Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon outo käyttäytyminen

Huolestunut mies
10.05.2018 |

Vaimoni on viimeisen puolen vuoden aikana käyttäytynyt oudosti. Hän on paljon omissa mietteissään, kuuntelee musiikkia luureista "haaveileva" ilme kasvoillaan. Välillä naurahtelee. Hänellä on lisäksi alkanut olla paljon omia menoja, risteilyitä, illanviettoja tyttöporukassa jne. Tuo on toki normaalia, mutta nyt viime viikkoina olen miettinyt onko tässä jotain taustalla.

Hän kertoi työpaikallaan käyvästä miehestä (asiakas, ei työkaveri) , joka tuijottelee estottomasti vaimoani. En halua kertoa tarkemmin mutta paikka on sellainen, jossa ei kuuluisi flirttailla. Vaimoni kertoikin tuon jatkuneen jo noin vuoden. Olin aika tyrmistynyt, koska jos se on ollut oikeasti yksipuolista kuten sanoo, mutta epäilen että jotain peliä vaimonikin puolelta on täytynyt olla. Tuskin mies kuitenkaan mikään sekopää on.

Me olemme 3 lapsen perhe, ollaan nelikymppisiä ja nuo menot sekä tämä oma aika (haaveilu ja kotitöistä luistaminen) ovat alkaneet jo vaikuttaa siihen että lastenhoito jää yksin minulle, eikä hän jaksa/halua monesti tehdä enää mitään seuraavana päivänä.

En tiedä mitä minä voin tehdä. Pitääkö mun käydä näyttäytymässä tuolle äijälle ja kehottaa lopettamaan tuo ääliömäinen tuijottelu? Pahinta on se kun se EI tunnu vaimoani haittaavan. Lisäksi hänen kaveripiirissä on enimmäkseen eronneita yh-äitejä ja jotenkin pelkään että he yrittävät saada vaimoani siihen joukkoon. Vaimoni on nimittäin välillä puhunut eroaikeistaan...

Olenko minä nyt vain vainoharhainen vai en? Koska jotain semmoista tässä on josta mulle ei kerrota. Ollaan oltu 17 vuotta yhdessä, tämä on ensimmäinen kerta kun olen huolissani suhteestamme.

Kommentit (343)

Vierailija
301/343 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 303: Toi on kyllä totta, että naisia kiinnostaa heti enemmän jos joku toinenkin on kiinnostunut. Mä oon ollut uskollinen koko tämän yhdessäoloajan. Mutta silloin kun tapailtiin vasta ja mentiin yhdessä yökerhoihin, niin aina jos joku nainen jutteli mulle tai esim. baaritiskillä laittoi käden olalleni, niin nykyisen vaimon huomatessa hän oli heti hyvin mustasukkainen, ja teki kyllä selväksi että näpit irti. Vaikka ei tosiaan edes silloin seurusteltu virallisesti.

Nyt kun en käy missään vastaavissa paikoissa, eikä ole tilaisuuksia missä mitään voisi edes epäillä tapahtuvan, on vaimo hyvin välinpitämätön ja tuntuu ottavan mut itsestäänselvyytenä. Toisaalta mun on hirveen vaikeeta kuvitella edes flirttailevani jollekin neidille, vaikka neiti tekisi aloitteen, silti.

Vierailija
302/343 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole veljeni, joka heitti minut pois suvusta vaimonsa tahdosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/343 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä eräs mieltä painava juttu... Vaimoni on muutaman kerran masturboinut yöllä, ehkä olettaen että nukun enkä huomaa. Mut olen herännyt siihen kun sänky hytkyy ja hän huokailee. Pelkään että ajattelee tuolloin sitä toista miestä. Olishan hän voinut mut herättää jos seksiä tekee mieli.

Vierailija
304/343 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo miettii työpaikan vaihtoa. Kuulemma ahdistaa kun kaikki puhuu tästä tuijottelusta, nimenomaa niinpäin, että vaimoni olisi se vamppi, joka yrittää iskeä tota miestä.

Mikähän tässä nyt on lopulta totuus? Toisaalta, jos paikka vaihtuu, varmaan loppuu se "tuijottelu".

Vierailija
305/343 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu lipsahtaneen hieman sairaalloisen pakkomielteen puolelle aloittajalla tuo touhu.

