olla liian tungettelevaa. Ihan kuin yrittäisit vain sälyttää kaiken vastuun miehille.

Vierailija
12/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monesti täällä lukee, että "miksi miehet ei voi tehdä aloitteita"

M35

Vierailija
13/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluatko sitten tehdä aloitteita? Jos, niin tee. Jos et, niin älä tee. Haluatko naisseuraa? Kyllä? Lähestyvätkö naiset sinua? Jos eivät, niin tee sinä aloite.

Miksi tämä kaikki on nykyään niin VAIKEAA?

Eikö nykyään katseet koskaan kohtaa ja molemmat sävähdä ihanasta ihastumisen tunteesta?

Vierailija
14/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että ne ovat pitkälti eri ihmiset jotka käskevät tekemään paljon aloitteita ja jotka käskevät tekemään vain kannustettuja aloitteita. Ensimmäiset painottavat lukuisten tilaisuuksien merkitystä, toiset naisten oikeutta olla rauhassa ei-toivotuilta iskuyrityksiltä. Minä kuulun jälkimmäiseen ja toivoisin, että mahdollisimman moni mies lähestyisi vain kiinnostusta osoittavia naisia.

Vierailija
15/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei koe sitä tungettelevana. Tuo kuulostaa totta puhuen vähän tekosyyltä. Kun se hymy olisi nimenomaan tässä se kaikkien tilannetta helpottava tekijä siinä mielessä, että sinä voisit hymyillä miehille, joiden ehkä haluaisit lähestyvän, ja toisaalta miehet saisivat ainakin jonkin vihjeen siitä, että lähestyminen saattaisi olla suotavaa. Aika hassua, että itse annat miehille neuvoksi sen, että menisivät ihan randomilla naisia jututtamaan ja kutsut sitä "puolialoitteeksi", mutta sitten ajattelet, että oma hymyilysi voisi olla liian tungettelevaa. Ihan kuin yrittäisit vain sälyttää kaiken vastuun miehille.

No, niin, paremmin mulle käy se, että muut ottaa riskin siitä, että olisivat liian tungettelevia, kuin että mä otan sen riskin. Minun itsetuntoni ei sitä kestä. En pakota ketään tekemään mitään. Ja kuten sanoin, tämä ei koske vain baareja, en rupea missään kaupassakaan hymyilemään ilman syyitä muille, mutta jos joku hymyilee mulle, niin voin hymyillä takaisin. Tällä periaatteella en joudu kokemaan mitään "mitä sä rumilus siinä virnuilet" -tuijotuksia.

Vierailija
16/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset eivät ole sinusta kiinnostuneita niin turha tehdä niitä aloitteita. Kyllä naiset näyttävät vihreetä valoa miehille joiden seurasta ovat kiinnostuneita. Sen kyllä huomaa tyhmempikin. Ei kannata hakata päätä seitään tyhjän takia ja katkerana avautua vauva palstalla. Keskity baarissa juomiseen ja juhlimiseen.

Vierailija
17/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäät ehdä aloitteita naisille, jotka olet nähnyt kaukaa muutaman sekunnin ajan? Pyydä treffeille tuttuja naisia, niitä varmasti riittää. Jos tuntuu, ettet tunne ketään, niin kertoo vain sen, että et miellä niitä naisia naisiksi ollenkaan.

Vierailija
18/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä edes tarkoittaa kiinnostusta viestivä signaali? Muille ihmisille hymyily kuuluu pelkästään hyviin tapoihin. En itse ole koskaan pitänyt sitä minään lupana lähestyä.

Vierailija
19/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei nyt ole halusta, vaan siitä, että onko niitä tässä minun tilanteessani ylipäätään mitään järkeä edes tehdä? 

AP

Sanoisin että ei ole mitään järkeä tehdä aloitteita. Ensinnäkin siksi, kuten itsekin toteat, et ole saanut mitään "lupa tulla iskemään" -signaalia, sekä toiseksi myös siksi, että niin kauan kuin miehet alistuvat näille kaavamaisuuksille joissa miehen odotetaan tekevän kaikki aloitteet, mikään ei tule koskaan muuttumaan parempaan suuntaan.

Elämme vuotta 2018 ja on jo korkea aika että naiset alkavat kantaa vastuuta omien parisuhteidensa onnistumisista, ja siihen kuuluu erottamattomana osana se, että uskaltaa tehdä aloitteita mukaville miehille.

Vierailija
20/47 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä edes tarkoittaa kiinnostusta viestivä signaali? Muille ihmisille hymyily kuuluu pelkästään hyviin tapoihin. En itse ole koskaan pitänyt sitä minään lupana lähestyä.

No eihän lähestymiseen mitään lupaa edes tarvita, mutta todennäköisemmin siihen lähestymiseen suhtaudutaan suopeammin, jos lähestyy naista, joka hymyilee tai katsoo pitkään silmiin jne. Ja korostan sitä, että on molempien etu, ettei tarvitse turhaan lähestyä sellaisia, jotka eivät lähestymistä kaipaa. Oman kokemukseni mukaan naiset kyllä osaavat sen luonnostaan ilmaista, vaikka sinulle hymyily kuuluisikin pelkästään hyviin tapoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan