Miksi minulla on huono vastustuskyky?
- Syön terveellisesti: jätin eläinperäiset tuotteet lähes kokonaan pois ruokavaliostani ja flunssat ovat sen ansiosta kyllä lyhentyneet
- Juon paljon vettä
- Syön vitamiineja
- Huolehdin hygieniasta, mutta en liikaa: välillä saa olla hieman sotkua
- Yritän pukeutua riittävästi ulkona
Siksi siis ihmettelen, miksi minulla on huono vastustuskyky verrattuna moneen muuhun, esimerkiksi vanhempani sairastavat flunssaa kerran pari vuodessa. Toisaalta oksennus-ripulitauti minulla oli viimeksi tarhaikäisenä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihan samaa. Äidillänihän on lupus eli SLE, joten mietin, olenko perinyt häneltä jotain komplementtipuutoksia. Että mulla ei varsinaista immuunipuutosta, mutta joitain osatekijöitä ois vähemmän.
Nyt on toukokuu ja tänä vuonna: pari flunssaa (toisen epäilen olleen influenssa), 3 epäiltyä virtsatietulehdusta, 3 oksennustautia, allergiaoireilua.
Lapsenakin ollaan oltu mökillä ja tongittu maata.
Lisäksi saan jatkuvasti kuulla, miten joku voi aina olla kipeä, no mieti sitä.
Ihmettelen ihan samaa. Äidillänihän on lupus eli SLE, joten mietin, olenko perinyt häneltä jotain komplementtipuutoksia. Että mulla ei varsinaista immuunipuutosta, mutta joitain osatekijöitä ois vähemmän.
Nyt on toukokuu ja tänä vuonna: pari flunssaa (toisen epäilen olleen influenssa), 3 epäiltyä virtsatietulehdusta, 3 oksennustautia, allergiaoireilua.
Lapsenakin ollaan oltu mökillä ja tongittu maata.