Vierailija
306/343 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, ajattelin taas kertoa kuulumisia.

Asia ei hirveästi ole muuttunut. Vaimo edelleen uppotuu ajatuksiinsa ja välillä naurahtelee ja hymyilee itsekseen, mutta on myös kertonut enemmän tuosta työpaikan tuijotteluasiasta. Hän on esim sanonut ettei kyseinen mies ole hänen tyyppiään.

Mutta sekään ei ole muuttunut että välillämme olisi hellyyttä. Kuten olen kertonut, seksiä on mutta se on aika yksipuolista. Minä en saa siinä mitään vastakaikua, en haleja en suudelmia enkä ystävällistä silmiinkatsomista.

Ei olla pystytty keskustelemaan asiasta, vaimo aina kääntää selkänsä ja sanoo että puhutaan joskus myöhemmin. En tiedä pitäiskö vaan antaa olla ja jatkaa entiseen malliin vai mitä?

Vierailija
307/343 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille. Edelliskerrasta on vierähtänyt aikaa. Ollaan lomailtu ja ei oo ollut adiaa tänne nyt viime aikoina.

Vaimo kävi kaverinsa kanssa ulkona pitkän kaavan mukaan. Tuli kännissä kotiin, oli kuitenkin ihan hyvällä tuulella. En laittanut yyhtäkään viestiä illan aikana, halusin katsoa miten ilta sujuu. Hän tuli noin 2:30 kotiin.

Kävin itsekin kaverin kanssa pitkästä aikaa ulkona. Teki ihan hyvää. Kaveri törmäsi baarissa vanhoihin naispuolisiin tuttuihin ja käytin tilaisuutta hyväksi ja kysyin minkä ikäiseksi he arvioivat minut (kaverini ja nuo naiset olivat vähän vajaa 30). He arvioivat minut 34-35v. Eli 5 v nuoremmaksi. Jee! Vaimoni laittoi illan aikana pari viestiä, ilmeisesti vähän kiinnosti miten ilta sujuu. Tulin sit samaan aikaan kotiin, taktisesti.

Ei olla edelleenkään keskusteltu suhteesta, ei vaimo halua. Asiat vaan on. Mutta nyt se työpaikan juttu ei ole ollut puheissa viimeisten viikkojen aikana.

Vierailija
308/343 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat loppui. Sama meno jatkuu heti. Vaimoni tiuskii ja kuuntelee musiikkia luureilla ja hymyilee itsekseen. Ei tehnyt sitä lomalla lainkaan. On töissä taad törmännyt tuohon toiseen mieheen. Ei olla keskusteltu asiasta. Vituttaa taas.

Vierailija
309/343 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy saapuu ja arki on palannut. Se tarkoittaa taas ihmeellisen käyttäytymisen jatkumista, ei nyt ihan joka päivä mutta pari kertaa viikossa.

Vaimoni sanoi törmäävänsä tuohon mieheen joka toinen päivä. Kuulemma käytös tuon miehen puolelta on edelleen samanlaista. Naiseni kyllä sanoo, ettei se häntä hetkauta ja että tuo mies ei edes ole hänen tyyppiään.

Mutta ohimennen hän sanoi, että tuolla miehellä on varmaan korkea testosteronitaso kun ei voi olla asiallisen viileä vaan aina "kiimainen katse silmissään". Luin rivien välistä, että hän nyt sit kuitenkin olisi jollain tavalla kiinnostunut... hänhän ei ole millään tavalla tuota miestä haukkunut tai edes moittinut käytöstä.

Eniten häntä tuntuu huolestuttavan että mitä muut työkaverit ajattelevat hänestä, vaikka mä oon sanonut ettei ole mitään mietittävää kun he varmaan näkevät sen tilanteen kyllä ihan itse, että se mieshän siinä katseellaan mittelee vaimoni vartaloa... mutta mutta... onkohan se totuus?

Meillä kesäloma meni ihan hyvin, mutta nyt on taas erkaantumista havaittavissa.

Vierailija
310/343 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jenelläkään ole antaa vinkkejä mitä voisin tehdä asialle? Keskustelu ei johda mihinkään, samoja asioita vain pyöritellään. Onko vikatikki mennä vakoilemaan sinne pihalle? Alanko elää omaa elämääni ja hankin jonkun oman ihailijan..?

