HS: Naisopettajat suosivat tyttöjä peruskoulussa
"Helsingin yliopiston tutkijat tekivät muutama vuosi sitten kiinnostavan havainnon, joka on jäänyt vähälle huomiolle. He osoittivat, että tytöt saavat onnistumisistaan parempia kouluarvosanoja kuin pojat. Kun kokeet arvioidaan nimettömästi, poikien arvosanat nousevat ja tyttöjen laskevat."
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005673898.html?share=e4a799cd10cf5b…
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Eivät ainakaan minua suosineet, päinvastoin pojat olivat selviä lellikkejä.
Susta pitäis sitten tehdä ihan oma tutkimus yliopistossa. Sinä, Sinä, Sinä... jne.
Mitäh? Eikös ole yhteisesti sovittu, että pojat ovat tyhmiä, laiskoja ja lellittyjä. Siitä johtuu huono koulumenestys. Ja vain siitä.
Ihmisiähän ne naisopetkin vaan on. Jos niitä keljuttaa ikävät pojat ja kostavat pudottamalla arvosanaa numeron pari.
Ihan oikein.
Lukioaikainen ruotsinopettajani oli sitä mieltä etten ikinä pääse ruotsin kirjoituksista läpi.
Haahkan ilme oli näkemisen arvoinen kun menin kysymään yo-kokeen tuloksia ja kirjoitin ruotsista Magna cum lauden.
Ja olen siis mies.
Siksi naiset saavat myöhemmin paljon parempaa palkkaa kuin miehet, ihan samasta syystä.
On se niin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Lukioaikainen ruotsinopettajani oli sitä mieltä etten ikinä pääse ruotsin kirjoituksista läpi.
Haahkan ilme oli näkemisen arvoinen kun menin kysymään yo-kokeen tuloksia ja kirjoitin ruotsista Magna cum lauden.
Ja olen siis mies.
tää on tää perinteinen ilmiö jossa luokan suosikkioppilaat kummasti alisuorittaa jännityksen ym. takia ylppäreissä (ei suinkaan siksi että olisivat saaneet pärstäkertoimella liian hyviä arvosanoja)...
Vierailija kirjoitti:
Siksi naiset saavat myöhemmin paljon parempaa palkkaa kuin miehet, ihan samasta syystä.
On se niin väärin.
Miksi pitää yrittää puolustella poikien syrjintää vetoamalla johonkin toiseen (monitasoiseen) asiaan niin kuin se jotenkin oikeuttaisi tuon syrjinnän? Oletko feministi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se niin väärin.
Miksi pitää yrittää puolustella poikien syrjintää vetoamalla johonkin toiseen (monitasoiseen) asiaan niin kuin se jotenkin oikeuttaisi tuon syrjinnän? Oletko feministi?
Yllättävää, että näet aiheelliseksi hyökätä persoonaani kohtaan etkä naisten ala-arvoista palkkausta.
Vierailija kirjoitti:
On se niin väärin.
Naisen tunti on 48 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se niin väärin.
Yllättävää, että näet aiheelliseksi hyökätä persoonaani kohtaan etkä naisten ala-arvoista palkkausta.
En minä hyökännyt persoonaasi, vaan kysyin, että oletko feministi. Minua kiinnostaa, että puolusteleeko poikien syrjintää tälläkin kertaa tasa-arvoa väitetysti ajava henkilö.
Naisten palkkaus on samaa kuin miestenkin, jopa parempaa, kun huomioidaan ylityöt ylitöinä.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001668757.html
Tämä naisten palkkaus on oma asiansa ja sille on omat loogiset syynsä, joten pidän outona, että yrität siihen vetomalla oikeuttaa poikien syrjinnän.
Koulussa suositaan kilttejä ja ahkeria tyttöjä. Tytöt, jotka tähän kategoriaan eivät mahdu, joutuvat myös syrjityiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen siis mies.
Siis ruotsin kokeesi lähti lautakuntaan hylättynä ja tuli takaisin magnana? Vai miten haahka niin kovasti yllättyi itse tarkastamansa kokeen tuloksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se niin väärin.
Ja palkatonta kotityötä 360 minuuttia. Joka ilta. Reilua, vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se niin väärin.
Miehen euro on naisen 80 senttiä joten ei siitä jää miehelle käteen kuin 20 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa suositaan kilttejä ja ahkeria tyttöjä. Tytöt, jotka tähän kategoriaan eivät mahdu, joutuvat myös syrjityiksi.
Sepä siinä onkin, kun he eivät joudu. Mullolan temperamenttitutkimuksissa havaittiin, että kun oppilaan temperamentti on koulumaailmaan huonosti sopiva (ujo, introvertti jne.) niin siitä on pojalle enemmän haittaa kuin tytölle. Ja kun oppilaan temperamentti on koulumaailmaan sopiva, siitä on enemmän hyötyä tytölle kuin pojalle. Naisopettajan kohdalla tämä syrjintä korostuu, ja kuten tiedämme, enemmistö opettajista on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se niin väärin.
Ja palkatonta kotityötä 360 minuuttia. Joka ilta. Reilua, vai kuinka?
Se on ihan jokaisen naisen oma asia , kuinka paljon niitä tuikkukuppeja pitää kiillottaa.
Et tasan varmasti tee yksinäsi kuutta tuntia kotitöitä joka ikinen arki-ilta.
Ellet sitten laske palstalla makaamista kotityöksi.
Ja vielä lopuksi, miehet tekevät yhteensä laskettuna ansio- ja kotitöitä kuin naiset.
Jos et ole parempaa miestä itsellesi saanut, niin voivoi.
Jeps, naispuolisten koulumenestys on pelkkää harhaa.
Pitääkö sitten osa pojista pakottaa luokan- ja aineenopettajakoulutukseen, kun he eivät sinne hakeudu vapaaehtoisesti? Poikien pitäisi opiskella entistä enemmän lastentarhanopettajiksi. Sillähän se ongelma ratkeaa muutaman vuoden kuluessa ihan itsestään.
Eivät ainakaan minua suosineet, päinvastoin pojat olivat selviä lellikkejä.