Vierailija
311/343 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kommentin numero 300 kannalla. En jaksa kirjoittaa samaa uudelleen. Etiedä mitä neuvoa ap oikein odottaa.... Ei kai tässä nyt muuta vaihtoehtoa ole

Vierailija
312/343 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittanut käytännössä samaa viestiä alusta alkaen. Mitäpä tuohon muuta sanoa kuin että

HANKI HYVÄ MIES OMA ELÄMÄ JA SELLAISTA TEKEMISTÄ ETTEI TARVITSE VAIMON VIISARIN VÄRÄHTELYIDEN KAUTTA ELÄÄ JA OLLA.

SEN PITÄISI OLLA VAIMOSI JOKA MIETTII MITÄ SINUN PÄÄSSÄSI LIIKKUU KUN KUUNTELET LUURIT PÄÄSSÄ MUSAA JA HYMYILET ITSEKSESI, EIKÄ NOIN PÄIN.

En tarkoita että sinun pitäisi alkaa pelaamaan manipulointipelejä tai olla kusipää vaimollesi. Mutta hanki joku itseäsi kiinnostava harrastus ja anna vaimon olla. Elä itseäsi varten, älä yritä miellyttää vaimoa. Arvosta itseäsi sen verran ettet tyydy keskinkertaiseen suhteeseen. Vaadi asioita. Uskalla olla oma itsesi vaikka vaimo ei siitä pitäisikään. Jos hyvin käy, se kiinnostuu sinusta taas. Jos ei, sekin on hyvä sillä sitten tiedät että on aika vaihtaa maisemaa.

Vierailija
313/343 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mikä mustis sieltä löytyykään! Eikö sinulla ole suhteenne aikana ollut muka ihastuksia? Jos ei, niin kylläpä olet myös oikea pyhimys! :)

Oletko ajatellut puhua vaimon kanssa? Et siis tuolla lailla marttyyrinä itkien ja samalla syyttäen, vaan niin kuin ystävä voi vanhalle ystävälleen puhua? Entä oletko parisuhteen toisena osapuolena huolehtinut, että teillä on kahdenkeskistä aikaa? Ei siis vain sitä perheaikaa, vaan aikaa, jolloin lähdette kahdestaan vaikka kävelemään? Tai vaikka minilomalle niin, että saatte hetken olla taas niin kuin seurustellessa? Ja jos/kun lähdette, niin puhuisitte muistakin asioista kuin lapsista? Tai vielä pahempi, puhut vain itsestäsi.

Onko teillä tulevaisuuden suunnitelmia ja jotakin kivaa tiedossa?

Naisellasi on nyt myös selkeä neljänkympin kriisi ja siihen paras lääke on se, että sinä olet aktiivinen sängyssä. Jos sinä et sellainen ole, niin joku toinen aktiivisen oloinen ja viriilin tuntuinen mies saattaa hyvinkin houkuttaa huomattavasti enemmän. Jos toinen mies myös tajuaa naisen Naiseksi, niin sinä jäät äitittelyinesi ja isivatsoinesi kauas kärjestä. Vaimosi on muutakin kuin sinun lastesi äiti, hän on nainen, jota haluttaa. Nainen, joka on Nainen.

N43

Olipas jotenkin nolo kirjoitus! Myötähäpeän... Näinhän se tietenkin on, et naisen libidon menee kaiken edelle, oman perheen ja moraalinkin. "Kun kerran haluttaa", sehän se onkin asia joka määrittää koko elämän suunnan!

Sitä varten se aviolupaus on tehty, et kun tulee ikäkriisjä ja extrapanetuksia, niistä päästään järjellä yli. 

N47

Vierailija
314/343 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa et vaimolla on salasuhde. Ja yrittää siitä kautta rantain epäsuorasti vihjailla

Vierailija
315/343 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kuulostankin junnaavalta ja saamattomalta, mutta näin oma tilanteeni onkin, en tiedä mitä tehdä. Ilman lapsia olisikin helppo häipyä, mutta heidän takiaan en voi tehdä hätiköityjä päätöksiä.

Vähän vaan ihmettelen tuota joidenkin vähättelevä ja alentavaa suhtautumista tilanteeseeni. En mä täällä huvikseen kysele. Yritän kartoittaa miten muut ovat vastaavassa tilanteessa tehneet ja miten minun kannattaisi edetä.

AP

Vierailija
316/343 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään "kilttimiehiksi" kutsuvat vois miettiä tätä.

Vierailija
317/343 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse ollut joskus tuo vaimo. Hoidin tosin kotityöt ja lapset. Jos alat nyt syyttelemään ja moittimaan, häntä alkaa ahdistaa vielä enemmän. Tietysti asiasta kannattaakin sanoa, eli kotitöiden jne. jakautumisesta puoliksi. 

Mulle oli tuolloin tärkeää tajuta, että mä voin olla "vapaa" myös naimisissa ollessani. Enkä tarkoita pettämistä, vaan vapautta olla jotain muutakin kuin äiti ja vaimo. Oma mieheni mm. sanoi, että saat tanssia muiden kanssa jos haluat, koska hän ei tykkää tanssimisesta. Ehdotti myös, että lähtisin reissuun jonkun ystäväni kanssa. Tähänkään päivään mennessä en ole muiden miesten kanssa tanssinut, mutta oli tosi vapauttavaa saada lupa irtautua hieman kotiympyröistä. Ollaan edelleen naimisissa ja oma kriisini on jo historiaa, mutta jos mieheni olisi tuolloin hoitanut asian toisin, olisin saattanut tehdä hätiköityjä ratkaisuja kun olisi tuntunut siltä että elämä jää elämättä.

Anna siis löysää ja ole hänelle hyvä mies, niin todennäköisesti hän palaa takaisin luoksesi tyytyväisempänä.

Vierailija
318/343 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. Lue jotain parisuhdekirjallisuutta, esim. keskittyen naisten sielunelämään (kaikki naiset on kuitenkin aika samanlaisia suhdetarpeiltaan). Parempi avioliitto ry. on julkaisut hyviä kirjoja.

Naiset samanlaisia suhdetarpeiltaan?! Kyllä jokainen on erilainen. Esim. jotkut haluavat kahdenkeskisiä hetkiä kynttilänvalossa, minä ja jotkut taas ei...

Vierailija
319/343 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mikä mustis sieltä löytyykään! Eikö sinulla ole suhteenne aikana ollut muka ihastuksia? Jos ei, niin kylläpä olet myös oikea pyhimys! :)

Oletko ajatellut puhua vaimon kanssa? Et siis tuolla lailla marttyyrinä itkien ja samalla syyttäen, vaan niin kuin ystävä voi vanhalle ystävälleen puhua? Entä oletko parisuhteen toisena osapuolena huolehtinut, että teillä on kahdenkeskistä aikaa? Ei siis vain sitä perheaikaa, vaan aikaa, jolloin lähdette kahdestaan vaikka kävelemään? Tai vaikka minilomalle niin, että saatte hetken olla taas niin kuin seurustellessa? Ja jos/kun lähdette, niin puhuisitte muistakin asioista kuin lapsista? Tai vielä pahempi, puhut vain itsestäsi.

Onko teillä tulevaisuuden suunnitelmia ja jotakin kivaa tiedossa?

Naisellasi on nyt myös selkeä neljänkympin kriisi ja siihen paras lääke on se, että sinä olet aktiivinen sängyssä. Jos sinä et sellainen ole, niin joku toinen aktiivisen oloinen ja viriilin tuntuinen mies saattaa hyvinkin houkuttaa huomattavasti enemmän. Jos toinen mies myös tajuaa naisen Naiseksi, niin sinä jäät äitittelyinesi ja isivatsoinesi kauas kärjestä. Vaimosi on muutakin kuin sinun lastesi äiti, hän on nainen, jota haluttaa. Nainen, joka on Nainen.

N43

Tässä ASIAA! Tuossa iässä alkaa seksihalut palata kun lapset vähän isompia. Sitä haluaa elämäktä jo muutakin kuin kotona lasten kanssa oloa. Miestä, oikeaa elämää. Tajuaa että ei tässä niin kauheasti elämää ole jäljellä mut vielä hyvännäköinen ja nuorekas. Aika toimia.

t: pian 40v nainen

Vierailija
320/343 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut mies kirjoitti:

Myös suhteemme alkuajoista hän teki selväksi että ketään naispuolista kaveria ei voi olla, se on vain hän.

Pelottavaa. Tuollaiseen ei pidä koskaan suostua.